Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   prosty Diesel, najlepiej z kratką

prosty Diesel, najlepiej z kratką

Data: 2009-11-17 23:24:54
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
prosty Diesel, najlepiej z kratką
ToMasz pisze:

Poradźcie coś prosze. kto po 2000r montował jeszcze zwykłe, trwałe diesle?

1.9SDI w jakimś toczydle by VW/Skoda. Caddy, Fabia kombi - coś w tym guście. Proste, bez turbo, żywotne dość. Muł roboczy po prostu.
Może też być jakieś 1.9D by PSA w Partnerze/Berlingo czy np. P306 kombi. Renault w Kangoo też montował jakieś 1.9. Wszystko to będzie miało w okolicach 60-70KM, więc dynamiką grzeszyć nie będzie. Za to będzie trwałe i dość odporne na jakość paliwa.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być
  jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie
  się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę."

Data: 2009-11-18 00:02:04
Autor: ToMasz
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
ToMasz pisze:

Poradźcie coś prosze. kto po 2000r montował jeszcze zwykłe, trwałe
diesle?

1.9SDI w jakimś toczydle by VW/Skoda.
Skoda! o tym producencie zapomniałem

Caddy, Fabia kombi - coś w tym
guście. Proste, bez turbo, żywotne dość. Muł roboczy po prostu.
Może też być jakieś 1.9D by PSA w Partnerze/Berlingo czy np. P306 kombi.
O ile wiem dobrze szukałem( moge sie mylić) to nie HDI - skonczyły sie
właśnie w okolicy 2000r
Renault w Kangoo też montował jakieś 1.9. Wszystko to będzie miało w
okolicach 60-70KM, więc dynamiką grzeszyć nie będzie. Za to będzie
trwałe i dość odporne na jakość paliwa.

właśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni, mało
pali i montowano go go Octavi, mam nadzieje ze kombi. Pytanie do którego
roku. Pytanie dodatkowe, do czego jeszcze go wkładano (poza oczywiscie
VW) w jak najmłodszych autach.

Data: 2009-11-18 08:53:58
Autor: gosmo
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hdva1d$o5u$1inews.gazeta.pl...
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
ToMasz pisze:
Poradźcie coś prosze. kto po 2000r montował jeszcze zwykłe, trwałe
diesle?
1.9SDI w jakimś toczydle by VW/Skoda.
Skoda! o tym producencie zapomniałem
Caddy, Fabia kombi - coś w tym
guście. Proste, bez turbo, żywotne dość. Muł roboczy po prostu.
Może też być jakieś 1.9D by PSA w Partnerze/Berlingo czy np. P306 kombi.
O ile wiem dobrze szukałem( moge sie mylić) to nie HDI - skonczyły sie
właśnie w okolicy 2000r
Renault w Kangoo też montował jakieś 1.9. Wszystko to będzie miało w
okolicach 60-70KM, więc dynamiką grzeszyć nie będzie. Za to będzie
trwałe i dość odporne na jakość paliwa.
właśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni, mało
pali i montowano go go Octavi, mam nadzieje ze kombi. Pytanie do którego
roku. Pytanie dodatkowe, do czego jeszcze go wkładano (poza oczywiscie
VW) w jak najmłodszych autach.

Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten 1.9 to dość trwały silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po ostrym "pałowaniu" dać mu odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie każdym uturbionym. Ale jeśli ma być jeszcze odporniej to SDI, który również jest ekonomiczny, możesz mu wymienić pompę na mocniejszą i nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś wolnossącego w benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel, skoro nie zależy ci na małym spalaniu ;)

Data: 2009-11-18 10:13:47
Autor: Marcin J. Kowalczyk
prosty Diesel, najlepiej z kratką
gosmo pisze:
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten 1.9 to dość trwały silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po ostrym "pałowaniu" dać mu odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie każdym uturbionym. Ale jeśli ma być jeszcze odporniej to SDI, który również jest ekonomiczny, możesz mu wymienić pompę na mocniejszą i nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś wolnossącego w benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel, skoro nie zależy ci na małym spalaniu ;)

Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.

Data: 2009-11-19 08:39:33
Autor: gosmo
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:he0dsj$n8t$5bgp.inds.pl...
gosmo pisze:
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii
łopatek, a to  właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten
1.9 to dość trwały  silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po
ostrym "pałowaniu" dać mu  odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie
każdym uturbionym. Ale jeśli ma  być jeszcze odporniej to SDI, który
również jest ekonomiczny, możesz mu  wymienić pompę na mocniejszą i
nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś  wolnossącego w
benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel,  skoro
nie zależy ci na małym spalaniu ;)
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.

1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)

Data: 2009-11-19 14:34:52
Autor: Hektor
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał

Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.

1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)

Przeczytałeś linijkę na którą odpowiadasz? Jaki 1.9TDI? Chodzi o silnik 1.9D.

Zbigniew Kordan

Data: 2009-11-20 08:17:16
Autor: gosmo
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:he3hmf$efs$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.
1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)
Przeczytałeś linijkę na którą odpowiadasz? Jaki 1.9TDI? Chodzi o silnik 1.9D.

Tę: "właśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni,"?
Hmmm... ja tak, ty chyba nie ;)

Data: 2009-11-20 10:06:16
Autor: Hektor
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał

Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.
1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)
Przeczytałeś linijkę na którą odpowiadasz? Jaki 1.9TDI? Chodzi o silnik 1.9D.

Tę: "właśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni,"?
Hmmm... ja tak, ty chyba nie ;)

Jaki 1.9TDI? Człowiek napisał o 1.9D.

EOT

Data: 2009-11-20 14:38:09
Autor: gosmo
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:he5mqg$gb7$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.
1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)
Przeczytałeś linijkę na którą odpowiadasz? Jaki 1.9TDI? Chodzi o silnik 1.9D.
Tę: "właśnie sprawdziłem był taki silnik VW 1.9 TDI poj 1896 90koni,"?
Hmmm... ja tak, ty chyba nie ;)
Jaki 1.9TDI? Człowiek napisał o 1.9D.
EOT

Coś słabo szukasz ;)

Data: 2009-11-19 14:38:44
Autor: Marcin J. Kowalczyk
prosty Diesel, najlepiej z kratką
gosmo pisze:
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii
łopatek, a to  właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten
1.9 to dość trwały  silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po
ostrym "pałowaniu" dać mu  odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie
każdym uturbionym. Ale jeśli ma  być jeszcze odporniej to SDI, który
również jest ekonomiczny, możesz mu  wymienić pompę na mocniejszą i
nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś  wolnossącego w
benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel,  skoro
nie zależy ci na małym spalaniu ;)
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.

1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)

Mysalem, ze mowili o XUD 1.9D z cytryny

Data: 2009-11-20 08:19:09
Autor: gosmo
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:he3hpe$nsh$1bgp.inds.pl...
gosmo pisze:
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii
łopatek, a to  właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten
1.9 to dość trwały  silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po
ostrym "pałowaniu" dać mu  odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie
każdym uturbionym. Ale jeśli ma  być jeszcze odporniej to SDI, który
również jest ekonomiczny, możesz mu  wymienić pompę na mocniejszą i
nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś  wolnossącego w
benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel,  skoro
nie zależy ci na małym spalaniu ;)
Ale ten 1.9D ma to do siebie, ze nie mial turbo - wogole.
1.9TDI nie miał turbo? Śmiałe twierdzenie ;)
Mysalem, ze mowili o XUD 1.9D z cytryny

Ano sorki, nie wyciąłem niepotrzebnej części wypowiedzi przedmówcy :/

Data: 2009-11-18 12:24:31
Autor: Czarek Daniluk
prosty Diesel, najlepiej z kratką
gosmo pisze:

Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów. Dlatego ten 1.9 to dość trwały silnik. Trzeba tylko uważać na jedno, aby po ostrym "pałowaniu" dać mu odpocząć na niskich obrotach, jak w prawie każdym uturbionym. Ale jeśli ma być jeszcze odporniej to SDI, który również jest ekonomiczny, możesz mu wymienić pompę na mocniejszą i nawet jeździć na rzepaku ;) Ewentualnie coś wolnossącego w benzynie... np. w VAGu jest 1.6MPI 102KM, bo po co Ci diesel, skoro nie zależy ci na małym spalaniu ;)

1,9 90KM też na rzepaku pojedzie - doświadczenie Niemców w tym temacie to potwierdza, ino trzeba ten rzepak podgrzać przed podaniem na pompę i dobrze używac dodatku zapobiegającego koksowaniu (DFX).

Pozdrawiam !!

Data: 2009-11-18 22:59:12
Autor: Hektor
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał

Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów.

Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"?

ZK

Data: 2009-11-19 01:30:13
Autor: złoty
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Hektor pisze:


Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"?



zieeew..
..ten "zloty" wiecej prawdopodbnie aut uzytkowal niz bedziesz mial okazje sie w zyciu "przejechac". I naprawde nie musisz szukac moich "metamorfoz" ani wycierac sobie moim nickiem swojej geby. Przykro mi, ze ujawnilem twoja ignorancje w zakresie opon. Ale czemu sie odgrywasz na ToMaszu?!  Po prosu przedstaw mu jakie auto ci sie podobalo na ulicy i co o nim wyczytales na tym Onecie..
Ja ze swej strony podtrzymam opinie Waldka, by szukal XUD9 (stary ale jary) badz DW8 (mlodszy ale z elektronika niestety)...

A.

Data: 2009-11-19 14:40:50
Autor: Hektor
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "złoty" <goldnoname@gazeta.pl> napisał

zieeew..
.ten "zloty" wiecej prawdopodbnie aut uzytkowal niz bedziesz mial okazje sie w zyciu "przejechac". I naprawde nie musisz szukac moich "metamorfoz" ani wycierac sobie moim nickiem swojej geby. Przykro mi, ze ujawnilem twoja ignorancje w zakresie opon.

Jesteś ofiarą jakiejś grupy terapeutycznej? Pomimo banalnie łatwo sprawdzalnych dowodów Twojego lamerstwa, pilęgnujesz wiarę w siebie, podnosząc się na duchu moją "ignorancją"? W którym miejscu?

ZK

Data: 2009-11-22 02:13:03
Autor: złoty
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Hektor pisze:
Użytkownik "złoty" <goldnoname@gazeta.pl> napisał

zieeew..
.ten "zloty" wiecej prawdopodbnie aut uzytkowal niz bedziesz mial okazje sie w zyciu "przejechac". I naprawde nie musisz szukac moich "metamorfoz" ani wycierac sobie moim nickiem swojej geby. Przykro mi, ze ujawnilem twoja ignorancje w zakresie opon.

Jesteś ofiarą jakiejś grupy terapeutycznej?

...alez oczywiscie - grupy "zwolennikow Hektora". Twierdza, jakobys zawsze mial racje i mialbym Ci przytakiwac. Na razie sie opieram choc rozsmieszaja mnie coraz bardziej...kto wie? ..moze wkrotce sie poddam

Pomimo banalnie łatwo sprawdzalnych dowodów Twojego lamerstwa, \

...hahahaha...Dzizes.. jestes nie tylko zabawny ale i ..zalosny.

pzdr fahofcooow!
A.

Data: 2009-11-19 07:58:55
Autor: Czarek Daniluk
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Hektor pisze:
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał

Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii łopatek, a to właśnie przysparza dość sporo problemów.

Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"?

ZK

No niestety ale musze potwierdzić - poczytaj o notlaufie w 1,9TDI i poczytaj których silników to dotyczy :D praktycznie wszystkich ze zmienną geometrią łopatek ;)

Pozdrawiam !!

PS:
Była i jakaś wersja 90KM ze zmienną geometrią - więc kupując 90KM może i ten model trafić :D

Data: 2009-11-19 14:36:13
Autor: Hektor
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał

No niestety ale musze potwierdzić - poczytaj o notlaufie w 1,9TDI i poczytaj których silników to dotyczy :D praktycznie wszystkich ze zmienną geometrią łopatek ;)

Pytanie czy jest to usterka której powszechność zasługije na stwierdzenie "przysparza dość sporo problemów"?

ZK

Data: 2009-11-19 08:45:11
Autor: gosmo
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:he1rbn$5ls$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Zaletą tego silnika było/jest to, że nie ma zmiennej geometrii
łopatek, a  to właśnie przysparza dość sporo problemów.
Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd
taki  pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za
nowy  "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"?
ZK

Fachowcem żadnym nie jestem, tu masz racje. Ale kolejne śmiałe stwierdzenie, że problem zapieczonych kierowniczek nie występuje. Jeśli wiesz jak się takim silnikiem "opiekować" to nie będzie z tym problemów. A opieka polega na przegonieniu auta co jakiś czas, pomaga czasem nawet gdy problem notlauf się już pojawił. Ale ja cię jeszcze trochę podkarmię... dobrze też by było, aby unikać auta z filtrem cząstek stałych jeśli zależy na trwałości i bezawaryjności.

Data: 2009-11-19 14:32:30
Autor: Hektor
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał

Fachowcem żadnym nie jestem, tu masz racje. Ale kolejne śmiałe stwierdzenie, że problem zapieczonych kierowniczek nie występuje. Jeśli wiesz jak się takim silnikiem "opiekować" to nie będzie z tym problemów. A opieka polega na przegonieniu auta co jakiś czas, pomaga czasem nawet gdy problem notlauf się już pojawił. Ale ja cię jeszcze trochę podkarmię... dobrze też by było, aby unikać auta z filtrem cząstek stałych jeśli zależy na trwałości i bezawaryjności.

Nie wiem po co powtarzasz klepane na grupie i w prasie kobiecej slogany. O turbinie, "pałowaniu" i wyłączaniu, okresowym "przeganianiu" itp. zjawiskach wiedzą już wszyscy i każdy. Mnie chodziło o stwierdzenie jakoby zapieczenie kierownic było ustarką powszechną. Skąd taki pogląd?

Zbigniew Kordan

Data: 2009-11-20 08:23:22
Autor: gosmo
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał w wiadomości news:he3hi2$e62$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał
Fachowcem żadnym nie jestem, tu masz racje. Ale kolejne śmiałe stwierdzenie, że problem zapieczonych kierowniczek nie występuje. Jeśli wiesz jak się takim silnikiem "opiekować" to nie będzie z tym
problemów. A  opieka polega na przegonieniu auta co jakiś czas, pomaga
czasem nawet gdy  problem notlauf się już pojawił. Ale ja cię jeszcze
trochę podkarmię...  dobrze też by było, aby unikać auta z filtrem
cząstek stałych jeśli zależy  na trwałości i bezawaryjności.
Nie wiem po co powtarzasz klepane na grupie i w prasie kobiecej slogany.
O  turbinie, "pałowaniu" i wyłączaniu, okresowym "przeganianiu" itp.
zjawiskach  wiedzą już wszyscy i każdy. Mnie chodziło o stwierdzenie
jakoby zapieczenie  kierownic było ustarką powszechną. Skąd taki pogląd?


Z obserwacji wśród znajomych. Nie mam Ci jak ich przedstawić ;) więc mogę co najwyżej odesłać tam, abyś mógł zobaczyć, że to nie są jednostkowe przypadki: http://tiny.pl/hxcd4

Data: 2009-11-20 10:08:18
Autor: Hektor
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Użytkownik "gosmo" <tojest@mojmail.pl> napisał

Z obserwacji wśród znajomych. Nie mam Ci jak ich przedstawić ;) więc mogę co najwyżej odesłać tam, abyś mógł zobaczyć, że to nie są jednostkowe przypadki: http://tiny.pl/hxcd4

No, to rzeczywiście jest solidna postawa. Ja nie pisałem, że są to jednostkowe przypadki za to Ty napisałeś, że jest z tym "dość sporo problemów". Bo wyczytałeś w wyszukiwarce i zapytałeś znajomych? Spróbuj chociaż zerknąć na fora poszczególnych marek, a zobaczysz, że są dużo bardziej pospolite usterki niż ta.

EOT

Data: 2009-11-19 09:26:30
Autor: krzysiek82
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Hektor pisze:

Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza "złotego"?

ZK

Auto z turbiną ze zmienną geometrią, musi od czasu do czasu zostać przegonione, zapobiega to zapiekaniu się prowadnicy.

--
krzysiek82

Data: 2009-11-19 13:01:01
Autor: Marek P.
prosty Diesel, najlepiej z kratką
Miałem, jeździłem i znam/znałem ze trzydzieści kilka samochodów
mających turbiny ze zmienną geometrią. W żadnym nie było z tym
problemów. Skąd taki pomysł, że "to właśnie przysparza dość sporo
problemów"? Co to za nowy "fachowiec" na grupie, jakaś metamorfoza
"złotego"?

Bo ludzie nie wymieniają oleju a jak wymieniaja to w warsztatach czyli nie koniecznie został wymieniony. Później żalą się na forach i to są skutki. Ja tez nie mam problemów z turbinami a auta oddaję do żyda z przebiegami ok 350 tys.

prosty Diesel, najlepiej z kratką

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona