Data: 2010-10-19 08:50:27 | |
Autor: Amir | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Jedni pisza że nie zaszkodzi inni ze lepiej nie
co możecie powiedzieć na ten temat, chciałbym zalac astre II 2.0l 16V benzyne 2000r zamiast 10W -40 mobil one dac elf 10 5W-40 troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka dostalem gratis 5l elfa 5w-40 zbliza sie wymiana stad moje pytanie pozdrawiam |
|
Data: 2010-10-19 08:59:27 | |
Autor: Rafał | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 19.10.2010 08:50, Amir pisze:
Jedni pisza że nie zaszkodzi inni ze lepiej nieJa bym raczej nie ryzykował. Na pewno nie będzie brał mniej oleju, a dodatkowo stereotyp mówi że się coś wypłukać może, bo syntetyk bardziej penetrujący. Powiedz coś więcej o tym elfie. Mi się zbliża wymiana, można by się jakoś rozliczyć. Skąd jesteś? |
|
Data: 2010-10-19 09:20:59 | |
Autor: Olek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19 08:59, Rafał wrote:
Ja bym raczej nie ryzykował. Na pewno nie będzie brał mniej oleju, a A ja bym "zaryzykował"... Te bajki o rozszczelnieniu silnika to chyba za PRL'u aktualne były, a wszelkie wycieki się naprawia zwyczajnie i olej tutaj nic nie pomoże. A więc najpierw remont silnika, a później dobry olej i tyle. |
|
Data: 2010-10-19 09:24:53 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 09:20, Olek pisze:
A ja bym "zaryzykował"... Te bajki o rozszczelnieniu silnika to chyba za podpisuje się pod tym łapami i kopytami :) Ja zawsze wszędzie leje pełen syntetyk nawet jak jakiś osioł lał wcześniej minerał i jakoś wszystko jest ok. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 09:31:04 | |
Autor: Amir | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
podpisuje się pod tym łapami i kopytami :) Ja zawsze wszędzie leje pełen tak tez zrobie :) pewnie i tak będzie lepiej niz jezdzic na niewymienianym |
|
Data: 2010-10-19 09:44:14 | |
Autor: Olek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19 09:31, Amir wrote:
podpisuje się pod tym łapami i kopytami :) Ja zawsze wszędzie leje pełen w mojej A6 V6 jakiś pacan lał minerał, przeszedłem teraz na półsyntetyk i silnik odetchnął - przede wszystkim czuć to przy porannym rozruchu. Następna wymiana będzie na syntetyk, ale po wymianie uszczelniaczy wałków rozrządu bo już ciekną. |
|
Data: 2010-10-20 01:44:47 | |
Autor: Filip KK | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 08:59, Rafał pisze:
Powiedz coś więcej o tym elfie. Mi się zbliża wymiana, można by się Elf made in Poland. Powodzenia :) |
|
Data: 2010-10-19 09:26:00 | |
Autor: Maciek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
co możecie powiedzieć na ten temat, chciałbym zalac Raczej nikt nie zaleca takiej operacji. Nie mniej jednak kiedys zrobilem cos takiego. Po zakupie starego samochodu zalalem go tym czym mialem lotosem 10w-40, po roku widzac, ze nie wzial oleju zalalem olejem z klasy 5w. Dalsza eksploatacja przebiegala bezproblemowo, dalej nie bral oleju. Maciek |
|
Data: 2010-10-19 00:54:44 | |
Autor: Mateusz | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
mi mówiono, że nie zaleca się zmiany parametrów oleju o niższej na
wyższą klasę. Jak bym miał silnik, w którym nie ma wycieków i nie pali mi oleju to może bym i zalał syntetykiem. Nie się wypowiedzą bardziej doświadczeni. |
|
Data: 2010-10-19 10:12:05 | |
Autor: Olek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19 09:54, Mateusz wrote:
mi mówiono, że nie zaleca się zmiany parametrów oleju o niższej na To jest urban legend, stworzony przez speców lejących syntetyk do zajechanego silnika z wyciekami, albo pamiętających czasy pierwszych wypustów F125p, gdzie olejów faktycznie się nie mieszało i nie zmieniało na innej klasy. Na syntetyku Castrola jeździ moja stara Audi B3 90 2.0 benzyna do dzisiaj i nic się nie dzieje. Ma nastukane realnego przebiegu pewnie z 800kkm, a wcześniej pajac od którego ją kupiłem lał minerał... Jak masz wycieki lub pali Ci olej to najpierw napraw silnik , a później zalewaj go lepszym olejem, bo tak to rzeczywiście nic nie pomoże. |
|
Data: 2010-10-19 09:44:55 | |
Autor: MarcinJM | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 09:26, Maciek pisze:
co możecie powiedzieć na ten temat, chciałbym zalac Ten "nikt" to Urban Legend. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-19 10:03:54 | |
Autor: Maciek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Ten "nikt" to Urban Legend. Potwierdza to moje obserwacje. Samochod w chwili gdy wymienialem olej mial 13 lat i cholera wie ile nastukane, nie mowiac juz o tym czym byl zalewany wczesniej, moznaby wrozyc z fusow. Maciek |
|
Data: 2010-10-19 09:47:57 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19, Maciek <konto_forum@XXXXgazeta.pl> wrote:
Raczej nikt nie zaleca takiej operacji. Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-19 09:55:52 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 09:47, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-10-19, Maciek<konto_forum@XXXXgazeta.pl> wrote: No jak to sporo? Zaledwie 10-20% dopuszczalnej normy :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-10-19 09:59:02 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 09:55, Jakub Witkowski pisze:
No jak to sporo? Zaledwie 10-20% dopuszczalnej normy :) te ich normy :) jak łatwo zatuszować swój błąd tworząc odpowiedni zapis w karcie gwarancyjnej. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 09:56:20 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 09:47, Krzysiek Kielczewski pisze:
Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo. to pewnie taka sama wada co w x16xel który bierze olej ponieważ jest fabryczny problem z gładziami cylindrów :/ trochę opel dał dupy. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 10:04:19 | |
Autor: Maciek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo. Zwroc uwage, ze to Opel. Maciek |
|
Data: 2010-10-19 10:34:09 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19, Maciek <konto_forum@XXXXgazeta.pl> wrote:
Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo. A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic nie poprawi, a jedynie pogorszy stan konta. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-19 12:09:29 | |
Autor: Maciek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle i tyle oleju. Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta tak mialy. Poza tym nie chce nic poprawiac tylko pyta sie czy moze zalac bo ma darmowy olej 5w i jakie ewentualnie beda skutki tego. Bynajmniej nie bedzie pogorszenia stanu konta. Maciek |
|
Data: 2010-10-19 12:38:51 | |
Autor: Amir | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle i kilka lat temu od wymiany jak byl max do wymiany minimum teraz niestety trzeba dolewac :( ale powtrzymam się z remontem jeszcze a fakt pytalem tylko czy zaszkodzi, wstęnie po wypowiedziach wnioskuje, ze nie zaszkodzi pozdrawiam |
|
Data: 2010-10-19 12:44:16 | |
Autor: MarcinJM | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 12:38, Amir pisze:
a fakt pytalem tylko czy zaszkodzi, wstęnie Ani nie zaszkodzi, ani nie pomoze. Choc sa tacy co po zmienie oleu na syntetyk "czuja" ze auto lepiej "idzie" ;) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-19 12:41:06 | |
Autor: Mirek Ptak | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Dnia 2010-10-19 12:09, *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic Bullshit! Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-10-19 16:34:35 | |
Autor: BrunoJ | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał(a):
Dnia 2010-10-19 12:09, *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie (kilkadziesiat sztuk) to astry 1-2 i vectry benzynowe, od nowosci. Zakupy oleju hurtowe. 1l na 3kkm to spokojnie, na wyjazd do Holandii trzeba bylo juz zabierac profilaktycznie flaszke, zeby sie nie zdziwic. Po 3 latach ilosc zjadanego oleju byla identyczna, wiec nie byl to problem typu przepalone uszczelniacze, tylko raczej wlasnie cecha silnika. Porownujac do cytryn... ;-)) -- pozdrawiam Bruno, Bydg Citroen XP 1.6i & ZX 1.4i -- |
|
Data: 2010-10-20 08:16:47 | |
Autor: Maciek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie ... i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme z tego co pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-) Maciek |
|
Data: 2010-10-20 11:08:49 | |
Autor: Tomemk | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
> .. i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme z tego co
pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-) a gdzie to tak ustalali podają gdzies to oficjalnie? |
|
Data: 2010-10-20 09:29:41 | |
Autor: masti | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Dnia piÄknego Wed, 20 Oct 2010 11:08:49 +0200 osobnik zwany Tomemk
wystukaĹ: .. i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme zco w instrukcji obsĹugi -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-10-20 12:22:08 | |
Autor: Mirek Ptak | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Dnia 2010-10-20 11:29, *masti* napisaĹ, a mnie coĹ podkusiĹo, Ĺźeby odpisaÄ:
.. i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme zco Podobnie jak VW (bodaj 1 l/1000km) Ford, Citroen, Renault i inni. To jest maksymalne dopuszczalne zuĹźycie nie klasyfikowane jako awaria (gwarancja) - w skrĂłcie dupochron. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-10-20 14:55:20 | |
Autor: Tomemk | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)a gdzie to tak ustalali podaj? gdzies to oficjalnie? to by się zgadzało :) nie kopci silnik pracuje ładnie równo czyli wszyskto jest ok jeśli tak podaje producent dzięki za informację |
|
Data: 2010-10-20 12:28:00 | |
Autor: Mirek Ptak | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Dnia 2010-10-19 18:34, * BrunoJ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresieAutor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle> Dlatego piszę że bullshit :) - zjawisko było i owszem dość powszechne (zwłaszcza w niektórych flotach z wiadomych przyczyn), ale zdecydowanie nie było normą co osobiście przećwiczyłem (na ponoć najgorszym X16XEL) i kilka silników znajomych też znam. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-10-20 15:16:00 | |
Autor: Axel | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
" BrunoJ" <brunojj.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message
news:i9khar$qgq$1inews.gazeta.pl... moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresieAutor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyleBullshit! No patrz, ja jezdzilem poflotowa vectra 1.8 rocznik 2000 (po 4 latach jezdzenia sprzedalem w 2007) i do konca jakos nie chciala brac oleju. Teraz jezdze Vectra C z silnikiem 2.2 i zdarza jej sie troche wziac, ale nieregularnie, chyba przy ciezkich warunkach. No i nieduzo - na trasie 5kkm po Europie dolalem okolo 0,6 litra. -- Axel -- Axel |
|
Data: 2010-10-19 09:47:23 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19, Amir <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote:
troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-19 10:28:27 | |
Autor: Amir | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej z jakimi kosztami to się wiąże co należy wymienić w silniku? niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą pozdrawiam |
|
Data: 2010-10-19 10:31:10 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
z jakimi kosztami to się wiąże demontaż bloku silnik, szlif gładzi cylindrów, honowanie tłoki nadwymiarowe do tego pierścienie. Oczywiście sprawdzenie wału pod kątem bicia itp itd. Potem całość się składa dociera i można się cieszyć znikomym spalaniem oleju. (znikome znaczy, także się nie dolewa od wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach cylindra do miski. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 10:50:02 | |
Autor: Agent | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomości news:4cbd578c$0$27044$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:Taaak a potem się okazuje ze olej dalej bierze bo winne sa np gumki na zaworach. Czyli jesteś w plecy na 2 tys a efektu nie widać. |
|
Data: 2010-10-19 12:27:00 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:50, Agent pisze:
Taaak a potem się okazuje ze olej dalej bierze bo winne sa np gumki na to się da zweryfikować, zresztą kolega wymieniał UPG to i pewnie zmieniono uszczelniacze zaworowe. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 20:04:53 | |
Autor: Excite | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 19.10.2010 12:27, krzysiek82 pisze:
to się da zweryfikować, zresztą kolega wymieniał UPG to i pewnie W tym silniku jest taki problem że nawet jak zmieniono uszczelniacze to poprawy nie będzie jeśli są wyrobione prowadnice. A niestety po 10 latach na pewno są już wyrobione co jest typowym problemem dla x20xev i jego odmian. |
|
Data: 2010-10-20 14:56:51 | |
Autor: Tomemk | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W tym silniku jest taki problem że nawet jak zmieniono uszczelniacze to czy w silniku opla 3.0l 6v (mv6) tez jest taki problem i czy vectra z silnikiem powyzej 2.0 w benzynie w roczniku 2006 tez będzie miała takie problemy? |
|
Data: 2010-10-21 01:36:51 | |
Autor: Excite | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 20.10.2010 14:56, Tomemk pisze:
czy w silniku opla 3.0l 6v (mv6)> i czy vectra z silnikiem powyzej 2.0 w benzynie w roczniku > 2006 tez będzie miała takie problemy? To są inne konstrukcje z innymi typowymi dla swojego modelu problemami. Po szczegóły pytaj na forach danej marki/modelu samochodu. |
|
Data: 2010-10-21 09:58:10 | |
Autor: kamil | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
"Tomemk" <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote in message news:i9mouj$6ji$1inews.gazeta.pl...
Ale w skorze czy w zenonach? |
|
Data: 2010-10-19 12:25:25 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:
całość się składa dociera i można się cieszyć znikomym spalaniem oleju. (znikome znaczy, także się nie dolewa od wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach cylindra do miski. Na przykład LPG ścieka i uzupełnia poziom oleju, dlatego wciąż mam go tyle samo (z dokładnością do miarki) przez 15kkm :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-10-19 12:28:45 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 12:25, Jakub Witkowski pisze:
Na przykład LPG ścieka i uzupełnia poziom oleju, dlatego wciąż mam go a teraz zastanów się, uruchamiasz silnik na benzynie, do komory spalania dostaje się w pierwszym etapie więcej paliwa (ssanie) nie wszystko jest spalane, część ścieka po ściance cylindra. Tak to właśnie wygląda, nie ma silników które nie spalają oleju po prostu taki silnik spalinowy nie istnieje :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 13:52:21 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 12:28, krzysiek82 pisze:
W dniu 2010-10-19 12:25, Jakub Witkowski pisze: W szczególności zaś wtedy, gdy od wiosny do jesieni nie używam benzyny w ogóle. A poziom oleju ani drgnie. Z dokładnością do metody pomiaru i oka, ofkos. > nie ma silników które nie spalają oleju po prostu taki silnik spalinowy nie istnieje :) Istnieją za to silniki, w których za pomocą bagnetu trudno taki fakt stwierdzić. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-10-19 12:47:05 | |
Autor: MarcinJM | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:
wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie Przyznaj prosze, ze to zart.... -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-19 12:54:33 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 12:47, MarcinJM pisze:
Przyznaj prosze, ze to zart.... nie, oddałem kiedyś zlany olej do analizy w laboratorium w płocku (daleka rodzina więc była taka możliwość) i wyszła obecność bądź ślady obecności paliwa w zlanym oleju. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 13:13:09 | |
Autor: MarcinJM | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 12:54, krzysiek82 pisze:
W dniu 2010-10-19 12:47, MarcinJM pisze: Aaa, SLADY OBECNOSCI.. a czego bys zyczyl w oleju? Sladowych ilosci orzeszkow ziemnych? Pisales "(..)paliwem które _ścieka_ po ściankach cylindra do miski". Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej. Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do jakiejs analizy. Mysle, ze konfabulujesz. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-19 13:59:58 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:
Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej. To by był ideał, ale tak nie jest. Jest częściowo odparowane, reszta zaś w formie mgły. A tej nieodparowanej frakcji jest najwięcej w czasie odpalania, na zimno. Niemniej jednak przy odpalaniu na LPG raczej niczego ciekłego na ściankach cylindra nie ma ":) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-10-19 14:14:09 | |
Autor: MarcinJM | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 13:59, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze: Masz oczywiscie racje. Niemniej sa to takie ilosci, ktore z latwoscia odparowuja po nagrzaniu silnika. A na cieplym praktycznie 100% paliwa jest odparowane.
-- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-20 09:24:43 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 14:14, MarcinJM pisze:
Masz oczywiscie racje. Niemniej sa to takie ilosci, ktore z latwoscia co nie zmienia faktu, że olej traci wtedy na swoich właściwościach. Nie pytajcie jakich bo nie jestem chemikiem opieram się tylko na opiniach ludzi którzy raczej wiedzą co mówią i piszą. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-20 09:28:36 | |
Autor: MarcinJM | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-20 09:24, krzysiek82 pisze:
W dniu 2010-10-19 14:14, MarcinJM pisze: Ale traci bo co? bo mial %% benzyny, ktora odparowal? Eee tam, konczymy temat. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-19 14:56:14 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:
Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest to wytłumacz to tym co mają diesle z dpf i ciągłe problemy z podnoszącym się poziomem oleju. Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do jak miałem możliwość to dlaczego nie? -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-20 12:32:40 | |
Autor: Mirek Ptak | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Dnia 2010-10-19 13:13, *MarcinJM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Poopowiadaj to zwłaszcza niekumatym właścicielom aut z DPF, którzy muszą jeździć do serwisu co jakiś czas na wymianę oleju, bo raz, że przekracza im poziom max a dwa jest bardzo rozrzedzony przez ON ściekający po ściankach cylindrów właśnie :)nie, oddałem kiedyś zlany olej do analizy w laboratorium w płocku Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-10-19 23:18:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:
Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie Zjawisko o którym mówisz ma miejsce, ale tylko w samochodach które nigdy nie są nagrzewane - jak ktoś jeździ tylko 2x dziennie po 2km to wtedy ponoć nawet może dojść do zatarcia silnika z tego powodu. Paliwo na ściankach cylindra jest jedynie po rozruchu zimnego silnika i może przedostawać się powoli do oleju. Natomiast jeżeli tylko rozgrzeje się samochód, to to całe paliwo przez odmę wróci do kolektora dolotowego i w oleju już go nie będzie. Benzyna jest bardzo lotna i bardzo szybko z oleju odparowuje. |
|
Data: 2010-10-19 10:33:20 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19, Amir <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote:
Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droÂższym olejem (bo lepiej PojÄcia nie mam gdzie masz nieszczelnoĹÄ. Pzdr, Krzysiek KieĹczewski |
|
Data: 2010-10-19 10:34:02 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
z jakimi kosztami to się wiąże od 2tyś w górę zależy kto to będzie robił. Nie polecam natomiast wymiany samych pierścieni to druciarstwo i niedługo znowu zacznie brać. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 10:35:18 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
z jakimi kosztami to się wiąże źle przeczytałem twojego pierwszego posta, to spalanie jest znikome jeśli tylko 0,5l na 5tyś km, nie rób nic chyba,że zacznie z czasem pić coraz więcej i kopcić na niebiesko. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 10:47:22 | |
Autor: Agent | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Użytkownik "Amir" <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i9jkrb$j0t$1inews.gazeta.pl... Daj spokój. Nawymieniasz się bóg wie czego - pewnie skończy się na remoncie kapitalnym i nie wiadomo jakim skutku bo może nadal będzie brał z powodu wady fabrycznej. Czy to warto po to tylko aby nie brał 1,5 litra od wymiany do wymiany? MZ nie jesli silnik chodzi bez zarzutu. Zalejesz przy wymianie na max, potem w połowie do wymiany dolejesz 1l albo nawet 0.5l i na koniec przed wymianą bedziesz miał jeszcze pomiędzy MIN a MAX na bagnecie. Więc nie kosztuje Cie to prawie nic i nie warto robić sobie kosztów i problemów z tego powodu. |
|
Data: 2010-10-19 18:17:02 | |
Autor: bratPit | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej jaki rzeczywisty przebieg auta? a wymieniali uszczelniacze zaworowe przy tej okazji? jak nie to pętla na najwyższym drzewie dla mechanika, w X20XEV najczęściej bierze oliwę uszczelniaczami zaworowymi, wymiana bez demontażu głowicy załatwia sprawę, brat Ps ja zmieniłem z półsyntetyka przy 115kkm na syntetyk, teraz mam ca. 220kkm i jakoś nic się nie rozszczelniło, silnik nie wybuchł i nie spowodował globalnej katastrofy nuklearnej... (bierze jakiś 1L/15kkm Mobila 5W50). |
|
Data: 2010-10-20 11:11:02 | |
Autor: Tomemk | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
jaki rzeczywisty przebieg auta? 212 tys ale mogl byc krecony przy zakupie jak stwierdzil mechanik, kupiony z przebiegiem ok 13tys |
|
Data: 2010-10-20 00:20:34 | |
Autor: to | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
begin Amir
Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droÂższym olejem (bo W ogĂłle nic nie rĂłb. Litr na 10 tys. km to nie jest duĹźo, jeĹli czÄsto krÄcisz pod odcinkÄ to jest to niemal norma. Szkoda pakowaÄ kasÄ w 10- letniÄ AstrÄ. O remoncie moĹźesz myĹleÄ jak zacznie braÄ tyle, Ĺźe dolewki bÄdÄ kosztowne i irytujÄ ce albo wyraĹşnie straci moc itp. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-19 23:24:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 09:47, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-10-19, Amir<SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote: Przecież to nie jest żadne duże zużycie oleju. Co niby miałby tam wyremontować, skoro tyle oleju bierze nawet nowy silnik? I bierze go połączeniem tłok-cylinder. Co miałby tam poprawiać, skoro nowe tłoki i pierścienie będą dokładnie takie same jak te które ma teraz, a średnica cylindra dla tłoka nadwymiarowego zapewne uwzględnia te same tolerancje co obecne i również zużycie oleju będzie podobne. 1.5l między wymianami to praktycznie jedna mała dolewka między wymianami i tyle. |
|
Data: 2010-10-20 00:04:01 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk niewiele pomoże? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-20 00:21:51 | |
Autor: to | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
begin Krzysiek Kielczewski
PrzecieĹź to nie jest Ĺźadne duĹźe zuĹźycie oleju. Ale on nie chce przecieĹź, Ĺźeby pomogĹa, tylko dostaĹ olej i nie chce kupowaÄ innego. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-20 00:31:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-20 00:04, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-10-19, Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Tzn. pomóc to prawie na pewno nie pomoże na zużywanie tego oleju. Ale jak on już dostał gdzieś 5l gratis, to sądzę że żadnego lepszego zastosowania tego oleju niż wlanie do silnika nie znajdzie. I nie stanie się nic złego, bo zużycie oleju jest w normie, więc silnik jeszcze w dobrej kondycji. Problemy mogą być jak zużycie oleju jest już naprawdę duże, wtedy raczej się przechodzi na jakiś gęsty mineralny, a i to zazwyczaj powoduje tylko zmniejszenie dymienia zaraz po uruchomieniu silnika (no ale właściciel czuje się lepiej). Osobiście nie jestem zwolennikiem lania lepszego oleju niż przewiduje producent, bo to IMO nic nie daje, a kosztuje. Żeby miało to sens, wraz z wymianą oleju na lepszy można by wydłużyć okres między wymianami, ale jakoś nie ma wiarygodnych danych jak, kiedy i o ile. Tak na własny użytek kiedyś tylko wybadałem że tam gdzie producent zalecał zmianę mineralnego co 5000-8000km, często w praktycznie identycznym silniku w nowszym modelu zalecał już wymianę półsyntetyka co 15000km. Jeżeli chodzi o trwałość syntetyka, to można znaleźć w internecie nawet teorię że taki olej jest w normalnej eksploatacji trwalszy niż silnik i nigdy go nie trzeba wymieniać... Ja tam nie wiem :) Co do jakości oleju to do mnie przemawiają takie eksperymenty jak u kolegi który zostawił na odcinku specjalnym zderzak razem z chłodnicą, przejechał cały rajd chłodzony tylko powietrzem i olejem (AFAIR Motul syntetyk 15W-50), 150C na termometrze oleju szybko mu się kończyło, przejechał cały rajd, rozebrał silnik i mówi że żadnych problemów. Tylko coś takiego nie ma żadnego sensu w jeździe cywilnej. |
|
Data: 2010-10-20 11:14:22 | |
Autor: Tomemk | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
> Co miałby tam poprawiać, skoro nowe tłoki i pierścienie będą dokładnie
takie same jak te które ma teraz, a średnica cylindra dla tłoka nadwymiarowego zapewne uwzględnia te same tolerancje co obecne i również zużycie oleju będzie podobne. tego nie było kiedys jakies 2 lata temu ale nie dymi, nie smierdzi, nie kopci na niebiesko nie cieknie nigdzie nic |
|
Data: 2010-10-19 20:08:56 | |
Autor: Excite | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 19.10.2010 08:50, Amir pisze:
Jedni pisza że nie zaszkodzi inni ze lepiej nie Nie zaszkodzi bo obecnie nie ma większej różnicy czy półsyntetyczny, syntetyczny, mineralny. Wszystkie wypłukują mniej więcej tak samo a jeśli są jakieś różnice to wynikają z marki i konkretnego typu oleju a nie jego bazy olejowej. Ci co gadają o wypłukiwaniu i rozszczelnieniach zatrzymali się na selektolu i latach 80'tych. I nie ma oleju 10W40 mobil one, jest po prostu mobil. |
|
Data: 2010-10-20 00:22:51 | |
Autor: to | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
begin Amir
Jedni pisza Âże nie zaszkodzi inni ze lepiej nie A co to, bolid F1 Ĺźeby siÄ nad nim tak roztkliwiaÄ? Jak olej speĹnia zalecenia producenta to lej i siÄ nie przejmuj. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-20 10:21:35 | |
Autor: Maciek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
dostalem gratis 5l elfa 5w-40 zbliza sie wymiana ....juz zupelnie humorystycznie, moze wystarczy po prostu dolewka ;-) http://motoryzacja.interia.pl/news/15-lat-na-jednym-oleju-i-jezdzi,1546529 Maciek |