podłączenie kuchenki gazowej

Data: 2009-04-05 13:38:04
Autor: dwaka
podłączenie kuchenki gazowej
Czy można podłączyć kuchenkę gazową (gaz ziemny) od licznika , rurą bez złączek ( ale niespawaną ) np.  z tworzywa sztucznego ?
Pozdrawiam dwaKa

Data: 2009-04-05 16:44:10
Autor: OlO
Użytkownik "dwaka" <bar.ka@interia.pl> napisał w wiadomości
Czy można podłączyć kuchenkę gazową (gaz ziemny) od licznika , rurą bez złączek ( ale niespawaną ) np.  z tworzywa sztucznego ?
Pozdrawiam dwaKa

nie

Data: 2009-04-07 07:22:47
Autor: Marek

Użytkownik "OlO" <OlO@cp.pl> napisał w wiadomości news:grag3h$k23$1inews.gazeta.pl...
[...]

Właśnie, stoję przed tym samym tematem. Butlę gazową chcę umieścić około 5 metrów od kuchenki, w innym pomieszczeniu (w kuchni nie mam miejsca).
Robić to samemu, czy lepiej dac sobie spokój i znaleźć instalatora? Może zna ktoś fachowca od gazu w Gdańsku?
Pozdrawiam
Marek

nie
Na marginesie, dziękujemy za wyczerpująca wypowiedź. Zawsze mile widziana jest konstruktywna i fachowa opinia :-)

Data: 2009-04-07 07:57:48
Autor: OlO
Użytkownik "Marek" <banjo@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

pomieszczenie w ktorym stoi butla musi spelniac szereg warunkow i podlaczenie musi byc zrobione jak instalacja czyli rura czarna ciagniona lub przewodowa laczona spawaniem lub gwintem , albo miedziana lutem twardym. Jednak jesli kuchnia jest tak mala ze nie ma miejsca na butle to pewnie tez nie spelnia warunkow do pracy urzadzenia gazowego ( 7m3 )

Na marginesie, dziękujemy za wyczerpująca wypowiedź. Zawsze mile widziana jest konstruktywna i fachowa opinia :-)

polecam sie :)

Data: 2009-04-07 18:09:23
Autor: Marek

Użytkownik "OlO" <OlO@cp.pl> napisał w wiadomości news:greq0r$mcl$1inews.gazeta.pl...
[...]

O! Teraz zdecydowanie lepiej :-)
Kuchnia nie jest mała, ale tak wyszło, że nie chcę umieszczać butli w kuchni (wolę w meblach trzymać ciekawsze rzeczy). Mam za to fajne miejsce w pomieszczeniu pod schodami. Pomieszczenie to jest oddalone ok 5 - 6 metrów od kucenki. Do butli byłby wygodniejszy dostęp (do zaworu i w celu wymiany butli) i nie masakrowałbym mebli podczas jej wymiany.
To co napisałeś, to z g rubsza tak czuję. Właściwie to myślałem o rurce miedzianej. Niestety nie znam tych wszystkich wymagań, o których piszesz. Znasz miejsce, gdzie można kompletnie i kompetentnie tym poczytać?
Pozdrawiam
Marek

Data: 2009-04-09 15:16:20
Autor: Jackare
Użytkownik "Marek" <banjo@o2.pl> napisał w wiadomości news:grftri$2ma$1news.task.gda.pl...

[...]

Powolutku.
Nie wolno ci pociągnąć rurą plastikową gazu z sieci gazowej (nie wiem jaki tam macie - zeimny czy miejski - nie ważne). Sieć gazowa w budynku musi być wykonana z materiałów niepalnych lub  i to jest podstawowe wymaganie stąd stal i miedź z lutem twardym.
Gaz z butli można pociągnąc atestowanym wężem gumowym ale na ograniczonej długości - bodajże do 2 m, ale nie pamiętam dokładnie i nie mam pod ręką rozporządzenia.. Nie ma to takiego znaczenia jak w przypadku sieci gazowej, bo gdy temperatura w pomieszczeniu podskoczy np do 200-300 stopni C butla prawdopodobnie i tak sama z siebie eksploduje niszcząc wszystko co po drodze napotka. W momencie gdy w pomieszczeniu się pali i spali się wąż, jest niewielka szansa, że ulatniający się gaz po prostu zapali się i wypali się bez eksplozji.
--
Jackare

Data: 2009-04-09 18:06:45
Autor: Marek

Użytkownik "Jackare" <j@sp.uk.de.pl> napisał w wiadomości news:grksjh$5ga$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Cześć,
Dzieki za kolejne istotne informacje. Nigdzie jednak nikt nie napisał, że to będzie rurka plastykowa. Boże broń! To co piszesz, z grubsza zgadza się z moim czuciem tematu: generalnie rurka miedziana, jak połączenia to lutowane i na koncach dwa krótkie wężyki elastyczne (podłączenie butli oraz podłączenie kuchenki). Wspomniałeś coś o rozporządzeniu. Jeśli znasz temat, poddaj proszę o jakie rozporządzenie chodzi.
Z góry dziękuję
Marek

podłączenie kuchenki gazowej