Data: 2013-05-08 13:43:54 | |
Autor: Tomek | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Jaka jest między nimi różnica dla użytkownika?
Tomek. |
|
Data: 2013-05-08 04:56:47 | |
Autor: Dman666 | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu środa, 8 maja 2013 13:43:54 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
Jaka jest miedzy nimi roznica dla uzytkownika? A co? gugla zamkli byli? ;-) Sprawa rozbija sie o radar. http://autokult.pl/2012/07/20/aktywny-tempomat-czy-kierowca-jest-jeszcze-potrzebny -- Dman-666 |
|
Data: 2013-05-08 17:11:17 | |
Autor: Tomek | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "Dman666" <dm4n666@gmail.com> napisał w wiadomości news:fe6d4e1e-e5e3-4584-b975-14cf462d1437googlegroups.com... W dniu środa, 8 maja 2013 13:43:54 UTC+2 użytkownik Tomek napisał: Jaka jest miedzy nimi roznica dla uzytkownika? A co? gugla zamkli byli? ;-) Sprawa rozbija sie o radar. http://autokult.pl/2012/07/20/aktywny-tempomat-czy-kierowca-jest-jeszcze-potrzebny Podziękowanie za link!. Skrzynia automatyczna to typu DSG czy może być i inna? Jeszcze się spytam odnośnie tempomatu "zwykłego". Rozłącza się on po dotknieciu hamulca i pedalu gazu. Czy później trzeba uregulować prędkość i włączyć tempomat po osiągnieciu wymaganej prędkości jazdy, czy też można go włączyć, aby sam dostosował prędkość, do zadanej wcześniej?? Tomek. |
|
Data: 2013-05-08 17:24:05 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-08 17:11, Tomek pisze:
Jeszcze się spytam odnośnie tempomatu "zwykłego". Rozłącza się on po Rozłącza się po naciśnięciu sprzęgła lub hamulca, lub naciśnięciu palcem jednego z kilku przycisków. Gaz nie wyłącza tempomatu. Np. ustawiłeś na temp. 100km/h i gazem przyspieszasz do np 150, potem noga z gazu i tempomat sam wraca do podtrzymania 100km/h. Można przyspieszać i zwalniać tempomatem. Ciągłe przytrzymanie przycisku przyspiesza. Krótkie naciśniecie przyspiesza o 2km/h Inny przycisk wyłącza tempomat lub jeszcze inny po naciśnięciu zmniejsza prędkość i po jego puszczeniu trzyma ją do jakiej zeszliśmy. -- Krzysiek www.zmieleni.pl |
|
Data: 2013-05-08 17:25:26 | |
Autor: Artur Maśląg | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-08 17:11, Tomek pisze:
(...) Skrzynia automatyczna to typu DSG czy może być i inna? Może być każda inna, byle tylko automat mógł dopasować przełożenia :) To czy jest to typowy automat czy zautomatyzowana jest kwestią w sumie mało istotną. Jeszcze się spytam odnośnie tempomatu "zwykłego". Rozłącza się on po Zależy od rozwiązania - zazwyczaj pamięta ostatnio ustawioną prędkość i wystarczy go powtórnie kliknąć by sam się już rozpędził. Z gazem to też bywa różnie - może nie być rozłączany i np. po wyprzedzeniu sam zwolni do ustawionej wcześniej prędkości. |
|
Data: 2013-05-08 05:48:47 | |
Autor: Sebastian | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu środa, 8 maja 2013 13:43:54 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
Jaka jest miďż˝dzy nimi rďż˝nica dla uďż˝ytkownika? IMO aktywny tempomat ma sens tylko w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów. pzdr |
|
Data: 2013-05-08 15:23:24 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-08 14:48, Sebastian pisze:
W dniu środa, 8 maja 2013 13:43:54 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:On pyta o różnice, a Ty mu sensie i to nietrafionym jak byś totalnie nie miał pojęcia do czego służy tempomat. -- Krzysiek www.zmieleni.pl |
|
Data: 2013-05-08 15:25:36 | |
Autor: Artur Maśląg | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-08 15:23, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-05-08 14:48, Sebastian pisze: Jak najbardziej aktywny tempomat ma sens tylko z automatyczną skrzynią biegów. |
|
Data: 2013-05-08 16:07:12 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-08 15:25, Artur Maśląg pisze:
IMO aktywny tempomat ma sens tylko w połączeniu z automatycznąOn pyta o różnice, a Ty mu sensie i to nietrafionym jak byś totalnie nie I dodaj, jak najbardziej ma sens nadymać oponki azotem do aktywnego panie dyżurny LOL -- Krzysiek www.zmieleni.pl |
|
Data: 2013-05-08 16:59:18 | |
Autor: Artur Maśląg | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-08 16:07, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-05-08 15:25, Artur Maśląg pisze: Dla mnie to możesz nadymać co chcesz i czym chcesz, ale nie zmieni to faktu, że aktywny tempomat nie ma sensu przy manualnej skrzyni biegów. No, ale to trzeba wiedzieć jak on działa, a nie że "automatycznie", bo automatycznie to działa każdy. |
|
Data: 2013-05-08 17:16:15 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-08 16:59, Artur Maśląg pisze:
Jeżeli na trasie pomykam w przedziale 90-170km/h na jednym manualnym biegu, to zamiast angażować paluch, wyręcza mnie s.aktywny. Dla mnie ma sens.Jak najbardziej aktywny tempomat ma sens tylko z automatyczną skrzynią A dla tych co nie widza sensu, lepszym rozwiązaniem jest PKS. Tam jest mega zajebista aktywność do tego stopnia, że możesz się nawet bezstresowo przekimać LOL No, ale to trzeba wiedzieć jak on działa, a nie że "automatycznie",Ale to trzeba wiedzieć co to jest automatyczne zwalnianie i przyspieszanie bez angażowania palucha. EOT -- Krzysiek www.zmieleni.pl |
|
Data: 2013-05-08 18:12:23 | |
Autor: Artur Maśląg | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-08 17:16, Krzysztof 45 pisze:
(...) Dla mnie to możesz nadymać co chcesz i czym chcesz, ale nie zmieni toJeżeli na trasie pomykam w przedziale 90-170km/h na jednym manualnym Ależ pomykaj sobie, zakładaj aktywny. Sensu w tym nie ma, komfortu nie uzyskasz, ale skoro chcesz. Jeszcze lepiej jak byś pojeździł trochę automatem to zobaczysz jak to działa. A dla tych co nie widza sensu, lepszym rozwiązaniem jest PKS. Tam jest Cóż, pomysł dość abstrakcyjny (podobnie jak sens automatycznego tempomatu w zwykłej manualnej skrzyni biegów), ale jak lubisz. Mi nic do tego - może to jakieś zatrucie azotem z opon? Ale to trzeba wiedzieć co to jest automatyczne zwalnianie i Najpierw to jednak musiałbyś pojeździć automatem - wtedy byś być może zrozumiał, czemu twoje opowieści o sensowności jazdy na jednym biegu w przedziale 90-170km/h można potraktować w kategorii kiepskiego żartu. |
|
Data: 2013-05-09 09:28:27 | |
Autor: J.F | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
W dniu 2013-05-08 17:16, Krzysztof 45 pisze: (...) Ależ pomykaj sobie, zakładaj aktywny. Sensu w tym nie ma, komfortu nieDla mnie to możesz nadymać co chcesz i czym chcesz, ale nie zmieni toJeżeli na trasie pomykam w przedziale 90-170km/h na jednym manualnym Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie przejechac jednym biegiem. Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy niskich obrotach, moze troche niemrawo, ale co ci to przeszkadza na autostradzie. W Polsce to nadal nie jest argument, ale w Niemczech juz tak. A dla tych co nie widza sensu, lepszym rozwiązaniem jest PKS. Tam jestCóż, pomysł dość abstrakcyjny (podobnie jak sens automatycznego Juz nie tak calkiem - swiat idzie w ta strone ze samochod bedzie jechal sam. Najpierw to jednak musiałbyś pojeździć automatem - wtedy byś O, a coz ty masz za samochody, ze uwazasz iz to zart ? Bo to akurat bardzo prawdziwe jest dla wiekszosci samochodow. J. |
|
Data: 2013-05-09 04:04:30 | |
Autor: Sebastian | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu czwartek, 9 maja 2013 09:28:27 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
Uďż˝ytkownik "Artur Maďż˝lďż˝g" napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci grup Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie przejechac jednym biegiem. Ale cały sens aktywnego tempomatu + ASB jest w tym, że doskonale sprawdza się nie tylko na "niemieckich autostradach" ale również na drogach gdzie prędkości są w zakresie 10-140 km i wtedy jedynym zadaniem kierowcy jest trzymanie kierownicy bo o pedałach może zapomnieć. pzdr |
|
Data: 2013-05-09 13:18:38 | |
Autor: J.F | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "Sebastian" napisał w wiadomości grup
W dniu czwartek, 9 maja 2013 09:28:27 UTC+2 użytkownik J.F napisał: Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie Ale cały sens aktywnego tempomatu + ASB jest w tym, że doskonale sprawdza się nie tylko na "niemieckich autostradach" ale również na drogach gdzie prędkości są w zakresie 10-140 km W Polsce owszem (z braku autostrad), w Niemczech moglbys miec problem z przekonaniem do zaplacenia za ASB do tempomatu. i wtedy jedynym zadaniem kierowcy jest trzymanie kierownicy bo o pedałach może zapomnieć. Ale i o uwolnieniu od kierownicy sie mysli. J. |
|
Data: 2013-05-09 13:42:22 | |
Autor: Artur Maśląg | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-09 13:18, J.F pisze:
Użytkownik "Sebastian" napisał w wiadomości grup Aha, a do wykastrowanego automatycznego tempomatu do zwykłej skrzyni biegów znajdziesz rzeszę chętnych, którzy poskąpili na automatyczną skrzynię biegów. Wiesz, biorąc pod uwagę jednak sporą liczbę samochodów z automatycznymi skrzyniami (np. DSG) u naszych sąsiadów to twoim pomysłom nie wróżę przyszłości. |
|
Data: 2013-05-09 13:57:03 | |
Autor: J.F | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
W dniu 2013-05-09 13:18, J.F pisze: Ale cały sens aktywnego tempomatu + ASB jest w tym, że doskonaleW Polsce owszem (z braku autostrad), w Niemczech moglbys miec problem z Aha, a do wykastrowanego automatycznego tempomatu do zwykłej skrzyni Byc moze, bo sie to DSG powoli przebija na rynek. Tym niemniej - po prostu, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Mieszkasz sobie pod Warszawa, masz do najblizszej autostrady 200km (jeszcze rok temu), to piszesz tak ja ja kiedys - ze tempomat to w zasadzie bezuzyteczne urzadzenie (w Polsce). Mieszkasz w Niemczech, w kazdej dluzszej trasie 80% przejezdzasz autostradami - i tam tempomat ma sens. O ile jest ma latwa regulacje predkosci lub automatyczna. I moze byc bez ASB - tez sie przyda. i jak widac - producenci takie zestawy robia i robili. J. P.S A kto takie automatyczne tempomaty oferuje ? |
|
Data: 2013-05-09 06:21:18 | |
Autor: Sebastian | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu czwartek, 9 maja 2013 13:57:03 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
Lexus co najmniej od 3 lat |
|
Data: 2013-05-09 14:11:07 | |
Autor: Artur Maśląg | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-09 13:57, J.F pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup(...) Aha, a do wykastrowanego automatycznego tempomatu do zwykłej skrzyni Nie tylko DSG, tylko na rynku jest coraz więcej różnych samochodów z podobnymi automatami. Nawet na naszym. Tym niemniej - po prostu, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. ROTFL - gdzie ja napisałem choć słowo, że tempomat to w zasadzie bezużyteczne urządzenie? Wręcz przeciwnie. Inna sprawa, że już jakiś czas temu udało się ustalić, że zbyt często pozwalasz sobie na nadinterpretację, bądź w ogóle wróżenie z fusów - nie znając faktów. Mieszkasz w Niemczech, w kazdej dluzszej trasie 80% przejezdzasz Ty chyba naprawdę nie korzystałeś nigdy z samochodu z ASB (no i tempomatem). predkosci lub automatyczna. I moze byc bez ASB - tez sie przyda. i jak O czym Ty piszesz? Pokaż mi choć jeden samochód z manualną skrzynią biegów, który posiada automatyczny tempomat. Może być w opcji dealerskiej. P.S A kto takie automatyczne tempomaty oferuje ? W Volvo spotkałem się z tym pierwszy raz, ale MB, BMW, Toyota. Podejrzewam że lista będzie dłuższa :) |
|
Data: 2013-05-09 09:35:48 | |
Autor: Marcin N | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-09 09:28, J.F pisze:
Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy niskich Znaczy nowoczesny silnik przyspiesza niemrawo. A nienowoczesny jak? Każdy silnik na niskich obrotach jakoś-tam przyspiesza. -- MN |
|
Data: 2013-05-09 09:50:22 | |
Autor: J.F | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
W dniu 2013-05-09 09:28, J.F pisze: Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy niskich Znaczy nowoczesny silnik przyspiesza niemrawo. A nienowoczesny jak? A nienowoczesny jeszcze bardziej niemrawo :-) Każdy silnik na niskich obrotach jakoś-tam przyspiesza. No nie calkiem - szarpie, buczy, a czasem zwalnia i gasnie. J. |
|
Data: 2013-05-09 12:08:41 | |
Autor: Tomek | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:518b5541$0$1218$65785112news.neostrada.pl... Znaczy nowoczesny silnik przyspiesza niemrawo. A nienowoczesny jak? Tu bym się nie zgodził. Niemal wszystkie samochody "Warszawa", GAZ 21 miały 3 biegi. FSO 125 P czy GAZ 24- były 4. Późnirj było 5, teraz jest w średnich i wyższych klasach 6 biegów. To wszystko wynik spadku zakresu użytecznych obrotów- pomiędzy obrotami max. momentu a max. mocy. I co wiąże się ze zwroztem wysilenia silnika. T. (ps. do tempomatów to nic nie ma...) |
|
Data: 2013-05-09 12:42:39 | |
Autor: J.F | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Znaczy nowoczesny silnik przyspiesza niemrawo. A nienowoczesny jak?A nienowoczesny jeszcze bardziej niemrawo :-) Tu bym się nie zgodził. To nie jest nienowoczesny samochod, to jest antyk :-) FSO 125 P czy GAZ 24- były 4. Późnirj było 5, teraz jest w Ale powyzsze zdanie sobie wyrobilem po przejazdzce nowym dieslem opla, ktory calkiem dobrze sobie radzi przy 1500 rpm. Moje bydle wymaga jednak 2000, a to juz w dieslu istotna roznica. J. |
|
Data: 2013-05-09 13:48:25 | |
Autor: Tomek | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:518b7da2$0$1263$65785112news.neostrada.pl... Niemal wszystkie samochody "Warszawa", GAZ 21 miały 3 biegi. Ja tylko o tym wspomniałem, pokazując tendencję w parametrach użytkowch silnika w zależności od stopnia jego wysilenia. Stąd obecne konstrukcje o znacznym wysileniu zwykle muszą być wyrafinowane technicznie, aby parametry użytkowe silnika był akceptowalne. Ale powyzsze zdanie sobie wyrobilem po przejazdzce nowym dieslem opla, ktory calkiem dobrze sobie radzi przy 1500 rpm. Jaka była pojemność skokowa, max. moment obrotowy w obu silnikach? Co innego wysilony (i wyrafinowany) silnik 1242 ccm, co innego 1700 ccm,- nawet gdy jego konstrukcja nie jest tak wyrafinowana jak silnika 1.2. T. |
|
Data: 2013-05-09 21:10:28 | |
Autor: Tomek KaĹka | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Tomek <marekjan63@o2.pl> napisaĹ(a)
To chyba nie jest takie proste. Silnik Z Civica Type-R, wysilony maksymalnie (100KM/litr), uzyteczne obroty 2-8krpm. Strasznie trudno siÄ zdecydowoaÄ na jakis bieg, bo takie 70km/h to moĹźna jechaÄ na prawie wszystkich:). -- Tomek |
|
Data: 2013-05-10 11:02:45 | |
Autor: Tomek | |
tempomat i tempomat aktywny | |
UĹźytkownik "Tomek KaĹka" <tom@tomkan.eu.org> napisaĹ w wiadomoĹci news:slrnkoo464.pe5.tomtv2.dom.local... Tomek <marekjan63@o2.pl> napisaĹ(a) Uwaga moja jest taka, Ĺźe nie naleĹźy myliÄ zapotrzebowania na moc z zakresem obrotĂłw uĹźytkowych silnika. PrzykĹad: wspomniany Rype R ma masÄ ok 1100 kg i moc ok. 180 KM. Ok 5 lat temu byĹa jeszcze produkowana Fabia I z silnikiem HTP 1,2 6V (po dwa zawory na cylinder). Masa zbliĹźona. Moc- zamiast 180 KM- 55 KM. Nie ma wiec co porĂłwnywaÄ pojazdu majacego moc 3x wiÄkszÄ od mocy niezbÄdnej do poruszania sie po drogach zgodnie z Kodeksem Drogowym. Silnik o mocy 180 KM nawet na "dole" bÄdzie miaĹ moment obrotowy wystarczajacy do normalnego przyĹpieszania- co nijak siÄ ma do jego charakterystyki zewnÄtrzej. Moja 26 letnia ETZ250 ma max. moment przy 5200 RPM, co nie wyklucza jazdy nawet na V biegu przy 2200 RPM i powolne przyĹpieszanie bez redukcji biegu. Tomek. |
|
Data: 2013-05-09 10:41:13 | |
Autor: Artur Maśląg | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-09 09:28, J.F pisze:
(...) Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie To akurat żaden argument - nawet w Twoich ulubionych Niemczech. Jak pisałem - jak ktoś chce to niech zakłada. Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy niskich A nienowoczesny nie przyśpiesza? Super jazda na jednym biegu, albo się udusi, albo będzie wył. Jak ktoś lubi. W Polsce to nadal nie jest argument, ale w Niemczech juz tak. LOL - szczególnie w większych korkach czy np. w górach. O równej i płynnej jeździe nie wspomnę. Cóż, pomysł dość abstrakcyjny (podobnie jak sens automatycznego Stąd też właśnie mają skrzynie automatyczne czy zautomatyzowane i różne cuda w postaci radarów itd. Konsekwencją są automatyczne tempomaty. Najpierw to jednak musiałbyś pojeździć automatem - wtedy byś Co jest prawdziwe? To, że się da na jednym biegu jechać w takim przedziale prędkości? Tak, to jest prawdziwe tylko niewiele z tego wynika w zakresie sensowności takiej eksploatacji. Ba, mam wrażenie że u mnie nawet by się dało 40-200? Tak, to jest prawdziwe, ale sensowność tego rozwiązania jest niewielka. |
|
Data: 2013-05-09 12:34:48 | |
Autor: J.F | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
W dniu 2013-05-09 09:28, J.F pisze: (...) Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie To akurat żaden argument - nawet w Twoich ulubionych Niemczech. W moich, wcale nie tak bardzo ulubionych, Niemczech to akurat jest argument. Jedziesz w dlusza trase i nie musisz jak glupi wciskac tego pedalu. A z kolei ustawic na stale 130 tez sie nie da. Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy niskichA nienowoczesny nie przyśpiesza? A nienowoczesny nie przyspiesza. Super jazda na jednym biegu, albo się udusi, albo będzie wył. Jak ktoś lubi. "Musisz kiedys pozyczyc samochod i troche pojezdzic" :-P W Polsce to nadal nie jest argument, ale w Niemczech juz tak.LOL - szczególnie w większych korkach W wiekszych korkach tez nie wachlujesz stale biegami, chyba ze taki przystajacy co chwile. czy np. w górach. Co w gorach ? Ja w gorach autostrada jezdze na V biegu :-) O równej i płynnej jeździe nie wspomnę. Tak sie po prostu w Niemczech nie da. Predkosc sie zmienia. Na tyle plynnie jednak ze mozna sobie poradzic przyciskami tempomatu. A juz taki automatyczy, z radarem to bylby swietny. Stąd też właśnie mają skrzynie automatyczne czy zautomatyzowaneCóż, pomysł dość abstrakcyjny (podobnie jak sens automatycznegoJuz nie tak calkiem - swiat idzie w ta strone ze samochod bedzie jechal Z tym ze do tych swiatowych pomyslow nie zawsze automatyczna skrzynia potrzebna. Co jest prawdziwe? To, że się da na jednym biegu jechać w takimNajpierw to jednak musiałbyś pojeździć automatem - wtedy byśO, a coz ty masz za samochody, ze uwazasz iz to zart ? A co ty masz za auto ? 170 to na jakim biegu jedziesz ? Wiem, wiem, nie wiesz, kapelusz za bardzo uwiera :-) Silnik wtedy wyje, ale coz zrobisz, przy swojej mocy rzedu ~100KM musi miec wysokie obroty i halasowac, chocbys najwyzszy bieg wrzucil. A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce. Ba, Ale nie mowimy o 40, tylko o 90. A do sprawdzenia 40 na najwyzszym biegu zachecam - bedziesz wiedzal o czym piszesz. J. |
|
Data: 2013-05-09 13:20:54 | |
Autor: Artur Maśląg | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-09 12:34, J.F pisze:
(...) Stąd też właśnie mają skrzynie automatyczne czy zautomatyzowane Do automatycznych tempomatów jak najbardziej jest potrzebna. Jak ktoś się upiera, że oczywiście uda mu się z tego skorzystać w idealnych warunkach na autostradzie i na jednym biegu - na zdrowie. Ludzie różne rzeczy robią, które specjalnie sensowne nie są, ale kto im zabroni. Co jest prawdziwe? To, że się da na jednym biegu jechać w takim Granatowe. 170 to na jakim biegu jedziesz ? Wiem, wiem, nie wiesz, kapelusz za Nie wiem co ma do tego kapelusz, ale pewnie będzie zależało od sytuacji i dostępne będą np. 3 biegi. Silnik wtedy wyje, ale coz zrobisz, przy swojej mocy rzedu ~100KM musi To jak będzie miał te 100KM i na nadbiegu zejdzie nisko, to go będzie trudno pociągnąć w górę jak trzeba będzie przyśpieszyć. A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce. Znowu zależy od sytuacji. Ba, O przepraszam - mowa o automatycznym tempomacie, a nie o wymyślonych przez ciebie (czy też kogoś innego) granicznych prędkościach analizy tematu. A do sprawdzenia 40 na najwyzszym biegu zachecam - bedziesz wiedzal o Sam wpadasz w pułapkę swoich pomysłów - cała zaleta i sens działania tego systemu jest taka, że silnik się nie musi męczyć (czy też męczyć kierowcy/pasażerów) jazdą w warunkach nieoptymalnych, tylko w zasadzie niezależnie od sytuacji w sposób automatyczny się dostosowuje do warunków ruchu - zmienia biegi, utrzymuje stosowne odległości od poprzedzających pojazdów itd. |
|
Data: 2013-05-09 13:34:19 | |
Autor: J.F | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
W dniu 2013-05-09 12:34, J.F pisze: Z tym ze do tych swiatowych pomyslow nie zawsze automatyczna skrzynia Do automatycznych tempomatów jak najbardziej jest potrzebna. Jak Z tym ze te swiatowe pomysly ida dalej, i nie chodzi o to aby tempomat wszedzie nadawal sie do jazdy, tylko np do tego abys na autostradzie mogl wlaczyc automat i sie zdrzemnac, a caly sznur aut jechal sobie 120 .. A co ty masz za auto ?Granatowe. 170 to na jakim biegu jedziesz ? Wiem, wiem, nie wiesz, kapelusz zaNie wiem co ma do tego kapelusz, ale pewnie będzie zależało od sytuacji A to twoje granatowe auto to jaka ma predkosc maksymalna ? Silnik wtedy wyje, ale coz zrobisz, przy swojej mocy rzedu ~100KM musiTo jak będzie miał te 100KM i na nadbiegu zejdzie nisko, to go będzie a jestes pewien ze ma "nadbieg" ? A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce.Znowu zależy od sytuacji. A tak zazwyczaj ? Ba, O przepraszam - mowa o automatycznym tempomacie, a nie o wymyślonych Nie, mowimy o nazywaniu bzdura sugestii jechania 90-170 na jednym biegu. Przyznaj raz ze glupote napisales. Albo podaj model tego swojego granatowego auta. A do sprawdzenia 40 na najwyzszym biegu zachecam - bedziesz wiedzal oSam wpadasz w pułapkę swoich pomysłów - cała zaleta i sens działania na razie sugeruje abys sprawdzil. tego systemu jest taka, że silnik się nie musi męczyć (czy też męczyć No, i do tego na autostradach nie trzeba automatycznej skrzyni. J. |
|
Data: 2013-05-09 13:55:21 | |
Autor: Artur Maśląg | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-09 13:34, J.F pisze:
(...) Z tym ze te swiatowe pomysly ida dalej, i nie chodzi o to aby tempomat Ty mi tutaj nie opowiadaj o światowych pomysłach, tylko o tym do czego służy automatyczny tempomat i jakie są konsekwencje jego używania. O przepraszam - mowa o automatycznym tempomacie, a nie o wymyślonych Tak szczerze to wymyśliłeś to sobie na zasadzie sporego uproszczenia, by spróbować wtrącić 3 grosze. Napisałem, że automatyczny tempomat nie ma sensu przy zwykłej manualnej skrzyni. Jak ktoś sobie wymyśla, że na siłę da się zastosować do jazdy na jednym manualnym biegu w przedziale 90-170km/h to proszę bardzo. Jego problem. Resztę wcześniej wyjaśniłem. tego systemu jest taka, że silnik się nie musi męczyć (czy też męczyć No popatrz, a głupi ludzie kupują i nie chcą później manualnych. |
|
Data: 2013-05-09 14:12:52 | |
Autor: J.F | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w
W dniu 2013-05-09 13:34, J.F pisze: Z tym ze te swiatowe pomysly ida dalej, i nie chodzi o to aby tempomat Ty mi tutaj nie opowiadaj o światowych pomysłach, tylko o tym do czego Tempomat zwykly jak wiadomo sluzy do jazdy ze stala predkoscia. Ale to sie sprawdzalo w USA, w Australii, a w Europie nie. A pomysly rozwojowe ida w kierunku automatycznego samochodu. O przepraszam - mowa o automatycznym tempomacie, a nie o wymyślonychNie, mowimy o nazywaniu bzdura sugestii jechania 90-170 na jednym biegu. Tak szczerze to wymyśliłeś to sobie na zasadzie sporego uproszczenia, Przesledz watek, kto napisal 90-170, i co mu odpisales. by spróbować wtrącić 3 grosze. Napisałem, że automatyczny tempomat W przeciwienstwie do ciebie widzialem jak Niemcy jezdza na tempomatach. I wcale nie maja automatycznych skrzyn. I nie narzekaja przy tym na uciazliwosc wachlowania biegami. Bo wbrew twojemu zdaniu 90-170 na jednym biegu ma jak najbardziej sens i wcale nie jest zartem. Tylko trzeba autostrad :-( J. |
|
Data: 2013-05-09 14:36:27 | |
Autor: Artur Maśląg | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-09 14:12, J.F pisze:
(...) Ty mi tutaj nie opowiadaj o światowych pomysłach, tylko o tym do czego LOL - tempomat się nie sprawdza w Europie? Ciekawe rzeczy piszesz. Tak szczerze to wymyśliłeś to sobie na zasadzie sporego uproszczenia, To może prześledź go sam, ale nie wybiórczo. W przeciwienstwie do ciebie widzialem jak Niemcy jezdza na tempomatach. O właśnie - to o czym pisałem. Nie znasz faktów, ale będzie je wysysał z palucha. Skoro lubisz. I wcale nie maja automatycznych skrzyn. I nie narzekaja przy tym na No skąd, nie mają. W ogóle. Bo wbrew twojemu zdaniu 90-170 na jednym biegu ma jak najbardziej sens i Kontekście tego co pisałem na temat to jest to żart i to ponury. Wrzuć 6, zwolnij do 90 i spróbuj wyprzedzać :) Tylko trzeba autostrad :-( Do automatycznych tempomatów (z automatycznymi skrzyniami biegów) autostrady nie są potrzebne i sens ich używania tylko tam, w idealnych warunkach na jednym biegu manualnej skrzyni jest pomysłem dość abstrakcyjnym. No, ale jak ktoś lubi... |
|
Data: 2013-05-09 15:07:43 | |
Autor: J.F | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
W dniu 2013-05-09 14:12, J.F pisze: Ty mi tutaj nie opowiadaj o światowych pomysłach, tylko o tym do czego LOL - tempomat się nie sprawdza w Europie? Ciekawe rzeczy piszesz. Taki zwykly, starego typu, ktory tylko trzymal stala predkosc. Jadac po Europie za czesto sie zmienia - musi byc mozliwosc jej ustawienia na biezaco. No i mamy na mysli ta bardziej cywilizowana czesc europy, gdzie jednak autostrady sa. W przeciwienstwie do ciebie widzialem jak Niemcy jezdza na tempomatach.O właśnie - to o czym pisałem. Nie znasz faktów, ale będzie je wysysał I wcale nie maja automatycznych skrzyn. I nie narzekaja przy tym na No skąd, nie mają. W ogóle. Ci, ktorych widzialem, nie mieli. I bardzo dobrze sobie z tempomatami radzili. Bo wbrew twojemu zdaniu 90-170 na jednym biegu ma jak najbardziej sens iKontekście tego co pisałem na temat to jest to żart i to ponury. Wrzuć Bez problemu. Najwyzej sie jakis Cavalino z tylu powscieka. Bo na autostradzie wyprzedza calkiem zwawo. Tylko trzeba autostrad :-(Do automatycznych tempomatów (z automatycznymi skrzyniami biegów) A ty to chyba z Walbrzycha pochodzisz, jesli lubisz jechac 60-70, bo tak to u nas wyglada na zwyklej drodze. Niestety - tempomat za ciebie nie wyprzedzi. J. |
|
Data: 2013-05-09 15:24:14 | |
Autor: Artur Maśląg | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-09 15:07, J.F pisze:
(...) LOL - tempomat się nie sprawdza w Europie? Ciekawe rzeczy piszesz. A co to jest zwykły, starego typu? Taki zwykły jest całkiem użyteczny i nawet do tego niekoniecznie są niezbędne autostrady. Czasem trzeba wyłączyć, ale to zależy od specyfiki ruchu, terenu itd. No i mamy na mysli ta bardziej cywilizowana czesc europy, gdzie jednak Nawet w Polsce :) Kontekście tego co pisałem na temat to jest to żart i to ponury. Wrzuć Bez problemu powiadasz? Hmmm, coraz to ciekawsze :) Wiesz, nie chciałbym spotykać ludzi, którzy w ten sposób próbują wyprzedać na autostradzie. A ty to chyba z Walbrzycha pochodzisz, jesli lubisz jechac 60-70, bo tak Jak ktoś próbuje na jednym biegu jeździć to może tak to wygląda. Byłem w zeszłym tygodniu - jednak ludzie biegi zmieniają. Niestety - tempomat za ciebie nie wyprzedzi. I magicznie nie zrzuci z 6 na 4 w manualnej skrzyni biegów. Ba, nawet z 5 tego nie zrobi. |
|
Data: 2013-05-09 15:32:32 | |
Autor: J.F | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
W dniu 2013-05-09 15:07, J.F pisze: LOL - tempomat się nie sprawdza w Europie? Ciekawe rzeczy piszesz.Taki zwykly, starego typu, ktory tylko trzymal stala predkosc. A co to jest zwykły, starego typu? A np taki ze naciskasz przycisk i do wylaczenia trzyma te predkosc. Taki zwykły jest całkiem użyteczny No to jak czasem bieg zmienisz, to tez sie nic nie stanie :-) Kontekście tego co pisałem na temat to jest to żart i to ponury. WrzućBez problemu. Najwyzej sie jakis Cavalino z tylu powscieka. Bez problemu powiadasz? Hmmm, coraz to ciekawsze :) Wiesz, nie Przeciez ty jestes zdeklarowany kapelusznik a nie Cavalino. Nie martw sie, nie zauwazysz roznicy :-) A ty to chyba z Walbrzycha pochodzisz, jesli lubisz jechac 60-70, bo takJak ktoś próbuje na jednym biegu jeździć to może tak to wygląda. Niestety - tempomat za ciebie nie wyprzedzi.I magicznie nie zrzuci z 6 na 4 w manualnej skrzyni biegów. Ba, nawet Tak czy inaczej - albo bedziesz go co chwile wylaczal, albo pojedziesz 60-70. I nawet ASB nie pomoze :-) J. |
|
Data: 2013-05-09 17:24:56 | |
Autor: Artur Maśląg | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-09 15:32, J.F pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości(...) Kontekście tego co pisałem na temat to jest to żart i to ponury. WrzućBez problemu. Najwyzej sie jakis Cavalino z tylu powscieka. No i tyle w zakresie sensowności stosowania automatycznego tempomatu w manualnej skrzyni biegów. |
|
Data: 2013-05-09 15:10:18 | |
Autor: Marcin N | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-09 14:12, J.F pisze:
(...) Nie walcz z Maślągiem. On ZAWSZE ma ostatnie słowo. -- MN |
|
Data: 2013-05-09 15:02:19 | |
Autor: Axel | |
tempomat i tempomat aktywny | |
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:518b89bf$0$26707$65785112news.neostrada.pl... 170 to na jakim biegu jedziesz ? Wiem, wiem, nie wiesz, kapelusz za Ja zazwyczaj na szóstym, chyba, że kogoś chcę szybko wyprzedzić :-P Nie wiem co ma do tego kapelusz, ale pewnie będzie zależało od sytuacjiA to twoje granatowe auto to jaka ma predkosc maksymalna ? Granatowe ma 185 OIDP, ale tym bardzo rzadko jeżdżę. Te, którymi jeżdże mają coś koło 210. a jestes pewien ze ma "nadbieg" ?Silnik wtedy wyje, ale coz zrobisz, przy swojej mocy rzedu ~100KM musiTo jak będzie miał te 100KM i na nadbiegu zejdzie nisko, to go będzie Zazwyczaj zależy od sytuacji - jak wiem, że nie pojadę szybciej, to na piątce. A jak się szykuję do przyspieszenia to na czwórce. Jak chcę szybko przyspieszyć to czasem nawet trójkę wrzucę... Nie, mowimy o nazywaniu bzdura sugestii jechania 90-170 na jednym biegu. Bo to bzdura. Od 90km/h samochód będzie bardzo słabo przyspieszał (ja mam w tym momencie na piątce poniżej 1500obr/min), a przy 170 zdecydowanie lepiej wrzucić szóstkę. O zużyciu paliwa nie wspomnę. Sam wpadasz w pułapkę swoich pomysłów - cała zaleta i sens działaniana razie sugeruje abys sprawdzil. Jak są korki - trzeba. Jak jest luźno - wystarczy spokojnie zwykły tempomat, od czasu do czasu wyłączany. A i w PL da się używać tempomatu, tylko trzeba umieć i chcieć. Np, jak moja siostra, wzorująca się na F1- ustawia tempomat na 55km/h i włącza przed tablicą 'teren zabudowany' w trasie :-) Ja w ostatnią niedzielę przejechałem 40km nie dotykając pedałów (licznikowe 130km/h na drodze ekspresowej). -- Axel |
|
Data: 2013-05-09 15:18:43 | |
Autor: J.F | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "Axel" napisał w wiadomoci grup
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message 170 to na jakim biegu jedziesz ? Wiem, wiem, nie wiesz, kapelusz za Ja zazwyczaj na szóstym, chyba, że kogoś chcę szybko wyprzedzić :-P Nie wiem co ma do tego kapelusz, ale pewnie będzie zależało od sytuacjiA to twoje granatowe auto to jaka ma predkosc maksymalna ? Granatowe ma 185 OIDP, ale tym bardzo rzadko jeżdżę. Te, którymi jeżdże mają coś koło 210. To moze masz jakis wybor na ktorym biegu pojedziesz 170, ale niech sie Artur pochwali czym on jezdzi. Zwykly dupowoz (co nie jest powodem do wstydu), a insynuuje jakby mial pod maska co najmniej 200KM :-) A tak zazwyczaj ?A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce.Znowu zależy od sytuacji. Zazwyczaj zależy od sytuacji - jak wiem, że nie pojadę szybciej, to na piątce. A jak się szykuję do przyspieszenia to na czwórce. Jak chcę szybko przyspieszyć to czasem nawet trójkę wrzucę... Nie, mowimy o nazywaniu bzdura sugestii jechania 90-170 na jednym biegu. Bo to bzdura. Od 90km/h samochód będzie bardzo słabo przyspieszał (ja mam w tym momencie na piątce poniżej 1500obr/min), a przy 170 zdecydowanie lepiej wrzucić szóstkę. O zużyciu paliwa nie wspomnę. To teraz przejedz sie tym granatowym autem po autostradzie :-P tego systemu jest taka, że silnik się nie musi męczyć (czy też męczyćNo, i do tego na autostradach nie trzeba automatycznej skrzyni. Jak są korki - trzeba. Jak jest luźno - wystarczy spokojnie zwykły tempomat, od czasu do czasu wyłączany. No wlasnie - jak sa korki to przydatnosc tempomatu jest mala. A jak luzno to wystarczy i ze zwykla skrzynia. A i w PL da się używać tempomatu, tylko trzeba umieć i chcieć. Np, jak moja siostra, wzorująca się na F1- ustawia tempomat na 55km/h i włącza przed tablicą 'teren zabudowany' w trasie :-) A masz automatyczna skrzynie ? Czy masz, ale do tej ekspresowki wcale nie byla potrzebna :-) J |
|
Data: 2013-05-10 09:59:33 | |
Autor: Axel | |
tempomat i tempomat aktywny | |
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:518ba236$0$1256$65785112news.neostrada.pl... To moze masz jakis wybor na ktorym biegu pojedziesz 170,A to twoje granatowe auto to jaka ma predkosc maksymalna ?Granatowe ma 185 OIDP, ale tym bardzo rzadko jeżdżę. Te, którymi jeżdże mają coś koło 210. W drugim aucie mam skrzynię pięciobiegowš, V max podobne. I też nie jeżdże na autostradzie 90km/h na pištce. To teraz przejedz sie tym granatowym autem po autostradzie :-PZazwyczaj zależy od sytuacji - jak wiem, że nie pojadę szybciej, to na piątce. A jak się szykuję do przyspieszenia to na czwórce. Jak chcę szybko przyspieszyć to czasem nawet trójkę wrzucę...A tak zazwyczaj ?A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce.Znowu zależy od sytuacji. 1) Jedziłem. Pištkę wrzucałem raczej przy 100-110. Przy 90 słabo przyspieszał, więc na autostradzie nie miało to zupełnie sensu. No wlasnie - jak sa korki to przydatnosc tempomatu jest mala.No, i do tego na autostradach nie trzeba automatycznej skrzyni.Jak są korki - trzeba. Jak jest luźno - wystarczy spokojnie zwykły tempomat, od czasu do czasu wyłączany. Zwykłego - owszem. Ale aktywny tempomat + automat mógłby zdecydowanie ułatwić życie. A jak luzno to wystarczy i ze zwykla skrzynia. Bez tempomatu też można jedzić, zwłaszcza w PL. Ale z tempomatem wygodniej. Z automatycznš skrzyniš też jest wygodniej, zwłaszcza w korkach. A i w PL da się używać tempomatu, tylko trzeba umieć i chcieć. Np, jak moja siostra, wzorująca się na F1- ustawia tempomat na 55km/h i włącza przed tablicą 'teren zabudowany' w trasie :-)A masz automatyczna skrzynie ? Mam zwykły tempomat. Gdybym miał aktywny (i automat) - mógłbym nie dotykać pedałów na zdecydowanie dłuższym odcinku (wyjštkowo pusto było i się nie spieszyłem). -- Axel |
|
Data: 2013-05-10 13:19:48 | |
Autor: J.F | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Użytkownik "Axel" napisał w wiadomoci
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message W drugim aucie mam skrzynię pięciobiegowš, V max podobne. I też nie jeżdże na autostradzie 90km/h na pištce.To moze masz jakis wybor na ktorym biegu pojedziesz 170,A to twoje granatowe auto to jaka ma predkosc maksymalna ?Granatowe ma 185 OIDP, ale tym bardzo rzadko jeżdżę. Te, którymi jeżdże mają coś koło 210. I co - automat sam zrzuca na IV bieg, czy dopiero po wcisnieciu gazu ? Bo to bzdura. Od 90km/h samochód będzie bardzo słabo przyspieszał (ja mam w tym momencie na piątce poniżej 1500obr/min), a przy 170 zdecydowanie lepiej wrzucić szóstkę. O zużyciu paliwa nie wspomnę.To teraz przejedz sie tym granatowym autem po autostradzie :-P 1) Jedziłem. Pištkę wrzucałem raczej przy 100-110. Przy 90 słabo przyspieszał, więc na autostradzie nie miało to zupełnie sensu. A co ci na autostradzie ten sens przeszkadzal ? Zwykłego - owszem. Ale aktywny tempomat + automat mógłby zdecydowanie ułatwić życie.No wlasnie - jak sa korki to przydatnosc tempomatu jest mala.No, i do tego na autostradach nie trzeba automatycznej skrzyni.Jak są korki - trzeba. Jak jest luźno - wystarczy spokojnie zwykły tempomat, od czasu do czasu wyłączany. No owszem, moglby. A jak luzno to wystarczy i ze zwykla skrzynia.Bez tempomatu też można jedzić, zwłaszcza w PL. Ale z tempomatem wygodniej. Z automatycznš skrzyniš też jest wygodniej, zwłaszcza w korkach. a na autostradach tak samo wygodnie jak z reczna :-) A i w PL da się używać tempomatu, tylko trzeba umieć i chcieć. Np, jak moja siostra, wzorująca się na F1- ustawia tempomat na 55km/h i włącza przed tablicą 'teren zabudowany' w trasie :-)A masz automatyczna skrzynie ? Mam zwykły tempomat. Gdybym miał aktywny (i automat) - mógłbym nie dotykać pedałów na zdecydowanie dłuższym odcinku (wyjštkowo pusto było i się nie spieszyłem). Czyli potwierdzasz ze i bez ASB mozna jechac na tempomacie :-P J. |
|
Data: 2013-05-09 20:31:02 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-09 13:34, J.F pisze:
Do automatycznych tempomatów jak najbardziej jest potrzebna. Jak Ty to masz zdrowie by z trolem pingponga odstawiać :) Ja na piątce żwawo na autostradzie pomykam w przedziale 100-200km/h Ale dla trola to absurd na jednym biegu :) Myślisz że go przekonasz? Retoryczne pytanie :) Zdrówka życzę, bo od niego niczego sie nie dowiesz nawet interpretacji swoich teoretycznych wymysłów :) -- Krzysiek www.zmieleni.pl |
|
Data: 2013-05-11 08:42:52 | |
Autor: Krzysztof Matyasik | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 09.05.2013 09:28, J.F pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
Przyspieszaj niemrawo na niemieckiej autostradzie. Bądź jedynym i najważniejszym użytkownikiem drogi, do tego "z Polski". Niech inni czekają, w końcu Ty przyspieszasz niemrawo. |
|
Data: 2013-05-11 13:38:18 | |
Autor: J.F. | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Dnia Sat, 11 May 2013 08:42:52 +0200, Krzysztof Matyasik napisał(a):
W dniu 09.05.2013 09:28, J.F pisze: Jak jedziesz po szkopskiej autostradzie, to najbardziej przeszkadzaja .... tirmeni z Polski, ktorzy sie tam lubia wyprzedzac w naszym stylu. Jak tirmenow zabraknie ... to oni maja wystarczajaco duzo swoich, ktorym sie np przyspieszac nie chce wcale. Moze dlatego ze jada na tempomacie, ale wiekszosc chyba po prostu tak lubi. Zreszta kazdy ma taka ulubiona predkosc. J. |
|
Data: 2013-05-14 02:05:49 | |
Autor: PJ | |
tempomat i tempomat aktywny | |
//Jak tirmenow zabraknie ... to oni maja wystarczajaco duzo swoich,
ktorym sie np przyspieszac nie chce wcale. Moze dlatego ze jada na tempomacie, ale wiekszosc chyba po prostu tak lubi. Zreszta kazdy ma taka ulubiona predkosc. Richtgeschwindigkeit 130 km/h i tego sie trzymamy, jak ktos chce szybciej to nie ma przeszkod musi tylko bardziej uwazac bo Opa w kamperze oczy slabe juz ma i moze mu przed maske wyjechac :-) P. |
|
Data: 2013-05-08 15:50:25 | |
Autor: Marcin N | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-08 14:48, Sebastian pisze:
W dniu środa, 8 maja 2013 13:43:54 UTC+2 użytkownik Tomek napisał: To ktoś używa jeszcze ręcznej? -- MN |
|
Data: 2013-05-09 08:05:58 | |
Autor: MadMan | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Dnia Wed, 08 May 2013 15:50:25 +0200, Marcin N napisał(a):
IMO aktywny tempomat ma sens tylko w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów. Masochiści, taksiarze i tirowcy :P -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-05-09 09:04:09 | |
Autor: Marcin N | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-09 08:05, MadMan pisze:
Dnia Wed, 08 May 2013 15:50:25 +0200, Marcin N napisał(a): Znam kilku "tirowców", którzy mają automaty i bardzo sobie chwalą. Ale taksówkarze? Tego nie rozumiem. Zwłaszcza oni powinni walczyć o automaty. -- MN |
|
Data: 2013-05-09 18:41:22 | |
Autor: MadMan | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Dnia Thu, 09 May 2013 09:04:09 +0200, Marcin N napisał(a):
Ale taksówkarze? Tego nie rozumiem. Zwłaszcza oni powinni walczyć o automaty. "Klasyczny" automat pali więcej, a dla takiej "złotówy" ma to znaczenie. DSG może palić mniej, niemniej koszty eksploatacji takiej skrzyni są nieco wyższe. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-05-10 06:00:00 | |
Autor: Dman666 | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu czwartek, 9 maja 2013 18:41:22 UTC+2 użytkownik MadMan napisał:
"Klasyczny" automat pali więcej, a dla takiej "złotówy" ma to znaczenie. O ile wyzsze? I co masz na mysli piszac o kosztach utrzymania DSG? -- Dman-666 |
|
Data: 2013-05-10 21:03:30 | |
Autor: MadMan | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Dnia Fri, 10 May 2013 06:00:00 -0700 (PDT), Dman666 napisał(a):
"Klasyczny" automat pali więcej, a dla takiej "złotówy" ma to znaczenie. Nie wiem jak to się obecnie przedstawia, ale np. moje auto pali jakieś 20-30% więcej niż wersja z ręczną skrzynią biegów (zamiast 6.5-7 pali 8.5 litrów gazu na 100). A wyższe koszty utrzymania - tu chodzi mi o wymaganą co jakiś czas (chyba 60.000 km) zmianę oleju w skrzyni DSG, w "normalnych" automatach też trzeba wymieniać. W manualu - praktycznie nigdy. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-05-10 22:05:55 | |
Autor: Artur Maśląg | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-10 21:03, MadMan pisze:
Dnia Fri, 10 May 2013 06:00:00 -0700 (PDT), Dman666 napisał(a): Masz DSG? Raczej nie... A wyższe koszty utrzymania - tu chodzi mi o wymaganą co jakiś czas Olej + filtr co 60kkm - wydatek raczej niewielki. W manualu - praktycznie nigdy. Zostałeś bardzo oszukany :) |
|
Data: 2013-05-10 22:12:43 | |
Autor: MadMan | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Dnia Fri, 10 May 2013 22:05:55 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
Masz DSG? Raczej nie... Już gdzieś napisałem że nie :) W manualu - praktycznie nigdy. A co ile się wymienia? Tak z ciekawości, bo ja nigdy tego nie robiłem... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-05-10 13:44:07 | |
Autor: Dman666 | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu piątek, 10 maja 2013 22:12:43 UTC+2 użytkownik MadMan napisał:
>> W manualu - praktycznie nigdy. A co ile się wymienia? Tak z ciekawości, bo ja nigdy tego nie robiłem... Sprawdz w instrukcji auta...kazde wozidlo jakim sie poruszalem mialo takie zalecenie. Zazwyczaj 100K. Dla ASB norma jest 60K...ale dla niektorych skrzyn fachmani zalecaja co 30K.... -- Dman-666 |
|
Data: 2013-05-11 07:43:48 | |
Autor: MadMan | |
tempomat i tempomat aktywny | |
Dnia Fri, 10 May 2013 13:44:07 -0700 (PDT), Dman666 napisał(a):
A co ile się wymienia? Tak z ciekawości, bo ja nigdy tego nie robiłem... W instrukcji mojego z automatem jest że co 160k, ale ja pytam tu ogólnie o RĘCZNE skrzynie biegów - w tych nigdy nie wymieniałem, ze znajomych robiła to 1 osoba (czy raczej wlała tam olej, bo się okazało że jest praktycznie sucho). -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2013-05-11 08:36:24 | |
Autor: Tomek | |
a jak wygląda hamowanie silnikiem | |
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1ffoi25kuu7bu.dlgrower.power.pl... Dnia Fri, 10 May 2013 13:44:07 -0700 (PDT), Dman666 napisał(a): Gdy jest tempomat "zwykły". Czy po zdjęciu nogi z pedału gazu na tym samym biegu samochód zwalnia hamując silnikiem (a później utrzymuje zadaną prędkość) czy są włączane hamulce?? Po jaim czasie od puszczenia pedału gazu prędkość pojazdu ma być tą prędkoscią "zadaną" przez ustawienie tempomatu? A skrzynia automatyczna? Jest tu ktoś, kto taką posiada. Słyszałem, że takie skrzynie praktycznie nie hamują silnikiem, bo w miarę wzrostu prędkosci pojazdu zjazdu ze wzniesienia automat sam włącza wyższy bieg (a nie odwrotnie) jako skutek wzrostu prędkości. Czy są obecnie ASB które umożliwiają hamowanie silnikiem?? |
|
Data: 2013-05-11 03:21:44 | |
Autor: Iguan_007 | |
a jak wygląda hamowanie silnikiem | |
Tomek,
S�ysza�em, �e takie skrzynie praktycznie nie hamuj� silnikiem, bo w miar�wzrostu pr�dkosci pojazdu zjazdu ze wzniesienia automat sam w��cza wy�szy I to jest moim zdaniem najwiekszy minus skrzyni automatycznej. O ile w miescie czy po autostradzie jedzie sie fajnie, o tyle jazda po kretych czy gorskich drogach zwyczajnie mnie denerwuje. Widzac zakret nie mozesz po prostu dobrac biegu czy zdjac nogi z gazu bo hamowanie silnikiem jest zbyt marne, trzeba dohamowywac hamulcami za kazdym razem. Na krete czy gorskie drogi nigdy nie kupilbym automatu, do miasta nie chce nic innego. Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2013-05-14 01:32:01 | |
Autor: PJ | |
a jak wygląda hamowanie silnikiem | |
// I to jest moim zdaniem najwiekszy minus skrzyni automatycznej. O
ile w miescie czy po autostradzie jedzie sie fajnie, o tyle jazda po kretych czy gorskich drogach zwyczajnie mnie denerwuje. Widzac zakret nie mozesz po prostu dobrac biegu czy zdjac nogi z gazu bo hamowanie silnikiem jest zbyt marne, trzeba dohamowywac hamulcami za kazdym razem. Na krete czy gorskie drogi nigdy nie kupilbym automatu, do miasta nie chce nic innego. zalezy jaka skrzynia, mozesz jak najbardziej nawet jeslli nie masz tiptronica po prostu poczytaj w instrukcji do czego sa biegi oznaczone 1,2,3 P. |
|
Data: 2013-05-14 02:33:46 | |
Autor: Iguan_007 | |
a jak wygląda hamowanie silnikiem | |
PJ,
zalezy jaka skrzynia, mozesz jak najbardziej nawet jeslli nie masztiptronica po prostu poczytaj w instrukcji do czego sa biegi oznaczone 1,2,3 O zmianie w trybie sekwencyjnym nie wspominalem bo mowilem o automatycznym zmienianiu biegow. 1,2 i 3 tez wiele w dynamiczniejszej jezdzie nie pomoga - bo to ze ograniczysz skrzynie nie oznacza ze dobierze ona dobry bieg przed zakretem. Pomoze z gory ale jak _manualnie_ na to 1,2,3 zmienisz. No i do hamowania jak w manualu to tam daleko. Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2013-05-14 03:18:26 | |
Autor: PJ | |
a jak wygląda hamowanie silnikiem | |
//O zmianie w trybie sekwencyjnym nie wspominalem bo mowilem o
automatycznym zmienianiu biegow. czyli jak jest sekwencja to jest git ? o jakiej skrzyni konkretnie piszesz ? //1,2 i 3 tez wiele w dynamiczniejszej jezdzie nie pomoga - bo to ze ograniczysz skrzynie nie oznacza ze dobierze ona dobry bieg przed zakretem. oczywiscie ze nie dobierze bo niby jak mialaby to zrobic ? od tego jest kierowca //Pomoze z gory ale jak _manualnie_ na to 1,2,3 zmienisz. No i do hamowania jak w manualu to tam daleko. powtarzam ze sa rozne skrzynie, niektore redukuja szybciej niektore wolniej, jezdze na ASB z sekwencja i w terenie pagorkowatym trzeba czasami popchnac +- bo sie gubi P. |
|
Data: 2013-05-14 04:19:32 | |
Autor: Iguan_007 | |
a jak wygląda hamowanie silnikiem | |
On Tuesday, May 14, 2013 8:18:26 PM UTC+10, PJ wrote:
//O zmianie w trybie sekwencyjnym nie wspominalem bo mowilem o Oczywiscie przy sekwencyjnej sprawa wyglada inaczej. Mowilem o tradycyjnym automacie. Moj blad, powinienem sprecyzowac. //1,2 i 3 tez wiele w dynamiczniejszej jezdzie nie pomoga - bo to ze oczywiscie ze nie dobierze bo niby jak mialaby to zrobic ? od tego Chodzi mi o to, ze w manualnej mozesz wybrac dokladnie moment kiedy chcesz miec konkretny bieg i na jakich obrotach chcesz przejsc zakret. W automacie mozesz sobie zrzucic na to 2 czy 3 ale juz samego momentu redukcji czy obrotow silnika nie kontrolujesz. Pomijajac fakt ze w wielu skrzyniach komputer moze pozniej zmienic na inny bieg niz sobie tego zyczyles. Jezdze i automatem i manualem. Automat (tradycyjny) nie ma szans na kretych gorskich drogach. Redukcje na 2/3 pomagaja ale w porownaniu z manualem to i tak lipa. //Pomoze z gory ale jak _manualnie_ na to 1,2,3 zmienisz. No i do
Moim zdaniem to nie jest tylko kwestia "redukcji" a bardziej momentu redukcji, mozliwosci uzycia sprzegla, utrzymania konkretnego biegu czy obrotow. Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych drogach "czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze. Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2013-05-14 05:00:32 | |
Autor: PJ | |
a jak wygląda hamowanie silnikiem | |
//Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych drogach
"czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze. w porownaniu do zabytku np AG4 z VW Golfa IV byc moze, wspolczesne ASB z sekwencja radza sobie bez problemu P. |
|
Data: 2013-05-14 05:15:51 | |
Autor: Iguan_007 | |
a jak wygląda hamowanie silnikiem | |
On Tuesday, May 14, 2013 10:00:32 PM UTC+10, PJ wrote:
//Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych drogach Jeszcze raz - nie pisalem o skrzyni sekwencyjnej. Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2013-05-14 14:14:28 | |
Autor: Tomek | |
a jak wyglada hamowanie silnikiem | |
Uzytkownik "Iguan_007" <iguan007@gmail.com> napisal w wiadomosci news:eb14aae2-5c76-45db-a3b0-9f4ecb19ffbfgooglegroups.com... On Tuesday, May 14, 2013 8:18:26 PM UTC+10, PJ wrote: Mowilem o tradycyjnym automacie. Moj blad, powinienem sprecyzowac. Chodzi mi o to, ze w manualnej mozesz wybrac dokladnie moment kiedy chcesz miec konkretny bieg i na jakich obrotach chcesz przejsc zakret. W automacie mozesz sobie zrzucic na to 2 czy 3 ale juz samego momentu redukcji czy obrotow silnika nie kontrolujesz. Pomijajac fakt ze w wielu skrzyniach komputer moze pozniej zmienic na inny bieg niz sobie tego zyczyles. Jezdze i automatem i manualem. Automat (tradycyjny) nie ma szans na kretych gorskich drogach. Redukcje na 2/3 pomagaja ale w porownaniu z manualem to i tak lipa. Moim zdaniem to nie jest tylko kwestia "redukcji" a bardziej momentu redukcji, mozliwosci uzycia sprzegla, utrzymania konkretnego biegu czy obrotow. Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych drogach "czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze. Mój znajomy, byly rajdowy kierowca motocyklowy, zasluzony mistrz sportu byl przed 25-30 laty na platnej drodze na Großglockner wlasnie automatem (ze skrzynia taka, jakie byly wtedy dostepne). Podczas zjazdu stresowal sie bardziej niz w czasie jazdy na rajdzie, wlasnie przez brak czucia i niepewnosc, cóz to automat "wymysli" w czasie jazdy (jakie dobierze przelozenie). Obecne skrzynie ASB sa o niebo lepsze, ale jakies ich ulomnosci w czasie jazd górskich na pewno sa. W skrzyni manualnej moment hamujacy jest wprost proporcjonalny do obrotów silnika- z tych obrotów tez mozna wnioskowac (np. noca) o wielkosci spadku drogi. A automat starej generacji "leci w dól". Zatem w kazdym automacie powinny byc wzmocnione hamulce, do dohamowania silnika, ew. retardery jak w ciezarówkach i autobusach. A wybór biegu w klasycznym automacie jest naprawde umowny na drogach wojewódzkich (np. 794), gdzie sa zakrety o malym promieniu, a za zakretami sa spore wzniesienia czy spore spadki Np. kolo miasta Pilica). Byc moze kiedys tempomaty aktywne beda wspólpracowac z odbiornikiem GPS odnosnie luków, wzniesien i spadków, i to pozwoli bezproblemowo automatem sie poruszac po kretych, górskich drogach. T. |
|
Data: 2013-05-14 05:54:19 | |
Autor: PJ | |
a jak wyglada hamowanie silnikiem | |
//Zatem w kazdym automacie powinny byc wzmocnione hamulce, do
dohamowania silnika, ew. retardery jak w ciezarowkach i autobusach. te zdanie wyczerpuje raczej merytorycznie temat :-) P. |
|
Data: 2013-05-14 06:41:24 | |
Autor: Iguan_007 | |
a jak wyglada hamowanie silnikiem | |
On Tuesday, May 14, 2013 10:14:28 PM UTC+10, Tomek wrote:
Zatem w kazdym automacie > powinny byc wzmocnione hamulce, do dohamowania silnika, ew. retardery jak w Nie wiem na ile to prawda ale: "brakes on automatics are larger than on their manual counterparts" http://www.rospa.com/roadsafety/adviceandinformation/driving/automatic-gearboxes.aspx Prawda czy nie, faktem jest ze duzo wiecej uzywa sie hamulca w automacie (tradycyjnym) niz w manualu. Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2013-05-15 01:04:49 | |
Autor: PJ | |
a jak wyglada hamowanie silnikiem | |
//Nie wiem na ile to prawda ale: "brakes on automatics are larger than
on their manual counterparts" jesli zadalbys sobie trud skorzystania z dowolnego katalogu czesci wiedzialbys ze w wiekszosci przypadkow bzdura //Prawda czy nie, faktem jest ze duzo wiecej uzywa sie hamulca w automacie (tradycyjnym) niz w manualu. z ta odkrywcza teoria pozostaje mi sie tylko zgodzic P. |
|
Data: 2013-05-11 09:43:53 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
a jak wygląda hamowanie silnikiem | |
Dnia Sat, 11 May 2013 08:36:24 +0200, Tomek napisał(a):
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1ffoi25kuu7bu.dlgrower.power.pl... Zwykły hamuje tylko silnikiem na tyle ile może. Z górki bywa więc że auto przyspiesza. Ale myślę że auta z tempomatem aktywnym powinny się wspomagagać hamulcami. Tempomaty w ciężarówkach wspomagają się retarderem. A skrzynia automatyczna? Jest tu ktoś, kto taką posiada. A przy puszczonym gazie jeszcze szybciej wrzuca wyższe biegi Czy są obecnie ASB które umożliwiają hamowanie silnikiem?? Tak, w praktyce chyba wszystkie, ale wymaga to ręcznego przestawienia jej w tryb "górski/sportowy", albo wyboru maksymalnego biegu. No chyba że ktoś już połączył automagiczną skrzynię z tempomatem - to nie wykluczone. |
|
Data: 2013-05-11 09:56:15 | |
Autor: Tomek | |
a jak wygląda hamowanie silnikiem | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:19xswgt6zlgg7.1oo4rqes6gqps.dlg40tude.net... Dnia Sat, 11 May 2013 08:36:24 +0200, Tomek napisał(a): Zatem, jeśłi dotknięcie sprzęgła czy hamulca tempomat zwykły rozłącza (np. chcę hamować silnikiem i zapiąć niższy bieg) to po wrzuceniu niższego biegu ponowne włączenie tempomatu do zadanej prędkości? Jeśłi tak jest, to może nie tyle autostrady co teren pagórkowaty ale z ostrymi spadkami i wzniesieniami jest mało nadajacy się do wykorzystania przez tempomat "zwykły" (np. drogi w okolicach Jury Krakowsko-Częstochowskiej, czy Rabki-Jordanowa) Albo elektroniczna funkcja tempomatu- ignoruj wciśniecie sprzęgła- wtedy zmiana biegów nie miałaby wpływu na kwestie włączenia ponownch ustawień. |
|
Data: 2013-05-11 11:29:07 | |
Autor: J.F. | |
a jak wygląda hamowanie silnikiem | |
Dnia Sat, 11 May 2013 08:36:24 +0200, Tomek napisał(a):
Gdy jest tempomat "zwykły". ten zwykly na pewno nie - steruje tylko "gazem". Ale te z radarami ... az sie prosi aby w razie zagrozenia wciskaly tez hamulec .. Po jaim czasie od puszczenia pedału gazu prędkość pojazdu ma być To regulator - wyjdzie ile wyjdzie, bo za szybko to nie bedzie komfortowo, albo sie wzbudzi .. A skrzynia automatyczna? Jest tu ktoś, kto taką posiada. W tych dawniejszych problem dotyczyl chyba przekladni hydrokinetycznej. Ona ograniczala mozliwosci hamowania. Ale od dawna jest blokowana, czy moze nawet juz jej wcale nie ma, to moze byc istotne to co piszesz. A swoja droga - jak sie jedzie powolutku czy parkuje w takiej skrzyni DSG ? Wolniej niz na jedynce, normalnie to delikatnie popuszczam sprzeglo, a tu sprzegla nie ma ... czy tam tez jest hydroprzekladnia ? J. |
|
Data: 2013-05-08 13:54:02 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
tempomat i tempomat aktywny | |
W dniu 2013-05-08 13:43, Tomek pisze:
Jaka jest między nimi różnica dla użytkownika?Tempomat utrzymuje zadaną prędkości jazdy, można ją za pomocą tempomatu korygować, przyspieszać i zwalniać w zależności od warunków na drodze. Aktywny robi to automatycznie. -- Krzysiek www.zmieleni.pl |