Data: 2010-08-01 14:57:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
szerokosc opon | |
teddie pisze:
chyba kazdy samochod ma mozliwosc zalozenia conajmniej paru szerokosci Zawsze jeszcze można kupić te najśredniejsze :) 1. czy biorac pod uwage obecny stan drog - zwlaszaszcza rosnaca ilosc podluznych kolein spowodowanych przez tiry - czy lepiej beda Teoretycznie wąskie będą lepsze, bo jadąc krawędzią opony po zboczu koleiny im węższa opona tym mniejsza zmiana promienia zataczania koła, ale to nie są jakieś wielkie różnice. W każdym razie z moich obserwacji wynika że opony 145 nie zachowują się jakoś wyraźnie lepiej niż 225. 2. czy mozna zakladac, ze wezsze opony to zmniejszone tarcie i Owszem, tyle że to są różnice bardzo niewielkie. Szersza opona to zawsze niby większa masa, gorsza aerodynamika, większy opór jadąc np. po mokrym. Z drugiej strony jakoś nie słyszy się żeby na wąskich oponach samochody osiągały wyższą prędkość maksymalną, a głównie na to przełożyłyby się wyższe opory. Z kolei kolarze jeżdżą na takich wąziutkich, więc coś w tym jednak musi być. Ale myślę że w samochodzie różnice będą minimalne (no chyba że z pod każdych świateł będziesz ostro testował nowe szerokie gumy) |
|