Data: 2009-11-17 23:24:54 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
ToMasz pisze:
Poradźcie coś prosze. kto po 2000r montował jeszcze zwykłe, trwałe diesle? 1.9SDI w jakimś toczydle by VW/Skoda. Caddy, Fabia kombi - coś w tym guście. Proste, bez turbo, żywotne dość. Muł roboczy po prostu. Może też być jakieś 1.9D by PSA w Partnerze/Berlingo czy np. P306 kombi. Renault w Kangoo też montował jakieś 1.9. Wszystko to będzie miało w okolicach 60-70KM, więc dynamiką grzeszyć nie będzie. Za to będzie trwałe i dość odporne na jakość paliwa. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę." |
|
Data: 2009-11-18 00:02:04 | |
Autor: ToMasz | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
ToMasz pisze:Skoda! o tym producencie zapomniałem Caddy, Fabia kombi - coś w tymO ile wiem dobrze szukałem( moge sie mylić) to nie HDI - skonczyły sie właśnie w okolicy 2000r Renault w Kangoo też montował jakieś 1.9. Wszystko to będzie miało wwłaśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni, mało pali i montowano go go Octavi, mam nadzieje ze kombi. Pytanie do którego roku. Pytanie dodatkowe, do czego jeszcze go wkładano (poza oczywiscie VW) w jak najmłodszych autach. |
|
Data: 2009-11-18 08:53:58 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hdva1d$o5u$1inews.gazeta.pl...
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten 1.9 to dość trwały silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po ostrym "pałowaniu" dać mu odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie każdym uturbionym. Ale jeśli ma być jeszcze odporniej to SDI, który również jest ekonomiczny, możesz mu wymienić pompę na mocniejszą i nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś wolnossącego w benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel, skoro nie zależy ci na małym spalaniu ;) |
|
Data: 2009-11-18 10:13:47 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
gosmo pisze:
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten 1.9 to dość trwały silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po ostrym "pałowaniu" dać mu odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie każdym uturbionym. Ale jeśli ma być jeszcze odporniej to SDI, który również jest ekonomiczny, możesz mu wymienić pompę na mocniejszą i nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś wolnossącego w benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel, skoro nie zależy ci na małym spalaniu ;) Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole. |
|
Data: 2009-11-19 08:39:33 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:he0dsj$n8t$5bgp.inds.pl...
gosmo pisze: 1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;) |
|
Data: 2009-11-19 14:34:52 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole. Przeczytałeś linijkę na którą odpowiadasz? Jaki 1.9TDI? Chodzi o silnik 1.9D. Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-11-20 08:17:16 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:he3hmf$efs$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał Tę: "właśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni,"? Hmmm... ja tak, ty chyba nie ;) |
|
Data: 2009-11-20 10:06:16 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał Jaki 1.9TDI? Człowiek napisał o 1.9D. EOT |
|
Data: 2009-11-20 14:38:09 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:he5mqg$gb7$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał Coś słabo szukasz ;) |
|
Data: 2009-11-19 14:38:44 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
gosmo pisze:
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometriiAle ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole. Mysalem, ze mowili o XUD 1.9D z cytryny |
|
Data: 2009-11-20 08:19:09 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:he3hpe$nsh$1bgp.inds.pl...
gosmo pisze: Ano sorki, nie wyciąłem niepotrzebnej części wypowiedzi przedmówcy :/ |
|
Data: 2009-11-18 12:24:31 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
gosmo pisze:
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten 1.9 to dość trwały silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po ostrym "pałowaniu" dać mu odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie każdym uturbionym. Ale jeśli ma być jeszcze odporniej to SDI, który również jest ekonomiczny, możesz mu wymienić pompę na mocniejszą i nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś wolnossącego w benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel, skoro nie zależy ci na małym spalaniu ;) 1,9 90KM też na rzepaku pojedzie - doświadczenie Niemców w tym temacie to potwierdza, ino trzeba ten rzepak podgrzać przed podaniem na pompę i dobrze używac dodatku zapobiegającego koksowaniu (DFX). Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-11-18 22:59:12 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów. Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"? ZK |
|
Data: 2009-11-19 01:30:13 | |
Autor: złoty | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Hektor pisze:
zieeew.. ..ten "zloty" wiecej prawdopodbnie aut uzytkowal niz bedziesz mial okazje sie w zyciu "przejechac". I naprawde nie musisz szukac moich "metamorfoz" ani wycierac sobie moim nickiem swojej geby. Przykro mi, ze ujawnilem twoja ignorancje w zakresie opon. Ale czemu sie odgrywasz na ToMaszu?! Po prosu przedstaw mu jakie auto ci sie podobalo na ulicy i co o nim wyczytales na tym Onecie.. Ja ze swej strony podtrzymam opinie Waldka, by szukal XUD9 (stary ale jary) badz DW8 (mlodszy ale z elektronika niestety)... A. |
|
Data: 2009-11-19 14:40:50 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "złoty" <goldnoname@gazeta.pl> napisał
zieeew.. Jesteś ofiarą jakiejś grupy terapeutycznej? Pomimo banalnie łatwo sprawdzalnych dowodów Twojego lamerstwa, pilęgnujesz wiarę w siebie, podnosząc się na duchu moją "ignorancją"? W którym miejscu? ZK |
|
Data: 2009-11-22 02:13:03 | |
Autor: złoty | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Hektor pisze:
Użytkownik "złoty" <goldnoname@gazeta.pl> napisał ...alez oczywiscie - grupy "zwolennikow Hektora". Twierdza, jakobys zawsze mial racje i mialbym Ci przytakiwac. Na razie sie opieram choc rozsmieszaja mnie coraz bardziej...kto wie? ..moze wkrotce sie poddam Pomimo banalnie łatwo sprawdzalnych dowodów Twojego lamerstwa, \ ...hahahaha...Dzizes.. jestes nie tylko zabawny ale i ..zalosny. pzdr fahofcooow! A. |
|
Data: 2009-11-19 07:58:55 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Hektor pisze:
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał No niestety ale musze potwierdzić - poczytaj o notlaufie w 1,9TDI i poczytaj których silników to dotyczy :D praktycznie wszystkich ze zmienną geometrią łopatek ;) Pozdrawiam !! PS: Była i jakaś wersja 90KM ze zmienną geometrią - więc kupując 90KM może i ten model trafić :D |
|
Data: 2009-11-19 14:36:13 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał
No niestety ale musze potwierdzić - poczytaj o notlaufie w 1,9TDI i poczytaj których silników to dotyczy :D praktycznie wszystkich ze zmienną geometrią łopatek ;) Pytanie czy jest to usterka której powszechność zasługije na stwierdzenie "przysparza dość sporo problemów"? ZK |
|
Data: 2009-11-19 08:45:11 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:he1rbn$5ls$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał Fachowcem żadnym nie jestem, tu masz racje. Ale kolejne śmiałe stwierdzenie, że problem zapieczonych kierowniczek nie występuje. Jeśli wiesz jak się takim silnikiem "opiekować" to nie będzie z tym problemów. A opieka polega na przegonieniu auta co jakiś czas, pomaga czasem nawet gdy problem notlauf się już pojawił. Ale ja cię jeszcze trochę podkarmię... dobrze też by było, aby unikać auta z filtrem cząstek stałych jeśli zależy na trwałości i bezawaryjności. |
|
Data: 2009-11-19 14:32:30 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Fachowcem żadnym nie jestem, tu masz racje. Ale kolejne śmiałe stwierdzenie, że problem zapieczonych kierowniczek nie występuje. Jeśli wiesz jak się takim silnikiem "opiekować" to nie będzie z tym problemów. A opieka polega na przegonieniu auta co jakiś czas, pomaga czasem nawet gdy problem notlauf się już pojawił. Ale ja cię jeszcze trochę podkarmię... dobrze też by było, aby unikać auta z filtrem cząstek stałych jeśli zależy na trwałości i bezawaryjności. Nie wiem po co powtarzasz klepane na grupie i w prasie kobiecej slogany. O turbinie, "pałowaniu" i wyłączaniu, okresowym "przeganianiu" itp. zjawiskach wiedzą już wszyscy i każdy. Mnie chodziło o stwierdzenie jakoby zapieczenie kierownic było ustarką powszechną. Skąd taki pogląd? Zbigniew Kordan |
|
Data: 2009-11-20 08:23:22 | |
Autor: gosmo | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:he3hi2$e62$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał Z obserwacji wśród znajomych. Nie mam Ci jak ich przedstawić ;) więc mogę co najwyżej odesłać tam, abyś mógł zobaczyć, że to nie są jednostkowe przypadki: http://tiny.pl/hxcd4 |
|
Data: 2009-11-20 10:08:18 | |
Autor: Hektor | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Z obserwacji wśród znajomych. Nie mam Ci jak ich przedstawić ;) więc mogę co najwyżej odesłać tam, abyś mógł zobaczyć, że to nie są jednostkowe przypadki: http://tiny.pl/hxcd4 No, to rzeczywiście jest solidna postawa. Ja nie pisałem, że są to jednostkowe przypadki za to Ty napisałeś, że jest z tym "dość sporo problemów". Bo wyczytałeś w wyszukiwarce i zapytałeś znajomych? Spróbuj chociaż zerknąć na fora poszczególnych marek, a zobaczysz, że są dużo bardziej pospolite usterki niż ta. EOT |
|
Data: 2009-11-19 09:26:30 | |
Autor: krzysiek82 | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Hektor pisze:
Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"? Auto z turbiną ze zmienną geometrią, musi od czasu do czasu zostać przegonione, zapobiega to zapiekaniu się prowadnicy. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-11-19 13:01:01 | |
Autor: Marek P. | |
prosty Diesel, najlepiej z kratką | |
Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów Bo ludzie nie wymieniają oleju a jak wymieniaja to w warsztatach czyli nie koniecznie został wymieniony. Później żalą się na forach i to są skutki. Ja tez nie mam problemów z turbinami a auta oddaję do żyda z przebiegami ok 350 tys. |