Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   wÄ…skie zimówki

wąskie zimówki

Data: 2014-10-28 19:14:02
Autor: Ajgul
wąskie zimówki
Czy skończyła się już na grupie PMS faza na opony zimowe, które powinny być wąskie?

Ajgul

Data: 2014-10-28 19:15:26
Autor: Tomasz Pyra
wąskie zimówki
W dniu 2014-10-28 19:14, Ajgul pisze:
Czy skończyła się już na grupie PMS faza na opony zimowe, które powinny
być wąskie?

Zależy czego oczekujesz po oponach.

Data: 2014-10-29 01:05:11
Autor: Ajgul
wąskie zimówki

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:544fdd40$0$11136$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-10-28 19:14, Ajgul pisze:
Czy skończyła się już na grupie PMS faza na opony zimowe, które powinny
być wąskie?

Zależy czego oczekujesz po oponach.

Pewnie nie rajdu po wiejskich drogach w Gorcach...
Ale jak widzę odzew jest mikry, więc chyba temat budzący tysiące postów kilka lat temu... nagle wysechł.
Ciekawe, czemu?

Aygul

Data: 2014-10-29 06:46:00
Autor: z
w±skie zimówki
W dniu 2014-10-29 o 01:05, Ajgul pisze:

Ciekawe, czemu?


Moje zimówki zawsze ciut wê¿sze od letnich.

z

Data: 2014-10-29 10:44:05
Autor: Ajgul
w±skie zimówki

U¿ytkownik "z" <z@z.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:54507f18$0$11151$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-10-29 o 01:05, Ajgul pisze:

Ciekawe, czemu?


Moje zimówki zawsze ciut wê¿sze od letnich.

Jak widaæ w±tek nie poleci, czyli jednak kilka lat temu mia³em racjê. Ale, co siê nas³ucha³em i jak± to budzi³o agresjê...

Ajgul-Moon

Data: 2014-10-29 16:24:22
Autor: Tom N
w±skie zimówki
Ajgul w <news:m2qcon$g7o$1speranza.aioe.org>:

U¿ytkownik "z" <z@z.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:54507f18$0$11151$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-10-29 o 01:05, Ajgul pisze:
Ciekawe, czemu?
Moje zimówki zawsze ciut wê¿sze od letnich.

Jak widaæ w±tek nie poleci,

Nie poleci, bo prezes zamiast zapytaæ o zimowe wê¿sze niæ letnie, zapyta³ o
w±skie...

czyli jednak kilka lat temu mia³em racjê.

Niby IQ wysokie, a wniosek nieuprawniony...

Ajgul-Moon

Wiemy kto¶ ty.

--
'Tom N'

Data: 2014-10-29 17:36:23
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
w±skie zimówki
W dniu 2014-10-29 10:44, Ajgul pisze:
Jak widaæ w±tek nie poleci, czyli jednak kilka lat temu mia³em racjê.

Niech ¿yje ta wrodzona skromno¶æ. Normalnie jak u Prezesa.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

Data: 2014-10-30 20:01:09
Autor: Ajgul
w±skie zimówki

U¿ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:m2r67f$svp$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2014-10-29 10:44, Ajgul pisze:
Jak widaæ w±tek nie poleci, czyli jednak kilka lat temu mia³em racjê.

Niech ¿yje ta wrodzona skromno¶æ. Normalnie jak u Prezesa.

Matka Teresa by³a skromna, ja nie muszê.

A.

Data: 2014-10-29 18:24:54
Autor: Trybun
wąskie zimówki
W dniu 2014-10-28 19:14, Ajgul pisze:
Czy skończyła się już na grupie PMS faza na opony zimowe, które powinny być wąskie?

Ajgul

Każdy gumiarz mi zalecał na zimę węższe opony od tych na lato. W autoryzowanym serwisie to samo.

Data: 2014-10-30 17:55:23
Autor: J.F.
wąskie zimówki
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2014-10-28 19:14, Ajgul pisze:
Czy skończyła się już na grupie PMS faza na opony zimowe, które powinny być wąskie?

Każdy gumiarz mi zalecał na zimę węższe opony od tych na lato. W autoryzowanym serwisie to samo.

A spytales gumiarza jakim autem jezdzi i jakie zalozyl sobie opony ?
No i czy na nartach jezdzi ?

Tych z ASO przynajmniej na to stac, o pracowniku gumiarza nie bylbym taki pewien :-)


P.S. Branza oponiarska zyczy sobie, aby wymiana na zimowe byla obowiazkowa :-)

http://edroga.tv/inzynieria-ruchu/brd/563-branza-oponiarska-chce-by-wymiana-opon-na-zimowe-byla-obowiazkowa

Data: 2014-10-30 20:03:51
Autor: Ajgul
wąskie zimówki

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:54526d7f$0$12623$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2014-10-28 19:14, Ajgul pisze:
Czy skończyła się już na grupie PMS faza na opony zimowe, które powinny być wąskie?

Każdy gumiarz mi zalecał na zimę węższe opony od tych na lato. W autoryzowanym serwisie to samo.

A spytales gumiarza jakim autem jezdzi i jakie zalozyl sobie opony ?
No i czy na nartach jezdzi ?

Były i te argumenty, że pojazdy na Antarktydzie mają ogromne i szerokie opony, że ludzie na śniegu posługują się rakietami śnieżnymi...
Ale to na nic, królował pogląd, że opony zimowe mają być wąskie, bo się "przegryzą przez śnieg do gruntu i złapią przyczepność". :) Takie oponiarskie fantasy.

A.

Data: 2014-10-31 10:42:52
Autor: J.F.
wąskie zimówki
Użytkownik "Ajgul"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m2u1u3$ff4$1@speranza.aioe.org...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Każdy gumiarz mi zalecał na zimę węższe opony od tych na lato. W autoryzowanym serwisie to samo.

A spytales gumiarza jakim autem jezdzi i jakie zalozyl sobie opony ?
No i czy na nartach jezdzi ?

Były i te argumenty, że pojazdy na Antarktydzie mają ogromne i szerokie opony, że ludzie na śniegu posługują się rakietami śnieżnymi...
Ale to na nic, królował pogląd, że opony zimowe mają być wąskie, bo się "przegryzą przez śnieg do gruntu i złapią przyczepność". :) Takie oponiarskie fantasy.

Takiej fantasy nie pamietam.
Raczej panowal poglad ze wezsze opony to wieksze naciski i lepsze "wgryzanie w snieg".
Ile w tym prawdy - nie wiem.
Tzn troche wiem - naciski jednostkowe sa takie, jakie cisnienie w oponie :-)

Jeszcze bym powiedzial ze przy wiekszych opadach sniegu kazdy centymetr przeswitu sie liczy, wiec aby te wezsze opony nie byly nizsze.

J.

Data: 2014-11-02 17:22:45
Autor: Lewis
wąskie zimówki
W dniu 2014-10-31 10:42, J.F. pisze:
Użytkownik "Ajgul"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
dyskusyjnych:m2u1u3$ff4$1@speranza.aioe.org...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Każdy gumiarz mi zalecał na zimę węższe opony od tych na lato. W
autoryzowanym serwisie to samo.

A spytales gumiarza jakim autem jezdzi i jakie zalozyl sobie opony ?
No i czy na nartach jezdzi ?

Były i te argumenty, że pojazdy na Antarktydzie mają ogromne i
szerokie opony, że ludzie na śniegu posługują się rakietami śnieżnymi...
Ale to na nic, królował pogląd, że opony zimowe mają być wąskie, bo
się "przegryzą przez śnieg do gruntu i złapią przyczepność". :) Takie
oponiarskie fantasy.

Takiej fantasy nie pamietam.
Raczej panowal poglad ze wezsze opony to wieksze naciski i lepsze
"wgryzanie w snieg".
Ile w tym prawdy - nie wiem.
Tzn troche wiem - naciski jednostkowe sa takie, jakie cisnienie w oponie
:-)

Jeszcze bym powiedzial ze przy wiekszych opadach sniegu kazdy centymetr
przeswitu sie liczy, wiec aby te wezsze opony nie byly nizsze.

J.


Na dobrą sprawę ile dni w roku mamy pokrywę śnieżną na drogach użytkowanych na co dzień? :)
Zdecydowanie wolę mieć zimówkę normalnej szerokości i móc jechać jak człowiek w trasie gdzie jest goły suchy asfalt :)

Latem mam 225/40/18 zimą 225/45/17 węższych typu 205 czy 195 sobie nie wyobrażam.

--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2014-11-02 18:21:39
Autor: J.F.
wąskie zimówki
Dnia Sun, 02 Nov 2014 17:22:45 +0100, Lewis napisa³(a):
W dniu 2014-10-31 10:42, J.F. pisze:
Jeszcze bym powiedzial ze przy wiekszych opadach sniegu kazdy centymetr
przeswitu sie liczy, wiec aby te wezsze opony nie byly nizsze.

Na dobr± sprawê ile dni w roku mamy pokrywê ¶nie¿n± na drogach u¿ytkowanych na co dzieñ? :)

Tu nie o to chodzi ile dni, tylko jak pojedziesz nawet w tym jednym
dniu, gdy warunki beda ekstremalne :-)

Poza tym niektorzy w gorach mieszkaja, na narty jezdza i snieg nie
jest im obcy. A "ale urwal" to w Szczecinie ponoc.

Zdecydowanie wolê mieæ zimówkê normalnej szeroko¶ci i móc jechaæ jak cz³owiek w trasie gdzie jest go³y suchy asfalt :)
Latem mam 225/40/18 zim± 225/45/17 wê¿szych typu 205 czy 195 sobie nie wyobra¿am.

A zakladales do niego np 175/60/17 ? Bo opony to robia w roznych szerokosciach, pomijajac malucha to gdzies
od 155 chyba, i mniejsze auta na waskich jezdza i jakos daja na
asfalcie rade. Wiec ciekaw jestem czy to kwestia nosnosci, czy takie 70% z kola
spadaja czy jeszcze co ...

J.

Data: 2014-11-02 18:51:59
Autor: Cavallino
w±skie zimówki

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1ax7ng0dij6zn.xdylreka5sog.dlg@40tude.net...
Dnia Sun, 02 Nov 2014 17:22:45 +0100, Lewis napisa³(a):
W dniu 2014-10-31 10:42, J.F. pisze:
Jeszcze bym powiedzial ze przy wiekszych opadach sniegu kazdy centymetr
przeswitu sie liczy, wiec aby te wezsze opony nie byly nizsze.

Na dobr± sprawê ile dni w roku mamy pokrywê ¶nie¿n± na drogach
u¿ytkowanych na co dzieñ? :)

Tu nie o to chodzi ile dni, tylko jak pojedziesz nawet w tym jednym
dniu, gdy warunki beda ekstremalne :-)

Poza tym niektorzy w gorach mieszkaja, na narty jezdza i snieg nie
jest im obcy. A "ale urwal" to w Szczecinie ponoc.

Zdecydowanie wolê mieæ zimówkê normalnej szeroko¶ci i móc jechaæ jak
cz³owiek w trasie gdzie jest go³y suchy asfalt :)
Latem mam 225/40/18 zim± 225/45/17 wê¿szych typu 205 czy 195 sobie nie
wyobra¿am.

A zakladales do niego np 175/60/17 ?
Bo opony to robia w roznych szerokosciach, pomijajac malucha to gdzies
od 155 chyba, i mniejsze auta na waskich jezdza i jakos daja na
asfalcie rade.

Ju¿ nie mówi±c o tym, ¿e specyfikacje rajdówek na lód i ¶nieg zawsze przewiduj± wê¿sze gumy.
Choæ zwykle te¿ kolcowane.

Data: 2014-11-02 19:47:35
Autor: Moonski
w±skie zimówki

U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:m35r00$kni$1node2.news.atman.pl...
>
Ju¿ nie mówi±c o tym, ¿e specyfikacje rajdówek na lód i ¶nieg zawsze przewiduj± wê¿sze gumy.

Bo chodzi o to, ¿e w rajdach zasuwaj± koleinami, wiêc auto nie mo¿e mieæ szerszych opon od koleiny. Tak po prostu jest ³atwiej, bo nie wyrzuca go. Dlategote¿ narty biegówki s± w±skie. A na pewno nie "przylegaj±" lepiej do pod³o¿a.
Ale normalny cz³owiek nie jest na rajdzie, tylko na szosie, mniej lub wiêcej od¶nie¿onej.

M.

Data: 2014-11-02 21:24:18
Autor: z
w±skie zimówki
W dniu 2014-11-02 o 19:47, Moonski pisze:

Bo chodzi o to, ¿e w rajdach zasuwaj± koleinami, wiêc auto nie mo¿e mieæ
szerszych opon od koleiny. Tak po prostu jest ³atwiej, bo nie wyrzuca
go. Dlategote¿ narty biegówki s± w±skie. A na pewno nie "przylegaj±"
lepiej do pod³o¿a.

Jakie¶ naci±gane to t³umaczenie.
Jako¶ rajdy na ¶niegu nie kojarz± mi siê z koleinami.
Jeste¶ rajdowcem czy tylko Sikorskiego rodzina?

z

PS. https://www.google.pl/search?q=rajdy+samochodowe+na+%C5%9Bniegu&espv=2&biw=1680&bih=989&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=cpJWVJXCNtfVas_rgcAD&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Qw01QNlIuP0W-M%253A%3BYHed9ed04L_7SM%3Bhttp%253A%252F%252Fi.iplsc.com%252F-%252F00032Z2V8WX04LPR-C116-F4.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fmotoryzacja.interia.pl%252Frajdy-i-wyscigi%252Fnews-pierwszy-raz-fiesta-po-sniegu%252CnId%252C1386591%3B625%3B371

Data: 2014-11-02 21:31:55
Autor: z
w±skie zimówki
http://www.opony.com.pl/artykul/jakie-opony-na-zime-waskie-czy-szerokie/?id=1070

"Szerokie zimówki maj± oczywi¶cie swoje wady. Specjali¶ci Continental przyznaj±, ¿e przyczepno¶æ szerokich opon zimowych pozostawia wiele do ¿yczenia w g³êbokim ¶wie¿ym ¶niegu. Ze wzglêdu na powstaj±cy klin, który proporcjonalnie zwiêksza siê wraz ze wzrostem g³êboko¶ci opon. Natomiast wê¿sza opona ³atwiej przebija siê przez lu¼ny i g³êboki ¶nieg. To w³a¶nie ta zaleta wê¿szych opon sprawia, ¿e s± one dzi¶ powszechnie stosowane zim±."

Jak kto¶ tu napisa³ zale¿y czego siê oczekuje.
Ja siê g³ównie turlam i nie szalejê z prêdko¶ci±. Dlatego zale¿y mi w³a¶nie na trakcji w g³êbokim ¶wie¿ym ¶niegu i dotarciu do celu.

z

Data: 2014-11-02 20:55:39
Autor: Lewis
w±skie zimówki
W dniu 2014-11-02 18:21, J.F. pisze:
Dnia Sun, 02 Nov 2014 17:22:45 +0100, Lewis napisa³(a):
W dniu 2014-10-31 10:42, J.F. pisze:
Jeszcze bym powiedzial ze przy wiekszych opadach sniegu kazdy centymetr
przeswitu sie liczy, wiec aby te wezsze opony nie byly nizsze.

Na dobr± sprawê ile dni w roku mamy pokrywê ¶nie¿n± na drogach
u¿ytkowanych na co dzieñ? :)

Tu nie o to chodzi ile dni, tylko jak pojedziesz nawet w tym jednym
dniu, gdy warunki beda ekstremalne :-)

Poza tym niektorzy w gorach mieszkaja, na narty jezdza i snieg nie
jest im obcy. A "ale urwal" to w Szczecinie ponoc.

Zdecydowanie wolê mieæ zimówkê normalnej szeroko¶ci i móc jechaæ jak
cz³owiek w trasie gdzie jest go³y suchy asfalt :)
Latem mam 225/40/18 zim± 225/45/17 wê¿szych typu 205 czy 195 sobie nie
wyobra¿am.

A zakladales do niego np 175/60/17 ?
Bo opony to robia w roznych szerokosciach, pomijajac malucha to gdzies
od 155 chyba, i mniejsze auta na waskich jezdza i jakos daja na
asfalcie rade.
Wiec ciekaw jestem czy to kwestia nosnosci, czy takie 70% z kola
spadaja czy jeszcze co ...

J.


Zanim powiêkszy³em w nim hamulce na 330mm mia³em 195/65/15 z kolcami. Na lodzie i ¶niegu by³o bardzo OK, na go³ym asfalcie - tragedia.
Pó¼niej mia³em 225/45/17 i na go³ym asfalcie by³a kolosalna ró¿nica na plus, na ¶niegu ró¿nica niezauwa¿alna na lodzie sporo na minus...

Kolejny etap na nadchodz±cy sezon to 365mm hamulce i nie wiem czy w 18" to siê zmie¶ci...


--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2014-11-02 21:31:06
Autor: J.F.
w±skie zimówki
Dnia Sun, 02 Nov 2014 20:55:39 +0100, Lewis napisa³(a):
W dniu 2014-11-02 18:21, J.F. pisze:
Zdecydowanie wolê mieæ zimówkê normalnej szeroko¶ci i móc jechaæ jak
cz³owiek w trasie gdzie jest go³y suchy asfalt :)

Zanim powiêkszy³em w nim hamulce na 330mm mia³em 195/65/15 z kolcami. Na lodzie i ¶niegu by³o bardzo OK, na go³ym asfalcie - tragedia.
Pó¼niej mia³em 225/45/17 i na go³ym asfalcie by³a kolosalna ró¿nica na plus, na ¶niegu ró¿nica niezauwa¿alna na lodzie sporo na minus...

Ale na czym polega ta "tragedia" ?

Bo na roznych szerokosciach jezdzilem i zadnej tragedii nie
zauwazylem. Szersze o tyle lepsze, ze male ubytki w asfalcie sa
niewyczuwalne.

Fakt, ze moje silniki nie wymagaly zmiany hamulcow..

J.

Data: 2014-11-03 00:10:26
Autor: Lewis
w±skie zimówki
W dniu 2014-11-02 21:31, J.F. pisze:
Dnia Sun, 02 Nov 2014 20:55:39 +0100, Lewis napisa³(a):
W dniu 2014-11-02 18:21, J.F. pisze:
Zdecydowanie wolê mieæ zimówkê normalnej szeroko¶ci i móc jechaæ jak
cz³owiek w trasie gdzie jest go³y suchy asfalt :)

Zanim powiêkszy³em w nim hamulce na 330mm mia³em 195/65/15 z kolcami. Na
lodzie i ¶niegu by³o bardzo OK, na go³ym asfalcie - tragedia.
Pó¼niej mia³em 225/45/17 i na go³ym asfalcie by³a kolosalna ró¿nica na
plus, na ¶niegu ró¿nica niezauwa¿alna na lodzie sporo na minus...

Ale na czym polega ta "tragedia" ?


Problemy z trakcj± nawet na 4 biegu... Gdzie na 225 ju¿ od 3 jest jako tako ;) Kolce jeszcze potêgowa³y ¶lizganie siê z byle powodu.

Bo na roznych szerokosciach jezdzilem i zadnej tragedii nie
zauwazylem. Szersze o tyle lepsze, ze male ubytki w asfalcie sa
niewyczuwalne.

Fakt, ze moje silniki nie wymagaly zmiany hamulcow..

To pewnie miêdzy innymi dlatego :)


--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2014-11-03 10:25:54
Autor: J.F.
w±skie zimówki
U¿ytkownik "Lewis"  napisa³
W dniu 2014-11-02 21:31, J.F. pisze:
Zdecydowanie wolê mieæ zimówkê normalnej szeroko¶ci i móc jechaæ jak
cz³owiek w trasie gdzie jest go³y suchy asfalt :)
Zanim powiêkszy³em w nim hamulce na 330mm mia³em 195/65/15 z kolcami. Na
lodzie i ¶niegu by³o bardzo OK, na go³ym asfalcie - tragedia.
Pó¼niej mia³em 225/45/17 i na go³ym asfalcie by³a kolosalna ró¿nica na
plus, na ¶niegu ró¿nica niezauwa¿alna na lodzie sporo na minus...

Ale na czym polega ta "tragedia" ?

Problemy z trakcj± nawet na 4 biegu... Gdzie na 225 ju¿ od 3 jest jako tako ;) Kolce jeszcze potêgowa³y ¶lizganie siê z byle powodu.

Zaraz - kolce na asfalcie ?
Metalowe ? Maja sie slizgac.

J.

Data: 2014-11-04 01:10:17
Autor: Lewis
w±skie zimówki
W dniu 2014-11-03 10:25, J.F. pisze:
tako ;) Kolce jeszcze potêgowa³y ¶lizganie siê z byle powodu.

Zaraz - kolce na asfalcie ?
Metalowe ? Maja sie slizgac.


Tak.
Dok³adnie Nokian Hakepellita.


--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2014-11-04 07:57:16
Autor: Trybun
wąskie zimówki
W dniu 2014-10-30 o 17:55, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2014-10-28 19:14, Ajgul pisze:
Czy skończyła się już na grupie PMS faza na opony zimowe, które powinny być wąskie?

Każdy gumiarz mi zalecał na zimę węższe opony od tych na lato. W autoryzowanym serwisie to samo.

A spytales gumiarza jakim autem jezdzi i jakie zalozyl sobie opony ?
No i czy na nartach jezdzi ?

Tych z ASO przynajmniej na to stac, o pracowniku gumiarza nie bylbym taki pewien :-)


P.S. Branza oponiarska zyczy sobie, aby wymiana na zimowe byla obowiazkowa :-)

http://edroga.tv/inzynieria-ruchu/brd/563-branza-oponiarska-chce-by-wymiana-opon-na-zimowe-byla-obowiazkowa
Na takie osobiste pytania zbyt krótko ich znałem...

Na co stać tych z ASO, to te węższe opony muszą być droższe?

Pie*dolenie kotka za pomocą młotka - to nie branża oponiarska rozdaje karty w tym kraju.

Data: 2014-11-04 10:08:58
Autor: J.F.
wąskie zimówki
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2014-10-30 o 17:55, J.F. pisze:
P.S. Branza oponiarska zyczy sobie, aby wymiana na zimowe byla obowiazkowa :-)
http://edroga.tv/inzynieria-ruchu/brd/563-branza-oponiarska-chce-by-wymiana-opon-na-zimowe-byla-obowiazkowa

Pie*dolenie kotka za pomocą młotka - to nie branża oponiarska rozdaje karty w tym kraju.

Jest oficjalny lobbing, jest nieoficjalny ... a Ty przekazesz 10 mln na kampanie czy dasz miejsce zonie w radzie nadzorczej ? :-P

J.

wąskie zimówki

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona