Data: 2014-03-30 16:00:40 | |
Autor: tusk, donald tusk | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
nie wiem czy Kto¶ tu ogl±da TV, ostnio w jakiej¶ relacji z targów motoryzacyjnych które odbywaj± sie gdzie¶ tam w polsce, pokazano samochód seryjnie produkowany który pali 0,9l/100km...
pytanie co i jak i co to za auto? jakiej firmy? |
|
Data: 2014-03-30 23:12:10 | |
Autor: Ajgul | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
Użytkownik "tusk, donald tusk" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lh982e$92n$1node2.news.atman.pl... nie wiem czy Kto¶ tu ogl±da TV, ostnio w jakiej¶ relacji z targów motoryzacyjnych które odbywaj± sie gdzie¶ tam w polsce, pokazano samochód seryjnie produkowany który pali 0,9l/100km... husqvarna bez mulchera, 3,5 KM. A. |
|
Data: 2014-03-31 00:00:34 | |
Autor: Koziołek | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
Ajgul napisał:
10/10 :) Pozdr., Koziołek |
|
Data: 2014-03-31 13:42:54 | |
Autor: Marcin N | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
W dniu 2014-03-30 16:00, tusk, donald tusk pisze:
nie wiem czy Kto¶ tu ogl±da TV, ostnio w jakiej¶ relacji z targów Inne pytanie: czy to możliwe zgodnie z prawami fizyki? Toż samochód to pojazd, który zamienia energię paliwa płynnego na ruch. Silnik jest takim cudeńkiem, które to potrafi. Ile energii siedzi w litrze benzyny? W litrze ON mamy 36 MJ, w litrze benzyny jest 32 MJ, litrze LPG tylko 24 MJ, w litrze biodiesla 33 MJ. http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,26,26,1672,52637,20110525,wartosci-energetyczne-paliw-silnikowych.html Mamy więc już bardzo konkretne dane. Ile to jest 1 MJ (megadżul)? Niewiele. 3.6 MJ = 1kWh. Litr ON daje 36 MJ czyli 10 kWh energii. Znaczy to, że pozwala pracować z moc± 10 kW przez godzinę. Oczywi¶cie pod warunkiem, że nie ma żadnych strat. Je¶li jednak straty wynosz± 50% (a chyba tego rzędu s± w nowoczesnym silniku diesla), to mamy już tylko 5 kWh z litra. Przy prędko¶ci około 70 km/h mały samochód potrzebuje poniżej 10 KM, żeby nie zwalniać. Z grubsza szacuj±c - będzie potrzebował około 2 litry ON do przejechania 100 km. I to przy starannym dobraniu wszystkich parametrów pracy. Czy da się przejechać 100 km zużywaj±c 0.9 litra ON? Być może. Mamy do dyspozycji około 4.5 kWh energii (drugie tyle to straty). Je¶li pojazd będzie odpowiednio lekki i opływowy - może zajechać nawet dalej. Tylko czy dalej można taki pojazd nazywać samochodem? -- MN |
|
Data: 2014-03-31 11:51:46 | |
Autor: AZ | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
On 2014-03-31, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Wpisalem w Google, spalanie 0,9l i wyszlo VW XL1. -- - Układ napędowy XL1 składa się z dwucylindrowego silnika TDI o mocy 48 KM, silnika elektrycznego o mocy 27 KM, siedmiostopniowej przekładni DSG oraz litowo-jonowej baterii. Napęd trafia na tylne koła… -- - -- - XL1 może przejechać 50 km wykorzystując tylko i wyłącznie silnik elektryczny. Auto waży 795 kg -- - Mysle, ze juz wiadomo skad te 0,9l :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-03-31 11:53:35 | |
Autor: AZ | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
On 2014-03-31, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
On 2014-03-31, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:A tu jeszcze wisienka na torcie: -- - Zbiornik paliwa ma 10 litrów pojemności. Na ile kilometrów to ma wystarczyć? W przypadku, kiedy samochód ma akumulatory naładowane do pełna wówczas łączny zasięg auta na prądzie i oleju napędowym wynosi niemal 500 km (dokładnie 499 km). W opinii producenta średnie spalanie ma wynosić 0,9 l na 100 km. -- - Moze ja jestem slaby z matematyki i ktos to powie gdzie robie blad? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-03-31 14:05:22 | |
Autor: Marcin N | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
W dniu 2014-03-31 13:53, AZ pisze:
XL1 może przejechać 50 km wykorzystując tylko i wyłącznie silnik elektryczny. Cieszy niska waga. Choć trochę to dziwne, bo cały czas tłumaczono ludziom od lat, że małe samochody ważą po 1100 kg ze względu na bezpieczeństwo. Kiedyś taka Fiesta ważyła 900 kg, a teraz ze 200 więcej. Bo strefy zgniotu, bo wzmocnienia, bo to, bo tamto. XL1 tylko 800 kg? Jakim cudem? Karoseria z plastiku? Spełnia normy bezpieczeństwa? http://www.netcarshow.com/volkswagen/2011-xl1_concept/ Wygląda na mocno aerodynamiczny kształt. -- MN |
|
Data: 2014-03-31 15:46:53 | |
Autor: J.F | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
W dniu 2014-03-31 13:53, AZ pisze: XL1 może przejechać 50 km wykorzystując tylko i wyłącznie silnik elektryczny. Cieszy niska waga. Choć trochę to dziwne, bo cały czas tłumaczono ludziom od lat, że małe samochody ważą po 1100 kg ze względu na bezpieczeństwo. Kiedyś taka Fiesta ważyła 900 kg, a teraz ze 200 więcej. Z aluminium. Do tego malutki silniczek. Choc jesli moze pojechac 160km/h, to nie taki malutki. Ale aluminium drogie. Spełnia normy bezpieczeństwa? No wlasnie ... spelniac pewnie spelnia, ale minimalne. Podejrzewam ze wszystkich gwiazdek by nie dostal. J. |
|
Data: 2014-04-01 11:28:45 | |
Autor: megrimsES | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
W dniu 2014-03-31 14:05, Marcin N pisze:
W dniu 2014-03-31 13:53, AZ pisze:(ciach) http://www.netcarshow.com/volkswagen/2011-xl1_concept/ paskudztwo |
|
Data: 2014-03-31 15:05:47 | |
Autor: J.F | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lhbkvv$mo0$6@node1.news.atman.pl...
Wpisalem w Google, spalanie 0,9l i wyszlo VW XL1. Jak sie zna model, to trzeba siegnac do zrodla http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car "In February 2013, Volkswagen announced that it expected the plug-in hybrid to achieve a fuel economy to be 0.9 l/100 km and emissions of 21 g/km of CO2. The test cycle allows for a re-charge of the battery every 75 km (47 mi) which results in a high mpg value. Using diesel alone the car is capable of up to 2.0 l/100 km " Tym niemniej przyzwyczajcie sie - ropa sie bedzie konczyc i tak beda wygladaly samochody przyszlosci :-) I tak niezle, bo prototyp "The engine is a one-cylinder 299 cm3 (18 cu in) diesel producing just 6.3 kW (8.4 hp). " J. |
|
Data: 2014-03-31 16:45:11 | |
Autor: Marcin N | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
W dniu 2014-03-31 15:05, J.F pisze:
Jak sie zna model, to trzeba siegnac do zrodla Czy ten silnik spalinowy to jakiś nowocześniejszy jest od innych? Różni się od takich sprzed 5 lat? Sprzed 10? Sprawność większa od tamtych? -- MN |
|
Data: 2014-03-31 16:53:19 | |
Autor: J.F | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
W dniu 2014-03-31 15:05, J.F pisze: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car Czy ten silnik spalinowy to jakiś nowocześniejszy jest od innych? Sprawniejszy byc moze tak, bo jednak sie technika rozwija. Ale raczej niewiele. Maly i zapewne dobrze dobrany do zadania. Nie ma tego ze "klient zyczy sobie miec moc pod pedalem, wiec mu damy 5l silnik". Choc ponoc i te silniki oszczedne. J. |
|
Data: 2014-03-31 13:50:01 | |
Autor: tusk, donald tusk | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
;o)
bardziej mnie ciekawi kto to wyprodukował... |
|
Data: 2014-03-31 14:01:24 | |
Autor: J.F | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomo¶ci
W dniu 2014-03-30 16:00, tusk, donald tusk pisze: nie wiem czy Kto¶ tu ogl±da TV, ostnio w jakiej¶ relacji z targów Inne pytanie: czy to możliwe zgodnie z prawami fizyki? Litr ON daje 36 MJ czyli 10 kWh energii. Znaczy to, że pozwala pracować z moc± 10 kW przez godzinę. Oczywi¶cie pod warunkiem, że nie ma żadnych strat. Je¶li jednak straty wynosz± 50% (a chyba tego rzędu s± w nowoczesnym silniku diesla), to mamy już tylko 5 kWh z litra. Chyba jeszcze wieksze. 50% maja duze, wolnoobrotowe, diesle okretowe. Przy prędko¶ci około 70 km/h mały samochód potrzebuje poniżej 10 KM, żeby nie zwalniać. Z grubsza szacuj±c - będzie potrzebował około 2 litry ON do przejechania 100 km. I to przy starannym dobraniu wszystkich parametrów pracy. KM to troche mniej kW. Czy da się przejechać 100 km zużywaj±c 0.9 litra ON? Być może. Z jednej strony mamy VW Lupo 3L, ktore mialo palic 3L/100km ... i ponoc nawet tyle pali, jak sie kierowca potrafi opanowac. Z drugiej mamy rajdy o kropelce ... http://www.rajdokropelce-arete.pl/strony-site-8-Wyniki_II_Regionalnego_Rajdu_o_Kropelce.html kilka budzi zaciekawienie. ale byl tez III rajd http://www.rajdokropelce-arete.pl/strony-view-3.html i tu mam wrazenie jest gorzej. Z tym ze Walbrzych i okolice to gory .. J. |
|
Data: 2014-03-31 14:43:35 | |
Autor: anacron | |
w telewizji pokazali 0,9L/100km | |
W dniu 31.03.2014 14:01, J.F pisze:
Z jednej strony mamy VW Lupo 3L, ktore mialo palic 3L/100km ... i ponoc Ta mój i30 pali 3,5l ON/100km na trasie i ¶rednie ma 4,1. Niestety tylko na papierze. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|