Data: 2010-06-14 19:34:11 | |
Autor: kogutek | |
przedmuch | |
VW Passat B4, 1.9 TDI, 90 KM, 400.000 km. 2 mechaników stwierdziło, że mam przedmuch do filtra powietrza. Co może byc przyczyną i jaki remont silnika mnie czeka, co i orientacyjnie za ile? Najbardziej stawiam na zawór (zawory) wydechowy w głowicy.Jak to przedmuch ze skrzyni korbowej to nie licz ze szkłem du. Pę obetrzesz. Żadne zawory, zaworki duperszwance po 15 złotych. Przy 400 tysiącach to nie ma pierścieni, tłoków, cylindrów. To znaczy są ale tak jakoby ich nie było. Remont kapitalny nazywa się taka operacja i kosztuje to od 4000 wzwyż w zależności od silnika i ceny części zamiennych. Niby jak przez zawory może coś przedostawać się do filtra. Nie ma żadnego połączenia między tymi elementami. Jedyna droga to przez trzonki zaworów i prowadnice. Możliwe ale nie realne. 400 tysięcy to bardzo duży przebieg można tylko pogratulować właścicielowi. -- |
|
Data: 2010-06-14 20:13:45 | |
Autor: Piotr Megabajt$ | |
przedmuch | |
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000b9e.4c166813newsgate.onet.pl... VW Passat B4, 1.9 TDI, 90 KM, 400.000 km. 2 mechaników stwierdziło, żeJak to przedmuch ze skrzyni korbowej to nie licz ze szkłem du. Pę obetrzesz. Tyle to benzyny VW z B4 przejeżdżają bez zająknięcia (400-500 tys), wiec o czym ty piszesz, powiedz Mi. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-06-15 09:21:04 | |
Autor: krzysiek82 | |
przedmuch | |
Piotr Megabajt$ pisze:
Tyle to benzyny VW z B4 przejeżdżają bez zająknięcia (400-500 tys), wiec o czym ty piszesz, powiedz Mi. Może i tyle przejadą jak się dba :) A jak wiadomo z tym bywa różnie :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-06-14 21:24:46 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
przedmuch | |
kogutek napisał(a):
Co Ty wypisujesz? Na tym silniku można 1 000 000 (milion)VW Passat B4, 1.9 TDI, 90 KM, 400.000 km.400 tysięcy to bardzo duży przebieg można tylko pogratulować właścicielowi. km zrobić zrobić bez remontu. Było kiedyś w TV jak właściciel Toledo od nowości z tym motorem jakąś nagrodę odbierał, chyba od Seata. A z poważniejszych napraw zapamiętałem wymianę uszczelki pod głowicą. Wszystko dokumentowane przez serwis, wymiany oleju, i naprawy. Najechał tyle, bo mieszkał w Polsce, a pracował w Austrii. Przy 400tyś remont to tylko przy niedbałości właściciela/li, lub ten silnik ma najechane więcej niż 400tyś. -- Krzysiek |
|
Data: 2010-06-14 22:30:28 | |
Autor: DoQ | |
przedmuch | |
Krzysztof 45 pisze: właścicielowi.
Co Ty wypisujesz? Na tym silniku można 1 000 000 (milion) No to przeciez przejechac moze. Co z tego ze bedzie żarł olej i dmuchał każdym możliwym otworem. Grunt ze dojedzie do 1000000km i odbierze nagrode. Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-06-15 13:38:56 | |
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | |
przedmuch | |
DoQ pisze:
(...) No to przeciez przejechac moze. LOL - w przebieg tego Toledo to ja średnio wierzę, ale faktem jest, że ta/te jednostki napędowe były bardzo udane i bez najmniejszych problemów robiły po kilkaset tysięcy kilometrów. Z moich doświadczeń do roboty były tylko głowice co jakiś czas, ale to chyba oczywiste, że np. po 300kkm warto coś z tym zrobić :) Z przypadłości konstrukcyjnych to pękanie głowic w okolicach zaworów, czy też komór wirowych. W grzecznie eksploatowanych występujące sporadycznie, przy eksploatacji miejskiej i skłonności do pedałowania na zimno występujące częściej. |
|
Data: 2010-06-14 22:33:39 | |
Autor: kogutek | |
przedmuch | |
kogutek napisał(a):Chyba ci na dekielek bije. Tyle to Rollsy może robią a może i nie robią. Następny co wieży telewizji. -- |
|
Data: 2010-06-15 12:51:40 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
przedmuch | |
kogutek pisze:
kogutek napisał(a):Chyba ci na dekielek bije. Tyle to Rollsy może robią a może i nie robią. No tak Ty jeździsz RR i wiesz co mówisz. Miałeś wogóle do czynienia z takim silnikiem?? Ja mam i znam bardzo dużo ludzi którzy używają tej konstrukcji, w różniej konfiguracji. Ojciec ma 1,9D, ja mam 1,9TD, parunastu znajomych ma 1,9TDI (90KM, 110KM). TEn TDI jest starej, dobrej i bardzo trwałej konstrukcji na pompie. Uwierz, że te silniki są najbardziej udaną konstrukcją VW, tak jak kiedyś 1,6D/TD. Pewnie naczytałeś się o 1,9TDI PD lub co gorsza o 2,0TDI. 1,9TDI pierwsze zostaw w spokoju. Te silniki przy odrobinie chęci i niskim nakładzie sił i finansów robią przebiegu 1 miliona kilometrów. Wystarczy na czas zmienić olej, filtry i nie katować gdy zimny i nie gasić odrazu po ostrej jeździe. |
|
Data: 2010-06-15 13:53:27 | |
Autor: CeSaR | |
przedmuch | |
Następny co wieży telewizji. A co do przebiegu ma wieża telewizyjna? C |
|
Data: 2010-06-15 14:30:53 | |
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | |
przedmuch | |
CeSaR pisze:
Następny co wieży telewizji. To pewnie kwestia wpływu natężenia pola em. W bezpośrednim sąsiedztwie anteny nadawczej bywa szkodliwe. W DC w okolicach PKiN są problemy z włączeniem/wyłączeniem alarmu w samochodzie, a Ty masz wątpliwości, że może wpływać na stan świadomości ;) |
|
Data: 2010-06-15 10:37:48 | |
Autor: Olek | |
przedmuch | |
On 2010-06-14 19:34, kogutek wrote:
się do filtra. Nie ma żadnego połączenia między tymi elementami. Jedyna droga to Dlatego silnika to 400 tysięcy to pierdnięcie. Widać, że masz "pojęcie". |
|
Data: 2010-06-15 12:45:30 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
przedmuch | |
kogutek pisze:
Możliwe ale nie realne. 400 tysięcy to bardzo duży przebieg można tylko pogratulować właścicielowi. Dla tego silnika, 400 tyś. km, jeżeli było choć troszkę dbane (zmiana oleju i filtrów na czas oraz w miarę rozsądne obchodzenie się z turbina) to zaledwie mniej niż połowa życia. Te silniki potrafią robić po 700 - 800 tyś. km bez ingerencji w niego (no dobra, wymiana UPG, rozrządu). Sam mam 1,9 ale TD (AAZ) i ma na blacie 376 tyś. km (kto wie ile faktycznie, bo toż to funkiel nówka nie śmigana z Niemiec, po dziadku, który przez 11 lat jeździł do kościoła, na zakupy i odwiedzić syna w MOnachium ;) ). Mimo tak "dużego" według Ciebie przebiegu, silnik działa bez problemu. W mrozy które było dochodzące do -30 stopni, odpalał aż miło, gdzie samochód stoi pod chmurką. Prędzej buda się rozleci (jak to ma miejsce w Golfiaczu MK3) niż silnik wyzionie ducha. Uwierz, że to nie są plotki, tylko prawda o bardzo dużych przebiegach tych silników. Co jak co, ale silnik 1,9 D/TD/TDI VWejowi udał się nieziemsko. Porównywać, je można do legendarnej trwałości dieselowych silników Miętusa montowanych w W123/W124, które okrągłą "bańkę" robią od tak poprostu. |
|
Data: 2010-06-15 19:18:19 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
przedmuch | |
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00000b9e.4c166813newsgate.onet.pl... VW Passat B4, 1.9 TDI, 90 KM, 400.000 km. 2 mechaników stwierdziło, żeJak to przedmuch ze skrzyni korbowej to nie licz ze szkłem du. Pę obetrzesz. zakładając, ze już ze dwóch polaków skręciło licznik, każdy o 200 tys km .. to to co piszesz moze być prawdziwe. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka |