Data: 2011-08-01 10:42:19 | |
Autor: Adam Czajka | |
rozruch na biegu z ręcznym i kłopoty | |
hey
Wsiadając niedawno do auta byłem mocno zamyślony i bez włączenia sprzęgła przekręciłem kluczyk mając włączony 2 bieg i zaciągnięty ręczny. Samochód szarpną do przodu na kilka centymetrów, kichnął/strzelił z tłumika i zgasł. Po wyłączeniu biegu zaczęły się problemy z uruchomieniem. Silnik próbuje zaskoczyć, ale zaraz gaśnie. Operowanie gazem pozwala temu zapobiec, ale silnik pracuje nierówno, szarpie, jest głośniejszy i chyba pojawiły się nowe odgłosy (o ile mogę to ocenić z kabiny). Po przełączeniu z benzyny na gaz objawy są trochę słabsze. Słabną jeszcze bardziej po podkręceniu obrotów powyżej 3k, ale też da się je wyczuć. Co się mogło waszym zdaniem stać? Jutro może zdążę wstawić go do mechanika, ale tak się zastanawiam czego mogę się spodziewać po czymś takim. Pacjent to Ford Mondeo Kombi 1.8 16V 115KM benzyna/gaz z 1998. -- Pozdrawiam Adam Czajka |
|
Data: 2011-08-01 20:48:09 | |
Autor: Dawidus | |
rozruch na biegu z ręcznym i kłopoty | |
jeśli ten rozruch nastąpił na gazie to prawdopodobnie dostał strzała w kolektor ssący. Jeśli na benzynie to co innego. Jednak warto sprawdzuić cały układ zasilania w powietrze ( rura ssąca , przepływomierz, przewody podciśnienia i inne ) . W najgorszym razie mógł przeskoczyć pasek rozrządu od takiego gwałtownego szarpnięcia a może nawet i odbicia od skrzyni biegów. Dawid |
|
Data: 2011-08-02 05:23:10 | |
Autor: Pawel WQLQS | |
rozruch na biegu z ręcznym i kłopoty | |
On 1 Sie, 20:48, "Dawidus" <dawi...@onet.pl> wrote:
W najgorszym razie mógł przeskoczyć pasek rozrządu Ze co prosze? Jakie niby szarpniecie rozrzadu? Smiem twierdzic, ze w opisanej sytuacji rozrzad doznal o wiele mniejszych przeciazen niz podczas zwyklej przegazowki na biegu jalowym, albo podczas prawidlowego rozruchu silnika. Przeciez silnik byl mocno stlumiony przez co wystapily o wiele mniejsze przyspieszenia obotow niz w codziennej jezdzie. Owszem, obciazone mogly byc: zespol korbowy, sprzeglo, skrzynia, przeguby, ale do licha nie rozrzad. |
|
Data: 2011-08-02 14:39:25 | |
Autor: kamil | |
rozruch na biegu z ręcznym i kłopoty | |
On 02/08/2011 13:23, Pawel WQLQS wrote:
On 1 Sie, 20:48, "Dawidus"<dawi...@onet.pl> wrote: Zespół korbowy chce gwałtownie ruszyć, a samochód mu nie pozwala, oczywiście że pasek ma szansnę przeskoczyć. Jeśli porównujesz to do przygazówki na biegu, gdzie silnik wkręca się na obroty bez obciążeń, to wróć do szkoły. -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-08-02 13:46:41 | |
Autor: AZ | |
rozruch na biegu z rÄcznym i kĹopoty | |
On 2011-08-02, kamil <kamil@spam.com> wrote:
No jakbys mial rozrusznik zamontowany do rozrzadu to pewnie tak. Slyszales zeby komus przy zgasnieciu samochodu przy ruszeniu przeskoczyl pasek? Rozrzad nie ma niewiadomo jakiej bezwladnosci, wrecz jest hamowany sprezynami zaworow. -- Artur |
|
Data: 2011-08-02 22:38:58 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
rozruch na biegu z rÄcznym i kĹopoty | |
On 2011-08-02, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Zespół korbowy chce gwałtownie ruszyć, a samochód mu nie pozwala, oczywiście że pasek ma szansnę przeskoczyć. Jeśli porównujesz to do przygazówki na biegu, gdzie silnik wkręca się na obroty bez obciążeń, to wróć do szkoły. Zaraz, zaraz. A na pasek (i elementy nim napędzane) to jakie siły działają? Przypadkiem nie bezwładność - i obciążenie zależy tylko od obrotów i zmiany obrotów? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-08-02 01:05:58 | |
Autor: Excite | |
rozruch na biegu z ręcznym i kłopoty | |
Użytkownik "Adam Czajka" <acz1969@wp.pl> napisał
kichnął/strzelił z tłumika i zgasł. A jesteś pewny że strzelił z tłumika ? |
|
Data: 2011-08-02 02:45:24 | |
Autor: Adam Czajka | |
rozruch na biegu z ręcznym i kłopoty | |
hey
On 2 Sie, 01:05, "Excite" <ni...@niema.pl> wrote: Użytkownik "Adam Czajka" <acz1...@wp.pl> napisał No właśnie już nie. Niestety chyba mu się cofnęło. -- Pozdrawiam Adam Czajka |
|