Data: 2011-06-17 00:53:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zarowki h4 mocniejsze od standardowych | |
W dniu 2011-06-16 23:02, marek pisze:
potrzebuje mocniejsze zarowki H4. widze na stronie firmy bosma ze sa Ogólnie rzecz biorąc jest to głupie i zazwyczaj nie przynosi zamierzonych efektów. Pewny efekt jest jedynie taki, że stopisz sobie elementy reflektora, bo fabryczna instalacja policzona jest na żarówkę konkretnej mocy - zakładanie mocniejszych żarówek powoduje spadek napięcia zasilającego i przenosi widmo żarówki w stronę podczerwieni, co powoduje że żarówka istotnie mocniej grzeje, ale wcale mocniej nie oświetla. Zazwyczaj problemy związane ze słabą widocznością w nocy to: - porysowana przednia szyba - porysowane/zmatowione obudowy reflektorów albo same odbłyśniki - niskiej jakości połączenia elektryczne (sprawdź czy nie masz spadków napięcia między dodatnim zaciskiem akumulatora a kostką żarówki świateł mijania - mierz przy włożonej żarówce i włączonych światłach mijania) z czasem to się dzieje w każdym samochodzie. Jak światła słabo świecą to trzeba znaleźć przyczynę i problem naprawić, a nie "syfa pudrem" mocniejszymi żarówkami. Jeżeli tam gdzie tego używasz to faktycznie legalne, to po prostu zamontuj sobie dodatkowe reflektory świateł drogowych - tzw. "elektrownia" i tak sobie świeć. Tam gdzie mocniejsze żarówki są legalne, nikt normalny nie używa świateł mijania, a używa się świateł drogowych. Wtedy dokładasz sobie 4x100W dodatkowych świateł drogowych (w zależności od upodobań na dach, albo na maskę), bezpośrednio zasilanych przez duży przekaźnik i grube kable z akumulatora i zamieniasz sobie noc w dzień. |
|
Data: 2011-06-17 00:56:43 | |
Autor: Arbiter | |
zarowki h4 mocniejsze od standardowych | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4dfa8962$0$2443$65785112news.neostrada.pl... Wtedy dokładasz sobie 4x100W dodatkowych świateł drogowych (w zależności eee, czasy się zmieniły, teraz jest blue effeciency, dynamic blue etc. Nalezy stosować 2x35W HID a nie pożeracze prądu które dużo biorą a mało dają |
|
Data: 2011-06-17 01:24:08 | |
Autor: marek | |
zarowki h4 mocniejsze od standardowych | |
Zazwyczaj problemy związane ze słabą widocznością w nocy to: w moim przypadu problemem jest topografia terenu, co wyjasnilem w innym poscie :) faktycznie chyba zaloze na dach 4 dalekosiezne z hidami. tylko gdzie schowac przetwornice? kabelek nie jest zbyt dlugi a woda chyba im nie sluzy ? |
|
Data: 2011-06-17 02:28:30 | |
Autor: Mikołaj Jopczyński - Tychy Online | |
zarowki h4 mocniejsze od standardowych | |
W dniu 2011-06-17 01:24, marek pisze:
Zazwyczaj problemy związane ze słabą widocznością w nocy to: Jezeli to terenowka, to dodatkowy klocek Ci pewno roznicy nie zrobi. Zainteresuj sie alubox firmy scame i dlawiki z castoramy - i masz szczelne miejsce :) -- Mikołaj Jopczyński, Tychy Online tel: 32 7 400 000 | fax: 32 7 400 004 | gg: 311167 Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline Korzystaj z darmowego, bezprzewodowego Internetu: http://hotspot.tychy.pl |
|
Data: 2011-06-17 02:44:46 | |
Autor: marek | |
zarowki h4 mocniejsze od standardowych | |
Zainteresuj sie alubox firmy scame i dlawiki z castoramy - i masz szczelne miejsce :) moglbys troche jasniej? :) |
|
Data: 2011-06-17 20:42:47 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
zarowki h4 mocniejsze od standardowych | |
marek wrote:
Zazwyczaj problemy związane ze słabą widocznością w nocy to: Zajrzyj na forum4x4 (dział techniczne/elektryka) tam ludzie opisywali sensowne rozwiązania. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |