Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   uturbione benzynowe jednolitrowe

uturbione benzynowe jednolitrowe

Data: 2016-02-29 13:20:09
Autor: sirapacz
uturbione benzynowe jednolitrowe
Jak to w końcu jest z tymi benzyniakami z turbo. wszedzie slysze ze mocno wysilone i padają szybko.
czy ktoś ma taki silnik z duzym przebiegiem lub widział taki silnik? naprawdę mają taką słabą żywotność czy to kolejne mądrości niezbyt mądrych niosące się echem?

Data: 2016-02-29 17:25:48
Autor: Lewis
uturbione benzynowe jednolitrowe
W dniu 2016-02-29 o 13:20, sirapacz pisze:
Jak to w końcu jest z tymi benzyniakami z turbo. wszedzie slysze ze
mocno wysilone i padajÄ… szybko.
czy ktoś ma taki silnik z duzym przebiegiem lub widział taki silnik?
naprawdę mają taką słabą żywotność czy to kolejne mądrości niezbyt
mÄ…drych niosÄ…ce siÄ™ echem?

Mają mniejszą żywotność niż wolnossące 2+ ale jak masz ochotę kupić takie nowe to przez pierwsze 150kkm raczej nie masz się czym przejmować, później to już nie Twój problem ;)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2016-02-29 17:46:00
Autor: RadoslawF
uturbione benzynowe jednolitrowe
W dniu 2016-02-29 o 17:25, Lewis pisze:

Jak to w końcu jest z tymi benzyniakami z turbo. wszedzie slysze ze
mocno wysilone i padajÄ… szybko.
czy ktoś ma taki silnik z duzym przebiegiem lub widział taki silnik?
naprawdę mają taką słabą żywotność czy to kolejne mądrości niezbyt
mÄ…drych niosÄ…ce siÄ™ echem?

Mają mniejszą żywotność niż wolnossące 2+ ale jak masz ochotę kupić
takie nowe to przez pierwsze 150kkm raczej nie masz się czym przejmować,
później to już nie Twój problem ;)

Jak kupi za 60k, przejedzie to 150k i będzie sprzedawał, tyle że
nikt nie będzie chciał dać 30k a tylko będą proponować mu 20k
lub mniej. To dalej będzie nie jego problem ?


Pozdrawiam

Data: 2016-02-29 09:21:53
Autor: Bolko
uturbione benzynowe jednolitrowe
Jak kupi za 60k, przejedzie to 150k i bêdzie sprzedawa³, tyle ¿e
nikt nie bêdzie chcia³ daæ 30k a tylko bêd± proponowaæ mu 20k
lub mniej. To dalej bêdzie nie jego problem ?

Ale na tej grupie ca³y czas panuje przekonanie ¿e producenta ju¿ nie interesuje drugi w³a¶ciciel samochodu.
A tak na logike tak jak napisa³e¶ mo¿e producenta to nie interesuje.
A;e jak kupi³em auto za 100 tys a potem mam problem ze sprzeda¿±.
To czy kupie drugi raz takie auto?

Data: 2016-02-29 19:42:09
Autor: RadoslawF
uturbione benzynowe jednolitrowe
W dniu 2016-02-29 o 18:21, Bolko pisze:

Jak kupi za 60k, przejedzie to 150k i będzie sprzedawał, tyle że
nikt nie będzie chciał dać 30k a tylko będą proponować mu 20k
lub mniej. To dalej będzie nie jego problem ?

Ale na tej grupie cały czas panuje przekonanie że producenta już nie interesuje
drugi właściciel samochodu.
A tak na logike tak jak napisałeś może producenta to nie interesuje.
A;e jak kupiłem auto za 100 tys a potem mam problem ze sprzedażą.
To czy kupie drugi raz takie auto?

Na tej grupie nie dyskutujÄ… producenci tylko nabywcy.
I jak dotąd tylko jeden dyskutant był na tyle głupi że dał się
zapędzić w sytuację gdzie napisał że nie ważna cena a ważne
to co on sobie wybierze i ogłosi za jedynie słuszne. :-)
Tyle że mowa była nie o nówce z salonu a o używce ze sporym przebiegiem.

Skoro coś nie interesuje producenta nie oznacza że nie powinno
interesować nabywcę. Tu szczególne pozdrowienia dla szczęśliwych
nabywców pojazdów z tym nowym składnikiem klimatyzacji. :-)


Pozdrawiam

Data: 2016-03-01 09:59:08
Autor: szerszen
uturbione benzynowe jednolitrowe
On Mon, 29 Feb 2016 09:21:53 -0800 (PST)
Bolko <suryga@gmail.com> wrote:



Ale na tej grupie ca³y czas panuje przekonanie ¿e producenta ju¿ nie interesuje drugi w³a¶ciciel samochodu.

Ale¿ interesuje ;) bo to zapewne on bêdzie wk³ada³ niema³± furmankê pieniêdzy w naprawy auta ;)

Ostatnio co¶ mnie siê o uszy obi³o, ¿e Emil ³owca radarów, bêdzie teraz ³±wc± ró¿nych absurów i co¶ tam o automatach w Audi wspomnia³, ¿e siê sypi±, a sypi± siê dla tego ¿e producent ¶wiadomie ³aduje w³o¿yska co drug± kólkê, czy jako¶ tak, urywek w radiu s³ysza³em. Generalnie nikomu nie op³±ca siê robiæ trwa³ych aut, a ten ca³y downsizeing jest tego najlepszym przyk³adem. Pali to to samo co wiêksze jednostki o podobnej mocy, a trwa³o¶æ bêdzie po³owê krótsza. W koñcu s³upki rzecz ¶wiêta. --
pozdrawiam
szerszeñ

Data: 2016-03-01 14:46:33
Autor: radekp@konto.pl
uturbione benzynowe jednolitrowe
Mon, 29 Feb 2016 09:21:53 -0800 (PST), w
<e675d603-320d-4c56-85f9-fb92a34cf086@googlegroups.com>, Bolko
<suryga@gmail.com> napisa³(-a):

A;e jak kupi³em auto za 100 tys a potem mam problem ze sprzeda¿±.
To czy kupie drugi raz takie auto?

Ale za kilka lat bêdzie producent g³osi³ w sponsorowanych artyku³ach, ¿e
wszystko poprawi³ i jego auta/silniki to teraz miód-malina :)

Ale z drugiej strony Cavalino kupowa³ kiedy¶ Alfy, a teraz nie chce ;)

Data: 2016-03-01 09:19:13
Autor: twistedme
uturbione benzynowe jednolitrowe
W dniu 2016-02-29 o 17:25, Lewis pisze:
W dniu 2016-02-29 o 13:20, sirapacz pisze:
Jak to w końcu jest z tymi benzyniakami z turbo. wszedzie slysze ze
mocno wysilone i padajÄ… szybko.
czy ktoś ma taki silnik z duzym przebiegiem lub widział taki silnik?
naprawdę mają taką słabą żywotność czy to kolejne mądrości niezbyt
mÄ…drych niosÄ…ce siÄ™ echem?

Mają mniejszą żywotność niż wolnossące 2+ ale jak masz ochotę kupić
takie nowe to przez pierwsze 150kkm raczej nie masz się czym przejmować,
później to już nie Twój problem ;)

Szwagier ostatnio kupił Fabię i spytałem się go czy nie bał się tego silnika (1.2 tsi). Powiedział, że sprzedawca w salonie zapewniał go, że będzie ok :))

Nie miałem więcej pytań. Fakt, że przy jego przebiegach rzędu 200-300km/mc to pewnie mu posłuży.

Data: 2016-03-01 10:29:27
Autor: Czesław Wiśniak
uturbione benzynowe jednolitrowe

Jak to w końcu jest z tymi benzyniakami z turbo. wszedzie slysze ze
mocno wysilone i padajÄ… szybko.
czy ktoś ma taki silnik z duzym przebiegiem lub widział taki silnik?
naprawdę mają taką słabą żywotność czy to kolejne mądrości niezbyt
mÄ…drych niosÄ…ce siÄ™ echem?

Mają mniejszą żywotność niż wolnossące 2+ ale jak masz ochotę kupić
takie nowe to przez pierwsze 150kkm raczej nie masz się czym przejmować,
później to już nie Twój problem ;)

Szwagier ostatnio kupił Fabię i spytałem się go czy nie bał się tego
silnika (1.2 tsi). Powiedział, że sprzedawca w salonie zapewniał go, że
będzie ok :))

Na pewno te silniki we wczesnej fazie produkcji miały problem z rozciągającym się łańcuchem, dalej nie wiem.

Swego czasu interesowałem się C5 1.6 T(THP), ale mi przeszło jak zacząłem czytać fora i szukać info w sieci:


http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/wszystko-o-silniku-1-6-thp-sprawdzamy-co-sie-psuje-we-wspolnym-produkcie-bmw-oraz/m04ew

A potem cytat z forum:)
"Ja mam 1.6thp z 2012. Przejechane 75000km, salonowe polskie, jestem pierwszym wlascicielem. Przy 17000 zaliczylem pierwsza wizyte w serwisie. Ustawiali mi rozrząd bo się przesunął. Nastpnie przy około 30000 wymnienili mi rozrzad bo się wyciągnął. Przy 54 000 wymieniono mi silnik na nowy, bo poprzedni stracił szczelność na którymś cylindrze. Dostałem gratis przedłuzenie gwarancji na kolejny rok. Pod koniec tehj przedłuzonej gwarancji zaczely sie podobne jak poprzednio problemy. Szarpanie i wyskakiwanie zapłonu, spalanie detonacyjne. Zdążyłem przed końcem gwarancji podjechać na serwis. Auto stoi tam od tygodnia. Naprawiają zgodnie z procedurami Citroen Polska, czyszczenie zaworow jakimis granulkami, dodatek do paliwa plus wymiana oleju, swiec, uszczelek itp. Po wykonaniu tego stwierdzili, że jest wszystko ok. Chcieli mi wydac auto. Przejchalem się trzysta metrow znów szarpanie, wyskakiwanie zapłonu. Uznali ze został jeszcze jakiś syf i trzeba pojezdzic. auta nie odebralem oni jezdzili. Przejechali 300km nic rzekomo sie nie działo. Zaprosili po odbiór. Wsiadłem z pracownikiem serwisu, po dwóch kilometrach znowu szarapnie i wypadanie zapłonu. Najprawdopodobniej silnik jest doi wymiany. Ludzie nie dajcie sie nabijac w butelke. Ten silnik to złom mimo, że od BMW. Jest za słaby do tak cięzkiego auta. Jak nie rozrząd, to turbo, jak nie turbo to zawory, jak nie zawory to dwumasa. Turbinę też mi robili po wydmuchało uszczelkę, dwumasa też była wymieniaa bo też jest za słaba. Masakra to jest"

Większość tych małolitrażowych wynalazków to niedopracowane gówna, z czasem w miarę możliwości poprawiane. To samo dotyczy części nowych diesli.
Takimi samochodami należy jeździć krótko, do 100tys km i potem do sprzedania:) Dlatego jak ktoś szuka starszych używanych to należy dobrze zainteresować się historią danego modelu.
Nie ma to jednak jak starsza wolnossÄ…ca benzyna (ewentualnie zagazowana)
albo starszy dopracowany niewyżyłowany diesel typu BMW M57D25. Niektóre silniki zrobiły po 800tys.km bez jakiejkolwiek naprawy.

Data: 2016-03-01 11:21:20
Autor: J.F.
uturbione benzynowe jednolitrowe
Użytkownik "CzesÅ‚aw WiÅ›niak"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:nb3ndq$q7m$1@node2.news.atman.pl...
Szwagier ostatnio kupił Fabię i spytałem się go czy nie bał się tego
silnika (1.2 tsi). Powiedział, że sprzedawca w salonie zapewniał go, że
będzie ok :))
Na pewno te silniki we wczesnej fazie produkcji miały problem z rozciągającym się łańcuchem, dalej nie wiem.

Swoja droga - jak to jest - nikt nie testuje tych silnikow ?
Wydaje mi sie, ze testuja i te 200kkm ktos przejezdza/hamownia.

Jesli to niemieckie auto, to polowe z pedalem w podlodze :-)

Swego czasu interesowałem się C5 1.6 T(THP), ale mi przeszło jak zacząłem czytać fora i szukać info w sieci:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/wszystko-o-silniku-1-6-thp-sprawdzamy-co-sie-psuje-we-wspolnym-produkcie-bmw-oraz/m04ew

A potem cytat z forum:)
"Ja mam 1.6thp z 2012. Przejechane 75000km, salonowe polskie, jestem pierwszym wlascicielem. Przy 17000 zaliczylem pierwsza wizyte w serwisie. Ustawiali mi rozrząd bo się przesunął. Nastpnie przy około 30000 wymnienili mi rozrzad bo się wyciągnął.

Obie usterki niekoniecznie maja jakis zwiazek z "wysileniem" ..

Przy 54 000 wymieniono mi silnik na nowy, bo poprzedni stracił szczelność na którymś cylindrze.

J.

Data: 2016-03-01 12:10:50
Autor: Czesław Wiśniak
uturbione benzynowe jednolitrowe

Szwagier ostatnio kupił Fabię i spytałem się go czy nie bał się tego
silnika (1.2 tsi). Powiedział, że sprzedawca w salonie zapewniał go, że
będzie ok :))
Na pewno te silniki we wczesnej fazie produkcji miały problem z
rozciągającym się łańcuchem, dalej nie wiem.

Swoja droga - jak to jest - nikt nie testuje tych silnikow ?
Wydaje mi sie, ze testuja i te 200kkm ktos przejezdza/hamownia.

Jesli to niemieckie auto, to polowe z pedalem w podlodze :-)

Nie wiem, może nie dość długo i dokładnie. Obecnie jest presja czasu związana z eko i co chwila wchodzącymi nowymi przepisami.
W dużej mierze  jest to też kwestia zastosowania sÅ‚abych materiałów u dostawców jak np. w sÅ‚ynnym 2.0 TDI BLB

Kiedyś też byłem zainteresowany używanym Audi Allroad 2.5 TDI AKE 180KM bo kumpel miał do sprzedania. Kupiony w salonie, dobrze utrzymany, 180tys przebiegu, był jedynym właścicielem. Ale zacząłem się interesować:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/2-5-tdi-v6-duza-wpadka-vw/wbyjq
Trochę się przestraszyłem.
Sprzedał to auto a za 2 miesiące ten który kupił, zadzwonił do niego i pytał się gdzie wałki rozrządu może kupić:)


Swego czasu interesowałem się C5 1.6 T(THP), ale mi przeszło jak
zacząłem czytać fora i szukać info w sieci:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/wszystko-o-silniku-1-6-thp-sprawdzamy-co-sie-psuje-we-wspolnym-produkcie-bmw-oraz/m04ew


A potem cytat z forum:)
"Ja mam 1.6thp z 2012. Przejechane 75000km, salonowe polskie, jestem
pierwszym wlascicielem. Przy 17000 zaliczylem pierwsza wizyte w
serwisie. Ustawiali mi rozrząd bo się przesunął. Nastpnie przy około
30000 wymnienili mi rozrzad bo siÄ™ wyciÄ…gnÄ…Å‚.

Obie usterki niekoniecznie maja jakis zwiazek z "wysileniem" ..

Przy 54 000 wymieniono mi silnik na nowy, bo poprzedni stracił
szczelność na którymś cylindrze.

W to już nie wnikam :)

Data: 2016-03-01 11:30:03
Autor: abn140
uturbione benzynowe jednolitrowe

uszczelkê, dwumasa te¿ by³a wymieniaa bo te¿ jest za s³aba. Masakra to jest"
o ja 3,14erdole!!!
nigdy bym nie pomyslal ze silnik v6 TDI z Audi, ten pierwszy, bedzie wzorem niezawodnosci wobec nowych wynalazkow....

albo starszy dopracowany niewy¿y³owany diesel typu BMW M57D25. Niektóre silniki zrobi³y po 800tys.km bez jakiejkolwiek naprawy.

Pan Internet podaje ze ponad milion ktos tym zrobil.
jeden tds, jeden juz 3.0 d , OIDP....

Data: 2016-03-01 12:16:44
Autor: Czesław Wiśniak
uturbione benzynowe jednolitrowe

uszczelkê, dwumasa te¿ by³a wymieniaa bo te¿ jest za s³aba. Masakra to
jest"
o ja 3,14erdole!!!
nigdy bym nie pomyslal ze silnik v6 TDI z Audi, ten pierwszy, bedzie wzorem
niezawodnosci wobec nowych wynalazkow....

Który? :)

Data: 2016-03-01 15:43:05
Autor: sirapacz
uturbione benzynowe jednolitrowe
W dniu 2016-03-01 o 10:29, Czesław Wiśniak pisze:
A potem cytat z forum:)
<cut>
strach kupić nowy samochód ale 1.6 to raczej nie mała pchełka. bardziej mnie zastanawiają te wynalazki poniżej półtora litra a bliżej jednego

Data: 2016-03-01 15:41:20
Autor: sirapacz
uturbione benzynowe jednolitrowe

Szwagier ostatnio kupił Fabię i spytałem się go czy nie bał się tego
silnika (1.2 tsi). Powiedział, że sprzedawca w salonie zapewniał go, że
będzie ok :))

lol
no i wlasnie dlatego szukam jakichÅ› w miarÄ™ potwierdzonych empirycznie historii:)

Data: 2016-03-02 13:43:56
Autor: Damian Skrycki
uturbione benzynowe jednolitrowe
W dniu 2016-03-01 o 15:41, sirapacz pisze:

Szwagier ostatnio kupił Fabię i spytałem się go czy nie bał się tego
silnika (1.2 tsi). Powiedział, że sprzedawca w salonie zapewniał go, że
będzie ok :))

lol
no i wlasnie dlatego szukam jakichÅ› w miarÄ™ potwierdzonych empirycznie
historii:)

Po 4 latach i 60 000 km mogę powiedzieć:
- co roku wymiana oleju (15 000 km) i to wszystko.
Średnie spalani 5,5 l na 100 km. minimum jakie miałem to 4,2 maks 10.0 l na 100 km.

Data: 2016-03-02 22:20:02
Autor: sirapacz
uturbione benzynowe jednolitrowe

Po 4 latach i 60 000 km mogę powiedzieć:
- co roku wymiana oleju (15 000 km) i to wszystko.
Średnie spalani 5,5 l na 100 km. minimum jakie miałem to 4,2 maks 10.0 l
na 100 km.


paaaaaanie:) 60kkm to przeca nówka sztuka jeszcze:)))
spalanie jak mojego diesla - nawet max sie zgadza (tyle wychla doblo na pełnym bucie na autostradzie 1.9jtd, gdzie srednio mi wychodzi 5,5-6)

poza tym mnie nie o spalanie chodzi a o zywotnosc silnika

Data: 2016-03-01 15:52:33
Autor: sirapacz
uturbione benzynowe jednolitrowe

Mają mniejszą żywotność niż wolnossące 2+ ale jak masz ochotę kupić
takie nowe to przez pierwsze 150kkm raczej nie masz się czym przejmować,
później to już nie Twój problem ;)

mnie wlasnie chodzi o opinię na wysokości osoby z problemem:)

uturbione benzynowe jednolitrowe

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona