Data: 2009-09-16 22:09:22 | |
Autor: | |
rekojmia, wady towaru | |
Pierwsza część dotyczy kwestii pomiędzy mną a klientem, ktoś kupuje meble, po powiedzmy 1,5 roku coś tam pęka, rozsypuje sie czy cos jeszcze innego. Powiedzmy, że klient zada wymiany towaru, wymieniam na nowy, sprawa zakończona od tej strony. Może jest nieuzasadniona? Możecie mieć różne zdania w jej ocenie. pomiędzy przedsiebiorcami obowiązuje termin rękojmi (wg KC) który trwa rok. Czyli minął termin. Skoro wydłużyłeś okres rękojmi do 1,5 roku (czy coś stoi na przeszkodzie, by zaproponować nabywcy dłuższy okres niż okreslony w art. 586 KC?) to Twój problem, nie dostawcy. Inaczej dawałbyś kupującemu 10 lat rękojmi, po 10 latach klient oddawałby Ci mebel, a Ty żądałbyś oddania kasy od swojego dostawcy. Przy odrobinie kombinatorstwa byłby to złoty biznes dla Ciebie. Lepiej jest, kiedy nabywcą jest konsument. Tu warto rzucić okiem na art. 12 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ale to tak przy okazji, pytałeś bowiem o rękojmię (czyli sprzedaż nie-konsumencką). |
|
Data: 2009-09-16 22:39:57 | |
Autor: jarek | |
rekojmia, wady towaru | |
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:h8rglu$q3a$1news.onet.pl... Lepiej jest, kiedy nabywcą jest konsument. Tu warto rzucić okiem na art. 12 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ale to tak przy okazji, pytałeś bowiem o rękojmię (czyli sprzedaż nie-konsumencką). No przecież napisałem, ze jest konsument który korzysta z prawa że towar jest niezgodny z umową czyli z ustawy i ma ustawowy termin 2 lata i jestem ja i producent gdzie producent odpowiada 1 rok wg KC (rekojmia). I stad ta rozbieznosc. Producent moze zgodzic sie ze mna a potem zmienic zdanie. Czesto nie ma czasu na ogledziny producenta, termin jaki mnie obowiazuje to dwa tygodnie, poza tym ja przywołuje tutaj sytuacje ekstremalna. Bo jak rozumiem prawidlowo ścieżka jest nastepujaca konsument ->sprzedawca -> producent, ale nie zgadzaja sie terminy, bo wczesniej wygasa zobowiazanie producenta wzgledem sprzedawcy niz sprzedawcy wzgledem konsumenta. Jarek JArek |
|
Data: 2009-09-16 22:54:21 | |
Autor: | |
rekojmia, wady towaru | |
No przecież napisałem, ze jest konsument który korzysta z prawa że towar jest niezgodny z umową czyli z ustawy i ma ustawowy termin 2 lata i jestem ja i producent gdzie producent odpowiada 1 rok wg KC (rekojmia). I stad ta rozbieznosc. Wybacz, przeczytałem jeszcze raz i nie znalazłem w nim słowa "konsument". Możesz mi wskazać je palcem? Piszesz o niezgodności towaru z umową. A myślisz że jaki jest zwykle powód reklamowania z tytułu rękojmi? Pytałeś o rekojmię, dostałeś odpowiedź dot. rękojmi. Nie czytam w Twoich myślach, a jedynie to, co napisałeś. |
|
Data: 2009-09-17 08:53:02 | |
Autor: jarek | |
rekojmia, wady towaru | |
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:h8rja9$23c$1news.onet.pl... Wybacz, przeczytałem jeszcze raz i nie znalazłem w nim słowa "konsument". Możesz mi wskazać je palcem? Piszesz o niezgodności towaru z umową. A myślisz że jaki jest zwykle powód reklamowania z tytułu rękojmi? Ostatni akapit. Pytałeś o rekojmię, dostałeś odpowiedź dot. rękojmi. Nie czytam w Twoich myślach, a jedynie to, co napisałeś. Rękojmia nie dotyczy przeciez konsumenta, tylko występuje miedzy przedsiebiorstwami. Jarek |
|
Data: 2009-09-17 06:58:07 | |
Autor: januszek | |
rekojmia, wady towaru | |
jarek napisał(a):
Rękojmia nie dotyczy przeciez konsumenta, tylko występuje miedzy przedsiebiorstwami. A skad taki wniosek? j. |
|
Data: 2009-09-17 09:31:47 | |
Autor: jarek | |
rekojmia, wady towaru | |
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnhb3nfu.29m.januszekgimli.mierzwiak.com... jarek napisał(a): Posiłkowałem się m.in. tym (zaraz na górze): http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia Pisze tam, ze jeśli chodzi o konsumentow stosuje sie przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Jarek |
|
Data: 2009-09-17 09:50:47 | |
Autor: januszek | |
rekojmia, wady towaru | |
jarek napisał(a):
Rękojmia nie dotyczy przeciez konsumenta, tylko występuje miedzy A skad taki wniosek? Posiłkowałem się m.in. tym (zaraz na górze): Tu ok ale druga część: "tylko występuje miedzy przedsiebiorstwami" moim zdaniem prawdą nie jest. j. |
|
Data: 2009-09-17 16:24:34 | |
Autor: Marcin Debowski | |
rekojmia, wady towaru | |
On 2009-09-17, januszek <januszek@polska.irc.pl> wrote:
jarek napisał(a): 1. Dla ruchomości rękojmia nie dotyczy konsumenta. 2. Nie, nie wystepuje wyłącznie między przedsiębiorcami. -- Marcin |
|
Data: 2009-09-17 00:35:29 | |
Autor: SP1 QXL | |
rekojmia, wady towaru | |
Producent moze zgodzic sie ze mna a potem zmienic zdanie. Czesto nie ma czasu na ogledziny producenta, termin jaki mnie obowiazuje to dwa tygodnie, poza tym ja przywołuje tutaj sytuacje ekstremalna. Ze co? W ciagu 2 tygodni masz poinformować konsumenta, w jakim terminie bedzie rozpatrzone roszczenie. A samo rozpatrzenie nie ma ograniczenia IMHO. TL |
|
Data: 2009-09-17 07:35:29 | |
Autor: Marcin Debowski | |
rekojmia, wady towaru | |
On 2009-09-16, SP1 QXL <sp1qxl@sp1qxl.pl> wrote:
Producent moze zgodzic sie ze mna a potem zmienic zdanie. Czesto nie ma czasu na ogledziny producenta, termin jaki mnie obowiazuje to dwa tygodnie, poza tym ja przywołuje tutaj sytuacje ekstremalna.Ze co? W ciagu 2 tygodni masz poinformować konsumenta, w jakim terminie bedzie rozpatrzone roszczenie. A samo rozpatrzenie nie ma ograniczenia IMHO. Sprzedawca ma się ustosunkować w tym czasie do żądania, czyli np. do żądania naprawy bądź wymiany. Ma więc w tym czasie poinformować czy uznaje roszczenie czy tez nie. Innymi słowy, przedpiśca ma rację. -- Marcin |
|
Data: 2009-09-17 09:53:24 | |
Autor: Liwiusz | |
rekojmia, wady towaru | |
SP1 QXL pisze:
Producent moze zgodzic sie ze mna a potem zmienic zdanie. Czesto nie ma czasu na ogledziny producenta, termin jaki mnie obowiazuje to dwa tygodnie, poza tym ja przywołuje tutaj sytuacje ekstremalna. W ciągu dwóch tygodni trzeba się ustosunkować do reklamacji. Informacja, że roszczenie będzie rozpatrzone za kolejny miesiąc nie jest ustosunkowaniem się. W tym czasie należy zatem albo reklamację uznać, albo odrzucić. W praktyce lepiej odrzucić, pozostawiając sobie jeszcze jakiś czas na ewentualną zmianę zdania, w zależności od rozmów z producentem. -- Liwiusz |