Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   problem z rozruchem silnika

problem z rozruchem silnika

Data: 2016-07-07 14:24:51
Autor: twistedme
problem z rozruchem silnika
W dniu 2016-07-07 o 13:21, zhbick pisze:
Bardzo sporadycznie zdarza mi się problem z rozruchem gorącego silnika
(Honda V-Tec 1.5 rok 2000 przebieg 40 tys km - autentyczny). Na zimno
odpala od razu, na ciepło zazwyczaj też, chociaż wówczas ma niskie
obroty ~500. Ale czasem - raz na kilka dni - się zdarza, że rozgrzany
wymaga kilku- kilkunastu prób, zanim zaskoczy. Jaka może być tego
przyczyna?

czujnik położenia wału?

https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU

Data: 2016-07-07 15:21:51
Autor: sirapacz
problem z rozruchem silnika

czujnik położenia wału?

https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU

przerabiam wlasnie w doblo - pierwsza awaria po 4 latach :)
nie pasuje do opisu. celowałbym w silnik krokowy w przepustnicy.
na 90%

wyczyścić a jeśli martwy wymienić.

Data: 2016-07-07 15:51:18
Autor: twistedme
problem z rozruchem silnika
W dniu 2016-07-07 o 15:21, sirapacz pisze:

czujnik położenia wału?

https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU

przerabiam wlasnie w doblo - pierwsza awaria po 4 latach :)
nie pasuje do opisu. celowałbym w silnik krokowy w przepustnicy.
na 90%

wyczyścić a jeśli martwy wymienić.

U mnie też kilka razy się zdarzyło, że nie chciał zapalić na gorącym i kompie miałem błąd czujnika położenia wału. Od kilku tygodni (odpukać) spokój.

To mi się skojarzyło, fakt że te obroty 500 nie pasują, bo wtedy w ogóle nie pali.

A Ty jakie miałeś objawy?

Data: 2016-07-07 18:46:30
Autor: sirapacz
problem z rozruchem silnika

A Ty jakie miałeś objawy?

dość spora ilość bluzgów jak na poranek.

a na poważnie to u mnie też tak w kratkę ostatnio zapalał. mnie w przeciwieństwie do innych nie gasł w czasie jazdy. Po dłuższym lub krótszym kręceniu zwykle odpalał. dzisiaj musiałem lecieć do drugiego samochodu. mam już czujnik i dzisiaj zamontuje:P

tobie też radzę go kupić zanim ci zdechnie do końca. błędy miałem oczywiście takie same.

Data: 2016-07-08 07:36:56
Autor: twistedme
problem z rozruchem silnika
W dniu 2016-07-07 o 18:46, sirapacz pisze:

A Ty jakie miałeś objawy?

dość spora ilość bluzgów jak na poranek.

a na poważnie to u mnie też tak w kratkę ostatnio zapalał. mnie w
przeciwieństwie do innych nie gasł w czasie jazdy. Po dłuższym lub
krótszym kręceniu zwykle odpalał. dzisiaj musiałem lecieć do drugiego
samochodu. mam już czujnik i dzisiaj zamontuje:P

tobie też radzę go kupić zanim ci zdechnie do końca. błędy miałem
oczywiście takie same.

U mnie też nie gasł. Pisałem tu też o tym z resztą. Ciekawostka, bo tak jak piszę - problem wystąpił 3 razy na ciepłym silniku, ale nie po jakiejś trasie tylko po kilkunastominutowej jeździe, raz po godzinnym postoju, więc na zimnym i trzeci raz nie pamiętam już.

Check engine nie było, tylko po podłączeniu kompa jako błąd oczekujący P0336 Crankshaft Position Sensor A Circuit Range/Performance.

Skasowałem 2x a za trzecim razem nie kasowałem nawet, ale jako oczekujący sam zniknął po kilku prawidłowych odpaleniach.

Teraz patrzę, że to było ok 20.05 i od tamtej pory nic się kompletnie nie dzieje...

Ale może rzeczywiście kupię, jak jestem "po wypłacie", bo znając życie to padnie mi akurat jak nie będę miał kasy :) Chociaż to tanie.

Gdzie szukać w silniku tego ustrojstwa? Żadnych specjalistycznych narzędzi chyba nie trzeba?

Data: 2016-07-08 09:37:35
Autor: sirapacz
problem z rozruchem silnika

Ale może rzeczywiście kupię, jak jestem "po wypłacie", bo znając życie
to padnie mi akurat jak nie będę miał kasy :) Chociaż to tanie.
ale spradz czy napewno bedzie pasowal... jak wymontowałem swoj to okazalo sie ze inny jest. potem sie dowiedzialem ze wystepowaly 2 rodzaje....

Gdzie szukać w silniku tego ustrojstwa? Żadnych specjalistycznych
narzędzi chyba nie trzeba?

nie wiem jak u ciebie ale moge ci powiedziec jak w silniku 1.9JTD 105KM w Doblo (i innych z tym silnikiem). Torx 40 na jedną śrubkę. Czujnik znajduje się w pobliżu alternatora (jakieś 40cm od niego). dojście z kanału najlepsze. Jest on zamocowany powyżej miski olejowej z tyłu silnika. Kabelek od niego idzie w stronę altrernatora.

pamietaj ze to opis dla mojego silnika - w zaleznosci co masz moze byc w roznych miejscach np z przodu silnika a może być wręcz na wierzchu jak silnik benzynowy (np punto mialo tak, że ręką można go wyjąć od góry bez żadnej ginekologii).

ostrożnie ściągaj wtyczkę by jej nie uszkodzić - jak będzie połamana albo pęknięta to zaczną ci śniedzieć styki.

problem z rozruchem silnika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona