Data: 2014-08-13 14:05:45 | |
Autor: twistedme | |
utrata mocy | |
Jutro mam umówionego mechanika, ale z ciekawości zapytam :)
Taki objaw: mam pod domem góreczkę, zawsze na zakręcie wrzucałem 2 i elegancko wjeżdżałem pod górę. Teraz od jakiegoś czasu jadąc na 2 pod tą górkę dusi się, dławi i albo muszę dodać dużo gazu, albo wrzucić na 1. Podobnie jest właściwie przy każdym ruszaniu. W trasie jedzie w sumie normalnie. Citroen picasso 1.6 16v 2006 150 000 km. Czego mogę się wg was spodziewać? |
|
Data: 2014-08-13 14:42:32 | |
Autor: Robson | |
utrata mocy | |
W dniu 2014-08-13 14:05, twistedme pisze:
Jutro mam umówionego mechanika, ale z ciekawo¶ci zapytam :) Górê podwy¿szyli. |
|
Data: 2014-08-13 14:50:07 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
utrata mocy | |
W dniu 2014-08-13 14:05, twistedme pisze:
Jutro mam umówionego mechanika, ale z ciekawości zapytam :) Utyłeś? |
|
Data: 2014-08-13 19:18:28 | |
Autor: twistedme | |
utrata mocy | |
W dniu 2014-08-13 14:50, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2014-08-13 14:05, twistedme pisze: Objawy o usypywaniu coraz bardziej stromej górki nocami przez krasnoludki i nagłym tyciu całej rodziny wykluczyłem jako pierwsze :) |
|
Data: 2014-08-13 15:53:51 | |
Autor: zhbick | |
utrata mocy | |
Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53eb549b$0$2374$65785112@news.neostrada.pl...
Czego mogę się wg was spodziewać? Może filtr jakiś zapchany. |
|
Data: 2014-08-13 16:46:50 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
utrata mocy | |
W dniu 2014-08-13 15:53, zhbick pisze:
Może filtr jakiś zapchany. W sumie, "utrata mocy", czy "dławi się" to chyba jeden z najczęstszych i jednocześnie najmniej mówiących opisów objawów silnikowych. Trochę jak "panie doktorze brzuch mnie boli" :) Może jakiś filtr, może któryś czujnik, może jakieś nieszczelności w układzie zasilania... Mnie kiedyś podobne objawy - szarpanie przy większym obciążeniu na niedużych obrotach - dawała prozaicznie zużyta świeca. |
|
Data: 2014-08-13 17:45:32 | |
Autor: fifak | |
utrata mocy | |
W sumie, "utrata mocy", czy "dławi się" to chyba jeden z najczęstszych i ale przy benzynie to nie ma dużo możliwości i chyba byle mechanik sobie z tym poradzi |
|
Data: 2014-08-13 19:15:40 | |
Autor: twistedme | |
utrata mocy | |
W dniu 2014-08-13 17:45, fifak pisze:
Jak byłem u niego dzisiaj to po objawach stawiał na filtr paliwa, ale znalazł w mądrej książce, że go nie ma, więc będzie wymieniał świece. Chyba, że okaże się coś innego po dokładnych oględzinach, ale przesunąłem wizytę na poniedziałek. |
|
Data: 2014-08-13 20:12:32 | |
Autor: ToMasz | |
utrata mocy | |
W dniu 13.08.2014 19:15, twistedme pisze:
W dniu 2014-08-13 17:45, fifak pisze:jasne, świece zapłonowe wiedzą jaki masz pochył auta. Genialne. Czy w innych okolicznościach auto też nie domaga? Sprawdź na innej górce, z inną szybkością.... Interfejs diagnostyczny na bt kosztuje 30zł. od tego bym zaczął ToMasz |
|
Data: 2014-08-13 20:40:13 | |
Autor: twistedme | |
utrata mocy | |
W dniu 2014-08-13 20:12, ToMasz pisze:
W dniu 13.08.2014 19:15, twistedme pisze: Tak, napisałem w pierwszym poście, że praktycznie przy każdym ruszaniu, ale na górce jest to najbardziej odczuwalne, bo wtedy tej mocy brakuje mu najwięcej i napisałem akurat o górce, gdyż jest to dla mnie najbardziej wiarygodny papierek lakmusowy, bo wjeżdżam pod nią jakieś 2-5x dziennie przez ostatnie 5 lat i dokładnie wiem jak auto zachowywało się miesiąc temu i wcześniej, a jak jedzie teraz. Najpierw obstawiałem chrzczone paliwo (miałem podobne objawy 2x po Neste w Gdyni, ale mijały po 30 min), ale po 3 tankowaniach na różnych stacjach odrzuciłem tą hipotezę. |
|
Data: 2014-08-14 07:57:51 | |
Autor: Marek | |
utrata mocy | |
Tak, napisa³em w pierwszym po¶cie, ¿e praktycznie przy ka¿dym ruszaniu,Jesli jezdzisz tylko po miesci i spokojnie to sprobuj przepedzic auto z duza predkoscia na jakiejs autostradzie. Moze EGR? Cewki lub modul? -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2014-08-14 08:21:47 | |
Autor: Kapibara | |
utrata mocy | |
Dnia Wed, 13 Aug 2014 20:40:13 +0200, twistedme napisa³(a):
W dniu 2014-08-13 20:12, ToMasz pisze: Ja bym obstawia³ w pierwszej kolejno¶ci EGR. |
|
Data: 2014-08-14 08:32:21 | |
Autor: twistedme | |
utrata mocy | |
W dniu 2014-08-14 08:21, Kapibara pisze:
Dnia Wed, 13 Aug 2014 20:40:13 +0200, twistedme napisa³(a):a ten przep³ywomierz i EGR nie wystêpuje tylko w dieslu? |
|
Data: 2014-08-14 09:16:54 | |
Autor: Marek | |
utrata mocy | |
a ten przep³ywomierz i EGR nie wystêpuje tylko w dieslu?EGR jest w kazdym. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2014-08-14 09:25:32 | |
Autor: twistedme | |
utrata mocy | |
W dniu 2014-08-14 09:16, Marek pisze:
Mo¿e ¼le szukam, ale nie widzê. Xsara picasso 2006, 1.6, 16V benzyna.a ten przep³ywomierz i EGR nie wystêpuje tylko w dieslu?EGR jest w kazdym. Wszêdzie tylko 1.8, albo HDI... |
|
Data: 2014-08-14 13:06:23 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
utrata mocy | |
W dniu 2014-08-14 09:25, twistedme pisze:
W dniu 2014-08-14 09:16, Marek pisze: Nie znam modelu, ale EGR jest od lat powszechnie stosowany ze wzglêdu na konieczno¶æ spe³niania norm eko. Nie jestem pewien czy jest obowi±zkowy, chyba nie, ale to jedna z tañszych metod obni¿ania toksyczno¶ci spalin, wiêc chêtnie stosowana. |
|
Data: 2014-08-14 12:51:56 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
utrata mocy | |
W dniu 2014-08-13 20:12, ToMasz pisze:
jasne, świece zapłonowe wiedzą jaki masz pochył auta. Genialne. Jest możliwe, że efekt występuje w określonym przedziale obciążenia i obrotów, i że przy zwykłym przyspieszaniu "testowanie" tego przedziału trwa moment, a przy wjeżdzie pod odpowiednio dobraną górkę - wielokrotnie dłużej. |
|
Data: 2014-08-14 07:31:43 | |
Autor: Axel | |
utrata mocy | |
"twistedme" wrote in message news:53eb549b$0$2374$65785112news.neostrada.pl...
Jutro mam umówionego mechanika, ale z ciekawości zapytam :) Taki objaw: mam pod domem góreczkę, zawsze na zakręcie wrzucałem 2 i elegancko wjeżdżałem pod górę. Teraz od jakiegoś czasu jadąc na 2 pod tą górkę dusi się, dławi i albo muszę dodać dużo gazu, albo wrzucić na 1. Podobnie jest właściwie przy każdym ruszaniu. W trasie jedzie w sumie normalnie. Citroen picasso 1.6 16v 2006 150 000 km. Inne auto, ale objawy identyczne: uszkodzony był przepływomierz. Błędów w komputerze nie było - mechanik zwrócił uwagę na dość dziwne odczyty wartości z przepływomierza. Diagnozy na 100% nie było, a przepływomierz ok. 1000zł, więc podjechałem na szrot i za 100zł samochód nabrał pierwotnego wigoru. -- Axel |
|
Data: 2014-08-14 12:59:36 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
utrata mocy | |
W dniu 2014-08-14 07:31, Axel pisze:
Inne auto, ale objawy identyczne: uszkodzony był przepływomierz. Błędów w komputerze nie było - mechanik zwrócił uwagę na dość dziwne odczyty wartości U mnie też było podobnie (inny przypadek, inny samochód). Zmierzyłem, że przy max. depnięciu i rozpędzaniu, napięcie z czujnika dochodziło tylko do nieco powyżej 3v, podczas gdy powinno byc ok. 4,5V. Jak się przyjrzałem "drucikowi", to był cały w czarnym osadzie, który zbierał się pewnie latami. Wymyłem pędzelkiem i spirytusem, od strony filtra, nawet bez demontowania. Samochód odżył. Jedna z najtańszych i najbardziej satysfakcjonujących napraw ever :) |
|