Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   pomiar odcinkowy

pomiar odcinkowy

Data: 2014-02-24 22:17:34
Autor: J.F.
pomiar odcinkowy

a propos - jak te "radary" beda sobie w nocy radzily ?

Kazdemu beda blyskaly po oczach, czy w podczerwieni, czy w nocy nie
beda dzialaly ? J.

Data: 2014-02-24 14:11:25
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 22:17:34 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
a propos - jak te "radary" beda sobie w nocy radzily ?



Kazdemu beda blyskaly po oczach, czy w podczerwieni, czy w nocy nie

beda dzialaly ? J.

To zależy ile kasy takie coś zarobi. Jak dostatecznie dużo to nie widzę problemu żeby dziennie wydać 10 złotych za oświetlenie miejsca latarniami tak że jak w słoneczny dzień będzie oświetlone w nocy.. Jak by zasilać z agregatu bo nie ma możliwości podciągnięcia zasilania to wyjdzie 50 złotych dziennie. Też niedużo.

Data: 2014-02-25 07:41:32
Autor: J.F.
pomiar odcinkowy
Dnia Mon, 24 Feb 2014 14:11:25 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 22:17:34 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
a propos - jak te "radary" beda sobie w nocy radzily ?
Kazdemu beda blyskaly po oczach, czy w podczerwieni, czy w nocy nie
beda dzialaly ?
To zależy ile kasy takie coś zarobi. Jak dostatecznie dużo to nie widzę problemu żeby dziennie wydać 10 złotych za oświetlenie miejsca latarniami tak że jak w słoneczny dzień będzie oświetlone w nocy. Jak by zasilać z agregatu bo nie ma możliwości podciągnięcia zasilania to wyjdzie 50 złotych dziennie. Też niedużo.

Wtedy wyciagniemy rozporzadzenie i bedzie trzeba wykrecac zarowki :-)
I dobrze, bo noca nie powinno byc "jasno jak w dzien", bo na kolejnym
odcinku nic nie widac, zanim sie wzrok nie przyzwyczai.


P.S. Czy mi sie wydaje czy niektore konkurencje biathlonowe lub biegi
narciarskie byly w Soczi w nocy i faktycznie - "jasno jak w dzien".

J.

Data: 2014-02-25 19:52:56
Autor: Adam
pomiar odcinkowy
W dniu 2014-02-25 07:41, J.F. pisze:
Dnia Mon, 24 Feb 2014 14:11:25 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 22:17:34 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
a propos - jak te "radary" beda sobie w nocy radzily ?
Kazdemu beda blyskaly po oczach, czy w podczerwieni, czy w nocy nie
beda dzialaly ?

To zależy ile kasy takie coś zarobi. Jak dostatecznie dużo to nie widzę problemu żeby dziennie wydać 10 złotych za oświetlenie miejsca latarniami tak że jak w słoneczny dzień będzie oświetlone w nocy. Jak by zasilać z agregatu bo nie ma możliwości podciągnięcia zasilania to wyjdzie 50 złotych dziennie. Też niedużo.

Wtedy wyciagniemy rozporzadzenie i bedzie trzeba wykrecac zarowki :-)
I dobrze, bo noca nie powinno byc "jasno jak w dzien", bo na kolejnym
odcinku nic nie widac, zanim sie wzrok nie przyzwyczai.


P.S. Czy mi sie wydaje czy niektore konkurencje biathlonowe lub biegi
narciarskie byly w Soczi w nocy i faktycznie - "jasno jak w dzien".

J.


W Austrii przykładowo, to bramy świecą na niebiesko - tyle widać gołym okiem. Niewykluczone, że światło schodzi nawet poniżej 400nm - czyli w niewidoczny UV. Światło widoczne jest na tyle słabe, że w nocy za bardzo nie przeszkadza.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-26 15:47:41
Autor: zg
pomiar odcinkowy
W dniu 2014-02-25 19:52, Adam pisze:
W dniu 2014-02-25 07:41, J.F. pisze:
Dnia Mon, 24 Feb 2014 14:11:25 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 22:17:34 UTC+1 użytkownik J.F.
napisał:
a propos - jak te "radary" beda sobie w nocy radzily ?
Kazdemu beda blyskaly po oczach, czy w podczerwieni, czy w nocy nie
beda dzialaly ?

To zależy ile kasy takie coś zarobi. Jak dostatecznie dużo to nie
widzę problemu żeby dziennie wydać 10 złotych za oświetlenie miejsca
latarniami tak że jak w słoneczny dzień będzie oświetlone w nocy. Jak
by zasilać z agregatu bo nie ma możliwości podciągnięcia zasilania to
wyjdzie 50 złotych dziennie. Też niedużo.

Wtedy wyciagniemy rozporzadzenie i bedzie trzeba wykrecac zarowki :-)
I dobrze, bo noca nie powinno byc "jasno jak w dzien", bo na kolejnym
odcinku nic nie widac, zanim sie wzrok nie przyzwyczai.


P.S. Czy mi sie wydaje czy niektore konkurencje biathlonowe lub biegi
narciarskie byly w Soczi w nocy i faktycznie - "jasno jak w dzien".

J.


W Austrii przykładowo, to bramy świecą na niebiesko - tyle widać gołym
okiem. Niewykluczone, że światło schodzi nawet poniżej 400nm - czyli w
niewidoczny UV. Światło widoczne jest na tyle słabe, że w nocy za bardzo
nie przeszkadza.




Ciekawe, czy w nocy latwiej zrobic zdjecie w podczerwieni, czy w ultrafiolecie. I czy austriacjie sluzby rzeczywiscie robia zdjecia w ultrafiolecie, czy w widzialnym fiolecie.
Ale chyba UV trudniej jest zafalszowac cieplem.

--
ZD

Data: 2014-02-26 18:01:16
Autor: Przyjazny
pomiar odcinkowy
On 2014-02-26 14:47, zg <zgrd@poczta.fm> wrote:
W dniu 2014-02-25 19:52, Adam pisze:
W dniu 2014-02-25 07:41, J.F. pisze:
Dnia Mon, 24 Feb 2014 14:11:25 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 22:17:34 UTC+1 użytkownik J.F.
napisał:
a propos - jak te "radary" beda sobie w nocy radzily ?
Kazdemu beda blyskaly po oczach, czy w podczerwieni, czy w nocy nie
beda dzialaly ?

To zależy ile kasy takie coś zarobi. Jak dostatecznie dużo to nie
widzę problemu żeby dziennie wydać 10 złotych za oświetlenie miejsca
latarniami tak że jak w słoneczny dzień będzie oświetlone w nocy. Jak
by zasilać z agregatu bo nie ma możliwości podciągnięcia zasilania to
wyjdzie 50 złotych dziennie. Też niedużo.

Wtedy wyciagniemy rozporzadzenie i bedzie trzeba wykrecac zarowki :-)
I dobrze, bo noca nie powinno byc "jasno jak w dzien", bo na kolejnym
odcinku nic nie widac, zanim sie wzrok nie przyzwyczai.


W Austrii przykładowo, to bramy świecą na niebiesko - tyle widać gołym
okiem. Niewykluczone, że światło schodzi nawet poniżej 400nm - czyli w
niewidoczny UV. Światło widoczne jest na tyle słabe, że w nocy za bardzo
nie przeszkadza.

Ciekawe, czy w nocy latwiej zrobic zdjecie w podczerwieni, czy w ultrafiolecie. I czy austriacjie sluzby rzeczywiscie robia zdjecia w ultrafiolecie, czy w widzialnym fiolecie.
Ale chyba UV trudniej jest zafalszowac cieplem.

Łatwiej technicznie w podczerwieni, bo krzem jest naturalnie czuły na IR
i jest słabo tłumiona w powietrzu i łatwiej zrobić optykę, ale to przy
absurdalnych cenach tego typu urządzeń nie ma żadnego znaczenia. UV też
trochę jest niezdrowy, ale w takich dawkach to też nieistotne.

Data: 2014-02-27 09:23:06
Autor: Adam
pomiar odcinkowy
W dniu 2014-02-26 19:01, Przyjazny pisze:
On 2014-02-26 14:47, zg <zgrd@poczta.fm> wrote:
W dniu 2014-02-25 19:52, Adam pisze:
W dniu 2014-02-25 07:41, J.F. pisze:
(...)
W Austrii przykładowo, to bramy świecą na niebiesko - tyle widać gołym
okiem. Niewykluczone, że światło schodzi nawet poniżej 400nm - czyli w
niewidoczny UV. Światło widoczne jest na tyle słabe, że w nocy za bardzo
nie przeszkadza.

Ciekawe, czy w nocy latwiej zrobic zdjecie w podczerwieni, czy w
ultrafiolecie. I czy austriacjie sluzby rzeczywiscie robia zdjecia w
ultrafiolecie, czy w widzialnym fiolecie.
Ale chyba UV trudniej jest zafalszowac cieplem.

Łatwiej technicznie w podczerwieni, bo krzem jest naturalnie czuły na IR
i jest słabo tłumiona w powietrzu i łatwiej zrobić optykę, ale to przy
absurdalnych cenach tego typu urządzeń nie ma żadnego znaczenia. UV też
trochę jest niezdrowy, ale w takich dawkach to też nieistotne.


Absurdalne ceny to dotyczą chyba tylko "prawdziwych" kamer na podczerwień - tych chłodzonych. Natomiast - nazwijmy je "popularne" - nie są wiele droższe od zwykłych, na światło widzialne. Sporo cyfrowych aparatów fotograficznych ma możliwość pracy w bliskiej podczerwieni. Większość (może nawet wszystkie) aparaciki ze smartfonów widzą piloty RTV.

Natomiast osobiście nie spotkałem się ze sprzętem na UV. Nie chcę też zatrzymywać się w Austrii na bramownicach i je oglądać czy fotografować z oczywistych chyba względow ;)


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-27 09:44:08
Autor: Jan Koval
pomiar odcinkowy

Ciekawe, czy w nocy latwiej zrobic zdjecie w podczerwieni, czy w
ultrafiolecie. I czy austriacjie sluzby rzeczywiscie robia zdjecia w
ultrafiolecie, czy w widzialnym fiolecie.
Ale chyba UV trudniej jest zafalszowac cieplem.

UV nie sprawdzi się we mgle skoro widzialne światło sobie już w tych warunkach nie radzi.

J.

Data: 2014-02-27 04:19:14
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu czwartek, 27 lutego 2014 09:44:08 UTC+1 użytkownik Jan Koval napisał:
> Ciekawe, czy w nocy latwiej zrobic zdjecie w podczerwieni, czy w > ultrafiolecie. I czy austriacjie sluzby rzeczywiscie robia zdjecia w > ultrafiolecie, czy w widzialnym fiolecie.

> Ale chyba UV trudniej jest zafalszowac cieplem.



UV nie sprawdzi się we mgle skoro widzialne światło sobie już w tych warunkach nie radzi.



J.

Kiedyś sobie muszą pozapierdalać. Kiedy jak nie we mgle?

Data: 2014-02-27 15:21:38
Autor: Marek Dyjor
pomiar odcinkowy
zg wrote:
J.


W Austrii przykładowo, to bramy świecą na niebiesko - tyle widać
gołym okiem. Niewykluczone, że światło schodzi nawet poniżej 400nm -
czyli w niewidoczny UV. Światło widoczne jest na tyle słabe, że w
nocy za bardzo nie przeszkadza.




Ciekawe, czy w nocy latwiej zrobic zdjecie w podczerwieni, czy w
ultrafiolecie. I czy austriacjie sluzby rzeczywiscie robia zdjecia w
ultrafiolecie, czy w widzialnym fiolecie.
Ale chyba UV trudniej jest zafalszowac cieplem.

boże ....   tablice rejestracyjne w Australii pewnei świecą w UV bo są pokryte odpowiednią substancją

Data: 2014-02-27 15:44:22
Autor: Adam
pomiar odcinkowy
W dniu 2014-02-27 15:21, Marek Dyjor pisze:
zg wrote:
J.


W Austrii przykładowo, to bramy świecą na niebiesko - tyle widać
gołym okiem. Niewykluczone, że światło schodzi nawet poniżej 400nm -
czyli w niewidoczny UV. Światło widoczne jest na tyle słabe, że w
nocy za bardzo nie przeszkadza.




Ciekawe, czy w nocy latwiej zrobic zdjecie w podczerwieni, czy w
ultrafiolecie. I czy austriacjie sluzby rzeczywiscie robia zdjecia w
ultrafiolecie, czy w widzialnym fiolecie.
Ale chyba UV trudniej jest zafalszowac cieplem.

boże ....   tablice rejestracyjne w Australii pewnei świecą w UV bo są
pokryte odpowiednią substancją


Ale całe, czy tylko znaki?


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-25 09:09:14
Autor: AZ
pomiar odcinkowy
On 2014-02-24, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

To zależy ile kasy takie coś zarobi. Jak dostatecznie dużo to nie widzę problemu żeby dziennie wydać 10 złotych za oświetlenie miejsca latarniami tak że jak w słoneczny dzień będzie oświetlone w nocy. Jak by zasilać z agregatu bo nie ma możliwości podciągnięcia zasilania to wyjdzie 50 złotych dziennie. Też niedużo.

Wspaniale sa te  twoje pomysly, ja nie 6 kilometrowy kabel do mierzenia czasu to oswietlanie miejsca robienia fotki jak w slonecznyh dzien. Studenci by
na to nie wpadli...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-25 04:30:17
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 10:09:14 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
On 2014-02-24, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

>

> To zależy ile kasy takie coś zarobi. Jak dostatecznie dużo to nie widzę problemu żeby dziennie wydać 10 złotych za oświetlenie miejsca latarniami tak że jak w słoneczny dzień będzie oświetlone w nocy. Jak by zasilać z agregatu bo nie ma możliwości podciągnięcia zasilania to wyjdzie 50 złotych dziennie. Też niedużo.

>

Wspaniale sa te  twoje pomysly, ja nie 6 kilometrowy kabel do mierzenia czasu to oswietlanie miejsca robienia fotki jak w slonecznyh dzien. Studenci by

na to nie wpadli...



-- Artur

ZZR 1200

Lotny jesteś jak płyta chodnikowa. To co pisałem o kablu i świetle było odpowiedzią na to że się nie da w nocy że się nie da zsynchronizować.

Data: 2014-02-25 12:35:09
Autor: AZ
pomiar odcinkowy
On 2014-02-25, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

Lotny jesteś jak płyta chodnikowa. To co pisałem o kablu i świetle było odpowiedzią na to że się nie da w nocy że się nie da zsynchronizować.

Nudne sa te twoje pyskowki zaslyszane od kolegow przy piwku pod GS-em...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-25 04:45:04
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 13:35:09 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
On 2014-02-25, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

>

> Lotny jesteś jak płyta chodnikowa. To co pisałem o kablu i świetle było odpowiedzią na to że się nie da w nocy że się nie da zsynchronizować.

>

Nudne sa te twoje pyskowki zaslyszane od kolegow przy piwku pod GS-em...



-- Artur

ZZR 1200

Musisz się bardziej postarać. takie teksty mnie nie ruszają.

Data: 2014-02-25 13:35:33
Autor: Artur Maśląg
pomiar odcinkowy
W dniu 2014-02-25 10:09, AZ pisze:
On 2014-02-24, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

To zależy ile kasy takie coś zarobi. Jak dostatecznie dużo to nie widzę problemu żeby dziennie wydać 10 złotych za oświetlenie miejsca latarniami tak że jak w słoneczny dzień będzie oświetlone w nocy. Jak by zasilać z agregatu bo nie ma możliwości podciągnięcia zasilania to wyjdzie 50 złotych dziennie. Też niedużo.

Wspaniale sa te  twoje pomysly, ja nie 6 kilometrowy kabel do mierzenia czasu
to oswietlanie miejsca robienia fotki jak w slonecznyh dzien. Studenci by
na to nie wpadli...

Przeceniasz Drobia, bądź nie doceniasz studentów i ich pomysłów :)

Data: 2014-02-25 23:26:27
Autor: Jawi
pomiar odcinkowy
W dniu 2014-02-25 10:09, AZ pisze:
On 2014-02-24, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

To zależy ile kasy takie coś zarobi. Jak dostatecznie dużo to nie widzę problemu żeby dziennie wydać 10 złotych za oświetlenie miejsca latarniami tak że jak w słoneczny dzień będzie oświetlone w nocy. Jak by zasilać z agregatu bo nie ma możliwości podciągnięcia zasilania to wyjdzie 50 złotych dziennie. Też niedużo.

Wspaniale sa te  twoje pomysly, ja nie 6 kilometrowy kabel do mierzenia czasu
to oswietlanie miejsca robienia fotki jak w slonecznyh dzien. Studenci by
na to nie wpadli...

jego pomysłu na kopiowanie netu nikt nie przebije.

Data: 2014-02-24 21:45:53
Autor: Przyjazny
pomiar odcinkowy
On 2014-02-24 21:17, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

a propos - jak te "radary" beda sobie w nocy radzily ?

Kazdemu beda blyskaly po oczach, czy w podczerwieni, czy w nocy nie
beda dzialaly ?

Nie wiem, co montują, ale tablice w podczerwieni odbijają światło bardzo
dobrze, więc obawiam się, że będą sobie radziły.

Data: 2014-02-24 22:37:52
Autor: Koziołek
pomiar odcinkowy
Przyjazny napisał:
Nie wiem, co montują, ale tablice w podczerwieni odbijają światło bardzo
dobrze, więc obawiam się, że będą sobie radziły.

A podgrzane do np. czterdziestu stopni jakąś sprytną spiralką będą tak samo czytelne? W nocy temperatury są niższe, nie będzie białej plamy?

Pozdr.,

Koziołek
--
www.przepraszamzacrossposta.blox.pl
www.blogmateuszka.blox.pl

Data: 2014-02-24 14:17:04
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 22:37:52 UTC+1 użytkownik Koziołek napisał:
Przyjazny napisał:

> Nie wiem, co montują, ale tablice w podczerwieni odbijają światło bardzo

> dobrze, więc obawiam się, że będą sobie radziły.



A podgrzane do np. czterdziestu stopni jakąś sprytną spiralką będą tak samo czytelne? W nocy temperatury są niższe, nie będzie białej plamy?



Pozdr.,



Koziołek

-- www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

www.blogmateuszka.blox.pl

Konkretna musiała by być taka spiralka bo przy 100/h chłodzenie aluminiowej tablicy będzie raczej dobre. Nie ma tyle mocy elektrycznej w samochodzie. Jeśli już to nagrzewnica zasilana płynem chłodzącym. A tak przy okazji. Jak by Ci dobrze zapłacili za zaprojektowanie takiego systemu to zostawił byś furtkę że jak ciepła tablica to nieczytelna? W telewizji był program i mówili co ten system robi. Rozpoznaje numery, markę i model samochodu. Z kolorem włącznie.

Data: 2014-02-24 23:23:24
Autor: nadir
pomiar odcinkowy
Konkretna musiała by być taka spiralka bo przy 100/h chłodzenie aluminiowej tablicy będzie raczej dobre. Nie ma tyle mocy elektrycznej w samochodzie. Jeśli już to nagrzewnica zasilana płynem chłodzącym. A tak przy okazji. Jak by Ci dobrze zapłacili za zaprojektowanie takiego systemu to zostawił byś furtkę że jak ciepła tablica to nieczytelna? W telewizji był program i mówili co ten system robi. Rozpoznaje numery, markę i model samochodu. Z kolorem włącznie.
Przesadzali. ;)
Koloru swojego to nawet ja nie rozpoznaje bo jest tak ujebany.

Data: 2014-02-24 23:25:30
Autor: J.F.
pomiar odcinkowy
Dnia Mon, 24 Feb 2014 14:17:04 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
A podgrzane do np. czterdziestu stopni jakąś sprytną spiralką będą tak samo czytelne? W nocy temperatury są niższe, nie będzie białej plamy?

Konkretna musiała by być taka spiralka bo przy 100/h chłodzenie
aluminiowej tablicy będzie raczej dobre. Nie ma tyle mocy
elektrycznej w samochodzie. Jeśli już to nagrzewnica zasilana
płynem chłodzącym. A tak przy okazji. Jak by Ci dobrze zapłacili za
zaprojektowanie takiego systemu to zostawił byś furtkę że jak
ciepła tablica to nieczytelna?

Fizyki nie przeskoczysz. Na (nie)szczescie nie trzeba jej
przeskakiwac, bedzie w innym pasmie i trzeba by podgrzac do ~800 C.

W telewizji był program i mówili co
ten system robi. Rozpoznaje numery, markę i model samochodu. Z
kolorem włącznie.

W podczerwieni ?

J.

Data: 2014-02-24 14:27:38
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 23:25:30 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Mon, 24 Feb 2014 14:17:04 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com >> A podgrzane do np. czterdziestu stopni jakąś sprytną spiralką będą tak samo >> czytelne? W nocy temperatury są niższe, nie będzie białej plamy?

>> > Konkretna musiała by być taka spiralka bo przy 100/h chłodzenie

> aluminiowej tablicy będzie raczej dobre. Nie ma tyle mocy

> elektrycznej w samochodzie. Jeśli już to nagrzewnica zasilana

> płynem chłodzącym. A tak przy okazji. Jak by Ci dobrze zapłacili za

> zaprojektowanie takiego systemu to zostawił byś furtkę że jak

> ciepła tablica to nieczytelna? Fizyki nie przeskoczysz. Na (nie)szczescie nie trzeba jej

przeskakiwac, bedzie w innym pasmie i trzeba by podgrzac do ~800 C.



> W telewizji był program i mówili co

> ten system robi. Rozpoznaje numery, markę i model samochodu. Z

> kolorem włącznie.



W podczerwieni ?



J.
Wiesz już na 110% że w podczerwieni?

Data: 2014-02-25 09:11:08
Autor: AZ
pomiar odcinkowy
On 2014-02-24, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

W podczerwieni ?

Wiesz juĹź na 110% Ĺźe w podczerwieni?

To se cyfrowa kamera nakrec kamere viatola jak przejezdza pod nia samochod
to zobaczysz ze robi w podczerwieni.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-25 04:33:12
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 10:11:08 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
On 2014-02-24, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

>> >> W podczerwieni ?

>> > Wiesz już na 110% że w podczerwieni?

>

To se cyfrowa kamera nakrec kamere viatola jak przejezdza pod nia samochod

to zobaczysz ze robi w podczerwieni.



-- Artur

ZZR 1200

skąd wiesz ze do pomiaru odcinkowego będą używane te same kamery co do pobierania opłat? Zdradź tajemnicę.

Data: 2014-02-25 11:40:47
Autor: Marek Dyjor
pomiar odcinkowy
Użytkownik wrote:
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 22:37:52 UTC+1 użytkownik
Koziołek napisał:
Przyjazny napisał:

Nie wiem, co montują, ale tablice w podczerwieni odbijają światło
bardzo

dobrze, więc obawiam się, że będą sobie radziły.



A podgrzane do np. czterdziestu stopni jakąś sprytną spiralką będą
tak samo

czytelne? W nocy temperatury są niższe, nie będzie białej plamy?



Pozdr.,



Koziołek

--

www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

www.blogmateuszka.blox.pl

Konkretna musiała by być taka spiralka bo przy 100/h chłodzenie
aluminiowej tablicy będzie raczej dobre. Nie ma tyle mocy
elektrycznej w samochodzie. Jeśli już to nagrzewnica zasilana płynem
chłodzącym. A tak przy okazji. Jak by Ci dobrze zapłacili za
zaprojektowanie takiego systemu to zostawił byś furtkę że jak ciepła
tablica to nieczytelna? W telewizji był program i mówili co ten
system robi. Rozpoznaje numery, markę i model samochodu. Z kolorem
włącznie.

dyskusja jest bezsensowna bo

to nie są kamery typu flir, to są zwykłe kamery półprzewodnikowe z oświetlaczem pracującym w bliskiej podczerwieni, więc podgrzewanie nie ma znaczenia.

Można by ewentualnie próbować oślepić kamery jakimś mocnym źródłem światła IR, które by zakłóciło pracę układu automatycznej ekspozycji.


kolor to on może rozpoznać ale tylko w dzień :)

Data: 2014-02-25 14:26:14
Autor: anacron
pomiar odcinkowy

Można by ewentualnie próbować oślepić kamery jakimś mocnym źródłem
światła IR, które by zakłóciło pracę układu automatycznej ekspozycji.

One pracują na F >= 5.6, aby wszystko w kadrze było wyraź ne. Mocne
źródło obok tablic powoduje refleksy uniemożliwiające odczyt tablicy (w
teorii). Na zdjęciu z FR mojego auta 6 diodek IR w DVR spowodowało brak
możliwości rozpoznania twarzy :P

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-02-25 09:49:54
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 14:26:14 UTC+1 użytkownik anacron napisał:
> Można by ewentualnie próbować oślepić kamery jakimś mocnym źródłem

> światła IR, które by zakłóciło pracę układu automatycznej ekspozycji.



One pracują na F >= 5.6, aby wszystko w kadrze było wyraź ne. Mocne

źródło obok tablic powoduje refleksy uniemożliwiające odczyt tablicy (w

teorii). Na zdjęciu z FR mojego auta 6 diodek IR w DVR spowodowało brak

możliwości rozpoznania twarzy :P



-- anacron

Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/

Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

I dlatego zrobili że płaci właściciel, chyba że wskaże kierującego.

Data: 2014-02-25 18:55:57
Autor: anacron
pomiar odcinkowy
W dniu 25.02.2014 18:49, kogutek444@gmail.com pisze:
I dlatego zrobili że płaci właściciel, chyba że wskaże kierującego.

Nie dlatego. Zrobili to ponieważ nie potrafią zrobić dobrze tego co chcą.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-02-25 10:03:36
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 18:55:57 UTC+1 użytkownik anacron napisał:
W dniu 25.02.2014 18:49, kogutek444@gmail.com pisze:

> I dlatego zrobili że płaci właściciel, chyba że wskaże kierującego.



Nie dlatego. Zrobili to ponieważ nie potrafią zrobić dobrze tego co chcą.



-- anacron

Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/

Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Szczegół bez znaczenia. Efekt końcowy się liczy.

Data: 2014-02-26 19:33:47
Autor: MadMan
pomiar odcinkowy
Dnia Tue, 25 Feb 2014 09:49:54 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

I dlatego zrobili że płaci właściciel, chyba że wskaże kierującego.

Czyli w przypadku auta na kredyt płaci bank? Fajnie :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-02-26 10:50:30
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu środa, 26 lutego 2014 19:33:47 UTC+1 użytkownik MadMan napisał:
Dnia Tue, 25 Feb 2014 09:49:54 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com

napisał(a):



> I dlatego zrobili że płaci właściciel, chyba że wskaże kierującego.



Czyli w przypadku auta na kredyt płaci bank? Fajnie :)



-- Pozdrawiam,

Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com

JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl

Tlen: madman1985, GG: 2283138

Gorzej jak sprzedasz samochód jakiejś nie istniejącej osobie. I na dodatek zgubisz umowę albo okaże się nieważna. Wtedy do końca swojego życia płacisz za  samochód którego nie masz OC i wszystkie mandaty + punkty jeśli nie udowodnisz ze to nie ty jechałeś.

Data: 2014-02-26 22:41:25
Autor: Gotfryd Smolik news
pomiar odcinkowy
On Wed, 26 Feb 2014, MadMan wrote:

Dnia Tue, 25 Feb 2014 09:49:54 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

I dlatego zrobili że płaci właściciel, chyba że wskaże kierującego.

Czyli w przypadku auta na kredyt płaci bank? Fajnie :)

  Ustaliwszy, że nie tyle kierującego, co za pomocą dowodu (najlepiej
pisemnego) osobę odpowiedzialną, to akurat bank się nie wystraszy :)
  Nawet jakby tego nie było, można zapisać w umowie roszczenie
o regres (dla przypomnienia: mowa o "opłacie administracyjnej",
a nie karze w ścisłym znaczeniu!)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-25 11:48:59
Autor: yabba
pomiar odcinkowy
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:3c9da89a-e003-48c0-ad5e-f3a066fb77ecgooglegroups.com...
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 22:37:52 UTC+1 użytkownik Koziołek napisał:
Przyjazny napisał:

> Nie wiem, co montują, ale tablice w podczerwieni odbijają światło bardzo

> dobrze, więc obawiam się, że będą sobie radziły.



A podgrzane do np. czterdziestu stopni jakąś sprytną spiralką będą tak samo

czytelne? W nocy temperatury są niższe, nie będzie białej plamy?




Konkretna musiała by być taka spiralka bo przy 100/h chłodzenie aluminiowej tablicy będzie raczej dobre. Nie ma tyle mocy elektrycznej w samochodzie. Jeśli już to nagrzewnica zasilana płynem chłodzącym. A tak przy okazji. Jak by Ci dobrze zapłacili za zaprojektowanie takiego systemu to zostawił byś furtkę że jak ciepła tablica to nieczytelna? W telewizji był program i mówili co ten system robi. Rozpoznaje numery, markę i model samochodu. Z kolorem włącznie.



Markę, model i kolor ciągnie z Cepiku. Ciekawe jakby w zimie rozróżnił Berlingo od Partnera z grilem zasłoniętym tekturką.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-25 04:43:22
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 11:48:59 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:3c9da89a-e003-48c0-ad5e-f3a066fb77ecgooglegroups.com...

W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 22:37:52 UTC+1 użytkownik Koziołek napisał:

> Przyjazny napisał:

>

> > Nie wiem, co montują, ale tablice w podczerwieni odbijają światło bardzo

>

> > dobrze, więc obawiam się, że będą sobie radziły.

>

>

>

> A podgrzane do np. czterdziestu stopni jakąś sprytną spiralką będą tak > samo

>

> czytelne? W nocy temperatury są niższe, nie będzie białej plamy?

>

>

>



Konkretna musiała by być taka spiralka bo przy 100/h chłodzenie aluminiowej tablicy będzie raczej dobre. Nie ma tyle mocy elektrycznej w samochodzie. Jeśli już to nagrzewnica zasilana płynem chłodzącym. A tak przy okazji. Jak by Ci dobrze zapłacili za zaprojektowanie takiego systemu to zostawił byś furtkę że jak ciepła tablica to nieczytelna? W telewizji był program i mówili co ten system robi. Rozpoznaje numery, markę i model samochodu.. Z kolorem włącznie.







Markę, model i kolor ciągnie z Cepiku. Ciekawe jakby w zimie rozróżnił Berlingo od Partnera z grilem zasłoniętym tekturką.



-- Pozdrawiam,



yabba

Jakoś nie ma specjalnego problemu ze zdjęciami biometrycznymi w paszportach żeby maszyna nagminnie się myliła. Wąsy i brodę ktoś zapuści, ucho sobie utnie i okulary założy. A maszyna i tak go rozpozna. Marek typów i kolorów samochodów jest zdecydowanie mniej niż typów, modeli i kolorów ludzi, to i tektura i urwane lusterko chyba nie przeszkadza. A ten kolor z cepiku to według Ciebie po co ciągnie jak by nie potrafił rozpoznawać na samochodzie? Bo według mnie żeby porównać. Porównać po to żeby wykluczyć możliwość pomyłki. Wychodzi że jedyna metoda na zrobienie systemu w chuja jest zmiana koloru z jasnego na ciemny z ciemnego na jasny. Tylko jeśli system będzie miał możliwość uczenia się to sam po kilku rozpoznaniach poprawi wpis w bazie danych.

Data: 2014-02-25 15:25:28
Autor: Jan Koval
pomiar odcinkowy

Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:bb9dfbb9-6072-4d70-a552-16e25c3259e4googlegroups.com...

Jakoś nie ma specjalnego problemu ze zdjęciami biometrycznymi w paszportach żeby maszyna nagminnie się myliła. Wąsy i brodę ktoś zapuści, ucho sobie utnie i okulary założy. A maszyna i tak go >rozpozna. Marek typów i kolorów samochodów jest zdecydowanie mniej niż typów, modeli i kolorów ludzi, to i tektura i urwane lusterko chyba nie przeszkadza. A ten kolor z cepiku to według Ciebie po >co ciągnie jak by nie potrafił rozpoznawać na samochodzie? Bo według mnie żeby porównać. Porównać po to żeby wykluczyć możliwość pomyłki. Wychodzi że jedyna metoda na zrobienie systemu w >chuja jest zmiana koloru z jasnego na ciemny z ciemnego na jasny. Tylko jeśli system będzie miał możliwość uczenia się to sam po kilku rozpoznaniach poprawi wpis w bazie danych.

Barwa istnieje tylko w nawiązaniu do światła, dzieki któremu możemu ją przypisać do obiektu. Brak światła to brak barwy. Barwa to widmo o dość szerokim zakresie i nie da się tego uzyskać stosując oświetlenie o dużo węższym zakresie. Paszporty biometryczne raz, że opierają się na zupełnie innych cechach, dwa pracują w zupełnie innych warunkach.

J.

Data: 2014-02-25 13:31:31
Autor: Marek Dyjor
pomiar odcinkowy
yabba wrote:
Konkretna musiała by być taka spiralka bo przy 100/h chłodzenie
aluminiowej tablicy będzie raczej dobre. Nie ma tyle mocy
elektrycznej w samochodzie. Jeśli już to nagrzewnica zasilana płynem
chłodzącym. A tak przy okazji. Jak by Ci dobrze zapłacili za
zaprojektowanie takiego systemu to zostawił byś furtkę że jak ciepła
tablica to nieczytelna? W telewizji był program i mówili co ten
system robi. Rozpoznaje numery, markę i model samochodu. Z kolorem
włącznie.


Markę, model i kolor ciągnie z Cepiku. Ciekawe jakby w zimie rozróżnił
Berlingo od Partnera z grilem zasłoniętym tekturką.

nie przeceniałbym wyrafionwania tych systemów, one są tak zrobione aby były drogie w sprzedaży ale tanie w produkcji.

Data: 2014-02-25 15:16:19
Autor: Jan Koval
pomiar odcinkowy

Użytkownik "Koziołek" <koziolek_matolek_1234@gazetawytnijtonatychmiast.pl> napisał w wiadomości news:530bbbae$0$2356$65785112news.neostrada.pl...
Przyjazny napisał:
Nie wiem, co montują, ale tablice w podczerwieni odbijają światło bardzo
dobrze, więc obawiam się, że będą sobie radziły.

A podgrzane do np. czterdziestu stopni jakąś sprytną spiralką będą tak samo
czytelne? W nocy temperatury są niższe, nie będzie białej plamy?

A wiesz, że podczerwień też ma podzakresy i filtry, które odcinają to co nie potrzebne. Słońce też emituje podczerwień i jakoś białych plam nie ma. :-)

J.

Data: 2014-02-24 23:13:34
Autor: nadir
pomiar odcinkowy
Nie wiem, co montują, ale tablice w podczerwieni odbijają światło bardzo
dobrze, więc obawiam się, że będą sobie radziły.

To trzeba będzie tablice przyozdobić jakimiś mocnieszymi diodami/lampkami z podczerwienią.

Data: 2014-02-25 02:06:17
Autor: Pawel O'Pajak
pomiar odcinkowy
Powitanko,

To trzeba będzie tablice przyozdobić jakimiś mocnieszymi
diodami/lampkami z podczerwienią.

Rozczaruje, robilem proby z LEDem IR o mocy 5W, czyli po byku. Jak zaswieci w obiektyw, to rzeczywiscie oslepi, ale drobna odchylka i pozostaje widoczna mala plamka... i to co oswietla. Musialbys miec na pokladzie strzelca/operatora uzbrojenia, ktory podczas zblizania bedzie kierowal wiazke prosto w obiektyw;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2014-02-25 07:18:55
Autor: Baczek
pomiar odcinkowy

To trzeba będzie tablice przyozdobić jakimiś mocnieszymi
diodami/lampkami z podczerwienią.

Rozczaruje, robilem proby z LEDem IR o mocy 5W, czyli po byku. Jak zaswieci w obiektyw, to rzeczywiscie oslepi, ale drobna odchylka i pozostaje widoczna mala plamka... i to co oswietla. Musialbys miec na pokladzie strzelca/operatora uzbrojenia, ktory podczas zblizania bedzie kierowal wiazke prosto w obiektyw;-)


Ale gdyby diody oświetlały tablicę, tak aby odbijała promieniowanie?
Nie "prześwietli" to zdjęcia?

Data: 2014-02-25 12:54:36
Autor: Pawel O'Pajak
pomiar odcinkowy

Powitanko,


Ale gdyby diody oświetlały tablicę, tak aby odbijała promieniowanie?
Nie "prześwietli" to zdjęcia?

Rozproszy to swiatlo i tyle. Prosciej zaslonic tablice.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2014-02-25 13:41:43
Autor: Jakub Witkowski
pomiar odcinkowy
W dniu 2014-02-25 12:54, Pawel O'Pajak pisze:

Powitanko,


Ale gdyby diody oświetlały tablicę, tak aby odbijała promieniowanie?
Nie "prześwietli" to zdjęcia?

Rozproszy to swiatlo i tyle. Prosciej zaslonic tablice.

Jasne źródło powoduje rozlewanie prześwietlenia. Dlatego na zdjęciach nocnych z FR masz często
samochód z białą tablicą, i dodatkowo niżej znacznie słabszy obraz samej tablicy, pochodzący
z dodatkowego stłumionego odbicia/pryzmatu/ - cos w stylu lusterka wstecznego ustawionego na "noc".

Pytanie, czy te kamery mają podobny system i jak bardzo trzeba by doświetlić tablicę w IR, żeby cała stała się białą plamą...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2014-02-25 14:07:48
Autor: Marek Dyjor
pomiar odcinkowy
Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2014-02-25 12:54, Pawel O'Pajak pisze:

Powitanko,


Ale gdyby diody oświetlały tablicę, tak aby odbijała promieniowanie?
Nie "prześwietli" to zdjęcia?

Rozproszy to swiatlo i tyle. Prosciej zaslonic tablice.

Jasne źródło powoduje rozlewanie prześwietlenia. Dlatego na zdjęciach
nocnych z FR masz często samochód z białą tablicą, i dodatkowo niżej znacznie słabszy obraz
samej tablicy, pochodzący z dodatkowego stłumionego odbicia/pryzmatu/ - cos w stylu lusterka
wstecznego ustawionego na "noc".

ten obraz tablicy to efekt obróbki zdjęcia...  system wyszukuej gdzie jest tablica i stara sie tak ustawić parametry krzywych aby widać było numery.

Pytanie, czy te kamery mają podobny system i jak bardzo trzeba by
doświetlić tablicę w IR, żeby cała stała się białą plamą...

imho nei trzeb aoswietlac tablicy tylko walić lampą IR prosto w obiektyw tak aby automatyka kamery podciągneła poziom naswietlanai do takiego poziomu aby tablice i reszta znikły w szumach, jest tylko jeden problem inteligentna automatyka wykryje punktowe prześwietlenei i odrzucie je w ocenie natęzenia światła, trzeba by naprawdę duże i mocne źródło IR tak aby kompletnie oślepić kamerę... :)

być może rozwiązaniem byłby solidny laser IR o dużej mocy który by uszkodził trwałe przetwornik  ;-)

Data: 2014-02-25 05:11:08
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 14:07:48 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
Jakub Witkowski wrote:

> W dniu 2014-02-25 12:54, Pawel O'Pajak pisze:

>>

>> Powitanko,

>>

>>

>>> Ale gdyby diody oświetlały tablicę, tak aby odbijała promieniowanie?

>>> Nie "prześwietli" to zdjęcia?

>>

>> Rozproszy to swiatlo i tyle. Prosciej zaslonic tablice.

>

> Jasne źródło powoduje rozlewanie prześwietlenia. Dlatego na zdjęciach

> nocnych z FR masz często samochód z białą tablicą, i dodatkowo niżej > znacznie słabszy obraz

> samej tablicy, pochodzący z dodatkowego stłumionego odbicia/pryzmatu/ - > cos w stylu lusterka

> wstecznego ustawionego na "noc".



ten obraz tablicy to efekt obróbki zdjęcia...  system wyszukuej gdzie jest tablica i stara sie tak ustawić parametry krzywych aby widać było numery.



> Pytanie, czy te kamery mają podobny system i jak bardzo trzeba by

> doświetlić tablicę w IR, żeby cała stała się białą plamą...



imho nei trzeb aoswietlac tablicy tylko walić lampą IR prosto w obiektyw tak aby automatyka kamery podciągneła poziom naswietlanai do takiego poziomu aby tablice i reszta znikły w szumach, jest tylko jeden problem inteligentna automatyka wykryje punktowe prześwietlenei i odrzucie je w ocenie natęzenia światła, trzeba by naprawdę duże i mocne źródło IR tak aby kompletnie oślepić kamerę... :)



być może rozwiązaniem byłby solidny laser IR o dużej mocy który by uszkodził trwałe przetwornik  ;-)

A czasami najlepszym i najtańszym rozwiązaniem nie będzie jazda z przepisową prędkością?

Data: 2014-02-25 14:16:41
Autor: J.F
pomiar odcinkowy
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
być może rozwiązaniem byłby solidny laser IR o dużej mocy który by uszkodził
trwałe przetwornik  ;-)

A czasami najlepszym i najtańszym rozwiązaniem nie będzie jazda z przepisową prędkością?

Zalezy jak kto wycenia swoj czas.

Patrzac na drogi ... wielu woli byc pare minut wczesniej niz nie ryzykowac mandatu.

Zreszta mowie - zacznij przestrzegac przepisow, to ci zaraz postawia wieksze ograniczenia :-)

J.

Data: 2014-02-25 05:25:15
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 14:16:41 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
Użytkownik  napisał w wiadomości grup

>> być może rozwiązaniem byłby solidny laser IR o dużej mocy który by >> uszkodził

>> trwałe przetwornik  ;-)



>A czasami najlepszym i najtańszym rozwiązaniem nie będzie jazda z >przepisową prędkością?



Zalezy jak kto wycenia swoj czas.



Patrzac na drogi ... wielu woli byc pare minut wczesniej niz nie ryzykowac mandatu.



Zreszta mowie - zacznij przestrzegac przepisow, to ci zaraz postawia wieksze ograniczenia :-)



J.

Przy odcinkowym pomiarze przelicznik jest bardzo niekorzystny bo minuta może kosztować z 500 złotych.

Data: 2014-02-25 14:45:39
Autor: J.F
pomiar odcinkowy
Użytkownik  napisał w wiadomości
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 14:16:41 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
>A czasami najlepszym i najtańszym rozwiązaniem nie będzie jazda z
>przepisową prędkością?

Zalezy jak kto wycenia swoj czas.
Patrzac na drogi ... wielu woli byc pare minut wczesniej niz nie
ryzykowac mandatu.
Zreszta mowie - zacznij przestrzegac przepisow, to ci zaraz postawia
wieksze ograniczenia :-)

Przy odcinkowym pomiarze przelicznik jest bardzo niekorzystny bo minuta może kosztować z 500 złotych.

Jeszcze bardziej niekorzystny jest przy zwyklych radarach, gdzie pare sekund (na hamowanie i rozpedzanie) tez moze cie kosztowac 500 :-)

J.

Data: 2014-02-25 15:10:46
Autor: Jakub Witkowski
pomiar odcinkowy
W dniu 2014-02-25 14:16, J.F pisze:

Zreszta mowie - zacznij przestrzegac przepisow, to ci zaraz postawia wieksze ograniczenia :-)

To by musieli zacząć (prawie)wszyscy.

Ergo: ci co jeżdżą przepisowo to pasożyty żerujące na przekraczających prędkość ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2014-02-26 21:23:15
Autor: jerzu
pomiar odcinkowy
On Tue, 25 Feb 2014 15:10:46 +0100, Jakub Witkowski
<jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

Ergo: ci co jeżdżą przepisowo to pasożyty żerujące na przekraczających prędkość ;)

Mało tego, powiększają dziurę w budżecie :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-02-25 15:27:50
Autor: Jan Koval
pomiar odcinkowy

Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:46376488-6b79-42d2-9c01-c769df4f3af1googlegroups.com...
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 14:07:48 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

A czasami najlepszym i najtańszym rozwiązaniem nie będzie jazda z przepisową prędkością?
Ale to chodzi o rozwiązanie problemu. Przynajmniej dla mnie. Jak na razie fotoradary nie są dla mnie jakimś wyzwaniem czy problemem.

Data: 2014-02-25 18:31:15
Autor: Marek Dyjor
pomiar odcinkowy
Jan Koval wrote:
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości
news:46376488-6b79-42d2-9c01-c769df4f3af1googlegroups.com...
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 14:07:48 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor
napisał:

A czasami najlepszym i najtańszym rozwiązaniem nie będzie jazda z
przepisową prędkością?
Ale to chodzi o rozwiązanie problemu. Przynajmniej dla mnie. Jak na
razie fotoradary nie są dla mnie jakimś wyzwaniem czy problemem.

moze warto by było sensownie ciać cycty aby nei wkłądac komuś w usta czegoś czego nie powiedział?

bo ja tego nie napisałem.

Data: 2014-02-25 15:40:18
Autor: anacron
pomiar odcinkowy
W dniu 25.02.2014 14:11, kogutek444@gmail.com pisze:

A czasami najlepszym i najtańszym rozwiązaniem nie będzie jazda z przepisową prędkością?

Będzie do momentu, jak w przypadku FR czy ręcznych mierników nie okaże
się, że znów coś spieprzyli i karani są niewinni. Oczywiście nie wiemy,
czy tak będzie na chwilę obecną.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-02-25 14:27:25
Autor: J.F
pomiar odcinkowy
Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomości
Jakub Witkowski wrote:
Ale gdyby diody oświetlały tablicę, tak aby odbijała promieniowanie?
Nie "prześwietli" to zdjęcia?

Rozproszy to swiatlo i tyle. Prosciej zaslonic tablice.

Jasne źródło powoduje rozlewanie prześwietlenia. Dlatego na zdjęciach
nocnych z FR masz często samochód z białą tablicą, i dodatkowo niżej znacznie słabszy obraz
samej tablicy, pochodzący z dodatkowego stłumionego odbicia/pryzmatu/ - cos w stylu lusterka
wstecznego ustawionego na "noc".

Tak czy inaczej - tablica jak szklo odblaskowe - odbija swiatlo w kierunku zrodla.
Czyli lampa przy kamerze uzyska swietny obraz, a oswietlenie ogolne niewiele jej zaszkodzi.

ten obraz tablicy to efekt obróbki zdjęcia...  system wyszukuej gdzie jest
tablica i stara sie tak ustawić parametry krzywych aby widać było numery.

normalnie to filtr Seidela ( a moze Seidelfilter), ktory kieruje pare % swiatla w bok, dzieki czemu obok przeswietlonego oryginalu jest widoczna kopia tablicy.
Ale w tych kamerach moze byc inaczej.

Pytanie, czy te kamery mają podobny system i jak bardzo trzeba by
doświetlić tablicę w IR, żeby cała stała się białą plamą...

imho nei trzeb aoswietlac tablicy tylko walić lampą IR prosto w obiektyw tak aby automatyka kamery podciągneła poziom naswietlanai do takiego poziomu aby tablice i reszta znikły w szumach,

Moze byc trudno, jak widac odblask tablicy wszystko przebija. ale to w swietle blyskowym.

być może rozwiązaniem byłby solidny laser IR o dużej mocy który by uszkodził trwałe przetwornik  ;-)

Nieglupia mysl.

Mozna tez pomyslec od falszywej tablicy z diod IR - nic nie widac, a kamera widzi co innego :-)

No i na allegro jakies naklejki na literki sa - niby czarne, golym okiem nic nie widac, a flasha odbijaja.

J.

Data: 2014-02-25 15:28:49
Autor: Jan Koval
pomiar odcinkowy

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:530c9a40$0$2144$65785112news.neostrada.pl...
Tak czy inaczej - tablica jak szklo odblaskowe - odbija swiatlo w
kierunku zrodla.
Czyli lampa przy kamerze uzyska swietny obraz, a oswietlenie ogolne
niewiele jej zaszkodzi.

A powinna pochłaniać.


J.

Data: 2014-02-25 15:35:48
Autor: Jakub Witkowski
pomiar odcinkowy
W dniu 2014-02-25 14:27, J.F pisze:

Tak czy inaczej - tablica jak szklo odblaskowe - odbija swiatlo w kierunku zrodla.
Czyli lampa przy kamerze uzyska swietny obraz, a oswietlenie ogolne niewiele jej zaszkodzi.

Należy zatem pokryć tablicę niewidzialnym gołym okiem filtrem z mikropryzmatów, które
odchylą wiązkę oświetlającą lampy kamery, zaś w obiektyw skierują promienie kosmiczne z Urana.
Właściwie juz mam prototyp, i tak myslę ile by za to zawołać na Allegro :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2014-02-25 15:45:35
Autor: J.F
pomiar odcinkowy
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał
W dniu 2014-02-25 14:27, J.F pisze:
Tak czy inaczej - tablica jak szklo odblaskowe - odbija swiatlo w kierunku zrodla.
Czyli lampa przy kamerze uzyska swietny obraz, a oswietlenie ogolne niewiele jej zaszkodzi.

Należy zatem pokryć tablicę niewidzialnym gołym okiem filtrem z mikropryzmatów, które
odchylą wiązkę oświetlającą lampy kamery, zaś w obiektyw skierują promienie kosmiczne z Urana.
Właściwie juz mam prototyp, i tak myslę ile by za to zawołać na Allegro :)

Folia holograficzna ? Nieglupie ..

J.

Data: 2014-02-25 15:07:06
Autor: Jakub Witkowski
pomiar odcinkowy
W dniu 2014-02-25 14:07, Marek Dyjor pisze:
Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2014-02-25 12:54, Pawel O'Pajak pisze:

Powitanko,


Ale gdyby diody oświetlały tablicę, tak aby odbijała promieniowanie?
Nie "prześwietli" to zdjęcia?

Rozproszy to swiatlo i tyle. Prosciej zaslonic tablice.

Jasne źródło powoduje rozlewanie prześwietlenia. Dlatego na zdjęciach
nocnych z FR masz często samochód z białą tablicą, i dodatkowo niżej znacznie słabszy obraz
samej tablicy, pochodzący z dodatkowego stłumionego odbicia/pryzmatu/ - cos w stylu lusterka
wstecznego ustawionego na "noc".

ten obraz tablicy to efekt obróbki zdjęcia...

"4. Dlaczego na zdjęciu z fotoradaru tablica rejestracyjna jest widoczna poniżej miejsca, w którym powinna normalnie się znajdować?

W przypadku stosowania lampy błyskowej bardzo często następuje „prześwietlenie” tablicy rejestracyjnej. Dzieje się tak z powodu
ich bardzo dużej refleksyjności. Aby temu zaradzić stosowany jest filtr pryzmatyczny. Jego zasada działania jest podobna
do lusterka wstecznego posiadającego funkcję nieoślepiania przez pojazdy jadące z tyłu. W wyniku jego działania wszystkie
części pojazdów charakteryzujące się dużą refleksyjnością będą widoczne na zdjęciu podwójnie i będą przesunięte względem siebie.
Drugie odbicie będzie widoczne na zdjęciu bez efektu oślepiającego.
"

Źródło: Zurad.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2014-02-25 18:38:34
Autor: Marek Dyjor
pomiar odcinkowy
Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2014-02-25 14:07, Marek Dyjor pisze:
Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2014-02-25 12:54, Pawel O'Pajak pisze:

Powitanko,


Ale gdyby diody oświetlały tablicę, tak aby odbijała
promieniowanie? Nie "prześwietli" to zdjęcia?

Rozproszy to swiatlo i tyle. Prosciej zaslonic tablice.

Jasne źródło powoduje rozlewanie prześwietlenia. Dlatego na
zdjęciach nocnych z FR masz często samochód z białą tablicą, i dodatkowo
niżej znacznie słabszy obraz samej tablicy, pochodzący z
dodatkowego stłumionego odbicia/pryzmatu/ - cos w stylu lusterka
wstecznego ustawionego na "noc".

ten obraz tablicy to efekt obróbki zdjęcia...

"4. Dlaczego na zdjęciu z fotoradaru tablica rejestracyjna jest
widoczna poniżej miejsca, w którym powinna normalnie się znajdować?
W przypadku stosowania lampy błyskowej bardzo często następuje
„prześwietlenie” tablicy rejestracyjnej. Dzieje się tak z powodu ich
bardzo dużej refleksyjności. Aby temu zaradzić stosowany jest filtr
pryzmatyczny. Jego zasada działania jest podobna  do lusterka wstecznego posiadającego funkcję nieoślepiania przez
pojazdy jadące z tyłu. W wyniku jego działania wszystkie części pojazdów charakteryzujące się dużą refleksyjnością będą
widoczne na zdjęciu podwójnie i będą przesunięte względem siebie.
Drugie odbicie będzie widoczne na zdjęciu bez efektu oślepiającego. "

Źródło: Zurad.

twĂłj punkt,  :)

Data: 2014-02-26 14:26:33
Autor: __Maciek
pomiar odcinkowy
Tue, 25 Feb 2014 14:07:48 +0100 "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl>
napisał:

być może rozwiązaniem byłby solidny laser IR o dużej mocy który by uszkodził trwałe przetwornik  ;-)

Albo bardzo solidny laser CO2 którym przetniemy słup na którym jest
zainstalowany fotoradar ;-)

Data: 2014-02-26 05:30:19
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu środa, 26 lutego 2014 14:26:33 UTC+1 użytkownik __Maciek napisał:
Tue, 25 Feb 2014 14:07:48 +0100 "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl>

napisał:



>być może rozwiązaniem byłby solidny laser IR o dużej mocy który by uszkodził >trwałe przetwornik  ;-) Albo bardzo solidny laser CO2 którym przetniemy słup na którym jest

zainstalowany fotoradar ;-)

Spokojnie bo reżim zacznie montować działka szybkostrzelne obok fotoradarów. W`wiadomym celu oczywiście.

Data: 2014-02-27 09:41:52
Autor: Jan Koval
pomiar odcinkowy

Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomości news:0pqrg95u0ic7u1c7l0sqcaion4hkrrd6a34ax.com...
Albo bardzo solidny laser CO2 którym przetniemy słup na którym jest
zainstalowany fotoradar ;-)

Tylko skąd wziąć zasilanie do niego w samochodzie?


J.

Data: 2014-02-25 13:37:12
Autor: Adam Wysocki
pomiar odcinkowy
Pawel O'Pajak <opajak1@gazeta.pl> wrote:

Rozczaruje, robilem proby z LEDem IR o mocy 5W, czyli po byku. Jak zaswieci w obiektyw, to rzeczywiscie oslepi, ale drobna odchylka i pozostaje widoczna mala plamka...

A próbowałeś jakoś rozproszyć to światło?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-02-25 15:14:36
Autor: Jakub Witkowski
pomiar odcinkowy
W dniu 2014-02-25 14:37, Adam Wysocki pisze:

A próbowałeś jakoś rozproszyć to światło?

Rozbity albo zamalowany obiektyw w kamerze nieźle rozprasza... ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2014-02-27 12:29:26
Autor: Adam Wysocki
pomiar odcinkowy
Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

A próbowałeś jakoś rozproszyć to światło?

Rozbity albo zamalowany obiektyw w kamerze nieźle rozprasza... ;)

Ale wszystkich po drodze nie zamaluję :) Z doświadczenia - większość mandatów dostawałem z trasy. Tu gdzie się na co dzień poruszam znam mniej więcej miejsca, gdzie są fotoradary, a i prędkości w mieście siłą rzeczy są mniejsze.

I chciałem sobie założyć takiego kilkuwatowego leda na IR, ale skoro Paweł mówi, że nie działa... eh.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-02-26 08:27:58
Autor: kor_nick
pomiar odcinkowy
To trzeba będzie tablice przyozdobić jakimiś mocnieszymi diodami/lampkami z podczerwienią.

naklejkę na szybie też będziesz przyozdabiał?

Data: 2014-02-26 13:19:28
Autor: nadir
pomiar odcinkowy
naklejkę na szybie też będziesz przyozdabiał?
Na naklejkę są inne sposoby, ale nie widzę powodu żeby też nie przyozdobić jej czymś w podczerwieni.

Data: 2014-02-24 22:22:25
Autor: jerzu
pomiar odcinkowy
On Mon, 24 Feb 2014 22:17:34 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Kazdemu beda blyskaly po oczach, czy w podczerwieni, czy w nocy nie
beda dzialaly ?

W poczerwieni pewnie. Brami viatola, które mają kamery, robią foty w
podczerwieni.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-02-24 23:23:57
Autor: Regand
pomiar odcinkowy

a propos - jak te "radary" beda sobie w nocy radzily ?

Kazdemu beda blyskaly po oczach, czy w podczerwieni, czy w nocy nie
beda dzialaly ?

Mnie bardziej ciekawi kwestia czy sposobem na te odcinkowe pomiary nie jest po prostu podanie, ze od kilometra a do b prowadzil osobnik X a od kilometra b do c prowadzil Y.
I teraz jak beda chcieli udowodnic ktory z nich przekroczyl? ;-)

Pozdr
A

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-02-24 14:28:42
Autor: kogutek444
pomiar odcinkowy
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 23:23:57 UTC+1 użytkownik Regand napisał:
> a propos - jak te "radary" beda sobie w nocy radzily ?

>

> Kazdemu beda blyskaly po oczach, czy w podczerwieni, czy w nocy nie

> beda dzialaly ?



Mnie bardziej ciekawi kwestia czy sposobem na te odcinkowe pomiary nie

jest po prostu podanie, ze od kilometra a do b prowadzil osobnik X a od

kilometra b do c prowadzil Y.

I teraz jak beda chcieli udowodnic ktory z nich przekroczyl? ;-)



Pozdr

A



-- -

Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

http://www.avast.com

To coś zdjęcie robi. Czy zawsze będziesz jeździł przebrany za misia Yogi?

pomiar odcinkowy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona