Data: 2010-07-01 00:27:19 | |
Autor: Jarek Andrzejewski | |
przepychanki z operatorem - podstawa naliczenia kary umownej | |
On 30 Cze, 22:58, news <color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:
Witam, Netia? Ja po prostu zażądałem skorygowania faktury o kwotę kary (u mnie było prosto, bo mieli 30 dni opóźnienia i 1/30 kwoty jako dzienną karę) i wystawili korektę. Ich usługi kupowałem jako przedsiębiorca, jesli ma to znaczenie. Jeśli byłbym konsumentem, to argumentowałbym tak: skoro kara to % opłaty instalacyjnej, a nie mam przecież możliwości odliczenia VAT, to opłata instalacyjna jest równa kwocie brutto. Istotą kary umownej jest przecież to, aby ukarać. Jaką karą byłoby, gdyby pomimo tego, że nie świadczą usług - otrzymywaliby (zgoda: mniejszą) zapłatę? -- pozdrawiam, Jarek Andrzejewski |
|