|
Data: 2009-06-02 13:22:54 |
Autor: kuba |
reklamacje w sklepie sieciowym |
Mamut pisze:
Witam
czy sklep, w tym wypadku Media Markt moze odmowic reklamacji towaru
podajac jako powo, że nie zostal kupiony w tym oddziale sklepu tylko w
innym? Aparat kupiony na poludniu Polski a reklamowany w Gdansku.
Sklep stwierdzil ze po pierwsze nie maja tego towaru na stanie a po
drugie nie zostal kupiony u nich tylko w innym oddziale i w nim trzeba
reklamowac towar. Czy maja prawo do tego?
No niestety mają rację. Możesz wysłać pocztą.
Co do uprawnień - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
pozdrawiam
kuba
|
|
|
Data: 2009-06-02 13:30:41 |
Autor: Liwiusz |
reklamacje w sklepie sieciowym |
kuba pisze:
Mamut pisze:
Witam
czy sklep, w tym wypadku Media Markt moze odmowic reklamacji towaru
podajac jako powo, że nie zostal kupiony w tym oddziale sklepu tylko w
innym? Aparat kupiony na poludniu Polski a reklamowany w Gdansku.
Sklep stwierdzil ze po pierwsze nie maja tego towaru na stanie a po
drugie nie zostal kupiony u nich tylko w innym oddziale i w nim trzeba
reklamowac towar. Czy maja prawo do tego?
No niestety mają rację. Możesz wysłać pocztą.
Co do uprawnień - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
A ja mam inne zdanie na ten temat. Jeśli każdy sklep to osobna firma, to zgadzam się, że trzeba reklamować w sklepie, w którym się sprzedało. Ale jeśli sprzedawcą jest ten sam podmiot, który prowadzi działalność w różnych oddziałach, to reklamację należy zgłosić właśnie do tego podmiotu, bez względu na to którą lokalizację wybierzemy.
--
Liwiusz
|
|
|
Data: 2009-06-02 13:50:47 |
Autor: Herald |
reklamacje w sklepie sieciowym |
Dnia Tue, 02 Jun 2009 13:30:41 +0200, Liwiusz napisał(a):
Witam
czy sklep, w tym wypadku Media Markt moze odmowic reklamacji towaru
podajac jako powo, że nie zostal kupiony w tym oddziale sklepu tylko w
innym? Aparat kupiony na poludniu Polski a reklamowany w Gdansku.
Sklep stwierdzil ze po pierwsze nie maja tego towaru na stanie a po
drugie nie zostal kupiony u nich tylko w innym oddziale i w nim trzeba
reklamowac towar. Czy maja prawo do tego?
No niestety mają rację. Możesz wysłać pocztą.
Co do uprawnień - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
A ja mam inne zdanie na ten temat. Jeśli każdy sklep to osobna firma, to zgadzam się, że trzeba reklamować w sklepie, w którym się sprzedało. Ale jeśli sprzedawcą jest ten sam podmiot, który prowadzi działalność w różnych oddziałach,
A w przypadku MM zachodzi właśnie taka zależność. Mają wspólny NIP, adres
siedziby a poszczególne adresy to zwykłe oddziały.
|
|
|
Data: 2009-06-02 13:55:01 |
Autor: Liwiusz |
reklamacje w sklepie sieciowym |
Herald pisze:
Dnia Tue, 02 Jun 2009 13:30:41 +0200, Liwiusz napisał(a):
Witam
czy sklep, w tym wypadku Media Markt moze odmowic reklamacji towaru
podajac jako powo, że nie zostal kupiony w tym oddziale sklepu tylko w
innym? Aparat kupiony na poludniu Polski a reklamowany w Gdansku.
Sklep stwierdzil ze po pierwsze nie maja tego towaru na stanie a po
drugie nie zostal kupiony u nich tylko w innym oddziale i w nim trzeba
reklamowac towar. Czy maja prawo do tego?
No niestety mają rację. Możesz wysłać pocztą.
Co do uprawnień - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
A ja mam inne zdanie na ten temat. Jeśli każdy sklep to osobna firma, to zgadzam się, że trzeba reklamować w sklepie, w którym się sprzedało. Ale jeśli sprzedawcą jest ten sam podmiot, który prowadzi działalność w różnych oddziałach,
A w przypadku MM zachodzi właśnie taka zależność. Mają wspólny NIP, adres
siedziby a poszczególne adresy to zwykłe oddziały.
Czyli można reklamować w każdym sklepie, reklamację trzeba składać "do sprzedawcy", a nie "w miejscu, gdzie został kupiony produkt".
--
Liwiusz
|
|
|
Data: 2009-06-02 05:21:54 |
Autor: BearBag |
reklamacje w sklepie sieciowym |
dzieki za odpowiedz. Mialem podobne zdanie, ze jesli sa jedna firma to
nie maja prawa splawiac. Ciekawe tylko teraz co zaproponuja bo sprzet
nie nadaje sie do naprawy a takiego towaru nie maja na stanie. Pewnie
zwrot pieniazkow.
|
|
|
Data: 2009-06-02 14:53:54 |
Autor: kuba |
reklamacje w sklepie sieciowym |
Liwiusz pisze:
A ja mam inne zdanie na ten temat. Jeśli każdy sklep to osobna firma, to zgadzam się, że trzeba reklamować w sklepie, w którym się sprzedało. Ale jeśli sprzedawcą jest ten sam podmiot, który prowadzi działalność w różnych oddziałach, to reklamację należy zgłosić właśnie do tego podmiotu, bez względu na to którą lokalizację wybierzemy.
Zerknąłem najpierw na stronę media marktu i nic tam nie znalazłem; zerknąłem więc do elektronicznego KRS-u i zobaczyłem, że każdy media markt działający w konkretnym mieście jest spółką komandytową. Spółka komandytowa zaciąga zobowiązania ze własnym imieniu.
pozdrawiam
kuba
|