Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

Data: 2010-10-19 08:50:27
Autor: Amir
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Jedni pisza że nie zaszkodzi inni ze lepiej nie


co możecie powiedzieć na ten temat, chciałbym zalac

astre II 2.0l 16V benzyne  2000r

zamiast 10W -40  mobil one

dac elf 10  5W-40

troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka

dostalem gratis 5l elfa 5w-40 zbliza sie wymiana
stad moje pytanie

pozdrawiam

Data: 2010-10-19 08:59:27
Autor: Rafał
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 19.10.2010 08:50, Amir pisze:
Jedni pisza że nie zaszkodzi inni ze lepiej nie


co możecie powiedzieć na ten temat, chciałbym zalac

astre II 2.0l 16V benzyne  2000r

zamiast 10W -40  mobil one

dac elf 10  5W-40

troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka

dostalem gratis 5l elfa 5w-40 zbliza sie wymiana
stad moje pytanie

Ja bym raczej nie ryzykował. Na pewno nie będzie brał mniej oleju, a dodatkowo stereotyp mówi że się coś wypłukać może, bo syntetyk bardziej penetrujący.

Powiedz coś więcej o tym elfie. Mi się zbliża wymiana, można by się jakoś rozliczyć. Skąd jesteś?

Data: 2010-10-19 09:20:59
Autor: Olek
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
On 2010-10-19 08:59, Rafał wrote:

Ja bym raczej nie ryzykował. Na pewno nie będzie brał mniej oleju, a
dodatkowo stereotyp mówi że się coś wypłukać może, bo syntetyk bardziej
penetrujący.

A ja bym "zaryzykował"... Te bajki o rozszczelnieniu silnika to chyba za PRL'u aktualne były, a wszelkie wycieki się naprawia zwyczajnie i olej tutaj nic nie pomoże. A więc najpierw remont silnika, a później dobry olej i tyle.

Data: 2010-10-19 09:24:53
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 09:20, Olek pisze:
A ja bym "zaryzykował"... Te bajki o rozszczelnieniu silnika to chyba za
PRL'u aktualne były, a wszelkie wycieki się naprawia zwyczajnie i olej
tutaj nic nie pomoże. A więc najpierw remont silnika, a później dobry
olej i tyle.


podpisuje się pod tym łapami i kopytami :) Ja zawsze wszędzie leje pełen syntetyk nawet jak jakiś osioł lał wcześniej minerał i jakoś wszystko jest ok.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 09:31:04
Autor: Amir
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

podpisuje się pod tym łapami i kopytami :) Ja zawsze wszędzie leje pełen
syntetyk nawet jak jakiś osioł lał wcześniej minerał i jakoś wszystko jest ok.

tak tez zrobie :)
pewnie i tak będzie lepiej niz jezdzic na niewymienianym

Data: 2010-10-19 09:44:14
Autor: Olek
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
On 2010-10-19 09:31, Amir wrote:
podpisuje się pod tym łapami i kopytami :) Ja zawsze wszędzie leje pełen
syntetyk nawet jak jakiś osioł lał wcześniej minerał i jakoś wszystko jest
ok.

tak tez zrobie :)
pewnie i tak będzie lepiej niz jezdzic na niewymienianym



w mojej A6 V6 jakiś pacan lał minerał, przeszedłem teraz na półsyntetyk i silnik odetchnął - przede wszystkim czuć to przy porannym rozruchu. Następna wymiana będzie na syntetyk, ale po wymianie uszczelniaczy wałków rozrządu bo już ciekną.

Data: 2010-10-20 01:44:47
Autor: Filip KK
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 08:59, Rafał pisze:

Powiedz coś więcej o tym elfie. Mi się zbliża wymiana, można by się
jakoś rozliczyć. Skąd jesteś?

Elf made in Poland. Powodzenia :)

Data: 2010-10-19 09:26:00
Autor: Maciek
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
co możecie powiedzieć na ten temat, chciałbym zalac

astre II 2.0l 16V benzyne  2000r

zamiast 10W -40  mobil one

dac elf 10  5W-40


Raczej nikt nie zaleca takiej operacji.
Nie mniej jednak kiedys zrobilem cos takiego. Po zakupie starego samochodu zalalem go tym czym mialem lotosem 10w-40, po roku widzac, ze nie wzial oleju zalalem olejem z klasy 5w. Dalsza eksploatacja przebiegala bezproblemowo, dalej nie bral oleju.

Maciek

Data: 2010-10-19 00:54:44
Autor: Mateusz
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
mi mówiono, że nie zaleca się zmiany parametrów oleju o niższej na
wyższą klasę. Jak bym miał silnik, w którym nie ma wycieków i nie pali
mi oleju to może bym i zalał syntetykiem. Nie się wypowiedzą bardziej
doświadczeni.

Data: 2010-10-19 10:12:05
Autor: Olek
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
On 2010-10-19 09:54, Mateusz wrote:
mi mówiono, że nie zaleca się zmiany parametrów oleju o niższej na
wyższą klasę.

To jest urban legend, stworzony przez speców lejących syntetyk do zajechanego silnika z wyciekami, albo pamiętających czasy pierwszych wypustów F125p, gdzie olejów faktycznie się nie mieszało i nie zmieniało na innej klasy.
Na syntetyku Castrola jeździ moja stara Audi B3 90 2.0 benzyna do dzisiaj i nic się nie dzieje. Ma nastukane realnego przebiegu pewnie z 800kkm, a wcześniej pajac od którego ją kupiłem lał minerał...
Jak masz wycieki lub pali Ci olej to najpierw napraw silnik , a później zalewaj go lepszym olejem, bo tak to rzeczywiście nic nie pomoże.

Data: 2010-10-19 09:44:55
Autor: MarcinJM
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 09:26, Maciek pisze:
co możecie powiedzieć na ten temat, chciałbym zalac

astre II 2.0l 16V benzyne 2000r

zamiast 10W -40 mobil one

dac elf 10 5W-40


Raczej nikt nie zaleca takiej operacji.

Ten "nikt" to Urban Legend.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-19 10:03:54
Autor: Maciek
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Ten "nikt" to Urban Legend.

Potwierdza to moje obserwacje. Samochod w chwili gdy wymienialem olej mial 13 lat i cholera wie ile nastukane, nie mowiac juz o tym czym byl zalewany wczesniej, moznaby wrozyc z fusow.

Maciek

Data: 2010-10-19 09:47:57
Autor: Krzysiek Kielczewski
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
On 2010-10-19, Maciek <konto_forum@XXXXgazeta.pl> wrote:

Raczej nikt nie zaleca takiej operacji.
Nie mniej jednak kiedys zrobilem cos takiego. Po zakupie starego samochodu zalalem go tym czym mialem lotosem 10w-40, po roku widzac, ze nie wzial oleju zalalem olejem z klasy 5w. Dalsza eksploatacja przebiegala bezproblemowo, dalej nie bral oleju.

Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-19 09:55:52
Autor: Jakub Witkowski
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 09:47, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-10-19, Maciek<konto_forum@XXXXgazeta.pl>  wrote:

Raczej nikt nie zaleca takiej operacji.
Nie mniej jednak kiedys zrobilem cos takiego. Po zakupie starego samochodu
zalalem go tym czym mialem lotosem 10w-40, po roku widzac, ze nie wzial
oleju zalalem olejem z klasy 5w. Dalsza eksploatacja przebiegala
bezproblemowo, dalej nie bral oleju.

Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo.

No jak to sporo? Zaledwie 10-20% dopuszczalnej normy :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-10-19 09:59:02
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 09:55, Jakub Witkowski pisze:
No jak to sporo? Zaledwie 10-20% dopuszczalnej normy :)


te ich normy :) jak łatwo zatuszować swój błąd tworząc odpowiedni zapis w karcie gwarancyjnej.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 09:56:20
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 09:47, Krzysiek Kielczewski pisze:
Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo.

to pewnie taka sama wada co w x16xel który bierze olej ponieważ jest fabryczny problem z gładziami cylindrów :/ trochę opel dał dupy.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 10:04:19
Autor: Maciek
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo.


Zwroc uwage, ze to Opel.

Maciek

Data: 2010-10-19 10:34:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
On 2010-10-19, Maciek <konto_forum@XXXXgazeta.pl> wrote:

Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo.

Zwroc uwage, ze to Opel.

A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic
nie poprawi, a jedynie pogorszy stan konta.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-19 12:09:29
Autor: Maciek
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic
nie poprawi, a jedynie pogorszy stan konta.

Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle i tyle oleju.  Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta tak mialy.
Poza tym nie chce nic poprawiac tylko pyta sie czy moze zalac bo ma darmowy olej 5w i jakie ewentualnie beda skutki tego. Bynajmniej nie bedzie pogorszenia stanu konta.

Maciek

Data: 2010-10-19 12:38:51
Autor: Amir
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle i
tyle oleju.  Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta tak mialy.
Poza tym nie chce nic poprawiac tylko pyta sie czy moze zalac bo ma darmowy olej 5w i jakie ewentualnie beda skutki tego. Bynajmniej nie bedzie pogorszenia stanu konta.


kilka lat temu od wymiany jak byl max do wymiany minimum
teraz niestety trzeba dolewac :(

ale powtrzymam się z remontem jeszcze

a fakt pytalem tylko czy zaszkodzi, wstęnie
po wypowiedziach wnioskuje, ze nie zaszkodzi


pozdrawiam

Data: 2010-10-19 12:44:16
Autor: MarcinJM
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 12:38, Amir pisze:
a fakt pytalem tylko czy zaszkodzi, wstęnie
po wypowiedziach wnioskuje, ze nie zaszkodzi

Ani nie zaszkodzi, ani nie pomoze.
Choc sa tacy co po zmienie oleu na syntetyk "czuja" ze auto lepiej "idzie" ;)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-19 12:41:06
Autor: Mirek Ptak
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Dnia 2010-10-19 12:09,  *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic
nie poprawi, a jedynie pogorszy stan konta.

Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle
i tyle oleju.  Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta
tak mialy.

Bullshit!

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-10-19 16:34:35
Autor: BrunoJ
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał(a):
Dnia 2010-10-19 12:09,  *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>> A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic
>> nie poprawi, a jedynie pogorszy stan konta.
>
> Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle
> i tyle oleju.  Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta
> tak mialy.

Bullshit!
moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie
(kilkadziesiat sztuk) to astry 1-2 i vectry benzynowe, od nowosci. Zakupy
oleju hurtowe. 1l na 3kkm to spokojnie, na wyjazd do Holandii trzeba bylo juz
zabierac profilaktycznie flaszke, zeby sie nie zdziwic. Po 3 latach ilosc
zjadanego oleju byla identyczna, wiec nie byl to problem typu przepalone
uszczelniacze, tylko raczej wlasnie cecha silnika. Porownujac do cytryn... ;-))

--
pozdrawiam
Bruno, Bydg
Citroen XP 1.6i & ZX 1.4i

--


Data: 2010-10-20 08:16:47
Autor: Maciek
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie
(kilkadziesiat sztuk) to astry 1-2 i vectry benzynowe, od nowosci. Zakupy
oleju hurtowe. 1l na 3kkm to spokojnie,

... i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme z tego co pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)

Maciek

Data: 2010-10-20 11:08:49
Autor: Tomemk
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
> .. i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme z tego co
pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)


a gdzie to tak ustalali podają gdzies to oficjalnie?

Data: 2010-10-20 09:29:41
Autor: masti
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Dnia pięknego Wed, 20 Oct 2010 11:08:49 +0200 osobnik zwany Tomemk
wystukał:

.. i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme z
tego
co
pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)


a gdzie to tak ustalali podajÂą gdzies to oficjalnie?

w instrukcji obsługi



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-10-20 12:22:08
Autor: Mirek Ptak
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Dnia 2010-10-20 11:29,  *masti* napisał, a mnie coś podkusiło, Ĺźeby odpisać:

.. i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme z
tego
co
pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)


a gdzie to tak ustalali podajÂą gdzies to oficjalnie?

w instrukcji obsługi

Podobnie jak VW (bodaj 1 l/1000km) Ford, Citroen, Renault i inni. To jest maksymalne dopuszczalne zuĹźycie nie klasyfikowane jako awaria (gwarancja) - w skrĂłcie dupochron.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-10-20 14:55:20
Autor: Tomemk
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)


a gdzie to tak ustalali podaj? gdzies to oficjalnie?

w instrukcji obsługi

to by się zgadzało :)
nie kopci
silnik pracuje ładnie równo

czyli wszyskto jest ok
jeśli tak podaje producent

dzięki za informację

Data: 2010-10-20 12:28:00
Autor: Mirek Ptak
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Dnia 2010-10-19 18:34,  * BrunoJ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle
>  >  i tyle oleju.  Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta
>  >  tak mialy.
>
>  Bullshit!
moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie
(kilkadziesiat sztuk) to astry 1-2 i vectry benzynowe, od nowosci.

Dlatego piszę że bullshit :) - zjawisko było i owszem dość powszechne (zwłaszcza w niektórych flotach z wiadomych przyczyn), ale zdecydowanie nie było normą co osobiście przećwiczyłem (na ponoć najgorszym X16XEL) i kilka silników znajomych też znam.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-10-20 15:16:00
Autor: Axel
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
" BrunoJ" <brunojj.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message
news:i9khar$qgq$1inews.gazeta.pl...

Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle
i tyle oleju.  Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta
tak mialy.
Bullshit!
moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie
(kilkadziesiat sztuk) to astry 1-2 i vectry benzynowe, od nowosci. Zakupy
oleju hurtowe. 1l na 3kkm to spokojnie, na wyjazd do Holandii trzeba
bylo juz zabierac profilaktycznie flaszke, zeby sie nie zdziwic.

No patrz, ja jezdzilem poflotowa vectra 1.8 rocznik 2000 (po 4 latach jezdzenia sprzedalem w 2007) i do konca jakos nie chciala brac oleju.
Teraz jezdze Vectra C z silnikiem 2.2 i zdarza jej sie troche wziac, ale nieregularnie, chyba przy ciezkich warunkach. No i nieduzo - na trasie 5kkm po Europie dolalem okolo 0,6 litra.

--
Axel


--
Axel

Data: 2010-10-19 09:47:23
Autor: Krzysiek Kielczewski
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
On 2010-10-19, Amir <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote:

troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka

Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-19 10:28:27
Autor: Amir
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.

z jakimi kosztami to się wiąże
co należy wymienić w silniku?

niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą

pozdrawiam

Data: 2010-10-19 10:31:10
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
z jakimi kosztami to się wiąże
co należy wymienić w silniku?

demontaż bloku silnik, szlif gładzi cylindrów, honowanie tłoki nadwymiarowe do tego pierścienie. Oczywiście sprawdzenie wału pod kątem bicia itp itd. Potem całość się składa dociera i można się cieszyć znikomym spalaniem oleju. (znikome znaczy, także się nie dolewa od wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach cylindra do miski.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 10:50:02
Autor: Agent
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomości news:4cbd578c$0$27044$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
z jakimi kosztami to się wiąże
co należy wymienić w silniku?

demontaż bloku silnik, szlif gładzi cylindrów, honowanie tłoki nadwymiarowe do tego pierścienie. Oczywiście sprawdzenie wału pod kątem bicia itp itd. Potem całość się składa dociera i można się cieszyć znikomym spalaniem oleju. (znikome znaczy, także się nie dolewa od wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach cylindra do miski.

Taaak a potem się okazuje ze olej dalej bierze bo winne sa np gumki na zaworach. Czyli jesteś w plecy na 2 tys a efektu nie widać.

Data: 2010-10-19 12:27:00
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 10:50, Agent pisze:
Taaak a potem się okazuje ze olej dalej bierze bo winne sa np gumki na
zaworach. Czyli jesteś w plecy na 2 tys a efektu nie widać.

to się da zweryfikować, zresztą kolega wymieniał UPG to i pewnie zmieniono uszczelniacze zaworowe.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 20:04:53
Autor: Excite
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 19.10.2010 12:27, krzysiek82 pisze:
to się da zweryfikować, zresztą kolega wymieniał UPG to i pewnie
zmieniono uszczelniacze zaworowe.

W tym silniku jest taki problem że nawet jak zmieniono uszczelniacze to poprawy nie będzie jeśli są wyrobione prowadnice. A niestety po 10 latach na pewno są już wyrobione co jest typowym problemem dla x20xev i jego odmian.

Data: 2010-10-20 14:56:51
Autor: Tomemk
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

W tym silniku jest taki problem że nawet jak zmieniono uszczelniacze to
poprawy nie będzie jeśli są wyrobione prowadnice. A niestety po 10 latach na pewno są już wyrobione co jest typowym problemem dla x20xev i jego odmian.

czy w silniku opla 3.0l 6v (mv6)
tez jest taki problem


i czy  vectra z silnikiem powyzej 2.0 w benzynie w roczniku
2006 tez będzie miała takie problemy?

Data: 2010-10-21 01:36:51
Autor: Excite
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 20.10.2010 14:56, Tomemk pisze:
czy w silniku opla 3.0l 6v (mv6)
tez jest taki problem
> i czy  vectra z silnikiem powyzej 2.0 w benzynie w roczniku
> 2006 tez będzie miała takie problemy?

To są inne konstrukcje z innymi typowymi dla swojego modelu problemami. Po szczegóły pytaj na forach danej marki/modelu samochodu.

Data: 2010-10-21 09:58:10
Autor: kamil
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny


"Tomemk" <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote in message news:i9mouj$6ji$1inews.gazeta.pl...

i czy  vectra z silnikiem powyzej 2.0 w benzynie w roczniku
2006 tez będzie miała takie problemy?

Ale w skorze czy w zenonach?

Data: 2010-10-19 12:25:25
Autor: Jakub Witkowski
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:

całość się składa dociera i można się cieszyć znikomym spalaniem oleju. (znikome znaczy, także się nie dolewa od wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach cylindra do miski.

Na przykład LPG ścieka i uzupełnia poziom oleju, dlatego wciąż mam go tyle samo
(z dokładnością do miarki) przez 15kkm :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-10-19 12:28:45
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 12:25, Jakub Witkowski pisze:
Na przykład LPG ścieka i uzupełnia poziom oleju, dlatego wciąż mam go
tyle samo
(z dokładnością do miarki) przez 15kkm :)


a teraz zastanów się, uruchamiasz silnik na benzynie, do komory spalania dostaje się w pierwszym etapie więcej paliwa (ssanie) nie wszystko jest spalane, część ścieka po ściance cylindra. Tak to właśnie wygląda, nie ma silników które nie spalają oleju po prostu taki silnik spalinowy nie istnieje :)

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 13:52:21
Autor: Jakub Witkowski
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 12:28, krzysiek82 pisze:
W dniu 2010-10-19 12:25, Jakub Witkowski pisze:
Na przykład LPG ścieka i uzupełnia poziom oleju, dlatego wciąż mam go
tyle samo
(z dokładnością do miarki) przez 15kkm :)


a teraz zastanów się, uruchamiasz silnik na benzynie, do komory spalania dostaje się w pierwszym etapie więcej paliwa (ssanie) nie wszystko jest spalane,
część ścieka po ściance cylindra. Tak to właśnie wygląda,

W szczególności zaś wtedy, gdy od wiosny do jesieni nie używam benzyny w ogóle.
A poziom oleju ani drgnie. Z dokładnością do metody pomiaru i oka, ofkos.

> nie ma silników które nie spalają oleju po prostu taki silnik spalinowy nie istnieje :)

Istnieją za to silniki, w których za pomocą bagnetu trudno taki fakt stwierdzić.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-10-19 12:47:05
Autor: MarcinJM
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:
wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie
widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach
cylindra do miski.

Przyznaj prosze, ze to zart....

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-19 12:54:33
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 12:47, MarcinJM pisze:
Przyznaj prosze, ze to zart....


nie, oddałem kiedyś zlany olej do analizy w laboratorium w płocku (daleka rodzina więc była taka możliwość) i wyszła obecność bądź ślady obecności paliwa w zlanym oleju.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 13:13:09
Autor: MarcinJM
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 12:54, krzysiek82 pisze:
W dniu 2010-10-19 12:47, MarcinJM pisze:
Przyznaj prosze, ze to zart....


nie, oddałem kiedyś zlany olej do analizy w laboratorium w płocku
(daleka rodzina więc była taka możliwość) i wyszła obecność bądź ślady
obecności paliwa w zlanym oleju.

Aaa, SLADY OBECNOSCI.. a czego bys zyczyl w oleju? Sladowych ilosci orzeszkow ziemnych?
Pisales "(..)paliwem które _ścieka_ po ściankach cylindra do miski".
Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.
Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do jakiejs analizy. Mysle, ze konfabulujesz.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-19 13:59:58
Autor: Jakub Witkowski
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:

Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.

To by był ideał, ale tak nie jest. Jest częściowo odparowane, reszta zaś w formie mgły.
A tej nieodparowanej frakcji jest najwięcej w czasie odpalania, na zimno.

Niemniej jednak przy odpalaniu na LPG raczej niczego ciekłego na ściankach cylindra nie ma ":)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-10-19 14:14:09
Autor: MarcinJM
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 13:59, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:

Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest
praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.

To by był ideał, ale tak nie jest. Jest częściowo odparowane, reszta zaś
w formie mgły.
A tej nieodparowanej frakcji jest najwięcej w czasie odpalania, na zimno.

Masz oczywiscie racje. Niemniej sa to takie ilosci, ktore z latwoscia odparowuja po nagrzaniu silnika. A na cieplym praktycznie 100% paliwa jest odparowane.


Niemniej jednak przy odpalaniu na LPG raczej niczego ciekłego na
ściankach cylindra nie ma ":)



--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-20 09:24:43
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 14:14, MarcinJM pisze:
Masz oczywiscie racje. Niemniej sa to takie ilosci, ktore z latwoscia
odparowuja po nagrzaniu silnika. A na cieplym praktycznie 100% paliwa
jest odparowane.

co nie zmienia faktu, że olej traci wtedy na swoich właściwościach. Nie pytajcie jakich bo nie jestem chemikiem opieram się tylko na opiniach ludzi którzy raczej wiedzą co mówią i piszą.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-20 09:28:36
Autor: MarcinJM
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-20 09:24, krzysiek82 pisze:
W dniu 2010-10-19 14:14, MarcinJM pisze:
Masz oczywiscie racje. Niemniej sa to takie ilosci, ktore z latwoscia
odparowuja po nagrzaniu silnika. A na cieplym praktycznie 100% paliwa
jest odparowane.

co nie zmienia faktu, że olej traci wtedy na swoich właściwościach. Nie
pytajcie jakich bo nie jestem chemikiem opieram się tylko na opiniach
ludzi którzy raczej wiedzą co mówią i piszą.

Ale traci bo co? bo mial %% benzyny, ktora odparowal?
Eee tam, konczymy temat.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-19 14:56:14
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:
Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest
praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.

to wytłumacz to tym co mają diesle z dpf i ciągłe problemy z podnoszącym się poziomem oleju.

Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do
jakiejs analizy.

jak miałem możliwość to dlaczego nie?

--
krzysiek82

Data: 2010-10-20 12:32:40
Autor: Mirek Ptak
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Dnia 2010-10-19 13:13,  *MarcinJM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

nie, oddałem kiedyś zlany olej do analizy w laboratorium w płocku
(daleka rodzina więc była taka możliwość) i wyszła obecność bądź ślady
obecności paliwa w zlanym oleju.

Aaa, SLADY OBECNOSCI.. a czego bys zyczyl w oleju? Sladowych ilosci
orzeszkow ziemnych?
Pisales "(..)paliwem które _ścieka_ po ściankach cylindra do miski".
Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest
praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.
Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do
jakiejs analizy. Mysle, ze konfabulujesz.

Poopowiadaj to zwłaszcza niekumatym właścicielom aut z DPF, którzy muszą jeździć do serwisu co jakiś czas na wymianę oleju, bo raz, że przekracza im poziom max a dwa jest bardzo rozrzedzony przez ON ściekający po ściankach cylindrów właśnie :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-10-19 23:18:58
Autor: Tomasz Pyra
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:
Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie
widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach
cylindra do miski.

Zjawisko o którym mówisz ma miejsce, ale tylko w samochodach które nigdy nie są nagrzewane - jak ktoś jeździ tylko 2x dziennie po 2km to wtedy ponoć nawet może dojść do zatarcia silnika z tego powodu.

Paliwo na ściankach cylindra jest jedynie po rozruchu zimnego silnika i może przedostawać się powoli do oleju.

Natomiast jeżeli tylko rozgrzeje się samochód, to to całe paliwo przez odmę wróci do kolektora dolotowego i w oleju już go nie będzie.
Benzyna jest bardzo lotna i bardzo szybko z oleju odparowuje.

Data: 2010-10-19 10:33:20
Autor: Krzysiek Kielczewski
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
On 2010-10-19, Amir <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote:

Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droÂższym olejem (bo lepiej
nie bĂŞdzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki juÂż masz.

z jakimi kosztami to siê wi¹¿e
co naleÂży wymieniĂŚ w silniku?

niedawno wymieniaÂłem uszczelkĂŞ pod gÂłowicÂą

Pojęcia nie mam gdzie masz nieszczelność.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-19 10:34:02
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
z jakimi kosztami to się wiąże

od 2tyś w górę zależy kto to będzie robił. Nie polecam natomiast wymiany samych pierścieni to druciarstwo i niedługo znowu zacznie brać.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 10:35:18
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
z jakimi kosztami to się wiąże
co należy wymienić w silniku?

źle przeczytałem twojego pierwszego posta, to spalanie jest znikome jeśli tylko 0,5l na 5tyś km, nie rób nic chyba,że zacznie z czasem pić coraz więcej i kopcić na niebiesko.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 10:47:22
Autor: Agent
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

Użytkownik "Amir" <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i9jkrb$j0t$1inews.gazeta.pl...

Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.

z jakimi kosztami to się wiąże
co należy wymienić w silniku?

niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą

Daj spokój. Nawymieniasz się bóg wie czego - pewnie skończy się na remoncie kapitalnym i nie wiadomo jakim skutku bo może nadal będzie brał z powodu wady fabrycznej. Czy to warto po to tylko aby nie brał 1,5 litra od wymiany do wymiany? MZ nie jesli silnik chodzi bez zarzutu. Zalejesz przy wymianie na max, potem w połowie do wymiany dolejesz 1l albo nawet 0.5l  i na koniec przed wymianą bedziesz miał jeszcze pomiędzy MIN a MAX na bagnecie. Więc nie kosztuje Cie to prawie nic i nie warto robić sobie kosztów i problemów z tego powodu.

Data: 2010-10-19 18:17:02
Autor: bratPit
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.

z jakimi kosztami to się wiąże
co należy wymienić w silniku?

niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą

jaki rzeczywisty przebieg auta?
a wymieniali uszczelniacze zaworowe przy tej okazji?
jak nie to pętla na najwyższym drzewie dla mechanika,
w X20XEV najczęściej bierze oliwę uszczelniaczami zaworowymi, wymiana bez demontażu głowicy załatwia sprawę,

brat

Ps ja zmieniłem z półsyntetyka przy 115kkm na syntetyk, teraz mam ca. 220kkm i jakoś nic się nie rozszczelniło, silnik nie wybuchł i nie spowodował globalnej katastrofy nuklearnej... (bierze jakiś 1L/15kkm Mobila 5W50).

Data: 2010-10-20 11:11:02
Autor: Tomemk
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

jaki rzeczywisty przebieg auta?
a wymieniali uszczelniacze zaworowe przy tej okazji?
jak nie to pętla na najwyższym drzewie dla mechanika,
w X20XEV najczęściej bierze oliwę uszczelniaczami zaworowymi, wymiana bez demontażu głowicy załatwia sprawę,

brat

Ps ja zmieniłem z półsyntetyka przy 115kkm na syntetyk, teraz mam ca. 220kkm i jakoś nic się nie rozszczelniło, silnik nie wybuchł i nie spowodował globalnej katastrofy nuklearnej... (bierze jakiś 1L/15kkm Mobila 5W50).


212 tys
ale mogl byc krecony przy zakupie jak stwierdzil mechanik, kupiony z przebiegiem ok
13tys

Data: 2010-10-20 00:20:34
Autor: to
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
begin Amir
Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droÂższym olejem (bo
lepiej nie bĂŞdzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki juÂż
masz.

z jakimi kosztami to siê wi¹¿e
co naleÂży wymieniĂŚ w silniku?

W ogóle nic nie rób. Litr na 10 tys. km to nie jest dużo, jeśli często kręcisz pod odcinkę to jest to niemal norma. Szkoda pakować kasę w 10-
letnią Astrę. O remoncie możesz myśleć jak zacznie brać tyle, że dolewki będą kosztowne i irytujące albo wyraźnie straci moc itp.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-19 23:24:55
Autor: Tomasz Pyra
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 09:47, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-10-19, Amir<SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl>  wrote:

troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka

Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.

Przecież to nie jest żadne duże zużycie oleju.

Co niby miałby tam wyremontować, skoro tyle oleju bierze nawet nowy silnik? I bierze go połączeniem tłok-cylinder.

Co miałby tam poprawiać, skoro nowe tłoki i pierścienie będą dokładnie takie same jak te które ma teraz, a średnica cylindra dla tłoka nadwymiarowego zapewne uwzględnia te same tolerancje co obecne i również zużycie oleju będzie podobne.

1.5l między wymianami to praktycznie jedna mała dolewka między wymianami i tyle.

Data: 2010-10-20 00:04:01
Autor: Krzysiek Kielczewski
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
On 2010-10-19, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka

Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.

Przecież to nie jest żadne duże zużycie oleju.

No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk
niewiele pomoże?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-20 00:21:51
Autor: to
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
begin Krzysiek Kielczewski
PrzecieĹź to nie jest Ĺźadne duĹźe zuĹźycie oleju.

No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk
niewiele pomoĹźe?

Ale on nie chce przecież, żeby pomogła, tylko dostał olej i nie chce kupować innego.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-20 00:31:48
Autor: Tomasz Pyra
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-20 00:04, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-10-19, Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam>  wrote:

troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka

Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.

Przecież to nie jest żadne duże zużycie oleju.

No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk
niewiele pomoże?

Tzn. pomóc to prawie na pewno nie pomoże na zużywanie tego oleju.

Ale jak on już dostał gdzieś 5l gratis, to sądzę że żadnego lepszego zastosowania tego oleju niż wlanie do silnika nie znajdzie.
I nie stanie się nic złego, bo zużycie oleju jest w normie, więc silnik jeszcze w dobrej kondycji.
Problemy mogą być jak zużycie oleju jest już naprawdę duże, wtedy raczej się przechodzi na jakiś gęsty mineralny, a i to zazwyczaj powoduje tylko zmniejszenie dymienia zaraz po uruchomieniu silnika (no ale właściciel czuje się lepiej).

Osobiście nie jestem zwolennikiem lania lepszego oleju niż przewiduje producent, bo to IMO nic nie daje, a kosztuje.
Żeby miało to sens, wraz z wymianą oleju na lepszy można by wydłużyć okres między wymianami, ale jakoś nie ma wiarygodnych danych jak, kiedy i o ile.
Tak na własny użytek kiedyś tylko wybadałem że tam gdzie producent zalecał zmianę mineralnego co 5000-8000km, często w praktycznie identycznym silniku w nowszym modelu zalecał już wymianę półsyntetyka co 15000km.

Jeżeli chodzi o trwałość syntetyka, to można znaleźć w internecie nawet teorię że taki olej jest w normalnej eksploatacji trwalszy niż silnik i nigdy go nie trzeba wymieniać... Ja tam nie wiem :)

Co do jakości oleju to do mnie przemawiają takie eksperymenty jak u kolegi który zostawił na odcinku specjalnym zderzak razem z chłodnicą, przejechał cały rajd chłodzony tylko powietrzem i olejem (AFAIR Motul syntetyk 15W-50), 150C na termometrze oleju szybko mu się kończyło, przejechał cały rajd, rozebrał silnik i mówi że żadnych problemów.
Tylko coś takiego nie ma żadnego sensu w jeździe cywilnej.

Data: 2010-10-20 11:14:22
Autor: Tomemk
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
> Co miałby tam poprawiać, skoro nowe tłoki i pierścienie będą dokładnie
takie same jak te które ma teraz, a średnica cylindra dla tłoka nadwymiarowego zapewne uwzględnia te same tolerancje co obecne i również zużycie oleju będzie podobne.

1.5l między wymianami to praktycznie jedna mała dolewka między wymianami i tyle.


tego nie było kiedys jakies 2 lata temu


ale nie dymi, nie smierdzi, nie kopci na niebiesko
nie cieknie nigdzie nic

Data: 2010-10-19 20:08:56
Autor: Excite
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 19.10.2010 08:50, Amir pisze:
Jedni pisza że nie zaszkodzi inni ze lepiej nie

Nie zaszkodzi bo obecnie nie ma większej różnicy czy półsyntetyczny, syntetyczny, mineralny. Wszystkie wypłukują mniej więcej tak samo a jeśli są jakieś różnice to wynikają z marki i konkretnego typu oleju a nie jego bazy olejowej. Ci co gadają o wypłukiwaniu i rozszczelnieniach zatrzymali się na selektolu i latach 80'tych. I nie ma oleju 10W40 mobil one, jest po prostu mobil.

Data: 2010-10-20 00:22:51
Autor: to
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
begin Amir
Jedni pisza Âże nie zaszkodzi inni ze lepiej nie

co moÂżecie powiedzieĂŚ na ten temat, chciaÂłbym zalac

astre II 2.0l 16V benzyne  2000r

A co to, bolid F1 żeby się nad nim tak roztkliwiać? Jak olej spełnia zalecenia producenta to lej i się nie przejmuj.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-20 10:21:35
Autor: Maciek
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
dostalem gratis 5l elfa 5w-40 zbliza sie wymiana
stad moje pytanie

....juz zupelnie humorystycznie, moze wystarczy po prostu dolewka ;-)

http://motoryzacja.interia.pl/news/15-lat-na-jednym-oleju-i-jezdzi,1546529

Maciek

zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona