Data: 2013-10-18 23:15:45 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Karol Misiukiewicz <k.misiukiewicz@tlen.pl> writes:
Banki weryfikuja klienta przez odpytywanie z danych osobowych, a nasze dane Teoretycznie to powinien by膰 problem banku, tak w og贸le. No ale wiadomo. Niekt贸re banki weryfikuj膮 dodatkowo odpytuj膮c z posiadanych lub nie Owszem, ale taka weryfikacja nie jest pewna, i po prostu nie mo偶na jej stosowa膰 do ryzykownych operacji. Je艣li jaki艣 bank to robi to jest dziwny. -- Krzysztof Ha艂asa |
|
Data: 2013-10-19 00:55:57 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 18.10.2013 23:15, Krzysztof Halasa pisze:
Karol Misiukiewicz <k.misiukiewicz@tlen.pl> writes: A jaki bank tego nie robi? p. m. |
|
Data: 2013-10-19 12:58:53 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
m <mvoicem@gmail.com> writes:
Owszem, ale taka weryfikacja nie jest pewna, i po prostu nie mo偶na jej A kt贸ry robi? Nie m贸wi臋 o rozk艂adaniu zakup贸w KK na raty, bo to nie jest ryzykowne dla banku. Ujawnienie "tajemnicy bankowej" to te偶 ryzyko raczej dla klienta. -- Krzysztof Ha艂asa |
|
Data: 2013-10-19 13:10:51 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 19.10.2013 12:58, Krzysztof Halasa pisze:
m <mvoicem@gmail.com> writes: Ze znanych mi bank贸w w kt贸rych odzyskiwa艂em dost臋p przez telefon - wszystkie. Czyli Citibank, Multibank, Mbank, Millennium. (na wszelki wypadek przywr贸ci艂em kawa艂ek cytatu kt贸ry wyci膮艂e艣) p. m. |
|
Data: 2013-10-19 14:07:15 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
m <mvoicem@gmail.com> writes:
Ze znanych mi bank贸w w kt贸rych odzyskiwa艂em dost臋p przez telefon - wszystkie. Czyli Citibank, Multibank, Mbank, Millennium. Ok, to jest faktycznie pewien problem. Nale偶a艂oby przyjrze膰 si臋 ca艂ej procedurze. -- Krzysztof Ha艂asa |
|
Data: 2013-10-19 16:43:37 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 19.10.2013 14:07, Krzysztof Halasa pisze:
m <mvoicem@gmail.com> writes: Ale tak si臋 zastanawiam - dlaczego? Dlaczego ma by膰 co艣 nie tak je偶eli *dodatkowo* pytaj膮 si臋 mnie o znajomo艣膰 moich kont? Przecie偶 w ca艂ym wielostopniowym i wielosk艂adnikowym uwierzytelnianiu awaryjnym, 偶aden ze stopni/sk艂adnik贸w sam w sobie nie jest wystarczaj膮co bezpieczny, jako tako bezpieczne staje si臋 ich z艂o偶enie. p. m. |
|
Data: 2013-10-19 23:27:31 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
m <mvoicem@gmail.com> writes:
Ale tak si臋 zastanawiam - dlaczego? Dlaczego ma by膰 co艣 nie tak je偶eli Samo dodatkowe pytanie nie zwi臋ksza problemu, natomiast on po prostu istnieje. -- Krzysztof Ha艂asa |
|
Data: 2013-10-20 11:02:34 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 19.10.2013 23:27, Krzysztof Halasa pisze:
m <mvoicem@gmail.com> writes: No co艣 za co艣. Co proponujesz w zamian? p. m. |
|
Data: 2013-10-30 19:54:49 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
m <mvoicem@gmail.com> writes:
No co艣 za co艣. Co proponujesz w zamian? Po prostu nie wykonywa膰 niebezpiecznych operacji w taki spos贸b. Z tym 偶e podejrzewam 偶e banki tak w艂a艣nie robi膮 - skoro w "ta艅szych" dziedzinach wszyscy szacuj膮 ryzyko, to dziwne by艂oby gdyby banki tego nie robi艂y. Mo偶e to zale偶y np. od sald, obrot贸w, wysoko艣ci kredyt贸w itd. - nie wiem. -- Krzysztof Ha艂asa |
|
Data: 2013-10-30 20:02:10 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 30.10.2013 19:54, Krzysztof Halasa pisze:
m <mvoicem@gmail.com> writes: W takim razie, je偶eli zgubi臋/zapomn臋 has艂o do banku, to co proponujesz 偶eby bank robi艂 偶eby mi ponownie udost臋pni膰 swoje us艂ugi? Zw艂aszcza w przypadku bank贸w czysto wirtualnych (w tym momencie takich nie ma, ale jeszcze niedawno mBank nie mia艂 w og贸le oddzia艂贸w). p. m. |
|
Data: 2013-10-30 15:46:20 | |
Autor: witek | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
m wrote:
W dniu 30.10.2013 19:54, Krzysztof Halasa pisze: i mBank mia艂 w艂asnie procedur臋 na takie przypadki. Wysy艂a艂 pakiet aktywacyjny tradycyjn膮 poczt膮 jeszcze raz. |
|
Data: 2013-10-30 22:32:29 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 30.10.2013 21:46, witek pisze:
m wrote: Odzyskiwa艂em raz has艂o w mBanku i pami臋tam 偶e odpytywali mnie o takie szczeg贸艂y. Nie pami臋tam czy opr贸cz pakietu aktywacyjnego, czy zamiast. Tak czy inaczej - weryfikacja *dodatkowa* ( o takiej ci膮gle mowa jest ) oparta o wiedz臋 o posiadanych produktach by艂a i nie rozumiem dlaczego mia艂aby by膰 czym艣 z艂ym. p. m. |
|
Data: 2013-10-30 16:38:00 | |
Autor: witek | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
m wrote:
W dniu 30.10.2013 21:46, witek pisze: zamiast mowilem o sytuacji, kiedy weryfikacji nie przejdziesz lub nie chcesz przejsc. Tak czy inaczej - weryfikacja *dodatkowa* ( o takiej ci膮gle mowa jest ) Nie jest czym艣 z艂ym. Istotne jest kto poniesie odpowiedzialnosc jesli tym razem w艂asciwa osoba powie, 偶e to nie by艂a ona. Je艣li bank bierze na siebie odpowiedzialnosc to moga moje haslo dawac kazdemu kto sie zglosi. |
|