Data: 2015-11-28 17:54:41 | |
Autor: dfgdfas | |
seryjne kombi 4x4 z blokadÄ dyferencjaĹu | |
czy byĹo/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z mozliwoscia zablokowana wszystkich 4 kóŠjak w "rasowej" terenĂłwce?
|
|
Data: 2015-11-28 19:24:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
seryjne kombi 4x4 z blokadÄ dyferencjaĹu | |
Dnia Sat, 28 Nov 2015 17:54:41 +0100, dfgdfas napisał(a):
czy było/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z mozliwoscia zablokowana wszystkich 4 kół jak w "rasowej" terenówce? A jaka to rasowa terenówka ma taką możliwość? Wszędzie są to raczej późniejsze modyfikacje. Szybki przegląd internetu i widzę jakieś specjalne wersje G-klasy i Unimoga. |
|
Data: 2015-11-29 01:27:41 | |
Autor: RadoslawF | |
seryjne kombi 4x4 z blokadÄ dyferencjaĹu | |
W dniu 2015-11-28 o 19:24, Tomasz Pyra pisze:
G klasa raczej miaĹa to w standardzie, Unimog to juĹź ciÄĹźarĂłwka.czy byĹo/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z Do tego jeszcze Nissan Patrol, Jeep, Defender i Discovery ale jako opcja czyli nie we wszystkich egzemplarzach. Do popularnych terenĂłwek blokady moĹźna dokupiÄ i doĹoĹźyÄ. Pozdrawiam |
|
Data: 2015-11-29 16:41:45 | |
Autor: Adam | |
seryjne kombi 4x4 z blokadÄ dyferencjaĹu | |
W dniu 2015-11-29 o 01:27, RadoslawF pisze:
W dniu 2015-11-28 o 19:24, Tomasz Pyra pisze: Nissan Patrol nie ma stałego napędu na 4. W żadnej wersji. Ma tylko dopinany przód i blokadę tylnego mostu. Jeepy miewały kilka rozwiązań, m.in. stały napęd na 4 koła (czyli posiadający środkowy dyfer), ale miewały też różne wersje dopinanych (sprzęgła mokre). Disco ma stały napęd, blokadę międzyosiową w zasadzie w standarcie (oprócz pierwszych wersji przed liftingiem Disco II). Można dołożyć blokadę tylnego oraz do przedniego mostu. Pajero II w wersji SuperSelect może ganiać z napędem na tył, lub ze stałym napędem na 4, lub na 4 z blokadą międzyosiową, lub dodatkowo z reduktorem (jak pozostałe). Miewają też blokady tylego mostu. Jest do kupienia też blokada przodu, ale dość skomplikowana ze względu na IFS - tam nie ma mostu. Coś mi kołacze, że któreś ze skandynawskich wersji albo Legacy 1 albo Forestera 1 miały blokady. W nowszych autkach jest emulacja blokad za pomocą ABS. Bardzo dobrze i skutecznie miał to zrobione Freelander 1 - jemu wystarczyła przyczepność pod dowolnym z kół, aby wyjechać z błota. A co dziwne, większość nowszych aut tak jeszcze nie potrafi. Ale z tym jest problem - nie nadaje się np. do targania przyczepy po śliskim - powoduje duże naprężenia w układzie napędowym oraz przegrzewanie hamulców. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-11-29 17:32:40 | |
Autor: Maciek | |
seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału | |
Dnia Sun, 29 Nov 2015 01:27:41 +0100, RadoslawF napisał(a):
Do tego jeszcze Nissan Patrol, Nie ma cenralnego dyfra. Jeep, Tylko akcesoryjne blokady innych producentow Defender Tylko akcesoryjne blokady innych producentow Discovery Tylko akcesoryjne blokady innych producentow A szczegoly jak widze juz ci rozpisal kolega Adam, wiec nie brnij dalej. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |