Data: 2013-11-27 10:24:58 | |
Autor: J.F | |
zaraza siÄ™ rozszerza - klimatyzacja | |
Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości grup
http://www.rmf24.pl/news-szybciej-niz-30-km-h-w-miescie-nie-pojedziesz,nId,1064312 nie tylko 30 http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Nowe-przepisy-nizsze-spalanie-i-drozsza-klimatyzacja,wid,15580962,wiadomosc.html?ticaid=111bd3 "Brukselscy biurokraci stworzyli dyrektywę, która wyznacza kierunki proekologicznych zmian w motoryzacji na Starym Kontynencie. Co najistotniejsze, niektóre z zapisów nowego prawa będą dotyczyć również posiadaczy używanych samochodów i będą oznaczać dla nich dodatkowe, wysokie koszty. Nowe przepisy wprowadzą obowiązkowe przeglądy klimatyzacji. Samochody, które są wyposażone w taką instalację, będą musiały pojawić się w specjalistycznym zakładzie, gdzie nie tylko sprawdzona zostanie szczelność i efektywność instalacji, ale nastąpi też wymiana czynnika chłodzącego. Stosowany dziś powszechnie R134a zostanie przymusowo wymieniony na HFO-1234yf. Dla właścicieli samochodów oznacza to bardzo wysokie koszty i ogromne niebezpieczeństwo. Nowy czynnik jest co prawda bardziej łagodny dla środowiska, ale wytwarzają go tylko dwie firmy: Du Pont i Honeywell. W efekcie środek jest dziesięciokrotnie droższy od obecnego. Jeśli więc dziś napełnienie klimatyzacji kosztuje około 130-150 złotych, albo 10 zł za 100 gr, to po wejściu w życie nowych przepisów za napełnienie klimatyzacji zapłacimy nawet 1500 złotych" J. |
|
Data: 2013-11-27 02:10:20 | |
Autor: Marcin Kiciñski | |
zaraza siê rozszerza - klimatyzacja | |
W dniu ¶roda, 27 listopada 2013 10:24:58 UTC+1 u¿ytkownik J.F napisa³:
Co najistotniejsze, niektóre z zapisów nowego prawa bêd± dotyczyæ równie¿ posiadaczy u¿ywanych samochodów i bêd± oznaczaæ dla nich dodatkowe, wysokie koszty. A to ju¿ chyba jaka¶ nadinterpretacja. 1234yf musi siê obowi±zkowo znale¼æ w nowych samochodach homologowanych po 1 stycznia 2013. Efekt jest taki, ¿e obecnie samochody z tym czynnikiem mo¿na policzyæ na palcach jednej rêki. Nigdzie nie widzia³em informacji o obowi±zku wymiany czynnika R134a, zreszt± jest to chyba nawet technicznie niemo¿liwe. Pomijam ju¿ fakt, ¿e producenci samochodów siê zbiesili (np. Mercedes) i odmawiaj± stosowania 1234yf, ze wzglêdów bezpieczeñstwa, pracuj± te¿ nad uk³adem pracuj±cym na CO2. Pozdrawiam MK |
|
Data: 2013-11-28 00:02:39 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zaraza siê rozszerza - klimatyzacja | |
Dnia Wed, 27 Nov 2013 02:10:20 -0800 (PST), Marcin Kiciñski napisa³(a):
Nigdzie nie widzia³em informacji o obowi±zku wymiany czynnika R134a, zreszt± jest to chyba nawet technicznie niemo¿liwe. Zapewne inne w³a¶ciwo¶ci nowego czynnika wymagaj± innych zaworów rozprê¿nych i pewnie innych sprê¿arek. Pomijam ju¿ fakt, ¿e producenci samochodów siê zbiesili (np. Mercedes) i odmawiaj± stosowania 1234yf, ze wzglêdów bezpieczeñstwa, pracuj± te¿ nad uk³adem pracuj±cym na CO2. Na czystym gazie CIEPLARNIANYM? Nieeee... to nie przejdzie ;) |
|
Data: 2013-11-28 21:55:00 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
zaraza siê rozszerza - klimatyzacja | |
On Thu, 28 Nov 2013, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Wed, 27 Nov 2013 02:10:20 -0800 (PST), Marcin Kiciñski napisa³(a): Kwestia marketingu. Jak w s³awnym dowcipie o reklamie butów w afrykañskim buszu :) "Instalacja taka wymaga odpowiedniej ilo¶ci CO2, który mo¿na pobraæ z powietrza, tym samym zmniejszaj±c stê¿enie tego gazu w atmosferze. Przy xx miliardach samochodów z klimatyzacj± oznacza to xxxx ton pobranego gazu" Powiedz ¿e nie :> pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-11-28 00:24:38 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zaraza siê rozszerza - klimatyzacja | |
Hello Marcin,
Wednesday, November 27, 2013, 11:10:20 AM, you wrote: [...] Pomijam ju¿ fakt, ¿e producenci samochodów siê zbiesili (np. Mercedes) i Niemo¿liwe - za niska temperatura krytyczna - klimatyzacja potrzebuje do dzia³ania przemian fazowych. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-11-28 01:14:53 | |
Autor: J.F. | |
zaraza siê rozszerza - klimatyzacja | |
Dnia Thu, 28 Nov 2013 00:24:38 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):
Hello Marcin, Nie potrzebuje - na gazie tez mozna chlodzic. Ale nie trzeba na gazie: http://www.ohio.edu/mechanical/thermo/Applied/Chapt.7_11/Chapter9.html J. |
|