Data: 2011-02-10 00:34:51 | |
Autor: xxxx | |
wy?sze obroty i brak mocy [vectra a] | |
Witam Problem polega na tym, że nie odnotowywuję przyrostu mocy jaka winna być przy wzrooście obrotów. Powyższe obseruję w zakresie "wyższych" obrotów, które definiuję na około 3-3,5 tys. Objawy uczucie tak jakby brakowąło mocy np przy przyspieszaniu od pewnych obrotów. SPecjalnie pisze obrotów, gdyż zauwazyłem to kazdym biegu. Pojazd: Vectra A z silnikiem x16sz z LPG (wpływ gazyu wykluczam bo zachowuje sie analogicznie na LPG jak i E95). Co może być przyczyną. Przewody - wymienione, filtry wymienienione, świece - wymienione. EGR - OK. -- Pozdrawiam -- -- -- -- -- -- -- - ***ERA**** aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei |
|
Data: 2011-02-10 08:16:09 | |
Autor: pablo eldiablo | |
wy?sze obroty i brak mocy [vectra a] | |
xxxx <axxa@wp.pl> napisał(a):
Konczace sie sprzeglo? -- |
|
Data: 2011-02-10 09:00:39 | |
Autor: fuen | |
wy?sze obroty i brak mocy [vectra a] | |
Problem polega na tym, że nie odnotowywuję przyrostu mocy jaka winna być silnik ciągnie proporcjonalnie do swojego momentu który dla benzyniaków max jest w okolicach 3-3,5 tys obrotów po przekroczeniu tych obrotów moc rośnie a przyspieszenie spada bo moment spada tak jest we wszystkich autach - więc nie ma czym się martwić |
|
Data: 2011-02-10 02:17:34 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
wy?sze obroty i brak mocy [vectra a] | |
On 10 Lut, 09:00, "fuen" <fuen[spam]@wp.pl> wrote:
silnik ci gnie proporcjonalnie do swojego momentu Nieprawda. po przekroczeniu tych obrot w moc ro nie a przyspieszenie spada bo moment Przyspieszenie rosnie, bo moment na kolach rosnie, bo moment na kolach wynika wprost (przez przelozenie i opory ruchu) z mocy na silniku. Poducz sie, pozniej pisz. pozdr AA |
|
Data: 2011-02-10 19:57:39 | |
Autor: fuen | |
wyzsze obroty i brak mocy [vectra a] | |
Przyspieszenie rosnie, bo moment na kolach rosnie, bo moment na kolach nieprawda moment na kolach jest proporcjonalny do momentu silnika jesli moment obrotowy na wale spada na kolach równiez i nic tego nie zmieni.... nawet twoja filozofia |
|
Data: 2011-02-10 09:27:15 | |
Autor: Tadeusz | |
wy?sze obroty i brak mocy [vectra a] | |
Użytkownik "fuen" <fuen[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości ...
przestań jeździć kosiarką do trawy i nie wygłupiaj się z takimi "poradami"... |
|
Data: 2011-02-10 09:33:31 | |
Autor: fuen | |
wy?sze obroty i brak mocy [vectra a] | |
wszystkie silniki mają taką charakterystykę
nawet w kosiarce wartość momentu spada przy wyższych obrotach |
|
Data: 2011-02-10 11:17:32 | |
Autor: Tadeusz | |
wy?sze obroty i brak mocy [vectra a] | |
Użytkownik "fuen" <fuen[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości ... wszystkie silniki mają taką charakterystykę przestań brandzlować się tym momentem :) pokaż mi samochód z silnikiem benzynowym, który po przekroczeniu 3,5 kRPM przestaje przyspieszać "bo mu moment spadł" większość które znam z autopsji a nie czytania w necie dopiero od 3 kRPM zaczynają porządnie przyspieszać :) a w tym przypadku stawiałbym raczej na problem ze sprzęgłem niż twoje bzdurne wymysły z przebiegiem charakterystyki momentu obrotowego PS: wyższe obroty w benzynie to powiedzmy ~6 kRPM :) |
|
Data: 2011-02-10 12:01:42 | |
Autor: Kamil | |
wy?sze obroty i brak mocy [vectra a] | |
On 10/02/2011 08:33, fuen wrote:
wszystkie silniki mają taką charakterystykę Autobus ma momentu z 10x wiecej od niejednego sportowego samochodu, jakos nie widac Ikarusa objezdajacego wszystko na swiatlach. Nie pitol. -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-02-10 16:49:07 | |
Autor: spa | |
wy?sze obroty i brak mocy [vectra a] | |
Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:ij0k36$cag$1inews.gazeta.pl... Autobus ma momentu z 10x wiecej od niejednego sportowego samochodu, jakos nie widac Ikarusa objezdajacego wszystko na swiatlach. Nie pitol. Bo jest znacznie cięższy http://www.autogen.pl/art-17-moc-i-moment-obrotowy-silnikow.html http://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d_WRC Ikarus serii 200 silnik RABA MAN D2156 HM6U, o pojemności skokowej 10350 cm3, w układzie leżącym, rzędowym. Moc maksymalna tej jednostki wynosiła 142 kW i osiągana była przy prędkości obrotowej 2100 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy wynosił 696 Nm Solaris Urbino 18 Hybrid wyposażony jest w silnik Diesla firmy Cummins o pojemności 6,7 litra. Osiąga moc 180,5 kW przy 2300 obrotach na minutę i moment obrotowy 1008 Nm Volvo 9700 Silnik jest dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 420 lub 460 KM i udostępnia większy od swojego poprzednika maksymalny moment obrotowy, odpowiednio: 2100 Nm przy 1100-1400 obr/min i 2300 Nm przy 1050-1400 obr/min przykładowe współczesne osobowe: Audi S4 3.0 TFSI DOHC V6 (kompresor, 333 KM przy 5500 obr./min, 440 Nm przy 2900-5300 obr./min) Ford Mustang GT 5.0 DOHC V8 (412 KM przy 6500 obr./min, 529 Nm przy 4250 obr./min) Hyundai Genesis 5.0 Tau DOHC V8 (429 KM przy 6500 obr./min i 582 Nm przy 5000 obr./min) dziwoląg: Inżynierowie Bugatti stworzyli jeżdżący prototyp samochodu o napędzie elektrycznym. Ma on dwa silniki o łącznej mocy 811 KM i monstrualnym momencie obrotowym wynoszącym 2 200 Nm dostępnych od 0 obr/min. |
|