Data: 2009-09-17 05:42:41 | |
Autor: Marcin Debowski | |
rekojmia, wady towaru | |
On 2009-09-16, jarek <jarek@jarek.pl> wrote:
Mam taki teoretyczny problem. Prowadz? sklep meblowy, zastanawia mnie taka kwestia dotycz?ca niezgodno?ci towaru z umow? i dalszym ci?giem sprawy ale juz z producentem. Jeśli kient to konsument, to możesz po upływie 6'ciu miesięcy podnieść kwestię wykazania, że wada istniała w momencie wydania towaru. Odbywa się to z lekka na zasadzie blefu i ryzyka, bo jeśli z braku takiego dowodu odrzucisz reklamacje, to klient wciąż może pójść do sądu, przedstawić tam ten dowód i wygrać narażając Cię na dodatkowe koszty. Ryzyko związane jest z tym, że musisz oceniac, czy ma szanse to udowodnić. Do 6ciu miesięcy to Ty masz przedstawić taki dowód (że towar był zgodny z umową). Jeśli klient nie jest konsumentem to obowiązuje rękojmia - zwykle roczna, ale można ją zupełnie w momencie sprzedaży wyłączyć. Teraz producent staje okoniem i nie chce przyj?? ode mnie takiej reklamacji, pomi?dzy przedsiebiorcami obowi?zuje termin r?kojmi (wg KC) który trwa rok. Jeśli jej nie wyłączono. Ale jeśli uznałeś reklamację z tyt. niezgodności z umową to obowiązuje Art. 12. (Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)): 1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową sprzedawca może dochodzić odszkodowania od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej. Do odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o skutkach niewykonania zobowiązań. 2. Roszczenie zwrotne przewidziane w ust. 1 przedawnia się z upływem sześciu miesięcy; staje się wymagalne z chwilą zaspokojenia kupującego, nie póĽniej jednak niż w dniu, w którym sprzedawca obowiązany był to uczynić. -- Marcin |
|
Data: 2009-09-17 08:56:31 | |
Autor: jarek | |
rekojmia, wady towaru | |
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatekun@INVALID.ml1.net> napisał w wiadomości news:hn28o6-me1.ln1ziutka.router... 1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru O własnie to przeoczylem i o to mi chodzilo. Czyli po prostu producent odpowiada wraz ze mna, tylko jest dalej w kolejce. Najpierw konsument zalatwia to ze mna, a ja mam prawo dochodzic roszczen od producenta. BArdzo dziekuje za pomoc. Jarek |
|