Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   utrata mocy

utrata mocy

Data: 2014-08-13 14:05:45
Autor: twistedme
utrata mocy
Jutro mam umówionego mechanika, ale z ciekawości zapytam :)

Taki objaw: mam pod domem góreczkę, zawsze na zakręcie wrzucałem 2 i elegancko wjeżdżałem pod górę. Teraz od jakiegoś czasu jadąc na 2 pod tą górkę dusi się, dławi i albo muszę dodać dużo gazu, albo wrzucić na 1. Podobnie jest właściwie przy każdym ruszaniu. W trasie jedzie w sumie normalnie.

Citroen picasso 1.6 16v 2006 150 000 km.

Czego mogę się wg was spodziewać?

Data: 2014-08-13 14:42:32
Autor: Robson
utrata mocy
W dniu 2014-08-13 14:05, twistedme pisze:
Jutro mam umówionego mechanika, ale z ciekawo¶ci zapytam :)

Taki objaw: mam pod domem góreczkê, zawsze na zakrêcie wrzuca³em 2 i
elegancko wje¿d¿a³em pod górê. Teraz od jakiego¶ czasu jad±c na 2 pod t±
górkê dusi siê, d³awi i albo muszê dodaæ du¿o gazu, albo wrzuciæ na 1.
Podobnie jest w³a¶ciwie przy ka¿dym ruszaniu. W trasie jedzie w sumie
normalnie.

Citroen picasso 1.6 16v 2006 150 000 km.

Czego mogê siê wg was spodziewaæ?

Górê podwy¿szyli.

Data: 2014-08-13 14:50:07
Autor: Jakub Witkowski
utrata mocy
W dniu 2014-08-13 14:05, twistedme pisze:
Jutro mam umówionego mechanika, ale z ciekawości zapytam :)

Taki objaw: mam pod domem góreczkę, zawsze na zakręcie wrzucałem 2 i elegancko wjeżdżałem pod górę. Teraz od jakiegoś czasu jadąc na 2 pod tą górkę dusi się, dławi i albo muszę dodać dużo gazu, albo wrzucić na 1. Podobnie jest właściwie przy każdym ruszaniu.
Czego mogę się wg was spodziewać?

Utyłeś?

Data: 2014-08-13 19:18:28
Autor: twistedme
utrata mocy
W dniu 2014-08-13 14:50, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2014-08-13 14:05, twistedme pisze:
Jutro mam umówionego mechanika, ale z ciekawości zapytam :)

Taki objaw: mam pod domem góreczkę, zawsze na zakręcie wrzucałem 2 i
elegancko wjeżdżałem pod górę. Teraz od jakiegoś czasu jadąc na 2 pod
tą górkę dusi się, dławi i albo muszę dodać dużo gazu, albo wrzucić na
1. Podobnie jest właściwie przy każdym ruszaniu.
Czego mogę się wg was spodziewać?

Utyłeś?

Objawy o usypywaniu coraz bardziej stromej górki nocami przez krasnoludki i nagłym tyciu całej rodziny wykluczyłem jako pierwsze :)

Data: 2014-08-13 15:53:51
Autor: zhbick
utrata mocy
Użytkownik "twistedme"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:53eb549b$0$2374$65785112@news.neostrada.pl...


Czego mogę się wg was spodziewać?


Może filtr jakiś zapchany.

Data: 2014-08-13 16:46:50
Autor: Jakub Witkowski
utrata mocy
W dniu 2014-08-13 15:53, zhbick pisze:
Może filtr jakiś zapchany.

W sumie, "utrata mocy", czy "dławi się" to chyba jeden z najczęstszych i jednocześnie najmniej mówiących opisów objawów silnikowych.
Trochę jak "panie doktorze brzuch mnie boli" :) Może jakiś filtr, może któryś czujnik, może jakieś nieszczelności w układzie zasilania...
Mnie kiedyś podobne objawy - szarpanie przy większym obciążeniu na niedużych obrotach - dawała prozaicznie zużyta świeca.

Data: 2014-08-13 17:45:32
Autor: fifak
utrata mocy

W sumie, "utrata mocy", czy "dławi się" to chyba jeden z najczęstszych i
jednocześnie najmniej mówiących opisów objawów silnikowych.

ale przy benzynie to nie ma dużo możliwości i chyba byle mechanik sobie z tym poradzi

Data: 2014-08-13 19:15:40
Autor: twistedme
utrata mocy
W dniu 2014-08-13 17:45, fifak pisze:

W sumie, "utrata mocy", czy "dławi się" to chyba jeden z najczęstszych i
jednocześnie najmniej mówiących opisów objawów silnikowych.

ale przy benzynie to nie ma dużo możliwości i chyba byle mechanik sobie
z tym poradzi


Jak byłem u niego dzisiaj to po objawach stawiał na filtr paliwa, ale znalazł w mądrej książce, że go nie ma, więc będzie wymieniał świece. Chyba, że okaże się coś innego po dokładnych oględzinach, ale przesunąłem wizytę na poniedziałek.

Data: 2014-08-13 20:12:32
Autor: ToMasz
utrata mocy
W dniu 13.08.2014 19:15, twistedme pisze:
W dniu 2014-08-13 17:45, fifak pisze:

W sumie, "utrata mocy", czy "dławi się" to chyba jeden z najczęstszych i
jednocześnie najmniej mówiących opisów objawów silnikowych.

ale przy benzynie to nie ma dużo możliwości i chyba byle mechanik sobie
z tym poradzi


Jak byłem u niego dzisiaj to po objawach stawiał na filtr paliwa, ale
znalazł w mądrej książce, że go nie ma, więc będzie wymieniał świece.
Chyba, że okaże się coś innego po dokładnych oględzinach, ale
przesunąłem wizytę na poniedziałek.
jasne, świece zapłonowe wiedzą jaki masz pochył auta. Genialne. Czy w innych okolicznościach auto też nie domaga? Sprawdź na innej górce, z inną szybkością....
Interfejs diagnostyczny na bt kosztuje 30zł. od tego bym zaczął

ToMasz

Data: 2014-08-13 20:40:13
Autor: twistedme
utrata mocy
W dniu 2014-08-13 20:12, ToMasz pisze:
W dniu 13.08.2014 19:15, twistedme pisze:
W dniu 2014-08-13 17:45, fifak pisze:

W sumie, "utrata mocy", czy "dławi się" to chyba jeden z
najczęstszych i
jednocześnie najmniej mówiących opisów objawów silnikowych.

ale przy benzynie to nie ma dużo możliwości i chyba byle mechanik sobie
z tym poradzi


Jak byłem u niego dzisiaj to po objawach stawiał na filtr paliwa, ale
znalazł w mądrej książce, że go nie ma, więc będzie wymieniał świece.
Chyba, że okaże się coś innego po dokładnych oględzinach, ale
przesunąłem wizytę na poniedziałek.
jasne, świece zapłonowe wiedzą jaki masz pochył auta. Genialne. Czy w
innych okolicznościach auto też nie domaga? Sprawdź na innej górce, z
inną szybkością....
Interfejs diagnostyczny na bt kosztuje 30zł. od tego bym zaczął

ToMasz

Tak, napisałem w pierwszym poście, że praktycznie przy każdym ruszaniu, ale na górce jest to najbardziej odczuwalne, bo wtedy tej mocy brakuje mu najwięcej i napisałem akurat o górce, gdyż jest to dla mnie najbardziej wiarygodny papierek lakmusowy, bo wjeżdżam pod nią jakieś 2-5x dziennie przez ostatnie 5 lat i dokładnie wiem jak auto zachowywało się miesiąc temu i wcześniej, a jak jedzie teraz.

Najpierw obstawiałem chrzczone paliwo (miałem podobne objawy 2x po Neste w Gdyni, ale mijały po 30 min), ale po 3 tankowaniach na różnych stacjach odrzuciłem tą hipotezę.

Data: 2014-08-14 07:57:51
Autor: Marek
utrata mocy
Tak, napisa³em w pierwszym po¶cie, ¿e praktycznie przy ka¿dym ruszaniu,
ale na górce jest to najbardziej odczuwalne, bo wtedy tej mocy brakuje
mu najwiêcej i napisa³em akurat o górce, gdy¿ jest to dla mnie
najbardziej wiarygodny papierek lakmusowy, bo wje¿d¿am pod ni± jakie¶
2-5x dziennie przez ostatnie 5 lat i dok³adnie wiem jak auto zachowywa³o
siê miesi±c temu i wcze¶niej, a jak jedzie teraz.

Najpierw obstawia³em chrzczone paliwo (mia³em podobne objawy 2x po Neste
w Gdyni, ale mija³y po 30 min), ale po 3 tankowaniach na ró¿nych
stacjach odrzuci³em t± hipotezê.
Jesli jezdzisz tylko po miesci i spokojnie to sprobuj przepedzic auto z duza predkoscia na jakiejs autostradzie.
Moze EGR?
Cewki lub modul?

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-08-14 08:21:47
Autor: Kapibara
utrata mocy
Dnia Wed, 13 Aug 2014 20:40:13 +0200, twistedme napisa³(a):

W dniu 2014-08-13 20:12, ToMasz pisze:
W dniu 13.08.2014 19:15, twistedme pisze:
W dniu 2014-08-13 17:45, fifak pisze:

W sumie, "utrata mocy", czy "d³awi siê" to chyba jeden z
najczêstszych i
jednocze¶nie najmniej mówi±cych opisów objawów silnikowych.

ale przy benzynie to nie ma du¿o mo¿liwo¶ci i chyba byle mechanik sobie
z tym poradzi


Jak by³em u niego dzisiaj to po objawach stawia³ na filtr paliwa, ale
znalaz³ w m±drej ksi±¿ce, ¿e go nie ma, wiêc bêdzie wymienia³ ¶wiece.
Chyba, ¿e oka¿e siê co¶ innego po dok³adnych oglêdzinach, ale
przesun±³em wizytê na poniedzia³ek.
jasne, ¶wiece zap³onowe wiedz± jaki masz pochy³ auta. Genialne. Czy w
innych okoliczno¶ciach auto te¿ nie domaga? Sprawd¼ na innej górce, z
inn± szybko¶ci±....
Interfejs diagnostyczny na bt kosztuje 30z³. od tego bym zacz±³

ToMasz

Tak, napisa³em w pierwszym po¶cie, ¿e praktycznie przy ka¿dym ruszaniu, ale na górce jest to najbardziej odczuwalne, bo wtedy tej mocy brakuje mu najwiêcej i napisa³em akurat o górce, gdy¿ jest to dla mnie najbardziej wiarygodny papierek lakmusowy, bo wje¿d¿am pod ni± jakie¶ 2-5x dziennie przez ostatnie 5 lat i dok³adnie wiem jak auto zachowywa³o siê miesi±c temu i wcze¶niej, a jak jedzie teraz.

Najpierw obstawia³em chrzczone paliwo (mia³em podobne objawy 2x po Neste w Gdyni, ale mija³y po 30 min), ale po 3 tankowaniach na ró¿nych stacjach odrzuci³em t± hipotezê.

Ja bym obstawia³ w pierwszej kolejno¶ci EGR.

Data: 2014-08-14 08:32:21
Autor: twistedme
utrata mocy
W dniu 2014-08-14 08:21, Kapibara pisze:
Dnia Wed, 13 Aug 2014 20:40:13 +0200, twistedme napisa³(a):

W dniu 2014-08-13 20:12, ToMasz pisze:
W dniu 13.08.2014 19:15, twistedme pisze:
W dniu 2014-08-13 17:45, fifak pisze:

W sumie, "utrata mocy", czy "d³awi siê" to chyba jeden z
najczêstszych i
jednocze¶nie najmniej mówi±cych opisów objawów silnikowych.

ale przy benzynie to nie ma du¿o mo¿liwo¶ci i chyba byle mechanik sobie
z tym poradzi


Jak by³em u niego dzisiaj to po objawach stawia³ na filtr paliwa, ale
znalaz³ w m±drej ksi±¿ce, ¿e go nie ma, wiêc bêdzie wymienia³ ¶wiece.
Chyba, ¿e oka¿e siê co¶ innego po dok³adnych oglêdzinach, ale
przesun±³em wizytê na poniedzia³ek.
jasne, ¶wiece zap³onowe wiedz± jaki masz pochy³ auta. Genialne. Czy w
innych okoliczno¶ciach auto te¿ nie domaga? Sprawd¼ na innej górce, z
inn± szybko¶ci±....
Interfejs diagnostyczny na bt kosztuje 30z³. od tego bym zacz±³

ToMasz

Tak, napisa³em w pierwszym po¶cie, ¿e praktycznie przy ka¿dym ruszaniu,
ale na górce jest to najbardziej odczuwalne, bo wtedy tej mocy brakuje
mu najwiêcej i napisa³em akurat o górce, gdy¿ jest to dla mnie
najbardziej wiarygodny papierek lakmusowy, bo wje¿d¿am pod ni± jakie¶
2-5x dziennie przez ostatnie 5 lat i dok³adnie wiem jak auto zachowywa³o
siê miesi±c temu i wcze¶niej, a jak jedzie teraz.

Najpierw obstawia³em chrzczone paliwo (mia³em podobne objawy 2x po Neste
w Gdyni, ale mija³y po 30 min), ale po 3 tankowaniach na ró¿nych
stacjach odrzuci³em t± hipotezê.

Ja bym obstawia³ w pierwszej kolejno¶ci EGR.

a ten przep³ywomierz i EGR nie wystêpuje tylko w dieslu?

Data: 2014-08-14 09:16:54
Autor: Marek
utrata mocy
a ten przep³ywomierz i EGR nie wystêpuje tylko w dieslu?
EGR jest w kazdym.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-08-14 09:25:32
Autor: twistedme
utrata mocy
W dniu 2014-08-14 09:16, Marek pisze:
a ten przep³ywomierz i EGR nie wystêpuje tylko w dieslu?
EGR jest w kazdym.

Mo¿e ¼le szukam, ale nie widzê. Xsara picasso 2006, 1.6, 16V benzyna.

Wszêdzie tylko 1.8, albo HDI...

Data: 2014-08-14 13:06:23
Autor: Jakub Witkowski
utrata mocy
W dniu 2014-08-14 09:25, twistedme pisze:
W dniu 2014-08-14 09:16, Marek pisze:
a ten przep³ywomierz i EGR nie wystêpuje tylko w dieslu?
EGR jest w kazdym.

Mo¿e ¼le szukam, ale nie widzê. Xsara picasso 2006, 1.6, 16V benzyna.

Wszêdzie tylko 1.8, albo HDI...

Nie znam modelu, ale EGR jest od lat powszechnie stosowany ze wzglêdu na konieczno¶æ
spe³niania norm eko. Nie jestem pewien czy jest obowi±zkowy, chyba nie, ale to jedna
z tañszych metod obni¿ania toksyczno¶ci spalin, wiêc chêtnie stosowana.

Data: 2014-08-14 12:51:56
Autor: Jakub Witkowski
utrata mocy
W dniu 2014-08-13 20:12, ToMasz pisze:

jasne, świece zapłonowe wiedzą jaki masz pochył auta. Genialne.

Jest możliwe, że efekt występuje w określonym przedziale obciążenia i obrotów, i że przy zwykłym przyspieszaniu
"testowanie" tego przedziału trwa moment, a przy wjeżdzie pod odpowiednio dobraną górkę - wielokrotnie dłużej.

Data: 2014-08-14 07:31:43
Autor: Axel
utrata mocy
"twistedme"  wrote in message news:53eb549b$0$2374$65785112news.neostrada.pl...

Jutro mam umówionego mechanika, ale z ciekawości zapytam :)

Taki objaw: mam pod domem góreczkę, zawsze na zakręcie wrzucałem 2 i elegancko wjeżdżałem pod górę. Teraz od jakiegoś czasu jadąc na 2 pod tą górkę dusi się, dławi i albo muszę dodać dużo gazu, albo wrzucić na 1. Podobnie jest właściwie przy każdym ruszaniu. W trasie jedzie w sumie normalnie.

Citroen picasso 1.6 16v 2006 150 000 km.
Czego mogę się wg was spodziewać?

Inne auto, ale objawy identyczne: uszkodzony był przepływomierz. Błędów w komputerze nie było - mechanik zwrócił uwagę na dość dziwne odczyty wartości z przepływomierza. Diagnozy na 100% nie było, a przepływomierz ok. 1000zł, więc podjechałem na szrot i za 100zł samochód nabrał pierwotnego wigoru.

--
Axel

Data: 2014-08-14 12:59:36
Autor: Jakub Witkowski
utrata mocy
W dniu 2014-08-14 07:31, Axel pisze:

Inne auto, ale objawy identyczne: uszkodzony był przepływomierz. Błędów w komputerze nie było - mechanik zwrócił uwagę na dość dziwne odczyty wartości

U mnie też było podobnie (inny przypadek, inny samochód). Zmierzyłem, że przy max. depnięciu i rozpędzaniu,
napięcie z czujnika dochodziło tylko do nieco powyżej 3v, podczas gdy powinno byc ok. 4,5V.
Jak się przyjrzałem "drucikowi", to był cały w czarnym osadzie, który zbierał się pewnie latami.
Wymyłem pędzelkiem i spirytusem, od strony filtra, nawet bez demontowania. Samochód odżył.
Jedna z najtańszych i najbardziej satysfakcjonujących napraw ever :)

utrata mocy

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona