Data: 2016-07-07 14:24:51 | |
Autor: twistedme | |
problem z rozruchem silnika | |
W dniu 2016-07-07 o 13:21, zhbick pisze:
Bardzo sporadycznie zdarza mi się problem z rozruchem gorącego silnika czujnik położenia wału? https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU |
|
Data: 2016-07-07 15:21:51 | |
Autor: sirapacz | |
problem z rozruchem silnika | |
czujnik położenia wału? przerabiam wlasnie w doblo - pierwsza awaria po 4 latach :) nie pasuje do opisu. celowałbym w silnik krokowy w przepustnicy. na 90% wyczyścić a jeśli martwy wymienić. |
|
Data: 2016-07-07 15:51:18 | |
Autor: twistedme | |
problem z rozruchem silnika | |
W dniu 2016-07-07 o 15:21, sirapacz pisze:
U mnie też kilka razy się zdarzyło, że nie chciał zapalić na gorącym i kompie miałem błąd czujnika położenia wału. Od kilku tygodni (odpukać) spokój. To mi się skojarzyło, fakt że te obroty 500 nie pasują, bo wtedy w ogóle nie pali. A Ty jakie miałeś objawy? |
|
Data: 2016-07-07 18:46:30 | |
Autor: sirapacz | |
problem z rozruchem silnika | |
A Ty jakie miałeś objawy? dość spora ilość bluzgów jak na poranek. a na poważnie to u mnie też tak w kratkę ostatnio zapalał. mnie w przeciwieństwie do innych nie gasł w czasie jazdy. Po dłuższym lub krótszym kręceniu zwykle odpalał. dzisiaj musiałem lecieć do drugiego samochodu. mam już czujnik i dzisiaj zamontuje:P tobie też radzę go kupić zanim ci zdechnie do końca. błędy miałem oczywiście takie same. |
|
Data: 2016-07-08 07:36:56 | |
Autor: twistedme | |
problem z rozruchem silnika | |
W dniu 2016-07-07 o 18:46, sirapacz pisze:
U mnie też nie gasł. Pisałem tu też o tym z resztą. Ciekawostka, bo tak jak piszę - problem wystąpił 3 razy na ciepłym silniku, ale nie po jakiejś trasie tylko po kilkunastominutowej jeździe, raz po godzinnym postoju, więc na zimnym i trzeci raz nie pamiętam już. Check engine nie było, tylko po podłączeniu kompa jako błąd oczekujący P0336 Crankshaft Position Sensor A Circuit Range/Performance. Skasowałem 2x a za trzecim razem nie kasowałem nawet, ale jako oczekujący sam zniknął po kilku prawidłowych odpaleniach. Teraz patrzę, że to było ok 20.05 i od tamtej pory nic się kompletnie nie dzieje... Ale może rzeczywiście kupię, jak jestem "po wypłacie", bo znając życie to padnie mi akurat jak nie będę miał kasy :) Chociaż to tanie. Gdzie szukać w silniku tego ustrojstwa? Żadnych specjalistycznych narzędzi chyba nie trzeba? |
|
Data: 2016-07-08 09:37:35 | |
Autor: sirapacz | |
problem z rozruchem silnika | |
Ale może rzeczywiście kupię, jak jestem "po wypłacie", bo znając życieale spradz czy napewno bedzie pasowal... jak wymontowałem swoj to okazalo sie ze inny jest. potem sie dowiedzialem ze wystepowaly 2 rodzaje.... Gdzie szukać w silniku tego ustrojstwa? Żadnych specjalistycznych nie wiem jak u ciebie ale moge ci powiedziec jak w silniku 1.9JTD 105KM w Doblo (i innych z tym silnikiem). Torx 40 na jedną śrubkę. Czujnik znajduje się w pobliżu alternatora (jakieś 40cm od niego). dojście z kanału najlepsze. Jest on zamocowany powyżej miski olejowej z tyłu silnika. Kabelek od niego idzie w stronę altrernatora. pamietaj ze to opis dla mojego silnika - w zaleznosci co masz moze byc w roznych miejscach np z przodu silnika a może być wręcz na wierzchu jak silnik benzynowy (np punto mialo tak, że ręką można go wyjąć od góry bez żadnej ginekologii). ostrożnie ściągaj wtyczkę by jej nie uszkodzić - jak będzie połamana albo pęknięta to zaczną ci śniedzieć styki. |
|