Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   reklamacja a brak karty gwarancyjnej

reklamacja a brak karty gwarancyjnej

Data: 2009-03-04 12:08:22
Autor: Karolcia
reklamacja a brak karty gwarancyjnej
Witam!

Niecały rok temu zakupiłem zestaw komputerowy. Zestaw był montowany i testowany w serwisie sprzedawcy. Do mnie dostarczono zmontowany zestaw, podłączono go , wszelkie pudełka spakowano w jedno a dokumenty zapakowano w opakowanie od płyty głownej. Przy odbiorze sprawdzilem , byly wszelkei sterowniki, instrukcje i faktura oraz protokół odbioru.

Ostatnio padł monitor, jako że ma gwarancje 3 lata zapakowałem i pojechalem do serwisu. Tam poinformowano mnie że firma Gateway (producent monitora) ma gwarancje door to door i zebym dzwonil do nich.

Firma odezwala sie szybko , powiedziala co i jak zrobic, i tu problem. Zażądała żebym doączył karte gwarancyjną monitora. Sprawdziłem nigdzie nie mam takiej. Pan poinformowal mnie że powinna byc dołaczona do monitora.
Nie mam i nie dostałem.

Co teraz ? Sklep w którym kupiłem sprzet reklamacje przyjmuje na podstawie paragonu zakupu (tu faktura) ale monitora nie chce bo to "nie ich problem". Serwis monitora jest bardzo miły ale chcą karty której nie mam bo nie dostałem.
Co mam zrobić ??

pozdrawiam

Data: 2009-03-04 13:53:56
Autor: brackenpl
reklamacja a brak karty gwarancyjnej
Karolcia pisze:


Co teraz ? Sklep w którym kupiłem sprzet reklamacje przyjmuje na podstawie paragonu zakupu (tu faktura) ale monitora nie chce bo to "nie ich problem". Serwis monitora jest bardzo miły ale chcą karty której nie mam bo nie dostałem.
Co mam zrobić ??


Zanieść do sklepu. To jak najbardziej "ich problem" (o ile monitor także był kupiony w sklepie). Zadzwonić do rzecznika praw konsumenta.

B

Data: 2009-03-04 15:02:56
Autor: krzysiek82
reklamacja a brak karty gwarancyjnej
brackenpl pisze:
Zanieść do sklepu. To jak najbardziej "ich problem" (o ile monitor także był kupiony w sklepie). Zadzwonić do rzecznika praw konsumenta.

B


sklep musi przyjąć ten monitor i sam go wysłać to serwisu, wadą takiego rozwiązania jest wydłużenie się w czasie bo nigdzie nie jest określone ile ma trwać reklamacja :)

--
krzysiek82

Data: 2009-03-04 15:10:25
Autor: Maverick
reklamacja a brak karty gwarancyjnej
krzysiek82 wrote:
brackenpl pisze:
Zanieść do sklepu. To jak najbardziej "ich problem" (o ile monitor także był kupiony w sklepie). Zadzwonić do rzecznika praw konsumenta.

B


sklep musi przyjąć ten monitor i sam go wysłać to serwisu, wadą takiego rozwiązania jest wydłużenie się w czasie bo nigdzie nie jest określone ile ma trwać reklamacja :)

Chyba ze nie reklamacja, a niezgodnosc towaru z umowa (wtedy jest to okreslone)- ale to inna para kaloszy...

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-03-04 15:12:14
Autor: krzysiek82
reklamacja a brak karty gwarancyjnej
Maverick pisze:
Chyba ze nie reklamacja, a niezgodnosc towaru z umowa (wtedy jest to okreslone)- ale to inna para kaloszy...


odpada niezgodność towaru z umową bo to klient musi wtedy udowodnić, że ta wada istniała w dniu wydania a jest to niemożliwe i w tym przypadku. Nie ma sensu ponieważ po co ktoś by trzymał w domu monitor zwalony od samego początku?

--
krzysiek82

Data: 2009-03-04 23:14:22
Autor: PlaMa
reklamacja a brak karty gwarancyjnej
W dniu 2009-03-04 15:12, krzysiek82 pisze:

Chyba ze nie reklamacja, a niezgodnosc towaru z umowa (wtedy jest to
okreslone)- ale to inna para kaloszy...
odpada niezgodność towaru z umową bo to klient musi wtedy udowodnić, że
ta wada istniała w dniu wydania a jest to niemożliwe i w tym przypadku.
Nie ma sensu ponieważ po co ktoś by trzymał w domu monitor zwalony od
samego początku?

Jak zwykle bzdury piszesz i tyle. Wada była od początku i ujawniła sie po x czasie korzystania z urządzenia. Kwestia tylko przypilnowania tych 6/24 miesiecy

Data: 2009-03-05 09:03:46
Autor: krzysiek82
reklamacja a brak karty gwarancyjnej
PlaMa pisze:
Jak zwykle bzdury piszesz i tyle. Wada była od początku i ujawniła sie po x czasie korzystania z urządzenia. Kwestia tylko przypilnowania tych 6/24 miesiecy

To teraz baranie to udowodnij, jak ja lubię takich teoretyków :/

Data: 2009-03-05 10:38:43
Autor: Liwiusz
reklamacja a brak karty gwarancyjnej
krzysiek82 pisze:
PlaMa pisze:
Jak zwykle bzdury piszesz i tyle. Wada była od początku i ujawniła sie po x czasie korzystania z urządzenia. Kwestia tylko przypilnowania tych 6/24 miesiecy

To teraz baranie to udowodnij, jak ja lubię takich teoretyków :/


   Jeśli wadę zgłoszono do 6 miesięcy od dnia zakupu, to sprzedawca ma udowodnić, że nie było jej w momencie zakupu.

   A po 6 miesiącach kupujący może powołać biegłego, który stwierdzi, że np. urządzenie popsuło się, ponieważ użyte w nim materiały były gorszej jakości i np. jakiś układ elektroniczny popsuł się wcześniej niż powinien.

--
Liwiusz

Data: 2009-03-05 05:19:16
Autor: Marcin Debowski
reklamacja a brak karty gwarancyjnej
Dnia 04.03.2009 Maverick <maveWYTNIJ_TO_I_TOrick_1@poczta.fm> napisał/a:
krzysiek82 wrote:
brackenpl pisze:
Zanieść do sklepu. To jak najbardziej "ich problem" (o ile monitor także był kupiony w sklepie). Zadzwonić do rzecznika praw konsumenta.
sklep musi przyjąć ten monitor i sam go wysłać to serwisu, wadą takiego rozwiązania jest wydłużenie się w czasie bo nigdzie nie jest określone ile ma trwać reklamacja :)

Jeśli reklamacja z tyt. gwarancji to nie musi, chyba że ta gwarancja tak stanowi.
 
Chyba ze nie reklamacja, a niezgodnosc towaru z umowa (wtedy jest to okreslone)- ale to inna para kaloszy...

"niezgodność z umową" to także "reklamacja". To po prostu jej inny tryb.

--
Marcin

reklamacja a brak karty gwarancyjnej

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona