Data: 2011-08-23 15:46:13 | |
Autor: McRella | |
warto lać droższego diesla? | |
Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a to już kilka litrów paliwa więcej :]
|
|
Data: 2011-08-23 07:00:51 | |
Autor: Tatanka | |
warto la droszego diesla? | |
On 23 Sie, 15:46, McRella <nos...@com.pl> wrote:
Witam. Jak w temacie - czy warto la drosze paliwo, mam na myli np Z moich doswiadczen: 1. Passat B3, '93, diesel 68 KM, 1Y 2. Octavia II, '04, TDI-PD 105 PS, chyba BJB 3. Kangoo, 1,5 dCi 85 KM - common rail Wynika ze we wszystkich przypadkach bylo (i jest) warto. Na tym lepszym paliwie chodzi ciszej i rwniej, zwaszcza jak zimny. Co do kosztw to tematu nie ma - tego lepszego paliwa po prostu pali nieco mniej, wychodzi na zero. A skoro wychodzi na zero to warto wg mnie lac ten lepszy, dla ciszej i rowniej oraz byc moze - czysciej - co zwlaszcza w przypadku PD i CR ma jednak zajebiste znaczenie. No i punktw na kart lojalnociow czsto podwjnie ;-) |
|
Data: 2011-08-24 10:04:34 | |
Autor: Sylwester azar | |
warto la droszego diesla? | |
Z moich doswiadczen:Mona prosi o podanie sposobu pomiaru tego mniejszego spalania i jakkolwiek analiz finansowo-matematyczn? -- pozdrawiam Sylwester azar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematw i projektowania PCB |
|
Data: 2011-08-24 07:43:18 | |
Autor: Tatanka | |
warto la droszego diesla? | |
On 24 Sie, 10:04, Sylwester azar <i...@alpro.pl> wrote:
>Z moich doswiadczen: Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km. Mierzone metod - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 / przejechane km. Kilkukrotnie. Rnica w cenie litra 25 groszy. Zwykla po 5 zl, co daje 35 - 36 zl/100km Ultimate po 5,25 gr co daje 34,65 - 35,7 zl |
|
Data: 2011-08-24 16:49:43 | |
Autor: Cavallino | |
warto la droszego diesla? | |
Uytkownik "Tatanka" <tatanka1981@wp.pl> napisa w wiadomoci news:
Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km. Na tym samym dystrybutorze? |
|
Data: 2011-08-24 16:56:18 | |
Autor: to | |
warto la droszego diesla? | |
begin Tatanka
Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km. Chciałeś, żeby tak wyszło, to wyszło. Test porównawczy, w którym testujący jest świadomy co testuje i w dodatku zależy mu (choćby podświadomie) na takim, a nie innym wyniku jest pozbawiony jakiejkolwiek wartości. Wynik który otrzymałeś jest zupełnie nierealny, po prostu inaczej jeździłeś wiedząc co masz w baku i tyle. Jakieś autoświaty robiły kiedyś takie testy, zawsze wyszło, że różnica zarówno w mocy jak i w spalaniu jest +/- żadna, a oni są zawsze pierwsi do wyciągania idiotycznych wniosków. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-25 17:36:39 | |
Autor: Lukasz | |
warto lać droższego diesla? | |
Użytkownik "to" <to@xyz.abc> napisał w wiadomości news:4e552d32$0$3500$65785112news.neostrada.pl...
begin Tatanka na tyle mała różnica że ciężko zgadnąć czy to może nie przez jeden z tysiąca innych czynników mających wpływ na spalanie. Ja tankuję zwykły ON - ale jak auto pali 7 to się nie zastanawiam czy pali 6,9 czy 7,1 , na jednym baku średnia spalania wychodzi mi 6l, na innym 7l/100km, ale nie jeżdżę idealnymi drogami bez ruchu w idealnie identycznych warunkach pogodowych, z wciąż tym samym bieżnikiem, obciążeniem, czasem jem więcej śniadania czasem mniej więc i różne wyniki wychodzą ;) nie przeczę że jest różnica w spalaniu, być może ja jej po prostu nie jestem w stanie wyczuć.
zgadza się
wniosek z tego taki że może jednak różnica w spalaniu jest ;) -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2011-08-25 18:12:39 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
warto lać droższego diesla? | |
Użytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:j35q6n$61r$1inews.gazeta.pl...
no to już zależy od tego czy to wynik uśredniony. Pomijając jakieś niestandardowe wydarzenia typu wycieczka nad morze, u mnie wynik jest dość stały. Zapiski od kwietnia, każde z pełnego zbiornika i praktycznie wszystkie z tego samego dystrybutora (choć to przypadek) 5,7 5,8 5,9 6,2 5,8 5,3 5,9 5,6 6,0 5,3 to wyjazd nad morze, 6,2 to zbiornik przejechany z premedytacją w innym stylu jazdy - zeby wiedzieć jaka jest różnica między jeżdzeniem myśląc a jeżdzeniem jak baran patrząc tuż przed maske. Spalanie podane przez tatanke 7,0-7,2 a 6,6-6,8 to jest już zauważalna różnica (choć wg mnie na tyle pomijalnie mała, zeby sie nią w ogole przejmować) - bo jak mniemam to nie spalanie z jednego zbiornika, a z kilku i wyniki uśrednione. Tak jak ja bym napisał, ze auto pali mi 5,6-5,9 a jak grzeje hamulce i sprawdzam zasięg prawej nogi to 6,0-6,2 IMO to są mierzalne różnice przy pewnych założeniach, a przy pomiarach (w moim wypadku) na dystansie ok 900-1000km każdy przez kilka miesięcy o podobnej pogodzie (i w zasadzie w takim samych trasach, bo przez 5 miesięcy trasy też da sie uśrednić) założenia te są wg mnie całkiem osiągalne. ps. producenci samochodów chwalą sie takimi różnicami jako krokami milowymi w downsizeingu -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-08-25 17:23:38 | |
Autor: to | |
warto la droszego diesla? | |
begin Kuba \(aka cita\)
na tyle mała różnica że ciężko zgadnąć czy to może nie przez jeden z Trochę zależy, ale to nie ma większego znaczenia. Są pewne kryteria, które muszą być spełnione, żeby taki test był wiarygodny i jednym z podstawowych jest to, żeby kierowca nie wiedział co ma w baku. Ani nie miał kontaktu z osobą, która wie. Koniec, kropka. O wynikach źle przeprowadzonych "testów" można sobie gawędzić przy piwsku i na tym się kończy ich przydatność. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-23 16:12:45 | |
Autor: Paweł Muszyński | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Do starego klekota VW (no nie taki stary - '99 AFN) to ja leję BIO100 na Orlenie. Paweł |
|
Data: 2011-08-23 16:43:42 | |
Autor: McRella | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 16:12, Paweł Muszyński pisze:
j :] nie rozszczelniła się pompa, nie ciekną przewody? |
|
Data: 2011-08-23 16:49:55 | |
Autor: neoniusz | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 23.08.2011 16:43, McRella pisze:
j :] Moje stare auto z pompa VP37 Boscha juz 80000km przejechalo na BIO100 z Bliskiej. I jezdzi dalej. A teraz to juz 80gr roznicy, wiec jakby nie bylo okazja. |
|
Data: 2011-08-23 22:08:19 | |
Autor: J.F. | |
warto lać droższego diesla? | |
Dnia Tue, 23 Aug 2011 16:43:42 +0200, McRella napisa(a):
W dniu 2011-08-23 16:12, Pawe Muszyski pisze: VW zwykle bywaly odporne. Inne marki niekoniecznie. J. |
|
Data: 2011-08-25 07:17:07 | |
Autor: Paweł Muszyński | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 16:43, McRella pisze:
W dniu 2011-08-23 16:12, Paweł Muszyński pisze:Nie. Nawet w instrukcji jest napisane, że można lać :-) P. |
|
Data: 2011-08-23 16:28:10 | |
Autor: Bydl | |
warto lać droższego diesla? | |
On 2011-08-23 13:46:13 +0000, McRella <nospam@com.pl> said:
Witam. Jak w temacie - czy warto la drosze paliwo, mam na myli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a to ju kilka litrw paliwa wicej :] Probowaem w CR i nie zauwayem rnicy. Ani w mocy, ani w spalaniu. Moe analalizator spalin coby powiedzia, ale bawisijunie chciaem zniechcony wynikami prb... -- Bydl |
|
Data: 2011-08-23 16:41:45 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 11-08-23 15:46, McRella pisze:
Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Kompletnie nie warto. Zamiast wydawać bez sensu na supeł-vi-pałeł ON zalej raz na jakiś czas do tego common raila STP do czyszczenia wtryskiwaczy diesla a do starego klekota lej biodiesla albo jak lubisz 'potestować' to spróbuj w lato 70% oleju jadalnego + 30% zwykły ON ;) -- Pozdrawiam, Maciej |
|
Data: 2011-08-23 22:27:28 | |
Autor: Dominik | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 16:41, Maciej Browarczyk pisze:
Kompletnie nie warto. Zamiast wydawać bez sensu na supeł-vi-pałeł ON A w instrukcji obsługi do Octavii którą jeżdżę - TDI 1,6 CR piszą że NIE WOLNO ( i mocno to podkreślają) nic dolewać do paliwa celem czyszczenia czegokolwiek. Tylko lać paliwo i jeździć :) -- Dominik |
|
Data: 2011-08-24 16:57:46 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 11-08-23 22:27, Dominik pisze:
A w instrukcji obsługi do Octavii którą jeżdżę - TDI 1,6 CR piszą że NIE My laliśmy do 1.9 PD TDI, 2.5 PD R5 TDI i 3.0 CR V6 TDI - nic złego się nie dzieje. Ludzie leją też do różnych aut i po pomiarach VAGiem wyszło, że po takim laniu korekcje wtrysków się mocno poprawiły. -- Pozdrawiam, Maciej |
|
Data: 2011-08-25 04:01:07 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
warto la droszego diesla? | |
On Aug 24, 4:57pm, Maciej Browarczyk
<maciekNOS...@NOSPAMwiedzmin.org> wrote: W dniu 11-08-23 22:27, Dominik pisze: Wedug specjalistw ester lepiej smaruje elementy ukadu wtryskowego ni ropa ;) szczeglnie sucha odsiarczona :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-08-23 16:55:54 | |
Autor: s2p | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd jego niższa cena. Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych przewodów, to pierdoły. Popychającym pierdoły o rozszczelnianiu pomp, radzę poczytać chodź by serwis www Orlenu. Bioestry dodawane są nawet do V-Powerów i Ultimatów w całej europie ze względu na dyrektywę unijną. Koncerny paliwowe są zmuszone stosować bioestry w paliwach, inaczej grożą im kary. http://www.parkiet.com/artykul/1037812.html Ja to lałem do samochodu ze względu na cudowny zapach frytki podczas jazdy:) Bioester wydaje mi się takim samym mitem Ekologicznym jak tramwaje które nie dymią;] tylko wszyscy zapominają że takie miejsca jak Bełchatów, Turów czasem więcej dymią niż potrzeba żeby zapewnić stałą dostawę prądu;] |
|
Data: 2011-08-23 17:15:31 | |
Autor: McRella | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 16:55, s2p pisze:
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
może i tak, ale moje problemy z rozszczelnioną pompą i cieknącymi przewodami i wężykami przelewowymi zdarzały się akurat po dolaniu bioestra lub OR
nie wiem, w każdym razie czytałem kiedyś na stronie VW, że stosowanie bioestrów czy dodatków oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek jest "no reccomended" Ostatnio byłem zmuszony w grudniu ub roku wlać toto i zaraz pociekł przewód od pompy do wtryskiwacza a podgrzany na głowicy biodiesel wydawał przedziwny zapach, dużo milszy niż zapach ON i to jedyna jego przewaga IMO ;) Poza tym rano miałem duże trudności z uruchomieniem busa. |
|
Data: 2011-08-23 23:14:11 | |
Autor: s2p | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 17:15, McRella pisze:
W dniu 2011-08-23 16:55, s2p pisze: oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek > jest "no reccomended" Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się zatka. Jeszcze raz powtarzam, poczytaj BP poczytaj Orlen, w każdym ON nawet super duper V-Power Ultimate jest domieszka minimum 5% estra;] Skoro pociekl przewó to znaczy że już dojechany a nie dlatego że lałeś Bio. Lałem Bio do Fiesty 1.8 D na F Forda ;] i nic nie ciekło! |
|
Data: 2011-08-23 23:18:57 | |
Autor: s2p | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 23:14, s2p pisze:
W dniu 2011-08-23 17:15, McRella pisze: wytrawny rocznik 1991 napomnę;] |
|
Data: 2011-08-23 23:30:28 | |
Autor: Karolek | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 23:14, s2p pisze:
Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się Sam chlopaku troche poczytaj. W uproszczeniu to stare gumy bio rozpuszcza z czasem, w nowszych autach uszczelki robi sie juz tak, aby byly odporne na bio. -- Karolek |
|
Data: 2011-08-24 10:06:59 | |
Autor: Andrzej Ława | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:
Chłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się Latem i zmieszany z ON? |
|
Data: 2011-08-24 17:36:42 | |
Autor: s2p | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-24 10:06, Andrzej Ława pisze:
W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:tez jezeli to sama frytka a nie ester frytki |
|
Data: 2011-08-25 17:40:07 | |
Autor: Lukasz | |
warto lać droższego diesla? | |
Użytkownik "s2p" <s2p@o2.pl> napisał w wiadomości news:4e551aa0$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
tez jezeli to sama frytka a nie ester frytkiChłopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko sięLatem i zmieszany z ON? swego czasu w starym klekocie opla bez podgrzewaczy, czyste frytki z lidla (po prostu butelki jednolitrowe i do baku) nic nie zapychały - ale wtedy to jeszcze różnica w cenie OR i ON była większa ;) Jak było zimno - fakt odpalał gorzej, jak ciepło- nie było problemów -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2011-08-24 10:27:08 | |
Autor: neoniusz | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:
oleju roślinnego do tego silnika bez przeróbek Do tego ze stacji nie trzeba. U mnie palił nawet w zimie. Chyba ze lejesz prosto z butelek z Biedronki to wtedy moze sie przydac podgrzewacz. |
|
Data: 2011-08-24 17:37:16 | |
Autor: s2p | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-24 10:27, neoniusz pisze:
W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:Biedronki sie nie opłaca, miałem na myśli przepracowany z frytkownicy. |
|
Data: 2011-08-23 18:20:22 | |
Autor: Bydl | |
warto lać droższego diesla? | |
On 2011-08-23 14:55:54 +0000, s2p <s2p@o2.pl> said:
Ja to laem do samochodu ze wzgldu na cudowny zapach frytki Zboczeniec. <http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=frytka+wiki&ie=UTF-8&oe=UTF-8>, pierwszy wynik. ;-) -- Bydl |
|
Data: 2011-08-23 21:56:49 | |
Autor: marcin | |
warto lać droższego diesla? | |
Użytkownik "s2p" <s2p@o2.pl> napisał w wiadomości
news:4e53bf95$0$3497$65785112news.neostrada.pl... Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd jego Oczywisty tzn. o ile ? O pół mocy czy dwa KM ? Pojechałeś na hamownię czy powtarzasz _pierdoły_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektórzy używają auta do jeżdżenia, a nie ścigania :] Z "oczywistych" wniosków różnych znajomych wynika też jasno, że na paliwach premium "auto jeździ szybciej" a na "stacjach supermarketowych rozrzedzają paliwo" :] Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych przewodów, to pierdoły. Pierdoły powtarzasz nie mając pojęcia o rzeczy. W niektórych starszych dieslach _występują_ usterki spowodowane biokomponentem w paliwie - nie wytrzymują elementy układu zasilania silnika w paliwo. Rozpuściły się nam kiedyś wężyki w mercedesowskim 2,4D i z pompy pociekło. Uprzedzam pytanie - tak, pociekło dlatego, że zaczął być lany biodesel. Teoretycznie w nowszych autach (okolice 2000 i młodsze) nie powinno być problemu. pozdr m |
|
Data: 2011-08-23 23:16:21 | |
Autor: s2p | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 21:56, marcin pisze:
Użytkownik "s2p" <s2p@o2.pl> napisał w wiadomościTa;) Ja mieć Ford Fiesta 1.8 D 1991 rok czyli długo przed problemem 2k:) i normalnie lać Bio estra i nic nie cieknąć. Jak samochód dojeb@#$, mercedes 1988 po milionie kilometrów to co się dziwić że ciekło. |
|
Data: 2011-08-24 17:38:44 | |
Autor: s2p | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 23:16, s2p pisze:
W dniu 2011-08-23 21:56, marcin pisze: Subtelne uczucie znajomych których namówiłem na frytkę, bez sugerowania mówili że nastąpił zauważalny dla nich spadek mocy. |
|
Data: 2011-08-24 16:12:58 | |
Autor: Maciej M. | |
warto lać droższego diesla? | |
On 2011-08-23 21:56, marcin wrote:
Samochód spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd Też sprawdzałem Bio 100% ze stacji Bliska = Orlen. Efekt - skok spalania z ok. 8l/100km do 9l/100km, do tego auto na wolnych obrotach po prostu muli, skrzynia musi redukować żeby wogóle sensownie przyśpieszyć i nie pomaga to, iż pompa wtryskowa w 2.1TD PSA jest sterowana elektronicznie. I żadnej hamowni do tego nie trzeba, to po prostu czuć pod nogą. Niektórzy też nie rozumieją, że posiadanie tych paru koni więcej w sytuacji podbramkowej może pomóc uniknąć dzwona i utraty życia za kółkiem. Reasumując: cena pokonania 100km taka sama, za to dynamika gorsza - sensu stosowania nie widzę, wróciłem do normalnego ON z Tesco tankowanego z rabatem 25gr i jest z powrotem normalnie i do tego relatywnie taniej. -- MM |
|
Data: 2011-08-25 04:00:17 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
warto la droszego diesla? | |
On Aug 24, 4:12pm, "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote:
On 2011-08-23 21:56, marcin wrote: Eeeeee gadacie. Byy czasy, e Ester na stacji byo po 2,99 - ropa pod 4z :) Moje stare ju nieposiadane 1,9TDI 90KM nie narzekao jak miao w baku 100% estru, jedzio identycznie na ropie i na estrze ;) Rnica w spalaniu prawie niemierzalna, ze wzgldu na brak identycznych warunkw jazdy - jak palio ropy po DC okoo 7,5 do 8l, tak tyle samo wypompowywao z baku estru :) Pozdrawiam ! PS: Przyspieszenie bardziej zaleao od temperatury zewntrznej, czyli sprawnoci intercoolera, ni od tego co byo w baku. Przy upaach pod 35-36 stopni, jedziem nim jakbym, mia starego mua TD 75KM :) |
|
Data: 2011-08-24 14:55:17 | |
Autor: Marek P. | |
warto la droszego diesla? | |
Popychajcym pierdoy o rozszczelnianiu pomp, radz poczyta chod by Ile procent? 100? Zdaje si nie mniej ni 10% Stenie te ma znaczenie. |
|
Data: 2011-08-23 22:54:53 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
warto lać droższego diesla? | |
McRella napisał(a):
VervaOpał ma więcej werwy niż Verwa i tym podobnym. W zimie mój lepiej odpalał na opale niz na verwie, a na wzniesieniach moje padło 1.6D na czwórce przyspieszał na opale, a na verwie tylko utrzymywał prędkość. IMHO gówno warto. -- Krzysiek |
|
Data: 2011-08-23 23:09:59 | |
Autor: Mateusz | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 22:54, Krzysztof 45 pisze:
McRella napisał(a): http://www.orlenowcy.pl/topics4/sprzedaz-paliw-verva-vt241.htm |
|
Data: 2011-08-23 23:17:54 | |
Autor: s2p | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 22:54, Krzysztof 45 pisze:
McRella napisał(a): To śmieszne, ale od praktyka, nie teoretyka, z diesla service co ma POLO 2000r 1.4 tdi to samo słyszałem po 100 000 km:) |
|
Data: 2011-08-24 10:26:03 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
warto lać droższego diesla? | |
Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:j31434$ial$1news.vectranet.pl... McRella napisał(a): no to z doświadczenia akurat moge potwierdzić, tzn prawie to. Starsi bywalcy PMS wiedzą co to 'rechot'. Otóż samochód z tym silnikiem chodził przed dłuższy czas na opale. Od czasu do czasu był tankowany zwykłym ON. Ci, któzy wiedzą co to za silnik, wiedzą też, ze 'miewał' on problemy z rozruchem na zimno. Patentów było wiele - od cygara, przez plaki do palenia ogniska pod samochodem włącznie. Pewnej zimy kiedy nalany został ON silnik nie cholery nie chciał zapalić, a jak już zapalił, to ledwo dygał. Po zalaniu OO odpalił i chodził normalnie, jak zawsze. ps. i nie mówie, ze OO to najlepsze paliwo do samochodów na swiecie, ale mówie, ze często można spotkać na stacjach ON zdecydowanie gorszej jakości niż OO. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-08-23 23:13:19 | |
Autor: lukz | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Znam bardzo blisko osobe pracujaca w krakowskim Instytucie Nafty i Gazu, gdzie opracowano sklad orlenowskiej vervy. Wg ich badan ma rzeczywiscie lepsze parametry i smialo je ichniejsi pracownicy tankuja, bo wiedza co jest warte ;) Natomiast moja bliska osoba pytana czy je tez tankuje, odpowiedziala ze tak, ale tylko jak jest promocja i cena za 98 jest taka sama jak za 95 :) Pozdrawiam |
|
Data: 2011-08-23 23:19:42 | |
Autor: s2p | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 23:13, lukz pisze:
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze: Co ma lepszego, smarowanie? |
|
Data: 2011-08-23 23:42:06 | |
Autor: BartekK | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 23:13, lukz pisze:
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:Zauważ że w tym wątku poruszamy temat OLEJU NAPĘDOWEGO czyli ON/ONverva/BIO100 itp ... -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-08-24 09:37:26 | |
Autor: lukz | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 23:42, BartekK pisze:
W dniu 2011-08-23 23:13, lukz pisze: I?? ;) Opracowali formule zarowno beznzyny jak i oleju napedowego o marketingowej nazwie verva. A w czym jest dokladnie lepszy, i jakie sa uszlachetniacze? Nie powiedza - tajemnica handlowa ;) Co do Bio, kusi mnie cena :) W lecie chyba smialo mozna tym jezdzic. Tylko boje sie ze jak cos pierdutnie w silniku, to te oszczednosci utona w morzu kosztow ewentualnej naprawy ;) |
|
Data: 2011-08-24 09:57:38 | |
Autor: yabba | |
warto lać droższego diesla? | |
Użytkownik "lukz" <lukz@vp.pl> napisał w wiadomości news:j329o1$fjf$1news.onet.pl...
W dniu 2011-08-23 23:42, BartekK pisze: Jeśli nie wiadomo w czym jest lepsza, to po co ją tankować? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-08-24 23:09:40 | |
Autor: lukz | |
warto lać droższego diesla? | |
Dla lepszego samopoczucia ;) |
|
Data: 2011-08-26 06:51:56 | |
Autor: Lukasz | |
warto lać droższego diesla? | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:j3173h$nca$1mx1.internetia.pl...
Wg ich badan ma rzeczywiscie tankują bo mają zniżkę jak energetycy na prąd, gazownicy na gaz itd... ;) -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2011-08-24 01:43:46 | |
Autor: yabba | |
warto lać droższego diesla? | |
Użytkownik "McRella" <nospam@com.pl> napisał w wiadomości news:j30b0m$c2f$1mx1.internetia.pl...
Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a to już kilka litrów paliwa więcej :] Kiedyś zatankowałem ten droższy ON z BP. Nie zauważyłem żadnej różnicy. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-08-24 14:24:15 | |
Autor: .Peeter | |
warto lać droższego diesla? | |
"McRella" wrote:
Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW... Testowane na 1.9 TDI PD ARL 150@185KM, strojony na vpower diesel: - vpower diesel - zasuwał jak oszalały i nie dymił - lotos dynamic diesel - lepiej odpalał przy bardzo niskich temperaturach, troszkę gorzej przyśpieszał, ale nie dymił - orlen verva diesel, testowane na dwóch stacjach - robił się mułowaty i kopcił jak stary ikarus Niestety nie mogę porównać tego do zwykłego ON, bo to auto nigdy nie miało takiego w baku, a przynajmniej nie za mojej kadencji. ;-) Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2011-08-24 15:34:23 | |
Autor: mister | |
warto la droszego diesla? | |
W dniu 2011-08-24 14:24, .Peeter pisze:
- orlen verva diesel, testowane na dwch stacjach - robi si muowaty a ja myslalem, ze tylko ja mam takie spostrzezenia o tym paliwie. |
|
Data: 2011-08-24 20:30:08 | |
Autor: .Peeter | |
warto la droszego diesla? | |
"mister" wrote:
a ja myslalem, ze tylko ja mam takie spostrzezenia o tym paliwie. Te mylaem, e tylko ja tak mam. Moe to znak, e z paliwami orlenu co si dzieje? ;-) Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2011-08-24 19:24:48 | |
Autor: Rafał Grzelak | |
warto lać droższego diesla? | |
..Peeter wrote:
I slusznie. Tez bym nie sprawdzal, bo jeszcze by wyszlo, ze na ON z tesco jezdzilby tak samo, jak na vpower... ;>> -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2011-08-24 23:19:35 | |
Autor: .Peeter | |
warto lać droższego diesla? | |
"Rafał Grzelak" wrote:
I slusznie. Tez bym nie sprawdzal, bo jeszcze by wyszlo, ze na ON z E tam. Szela mam pod nosem, zbyt leniwy jestem na turlanie sie pół miasta, żeby zapłacić trochę taniej. ;-) I skoro na vervie kopcił, to na ON z tesco pewnie nastąpiłoby natychmiastowe unicestwienie silnika. ;-) Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2011-08-24 23:39:36 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
warto lać droższego diesla? | |
Użytkownik ".Peeter" Testowane na 1.9 TDI PD ARL 150@185KM, strojony na vpower diesel: Do strojenia używaliście zwykłych magnesów, czy neodymowych i czy poza przewodami paliwowymi daliście również na dolot? Pytam, ponieważ ja dałem pod podwozie 400 neodymów, które odpychają mnie od biegunów zmniejszając wagę auta - od razu czuć, że idzie jak burza i się zastanawiam, czy jeszcze nie dać magnesów pod ON z Tesco? |
|
Data: 2011-08-25 09:32:13 | |
Autor: Bartomiej Zieliski | |
warto la droszego diesla? | |
Uytkownik Przemysaw Czaja napisa:
Pytam, poniewa ja daem pod podwozie 400 neodymw I auto Ci nie kopci spod podwozia? (neodym = nowy dym) ;-) -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartomiej Zieliski http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2011-08-26 06:58:11 | |
Autor: Lukasz | |
warto lać droższego diesla? | |
Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:j33r4i$dp2$1mx1.internetia.pl...
najważniejsze dać na dolot prądu z akumulatora żeby prąd szybciej dopływał do silnika Pytam, ponieważ ja dałem pod podwozie 400 neodymów, które odpychają mnie od biegunów zmniejszając wagę auta - od razu czuć, że idzie jak burza a jak z przyczepnością, bo mi nagle po takim zabiegu auto zaczęło wypadać z zakrętów, w tej chwili wtapiam po 250 małych magnesów w każdą oponę żeby polepszyć trakcję (zamontowane odwrotnie niz te pod podwoziem) i się zastanawiam, czy jeszcze nie dać magnesów pod ON z Tesco? znaczy co- przy tankowaniu pod dystrybutor czy chcesz dosypywać do ON (ponoć najlepiej mieszanka 1:25) -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2011-08-26 13:44:32 | |
Autor: robot | |
warto la droszego diesla? | |
On Wed, 24 Aug 2011 23:39:36 +0200, Przemysaw Czaja wrote:
Uytkownik ".Peeter" le robisz. Jak ju kolega susznie zauway zmniejsza si przez to przyczepno podczas pokonywania wiray [trzba zwalnia do <150]. Ja zwrciem magnesy w kierunku bieguna i mnie przycigaj bez zmiejszania masy wasnej. Jest tylko jeden problem - w kierunku przeciwnym do bieguna efekt jest odwrotny. Jeszcze nie rozgryzem jak temu zaradzi. Aha, w samochodzie te zamierzam wstawi takie neodymy. -- pozdrawiam |
|
Data: 2011-08-24 23:11:27 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
warto lać droższego diesla? | |
Użytkownik "McRella" < Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a to już kilka litrów paliwa więcej :] Tankowałem Gold na Statoil, Ultimate na BP i VPower na Shelu, nie widzę, nie czuję żadnej różnicy w stosunku do np Lukoil :) przy okazji pragnę obalić kolejny mit o paliwie za zachodnią już nie granicą - tankowania w rejonie Frankfurtu ned Menem - żadnej różnicy w stosunku do naszych paliw. tym radosnym akcentem... Pozdrówki |
|
Data: 2011-08-25 11:08:48 | |
Autor: J.F | |
warto lać droższego diesla? | |
Użytkownik "McRella" napisał w wiadomości
Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW... Na pełnym zbiorniku to różnica kilkunastu złotych, a to już kilka litrów paliwa więcej :] Nalej, sprawdz, napisz na grupe. Moj zlom nie chce nic zaoszczedzic. J. |
|
Data: 2011-08-25 12:26:58 | |
Autor: Rafi | |
warto lać droższego diesla? | |
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
Witam. Jak w temacie - czy warto lać droższe paliwo, mam na myśli np Nie warto. V-powery i inne to tylko zabieg marketingowy mający wycisnąć więcej kasy od kierowców z większym portfelem, bądź jeżdżących służbowymi samochodami. Poza tym prawie wszystkie paliwa na polskich stacjach pochodzą z polskich rafinerii, tak więc tankując drożnej na BP czy taniej na Neste, lejemy paliwo z tych samych rafinerii. |