Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej

[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej

Data: 2010-06-07 13:43:03
Autor: DoQ
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
wawior85 pisze:

gaśnie. Problem jest po trochę dłuższym postoju.
Dodam, że olej niedawno wymieniany.

Jaki filtr zalozyles?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-07 13:54:48
Autor: wawior85
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
DoQ pisze:
wawior85 pisze:

gaśnie. Problem jest po trochę dłuższym postoju.
Dodam, że olej niedawno wymieniany.

Jaki filtr zalozyles?


kurcze, nie wiem na 100% ;/ mechanik zakładał...
ale dodam, że poprzednio inny mechanik wsadził filtr, który był jakimś trefnym zamiennikiem, bo praktycznie cały był w strzępach przy wymianie;/
Mechanik odradził kupowania zamienników i polecił teraz wsadzić coś lepszego/droższego - a że człowiek prosty jestem to nie protestowałem i wydałem więcej (chyba na Bosch'a).

a jaka może być korelacja pomiędzy moim problemem z ciśnieniem oleju a filtrem?


Pozdr
--
http://qos.wawit.pl

Data: 2010-06-07 14:04:20
Autor: Agent
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej


a jaka może być korelacja pomiędzy moim problemem z ciśnieniem oleju a filtrem?

Badziewny filtr zapcha się i będzie blokował przepływ oleju co spowoduje dłuższe świecenie sie lampki. A zaphać się może i lepszy jak strzępy z poprzedniego krążą w silniku.

Data: 2010-06-07 14:11:56
Autor: wawior85
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Agent pisze:


a jaka może być korelacja pomiędzy moim problemem z ciśnieniem oleju a filtrem?

Badziewny filtr zapcha się i będzie blokował przepływ oleju co spowoduje dłuższe świecenie sie lampki. A zaphać się może i lepszy jak strzępy z poprzedniego krążą w silniku.

ok, jest to jakiś trop, ale... jak powiązać to z ciepłym/zimnym silnikiem?


Pozdr
--
http://qos.wawit.pl

Data: 2010-06-07 14:20:21
Autor: Michał Gut
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
ok, jest to jakiś trop, ale... jak powiązać to z ciepłym/zimnym silnikiem?

wylatanymi panewkami:/

doraznie: zageszczacz oleju

ale narazie wymien ow filtr i olej (tak dla totalnego swietego spokoju - przy panewkach to i tak ulamek). Potem pojedz na sprawdzenie cisnienia manometrem (czyli wykrecasz czujnik i wkrecasz tam manometr i sprawdzasz cisnienie na zimnym i cieplym). Moze byc tak ze czujnik glupieje pod wplywem temperatury (te elementy zawsze plywaja pod wplywem temperatury nawet jak nie powinny  - stosuje sie kompensacje temperaturowe by minimalizowac to zjawisko).

106kkm to malutki przebieg - panewki nie powinny byc zakatowane - chyba ze latales bez oleju albo latales na papierze sciernym zamiast oleju;P


powodzenia

Data: 2010-06-07 14:49:12
Autor: kogutek
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
 Moze byc tak ze czujnik glupieje pod wplywem
temperatury (te elementy zawsze plywaja pod wplywem temperatury nawet jak nie powinny  - stosuje sie kompensacje temperaturowe by minimalizowac to zjawisko).
A jak kompensują to zjawisko w czujnikach gdzie jest styk. Bo takie czujniki są
używane do gaszenia lampki. --


Data: 2010-06-07 15:33:05
Autor: kogutek
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej

>
> a jaka może być korelacja pomiędzy moim problemem z ciśnieniem oleju a > filtrem?

Badziewny filtr zapcha się i będzie blokował przepływ oleju co spowoduje dłuższe świecenie sie lampki. A zaphać się może i lepszy jak strzępy z poprzedniego krążą w silniku.
Rozbierz filtr oleju. W środku jest zawór przelewowy. Zawór jest marnej jakości
i normalnie sporo oleju przechodzi przez filtr nie filtrowane. Nie ma to żadnego
znaczenia praktycznego że olej filtrowany miesza się z nie filtrowanym. --


Data: 2010-06-07 14:10:45
Autor: kogutek
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
DoQ pisze:
> wawior85 pisze:
> >> gaśnie. Problem jest po trochę dłuższym postoju.
>> Dodam, że olej niedawno wymieniany.
> > Jaki filtr zalozyles?
> kurcze, nie wiem na 100% ;/ mechanik zakładał...
ale dodam, że poprzednio inny mechanik wsadził filtr, który był jakimś trefnym zamiennikiem, bo praktycznie cały był w strzępach przy wymianie;/
Mechanik odradził kupowania zamienników i polecił teraz wsadzić coś lepszego/droższego - a że człowiek prosty jestem to nie protestowałem i wydałem więcej (chyba na Bosch'a).

a jaka może być korelacja pomiędzy moim problemem z ciśnieniem oleju a filtrem?


