zepsuli mi akumulator

Data: 2015-11-20 13:04:17
Autor: J.F.
zepsuli mi akumulator
U偶ytkownik "twistedme"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:564f0a4c$0$660$65785112@news.neostrada.pl...
Nie by艂bym oczywi艣cie sob膮 gdyby nie akcja na koniec. Przyszed艂em po auto (mieli zrobi膰 w jeden dzie艅 robili 4, podobno w tym modelu rzeczywi艣cie ta wymiana to masakra). A facet do mnie, 偶e akumulator pad艂, bo nie mogli go ju偶 odpali膰 w ten dzie艅 jak nim przyjecha艂em. 艁adowa艂 go niby, ale bez rezultatu... Odpali艂 mi kablami, pojecha艂em do domu, 艂adowa艂em do wieczora, no i okaza艂o si臋, 偶e aku do wywalenia... 500z艂 w plecy.
Mo偶liwe, 偶e oni go w jaki艣 spos贸b uszkodzili, zrobili jakie艣 zwarcie? Czy to kolejny fascynuj膮cy zbieg okoliczno艣ci?

Akumulator na pewno twoj ? Ile mial lat ?
Teraz te akumulatory jakos tak padaja - zapala, zapala, trzy dni pozniej cela zwarta.
Ale oczywiscie mogli mu pomoc czy zwarciem (malo prawdopodobne - kabel by zadymil), czy rozladowaniem - chocby przez lampke w kabinie.

Teraz juz pewnie nie dojdziesz kto zawinil. Ale jesli mial pare lat .... moze juz jego dni byly policzone.

J.

Data: 2015-11-20 13:10:38
Autor: twistedme
zepsuli mi akumulator
W dniu 2015-11-20 o 13:04, J.F. pisze:
[...]

M贸j, m贸j. Akumulator oryginalny GM, wi臋c przypuszczam, 偶e m贸g艂 by膰 od nowo艣ci. Czyli 8 lat, wi臋c niby mia艂 prawo (chyba). Dlatego te偶 nic ju偶 nie m贸wi艂em, ale dobi艂 mnie zbieg okoliczno艣ci, bo 700 przek艂adnia, 300 wymiana i do tego niespodzianka + extra 500.

Data: 2015-11-20 13:20:22
Autor: Bartek Kacprzak
zepsuli mi akumulator
W dniu 2015-11-20 o 13:10, twistedme pisze:

[...]

To tak nawiasem, je偶eli chodzi o akumulatory.
W tym roku sprzeda艂em Avensisa pierwszej generacji, rocznik 1997... orginalny akumulator, nigdy nie 艂adowany prostownikiem, nigdy nie by艂o problem贸w z odpaleniem samochodu, nawet przy -30 st C.
:)
Teraz mam jak w stopce, aku ma 50% pojemno艣ci i nie jest orginalny, czyli ju偶 raz go kto艣 wymieni艂 rocznik auta 2005.

pozdr

--
BartekZX9R
Ave2.0

Data: 2015-11-20 16:19:19
Autor: Adam
zepsuli mi akumulator
W dniu 2015-11-20 o 13:20, Bartek Kacprzak pisze:
W dniu 2015-11-20 o 13:10, twistedme pisze:

M骿, m骿. Akumulator oryginalny GM, wi阠 przypuszczam, 縠 m骻 by od
nowo禼i. Czyli 8 lat, wi阠 niby mia prawo (chyba). Dlatego te nic ju
nie m體i砮m, ale dobi mnie zbieg okoliczno禼i, bo 700 przek砤dnia, 300
wymiana i do tego niespodzianka + extra 500.

To tak nawiasem, je縠li chodzi o akumulatory.
W tym roku sprzeda砮m Avensisa pierwszej generacji, rocznik 1997...
orginalny akumulator, nigdy nie 砤dowany prostownikiem, nigdy nie by硂
problem體 z odpaleniem samochodu, nawet przy -30 st C.
:)
Teraz mam jak w stopce, aku ma 50% pojemno禼i i nie jest orginalny,
czyli ju raz go kto wymieni rocznik auta 2005.

Polonez, rocznik 80 lub 81, fabryczna Centra zosta砤 wymieniona po 12 latach. W ostatni zim ju s砤bo kr阠i砤, ale jeszcze by砤 縴wa.
Wtedy istotnie, wiadomo by硂, 縠 akumulator zaczyna zdycha - trwa硂 to miesi眂ami. Przy nowych "wynalazkach" mo縠 to by z dnia na dzie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-11-20 16:33:01
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
zepsuli mi akumulator

[...]

E tam chrzanicie. Wszystko zale縴 jak jest eksploatowany,w jakich warunkach, stanu ju podczas zakupu itp. itd.
Idzie zima to akumulatory, kt髍e mia硑 10% pojemno禼i i bez problemu dawa硑 mo縧iwo舵 zakr阠enia przy +15 teraz b阣 zdycha z dnia na dzie :)

Data: 2015-11-20 17:01:59
Autor: J.F.
zepsuli mi akumulator
U縴tkownik "Czes砤w Wi秐iak"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:n2nefe$mbg$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale IMO to sie wlasnie zmienilo. Dawno temu taki aku, mimo swoich 10% krecil i zapalal ... o ile silnik odpowiednio szybko zaskoczyl.
A kilka ostatnich aku wymienilem z powodu zwarcia celi - dzialaly i nagle przestawaly.
Fakt, ze troche po macoszemu byly eksploatowane - drugie czy trzecie auto, to i rozladowanie calkowite sie zdarzalo.
Ale po naladowaniu dawal rade ... miesiac, drugi, a w trzecim do wymiany.

J.

Data: 2015-11-20 20:37:23
Autor: Mateusz Bogusz
zepsuli mi akumulator
Czyli 8 lat, wi臋c niby mia艂 prawo (chyba).

U mnie dok艂adnie 8 latek oryginalny pad艂 z dnia na dzie艅. Kr臋ci艂 mi艂o, nast臋pnego dnia nawet lampki na zegarach si臋 nie za艣wieci艂y.

Tak偶e mo偶e, ale 500z艂? Troch臋 sporo, do octavi wsadzi艂em wart臋 za ~250zl i gra.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2015-11-20 21:07:59
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
zepsuli mi akumulator

Czyli 8 lat, wi臋c niby mia艂 prawo (chyba).

U mnie dok艂adnie 8 latek oryginalny pad艂 z dnia na dzie艅. Kr臋ci艂 mi艂o,
nast臋pnego dnia nawet lampki na zegarach si臋 nie za艣wieci艂y.

Te偶 mi si臋 nie za艣wieci艂y. Wyci膮gn膮艂em i pod 艂adowark臋 z jak膮艣 pseudo funkcj膮 odsiarczania. Potem wk艂adam i pod艂膮czam, a tu radio mi si臋 samo w艂膮cza :)
2x tak go zim膮 za艂atwi艂em w 2 i 3 roku u偶ytkowania. Teraz ma 5 i gdyby nie by艂oby zimy to podejrzewam, 偶e jeszcze hoho...

Data: 2015-11-21 01:17:45
Autor: Tomasz Pyra
zepsuli mi akumulator
Dnia Fri, 20 Nov 2015 13:10:38 +0100, twistedme napisa(a):

M骿, m骿. Akumulator oryginalny GM, wi阠 przypuszczam, 縠 m骻 by od nowo禼i. Czyli 8 lat, wi阠 niby mia prawo (chyba). Dlatego te nic ju nie m體i砮m, ale dobi mnie zbieg okoliczno禼i, bo 700 przek砤dnia, 300 wymiana i do tego niespodzianka + extra 500.

To ju raczej czas na niego.
Mo縠 faktycznie roz砤dowali go i dobili, ale mo縠 to i lepiej, bo tej zimy
pewnie i tak by nie prze縴, a tak przynajmniej nie mia砮 niespodzianki
gdzie daleko od domu.

zepsuli mi akumulator