Data: 2013-10-15 20:39:53 | |
Autor: Karol Misiukiewicz | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Banki weryfikuja klienta przez odpytywanie z danych osobowych, a nasze dane
osobowe s± w tylu miejscach, że kto¶ nieuczciwy łatwo się zweryfikuje na infolinii i przejmie kontrolę nad kontem. Niektóre banki weryfikuj± dodatkowo odpytuj±c z posiadanych lub nie posiadanych produktów bankowych. Osoba która weszła w posiadanie danych osobowych nie znaj±ca stanu posiadania w danym banku... nie zweryfikuje się pozytywnie. Co o tym s±dzicie ? |
|
Data: 2013-10-15 15:26:11 | |
Autor: witek | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Karol Misiukiewicz wrote:
Banki weryfikuja klienta przez odpytywanie z danych osobowych, a nasze dane Sadzimy, ze jak bank ma do mnie interes to od tego jest poczta wewnetrzna albo tr±bka. Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam. Chyba, że pani zostanie odpytana najpierw. |
|
Data: 2013-10-15 13:35:22 | |
Autor: Piotr Hołda | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu wtorek, 15 paĽdziernika 2013 22:26:11 UTC+2 użytkownik witek napisał:
Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam. Dokładnie tak. Jeżeli to oni do mnie dzwoni±, grzecznie informuję, że nie będę podawał żadnych danych bo nie mogę mieć pewno¶ci, z kim rozmawiam. Prezentacja cudzego numeru jest technicznie wykonalna. Chyba, że pani zostanie odpytana najpierw. A można wiedzieć, o co pytasz? |
|
Data: 2013-10-15 16:19:24 | |
Autor: witek | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Piotr Hołda wrote:
W dniu wtorek, 15 paĽdziernika 2013 22:26:11 UTC+2 użytkownik witek napisał: cztery ostatnie cyfry karty kredytowej, saldo ostatniego wyci±gu ilosc operacji w ostatnim miesi±cu Ale jeszcze mi sie nie zdazylo, zeby jaka¶ pani odpowiedziała :) wiec l±duj± ze swoj± ofert± na drzewie. zawsze mówię, że jak co¶ pilnego, to mogę im podać adres najblizszej poczty. |
|
Data: 2013-10-15 23:03:57 | |
Autor: Zbynek Ltd. | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Piotr Hołda napisał(a) :
W dniu wtorek, 15 paĽdziernika 2013 22:26:11 UTC+2 użytkownik witek napisał: "W celu weryfikacji danych osobowych proszę o podanie Pani/Pana PESEL-u". Dziwne, że dłużej na ogół nie kontynuuj± rozmowy ;-) -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0x36A0E600 |
|
Data: 2013-10-15 14:16:15 | |
Autor: Piotr Hołda | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu wtorek, 15 paĽdziernika 2013 23:03:57 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Piotr Hołda napisał(a) : :) |
|
Data: 2013-10-15 16:20:00 | |
Autor: witek | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Zbynek Ltd. wrote:
Piotr Hołda napisał(a) : fakt, mało rozmowni s±. |
|
Data: 2013-10-16 22:16:52 | |
Autor: vvvvvv | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l3kaju$sto$1node2.news.atman.pl...
Piotr Hołda napisał(a) : tez mialem takei nastawienie do dzwoniacych bankow, dopoki szef, po kilku probach spuszczania na drzewo i pokazywaniu co to nie on, ugial sie po dosc mocnym namawianiu (co mu sie wydalo tez dziwne), zautoryzowal sie i uslyszal, ze sa proby przelewow z jego konta (czy tam wyplat w bankomacie za granica, nie pamietam) i czy on to potwiedza? eeeee, nooo nie. czy zablokować? eee, noo tak. takze hgw z czym dzwonia. jak dzwonia to autoryzuje sie, upewniam ze rozmowa jest nagrywana i skladam dyspozycje zeby nie dzwonili z tego typu ofertami na telefon a jedynie pisemnie na adres korespondencyjny. alo cofam zgode na marketing. |
|
Data: 2013-10-16 18:59:27 | |
Autor: witek | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
vvvvvv wrote:
to on ma decydowac czy zablokowac czy to ma byc decyzja banku? Mnie co najwyzej bank moze poinformowac, ze zablokowal konto i wyslac now± kartę. |
|
Data: 2013-10-17 13:32:45 | |
Autor: Tomasz Chmielewski | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
On Wed, 16 Oct 2013 18:59:27 -0500
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote: vvvvvv wrote: Opisales genialne rozwiazanie, stosowane m.in. przez Alior. Choc w ich przypadku nawet nie poinformowali, ze zablokowali karte. Bardzo przyjemnie i tanio dzwoni sie np. z Japonii, zeby to wszystko odkrecic (bo przez system transakcyjny sie nie da, bo nie) - bo najwyrazniej klient banku nie ma prawa wyjechac za granice. -- Tomasz Chmielewski http://www.ptraveler.com |
|
Data: 2013-10-20 21:03:55 | |
Autor: vvvvvv | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:l3n98v$o29$4dont-email.me...
vvvvvv wrote: nie pamietam / nie wnikalem w szczegoly o co dokładnie chodzilo - nie wiem czy nie byla to jakas kopia karty. z tego co zrozumialem bank zadzwonil z informacja, że zidentyfikowali podejrzane platnosci. miescily sie w limitach / ustawieniach i bank pewnie mogl to olac i nie dzwonic (albo czuli ze kase straca). zadzwonil i zapytal czy klient potwierdza te trasakcje czy nei i czy maja je zablokowac. |
|
Data: 2013-10-16 22:28:52 | |
Autor: liliputek | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
On 2013-10-16 22:16, vvvvvv wrote:
"W celu weryfikacji danych osobowych proszę o podanie Pani/Pana PESEL-u". Nie bardzo Ci w to wierzę. Konsultanci z banku chc± mnie weryfikować jak co¶ chc± mi wcisn±ć. Co jaki¶ czas zdarza mi się wykonać transakcję kart± kredytow± online na do¶ć znaczn± kwotę. Pomimo ustawionych odpowiednich limitów autoryzacyjnych na karcie transakcja jest odrzucana i w ci±gu minuty dzwoni± z banku. Żadna weryfikacja nie jest robiona, pada tylko pytanie czy ja to ja i bank umożliwia mi przeprowadzenie transakcji za kilka chwil a po transakcji znowu zostaj± przywrócone domy¶lne ustawienia w systemie banku. liliputek |
|
Data: 2013-10-17 00:44:51 | |
Autor: Chris94 | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Dnia Wed, 16 Oct 2013 22:28:52 +0200, liliputek napisał(a):
bank umożliwia mi przeprowadzenie transakcji za kilka chwil Widzę, że zaraza "kilku chwil" już rozszerzyła się z telewizji na internet. Zawsze chciałem spytać kogo¶ używaj±cego tego okre¶lenia, ile to jest jedna chwila, że potrzeba ich aż kilka. Następny wynalazek "ynteligentów" z prywatnych płatnych uczelni, to robi±ce karierę w TV powiedzenie "prawie go zabił". Oczekuję na pierwsze użycie zwrotu "prawie zaszła w ci±żę". -- Pozdrowienia, Krzysztof (dawniej używaj±cy nicka 'Chris') |
|
Data: 2013-10-17 01:11:52 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 17.10.2013 00:44, Chris94 pisze:
Dnia Wed, 16 Oct 2013 22:28:52 +0200, liliputek napisał(a): Chwila trwa troszeczkę. Następny wynalazek "ynteligentów" z prywatnych płatnych uczelni, to Co jest nie tak z tym powiedzeniem? p. m. |
|
Data: 2013-10-17 23:55:36 | |
Autor: Chris94 | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Dnia Thu, 17 Oct 2013 01:11:52 +0200, m napisał(a):
Następny wynalazek "ynteligentów" z prywatnych płatnych uczelni, to A powiedzenie "prawie zaszła w ci±żę" też według Ciebie jest poprawne? Bo to jest dokładnie ta sama konstrukcja logiczna. Natomiast jak chodzi o "zabicie", to poprawnie będzie np. "omal go nie zabił". -- Pozdrowienia, Krzysztof (dawniej używaj±cy nicka 'Chris') |
|
Data: 2013-10-18 00:20:51 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 17.10.2013 23:55, Chris94 pisze:
Dnia Thu, 17 Oct 2013 01:11:52 +0200, m napisał(a): IMHO nie. Bo "omal nie zaszła w ciążę" nie ma sensu ... Natomiast jak chodzi o "zabicie", to poprawnie będzie np. "omal go nie .... kiedy "omal go nie zabił" ma. I można MSZ używać tego zamiennie, chociaż są drobne różnice znaczeniowe. Ale oczywiście ekspertem językowym nie jestem i jak ktoś zna dobry link który mnie wyprowadza z błędu - niech poda. p. m. |
|
Data: 2013-10-18 07:44:38 | |
Autor: sqlwiel | |
[OT/NTG] Re: weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 2013-10-18 00:20, m pisze:
A powiedzenie "prawie zaszła w ciążę" też według Ciebie jest poprawne? Ma. Nie wdając się w techniczno-farmaceutyczne niuanse, jeśli np po pęknięciu gumki przepłukała się octem, to "omal nie zaszła w ciążę", ale jednak nie zaszła. Pomyliło się komuś z frazeologiczną zabawką "jajeczko częściowo nieświeże" albo "częściowo być w ciąży". Gdzieś dzwonią, ale...
Tak. Np. machnął siekierą, ale go nie trafił. Jednak "prawie go zabił" też ma sens - machnął siekierą, trafił, ale tamtego odratowali. Więc prawie go zabił. Co jest raczej bez sensu w przypadku zajścia w ciążę. Zajście w ciążę jest zerojedynkowe. Śmierć - nie całkiem. Wychodziłoby, że łatwiej jest powołać życie, niż je przerwać (odkrycie, nie? ;) ) Oj, broni się ta natura... Ale oczywiście ekspertem językowym nie jestem i jak ktoś zna dobry link Nie mam linku. Czasem, zamiennie, używam rozumu. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-10-18 20:51:27 | |
Autor: Chris94 | |
[OT/NTG] Re: weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Dnia Fri, 18 Oct 2013 07:44:38 +0200, sqlwiel napisał(a):
Natomiast jak chodzi o "zabicie", to poprawnie będzie np. "omal go nie Dokładnie! Jednak "prawie go zabił" też ma sens - machn±ł siekier±, trafił, ale tamtego odratowali. Więc prawie go zabił. Nie, w dalszym ci±gu "omal go nie zabił" lub "niewiele brakowało by go zabił". "Zabił" to jest czasownik dokonany i nie może występować jako czasownik "prawie dokonany" :) Ale faktem jest, że ta forma - głównie dzięki wy¶wietlanym w TV amatorsko tłumaczonym filmom sensacyjnym - szerzy się coraz gwałtowniej, prawie tak, jak słowo "bynajmniej" w znaczeniu słowa "przynajmniej" :) -- Pozdrowienia, Krzysztof (dawniej używaj±cy nicka 'Chris') |
|
Data: 2013-10-17 08:19:53 | |
Autor: Piotr Gałka | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Użytkownik "Chris94" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:525f16e7$0$2156$65785112news.neostrada.pl... Dnia Wed, 16 Oct 2013 22:28:52 +0200, liliputek napisał(a): Wydaje mi się, że w "Tytusie Romku i Atomku" była definicja chwili. P.G. |
|
Data: 2013-10-17 10:38:46 | |
Autor: Dominik & Co | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Dnia 17.10.2013 Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> napisał/a:
Wydaje mi się, że w "Tytusie Romku i Atomku" była definicja chwili. Zgadza się. Chwila trwa trzy momenty. -- Dominik & kąpany (via slrn) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu. |
|
Data: 2013-10-24 23:26:42 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
"Piotr Hołda" 8f896747-9431-4e32-9526-3ff506a55fa7@googlegroups.com Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam. : Dokładnie tak. Jeżeli to oni do mnie dzwoni±, grzecznie : informuję, że nie będę podawał żadnych danych bo nie mogę : mieć pewno¶ci, z kim rozmawiam. A ja nie ukrywam się. :) [nawet teraz (wiadomo¶ć pisana 18 paĽdziernika) -- po prostu nie mam hasełka do nntp -- proza życia, ale i bez tego nie mam motywacji do pisania; post po¶lę po powrocie] -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2013-10-15 20:49:18 | |
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa) | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Dnia Tue, 15 Oct 2013 20:39:53 +0200, Karol Misiukiewicz napisał(a):
Banki weryfikuja klienta przez odpytywanie z danych osobowych, a nasze dane tak. powinni zadawać np. minimum 3 pytania, w przypadku jednej błędnej odpowiedzi dodatkowe... 2 błędne odpowiedzi powinny wynik weryfikacji okre¶lać jako NEGATYWNY aby taki kto¶ nie przej±ł kontroli nad kontem i nie dzwonił co chwilę licz±c że trafi na innego konsultanta, to taka weryfikacja powinna być możliwa nie czę¶ciej niż co 24 godziny -- Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia Krzysztof 'kw1618' z Warszawy http://foto.3mam.net/album4/Mokotow/index.php |
|
Data: 2013-10-15 23:37:49 | |
Autor: MarcinF | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 2013-10-15 20:39, Karol Misiukiewicz pisze:
Banki weryfikuja klienta przez odpytywanie z danych osobowych, a nasze dane Ani dane osobowe, ani informacja o posiadanych produktach nie zapewnia wystarczaj±cej weryfikacji. Który bank umożliwia przejęcie kontroli nad kontem przez telefon po podaniu tylko takich danych ? |
|
Data: 2013-10-18 23:15:45 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
Karol Misiukiewicz <k.misiukiewicz@tlen.pl> writes:
Banki weryfikuja klienta przez odpytywanie z danych osobowych, a nasze dane Teoretycznie to powinien być problem banku, tak w ogóle. No ale wiadomo. Niektóre banki weryfikują dodatkowo odpytując z posiadanych lub nie Owszem, ale taka weryfikacja nie jest pewna, i po prostu nie można jej stosować do ryzykownych operacji. Jeśli jakiś bank to robi to jest dziwny. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2013-10-19 00:55:57 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 18.10.2013 23:15, Krzysztof Halasa pisze:
Karol Misiukiewicz <k.misiukiewicz@tlen.pl> writes: A jaki bank tego nie robi? p. m. |
|
Data: 2013-10-19 12:58:53 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
m <mvoicem@gmail.com> writes:
Owszem, ale taka weryfikacja nie jest pewna, i po prostu nie można jej A który robi? Nie mówię o rozkładaniu zakupów KK na raty, bo to nie jest ryzykowne dla banku. Ujawnienie "tajemnicy bankowej" to też ryzyko raczej dla klienta. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2013-10-19 13:10:51 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 19.10.2013 12:58, Krzysztof Halasa pisze:
m <mvoicem@gmail.com> writes: Ze znanych mi banków w których odzyskiwałem dostęp przez telefon - wszystkie. Czyli Citibank, Multibank, Mbank, Millennium. (na wszelki wypadek przywróciłem kawałek cytatu który wyciąłeś) p. m. |
|
Data: 2013-10-19 14:07:15 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
m <mvoicem@gmail.com> writes:
Ze znanych mi banków w których odzyskiwałem dostęp przez telefon - wszystkie. Czyli Citibank, Multibank, Mbank, Millennium. Ok, to jest faktycznie pewien problem. Należałoby przyjrzeć się całej procedurze. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2013-10-19 16:43:37 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 19.10.2013 14:07, Krzysztof Halasa pisze:
m <mvoicem@gmail.com> writes: Ale tak się zastanawiam - dlaczego? Dlaczego ma być coś nie tak jeżeli *dodatkowo* pytają się mnie o znajomość moich kont? Przecież w całym wielostopniowym i wieloskładnikowym uwierzytelnianiu awaryjnym, żaden ze stopni/składników sam w sobie nie jest wystarczająco bezpieczny, jako tako bezpieczne staje się ich złożenie. p. m. |
|
Data: 2013-10-19 23:27:31 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
m <mvoicem@gmail.com> writes:
Ale tak się zastanawiam - dlaczego? Dlaczego ma być coś nie tak jeżeli Samo dodatkowe pytanie nie zwiększa problemu, natomiast on po prostu istnieje. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2013-10-20 11:02:34 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 19.10.2013 23:27, Krzysztof Halasa pisze:
m <mvoicem@gmail.com> writes: No coĹ› za coĹ›. Co proponujesz w zamian? p. m. |
|
Data: 2013-10-30 19:54:49 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
m <mvoicem@gmail.com> writes:
No coś za coś. Co proponujesz w zamian? Po prostu nie wykonywać niebezpiecznych operacji w taki sposób. Z tym że podejrzewam że banki tak właśnie robią - skoro w "tańszych" dziedzinach wszyscy szacują ryzyko, to dziwne byłoby gdyby banki tego nie robiły. Może to zależy np. od sald, obrotów, wysokości kredytów itd. - nie wiem. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2013-10-30 20:02:10 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 30.10.2013 19:54, Krzysztof Halasa pisze:
m <mvoicem@gmail.com> writes: W takim razie, jeżeli zgubię/zapomnę hasło do banku, to co proponujesz żeby bank robił żeby mi ponownie udostępnić swoje usługi? Zwłaszcza w przypadku banków czysto wirtualnych (w tym momencie takich nie ma, ale jeszcze niedawno mBank nie miał w ogóle oddziałów). p. m. |
|
Data: 2013-10-30 15:46:20 | |
Autor: witek | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
m wrote:
W dniu 30.10.2013 19:54, Krzysztof Halasa pisze: i mBank miał własnie procedurę na takie przypadki. Wysyłał pakiet aktywacyjny tradycyjną pocztą jeszcze raz. |
|
Data: 2013-10-30 22:32:29 | |
Autor: m | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
W dniu 30.10.2013 21:46, witek pisze:
m wrote: Odzyskiwałem raz hasło w mBanku i pamiętam że odpytywali mnie o takie szczegóły. Nie pamiętam czy oprócz pakietu aktywacyjnego, czy zamiast. Tak czy inaczej - weryfikacja *dodatkowa* ( o takiej ciągle mowa jest ) oparta o wiedzę o posiadanych produktach była i nie rozumiem dlaczego miałaby być czymś złym. p. m. |
|
Data: 2013-10-30 16:38:00 | |
Autor: witek | |
weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych | |
m wrote:
W dniu 30.10.2013 21:46, witek pisze: zamiast mowilem o sytuacji, kiedy weryfikacji nie przejdziesz lub nie chcesz przejsc. Tak czy inaczej - weryfikacja *dodatkowa* ( o takiej ciągle mowa jest ) Nie jest czymś złym. Istotne jest kto poniesie odpowiedzialnosc jesli tym razem własciwa osoba powie, że to nie była ona. Jeśli bank bierze na siebie odpowiedzialnosc to moga moje haslo dawac kazdemu kto sie zglosi. |
|