Pozdr
-- http://qos.wawit.pl
Przy bocznikowych, teraz chyba już nie stosowanych jest zależność między
uszkodzonym filtrem a ciśnieniem oleju. Przy filtrach pełnego przepływu nie ma
zależności. Traktuje się go jako dodatkową przestrzeń wypełniona nieściśliwą
cieczą. Obejrzyj dokładnie czujnik ciśnienia oleju. Jak będzie chociażby trochę
usmarkany olejem to go wymień. On jest najczęściej przyczyną usterki o jakiej
piszesz.  --


Data: 2010-06-07 15:40:12
Autor: DoQ
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:

Przy bocznikowych, teraz chyba już nie stosowanych jest zależność między
uszkodzonym filtrem a ciśnieniem oleju. Przy filtrach pełnego przepływu nie ma
zależności. Traktuje się go jako dodatkową przestrzeń wypełniona nieściśliwą
cieczą. Obejrzyj dokładnie czujnik ciśnienia oleju. Jak będzie chociażby trochę
usmarkany olejem to go wymień. On jest najczęściej przyczyną usterki o jakiej
piszesz. 

We wspolczesnych silnikach tez zdarzaja sie takie "wpadki" filtrom/wkładom. Kiedys nawet pisalem o filtronach ktore potrafia w ten sposob "działać"
Stawiam ze to czujnik, filtr, albo wlasnie cos ze smokiem.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-07 15:50:35
Autor: kogutek
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:

> Przy bocznikowych, teraz chyba już nie stosowanych jest zależność między
> uszkodzonym filtrem a ciśnieniem oleju. Przy filtrach pełnego przepływu nie ma
> zależności. Traktuje się go jako dodatkową przestrzeń wypełniona nieściśliwą
> cieczą. Obejrzyj dokładnie czujnik ciśnienia oleju. Jak będzie chociażby trochę
> usmarkany olejem to go wymień. On jest najczęściej przyczyną usterki o jakiej
> piszesz.  

We wspolczesnych silnikach tez zdarzaja sie takie "wpadki" filtrom/wkładom. Kiedys nawet pisalem o filtronach ktore potrafia w ten sposob "działać"
Stawiam ze to czujnik, filtr, albo wlasnie cos ze smokiem.


Pozdrawiam
Pawel

Nic nie pisałem o żadnych wpadkach. On ma na pewno filtr pełnego przepływu. W
filtrze jest zawór przelewowy. Pomimo tego że w układzie jest kilka atmosfer to
ciśnienie przed filtrem jest niewiele większe od ciśnienia za filtrem. Jak byś
zobaczył działający filtr oleju to byś się bardzo zdziwił. Przez wkład przesącza
się bardzo mało oleju. Prawie cały zasuwa obok. Filtr przez który można
przepuścić ze 20 litrów na minutę, cieczy tak gęstej jak rozgrzany olej musiałby
być wielkości wiadra. W silniku ze względu na to że olej cały czas jest w ruchu
nie ma potrzeby filtrowania całego co przepływa. To tak jak byś z wanny
durszlakiem wyciągał makaron. Wanna wielka, durszlak mały a i tak za którymś
razem złapiesz w niego ostatnia nitkę makaronu. Nawet jak będziesz z tego samego
miejsca nabierał a ktoś inny będzie mieszał żeby na dno  nie opadł. Rozwalenie
się wkładu filtra to skutek zablokowania zaworu przelewowego w filtrze. --


Data: 2010-06-07 16:00:40
Autor: DoQ
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:

Nic nie pisałem o żadnych wpadkach. On ma na pewno filtr pełnego przepływu. W
filtrze jest zawór przelewowy. Pomimo tego że w układzie jest kilka atmosfer to
ciśnienie przed filtrem jest niewiele większe od ciśnienia za filtrem. Jak byś

No patrz, a ja mowie jak to wyglada w praktyce.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-07 16:49:13
Autor: kogutek
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:

> Nic nie pisałem o żadnych wpadkach. On ma na pewno filtr pełnego przepływu. W
> filtrze jest zawór przelewowy. Pomimo tego że w układzie jest kilka atmosfer to
> ciśnienie przed filtrem jest niewiele większe od ciśnienia za filtrem. Jak byś

No patrz, a ja mowie jak to wyglada w praktyce.


Pozdrawiam
Paweł
No patrze i nie widzę. Może chciałeś napisać ale zapomniałeś. Ja piszę jak to
wygląda w praktyce. Ty się pytasz o filtr o olej. Piszesz o jakiś wpadkach, nic
więcej. --


Data: 2010-06-07 17:11:52
Autor: DoQ
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:

No patrze i nie widzę. Może chciałeś napisać ale zapomniałeś. Ja piszę jak to
wygląda w praktyce. Ty się pytasz o filtr o olej. Piszesz o jakiś wpadkach, nic
więcej.

W praktyce w silnikach PSA (np. EW i TU) czujnik cisnienia montowany jest w podstawę obudowy filtra oleju i w praktyce bywaja problemy jesli zalozy sie filtr nie trzymajacy parametrow.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-07 17:34:37
Autor: kogutek
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:

> No patrze i nie widzę. Może chciałeś napisać ale zapomniałeś. Ja piszę jak to
> wygląda w praktyce. Ty się pytasz o filtr o olej. Piszesz o jakiś wpadkach, nic
> więcej. W praktyce w silnikach PSA (np. EW i TU) czujnik cisnienia montowany jest w podstawę obudowy filtra oleju i w praktyce bywaja problemy jesli zalozy sie filtr nie trzymajacy parametrow.


Pozdrawiam
Pawel
Co według Ciebie znaczy filtr nie trzymający parametrów? Za duży, za mały, nie w
takim kolorze z innym gwintem. Wiesz jak rozpoznać czy filtr jest pełnego
przepływu czy bocznikowy?

--


Data: 2010-06-07 18:10:04
Autor: DoQ
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:

Co według Ciebie znaczy filtr nie trzymający parametrów? Za duży, za mały, nie w
takim kolorze z innym gwintem. Wiesz jak rozpoznać czy filtr jest pełnego
przepływu czy bocznikowy?

Rusz glowa, przeciez uwazasz sie za inteligentnego.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-07 21:00:43
Autor: kogutek
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:

> Co według Ciebie znaczy filtr nie trzymający parametrów? Za duży, za mały, nie w
> takim kolorze z innym gwintem. Wiesz jak rozpoznać czy filtr jest pełnego
> przepływu czy bocznikowy?

Rusz glowa, przeciez uwazasz sie za inteligentnego.


Pozdrawiam
Pawel

Co ma inteligencja do rozpoznawania który filtr jest bocznikowy a który nie. To
był test. Nie zdałeś go. Na temat filtrów powinni wypowiadać się tylko ci co
wiedza jak działają, czym się różnią. Są tylko dwa rodzaje filtrów do silników
samochodowych. Różnicę miedzy nimi widać.  --


Data: 2010-06-07 21:25:54
Autor: DoQ
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:

Co ma inteligencja do rozpoznawania który filtr jest bocznikowy a który nie. To
był test. Nie zdałeś go. Na temat filtrów powinni wypowiadać się tylko ci co
wiedza jak działają, czym się różnią. Są tylko dwa rodzaje filtrów do silników
samochodowych. Różnicę miedzy nimi widać. 

Wez sobie zimny kompresik na rozpalone czółko. Później wyobraź sobie co się dzieje jeśli ciśnienie na filtrze szeregowym (czy jak to nazwałeś pełnoprzepływowym) ma straty większe niż zakładane, a ktoś wymyślił aby   mierzyć je właśnie za filtrem.
Trzy posty wyżej popieprzyły ci się 2 układy szeregowy z bocznikowym i zacząłeś je mieszać ze sobą - przy czym założyłeś iż w omawianym oplu jest właśnie szeregowy. W bocznikowym filtruje się ok 1/10 przepływu. W szeregowym cały "strumień" oleju wypychany przez pompę przechodzi przez filtr. I uwierz na słowo - nie ma tam  wanny, wiadra i durszlaka.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-07 21:35:43
Autor: kogutek
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:
>
> Co ma inteligencja do rozpoznawania który filtr jest bocznikowy a który nie. To
> był test. Nie zdałeś go. Na temat filtrów powinni wypowiadać się tylko ci co
> wiedza jak działają, czym się różnią. Są tylko dwa rodzaje filtrów do silników
> samochodowych. Różnicę miedzy nimi widać.  

Wez sobie zimny kompresik na rozpalone czółko. Później wyobraź sobie co się dzieje jeśli ciśnienie na filtrze szeregowym (czy jak to nazwałeś pełnoprzepływowym) ma straty większe niż zakładane, a ktoś wymyślił aby   mierzyć je właśnie za filtrem.
Trzy posty wyżej popieprzyły ci się 2 układy szeregowy z bocznikowym i zacząłeś je mieszać ze sobą - przy czym założyłeś iż w omawianym oplu jest właśnie szeregowy. W bocznikowym filtruje się ok 1/10 przepływu. W szeregowym cały "strumień" oleju wypychany przez pompę przechodzi przez filtr. I uwierz na słowo - nie ma tam  wanny, wiadra i durszlaka.


Pozdrawiam
Paweł



Wanna, durszlak i makaron to był przykład żeby głupi zrozumiał. To ze 10%
znalazłeś w internecie. Dobrze ze choć tyle już wiesz. Ale na pewno nie jest
napisane czym się różnią w wyglądzie. W Oplu jest szeregowy. Na 100%. Drobna
uwaga. Przez obudowę filtra szeregowego przepływa 100%, chyba że dziurawy jest.
Przez wkład filtrujący przepływa kilka procent. Jak przepływa 100% przez wkład
filtra szeregowego to odnajduje się część części filtrującej zmielone w misce.
Trochę Ci pomogę, bo widzę że nie wiesz i zaczynasz się denerwować. Jak ktoś się
pomyli i założy filtr bocznikowy zamiast szeregowego to jak czujnik ciśnienia
oleju jest za filtrem to pokaże brak ciśnienia, jak czujnik jest przed filtrem
to nawet jak nie będzie w samochodzie panewek i wału to pokaże że ciśnienie
jest. W przypadku takiej pomyłki najczęściej obudowa filtra ulega zniszczeniu.  --


Data: 2010-06-07 22:15:02
Autor: DoQ
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:

Trochę Ci pomogę, bo widzę że nie wiesz i zaczynasz się denerwować. Jak ktoś się
pomyli i założy filtr bocznikowy zamiast szeregowego to jak czujnik ciśnienia
oleju jest za filtrem to pokaże brak ciśnienia, jak czujnik jest przed filtrem
to nawet jak nie będzie w samochodzie panewek i wału to pokaże że ciśnienie
jest. W przypadku takiej pomyłki najczęściej obudowa filtra ulega zniszczeniu. 

Ja tez ci pomoge - EOT.
Widze ze lubisz jałowo brandzlować powietrze powtarzając niemal slowo w slowo to co napisalem.
PS - jesteś jakimś niedocenionym nauczycielem ZPT?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-07 22:13:10
Autor: kogutek
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:

> Trochę Ci pomogę, bo widzę że nie wiesz i zaczynasz się denerwować. Jak ktoś się
> pomyli i założy filtr bocznikowy zamiast szeregowego to jak czujnik ciśnienia
> oleju jest za filtrem to pokaże brak ciśnienia, jak czujnik jest przed filtrem
> to nawet jak nie będzie w samochodzie panewek i wału to pokaże że ciśnienie
> jest. W przypadku takiej pomyłki najczęściej obudowa filtra ulega zniszczeniu.  

Ja tez ci pomoge - EOT.
Widze ze lubisz jałowo brandzlować powietrze powtarzając niemal slowo w slowo to co napisalem.
PS - jesteś jakimś niedocenionym nauczycielem ZPT?


Pozdrawiam
Paweł
Ha ha ha. Nie dość ze nie wiesz to Ci jeszcze zwieracz puścił. --


Data: 2010-06-07 22:39:38
Autor: DoQ
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:

Ha ha ha. Nie dość ze nie wiesz to Ci jeszcze zwieracz puścił.

Oj oj, po twoich wypowiedziach widać ze jesteś rowniez ekspertem od męskich zwieraczy (niedawno wystosowałeś podobny zwrot do Roberta).
Rozczaruję cię,  nie jestem zainteresowany zabawą w podglądanie majtek więc szukaj dalej ;-)
Tym razem EOT definitywnie.



Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-07 21:21:08
Autor: Robert Rędziak
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
On Mon, 07 Jun 2010 22:39:38 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

Oj oj, po twoich wypowiedziach widać ze jesteś rowniez ekspertem od męskich zwieraczy (niedawno wystosowałeś podobny zwrot do Roberta).

 Drób jest przede wszystkim Miszczem Ciętej Riposty ;)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-06-08 11:47:12
Autor: DoQ
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Robert Rędziak pisze:

Oj oj, po twoich wypowiedziach widać ze jesteś rowniez ekspertem od męskich zwieraczy (niedawno wystosowałeś podobny zwrot do Roberta).
 Drób jest przede wszystkim Miszczem Ciętej Riposty ;)

Co to za czasy nadeszly zeby nawet na PMS trzeba bylo zaciskac poslady ?;-)


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-08 10:12:50
Autor: Robert Rędziak
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
On Tue, 08 Jun 2010 11:47:12 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

Co to za czasy nadeszly zeby nawet na PMS trzeba bylo zaciskac poslady ?;-)

 Taki los. W ogóle od paru lat ten cały Usenet co raz bardziej
 nadaje się do dupy, skoro już krążymy wokół tego tematu. :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-06-08 12:18:49
Autor: DoQ
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
Robert Rędziak pisze:

Co to za czasy nadeszly zeby nawet na PMS trzeba bylo zaciskac poslady ?;-)
 Taki los. W ogóle od paru lat ten cały Usenet co raz bardziej
 nadaje się do dupy, skoro już krążymy wokół tego tematu. :)

Ludzie sa z dupy albo my sie starzejemy :)
Jak zaczynalem przygode z PMS to obecni 20letni miszczowie prostej mieli wtedy 9lat, jak ten czas leci..


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-08 14:18:39
Autor: kogutek
[kontrolka ciśnienia oleju]świeci się dłużej
On Tue, 08 Jun 2010 11:47:12 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

> Co to za czasy nadeszly zeby nawet na PMS trzeba bylo zaciskac poslady ?;-)

 Taki los. W ogóle od paru lat ten cały Usenet co raz bardziej
 nadaje się do dupy, skoro już krążymy wokół tego tematu. :)

 r.
-- _________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Skoro dla Was inne tematy, ze względu na luki w wykształceniu, są niedostępne.
To się cieszcie że chociaż o dupie możecie pogadać. Niżej to już tylko
marszczenie freda Wam zostaje. --


Data: 2010-06-08 16:33:46
Autor: Robert Rędziak
[kontrolka ciśnienia oleju]świeci się dłużej
On Tue, 08 Jun 2010 14:18:39 +0200, kogutek <kogutek4@vp.pl>
wrote:

To się cieszcie że chociaż o dupie możecie pogadać. Niżej to już tylko
marszczenie freda Wam zostaje.

 Wyczuwam konesera.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-06-08 22:28:01
Autor: kogutek
[kontrolkaciśnienia oleju]świeci się dłużej
On Tue, 08 Jun 2010 14:18:39 +0200, kogutek <kogutek4@vp.pl>
wrote:

> To się cieszcie że chociaż o dupie możecie pogadać. Niżej to już tylko
> marszczenie freda Wam zostaje.  Wyczuwam konesera.

 r.
-- _________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Myślisz że dok jest coś nie ten teges? Czemu nie w stół uderzone nożyce się
odezwały. Może jednak nie. --


Data: 2010-06-07 23:23:03
Autor: kogutek
[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
kogutek pisze:

> Ha ha ha. Nie dość ze nie wiesz to Ci jeszcze zwieracz puścił. Oj oj, po twoich wypowiedziach widać ze jesteś rowniez ekspertem od męskich zwieraczy (niedawno wystosowałeś podobny zwrot do Roberta).
Rozczaruję cię,  nie jestem zainteresowany zabawą w podglądanie majtek więc szukaj dalej ;-)
Tym razem EOT definitywnie.



Pozdrawiam
Paweł

Jak mu zwieracze puściły tak jak Tobie to go tak jak Ciebie o tym
poinformowałem. Jedno jest pewne. W dalszym ciągu nie wiesz jak odróżnić filtr
bocznikowy od pełnego przepływu. A to proste. Wystarczy popatrzeć. Ale gdzie
musisz dojść sam. Google nie pomogły. Żebyś mógł coś napisać to przecinków nie
postawiłem. Ulżyj sobie i mi to wykrzycz. Jest takie powiedzonko. Wygrać nie
umie przegrać nie potrafi. Pasuje do Ciebie jak ulał. A mogłeś jak człowiek
zapytać. Te kogutek napisz czym się różnią, bo nie wiem. I bym napisał. Nigdy by
Ci nie wcisnęli złego filtra bo byś zerknął i wiedział. A tak Ty nie wiesz, inni
też nie wiedzą. Najgorszy sabotaż to zaszkodzić sobie.  --


[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona