Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   palenie sie alternatora w r1 rn12

palenie sie alternatora w r1 rn12

Data: 2012-05-25 18:14:55
Autor: bazyl r1
palenie sie alternatora w r1 rn12
Witam!Prosze o pomoc mam problem z alternatorem w r1 juz trzy razy zmienialem alternator i raz regulator napiecia.Na poczatku jak zakupilem r1 mialem problem ze swiatlami po jakims tygodniu przestaly swiecic.Naprawilem to u elektryka przepalona wtyczka na drugi dzien moto stanol mi w trasie,okazalo sie ze jedno uzwojenie statora padlo.Wymienilem alternator (na nowy z yamahy)po 300 km znowu ten sam problem myslalem ze regulator jest przyczyna tego wszystkiego.Po wymianie nastepnego alternatora i regulatora(uzywki z allegro)przejezdzilem ok 6miesiecy i zmowu padl alternator jest calkowicie zweglony tak jak poprzedni.PROSZ O POMOC NIEWIEM CO DALEJ MAM ROBIC? A LATAC SIE CHCE DZIEKI!

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-05-25 21:46:40
Autor: __Maciek
palenie sie alternatora w r1 rn12
Fri, 25 May 2012 18:14:55 +0000 (UTC) bazyl r1
<bazyl1981@_NOSPAM_hotmail.com> napisał:

zmowu padl alternator jest calkowicie zweglony tak jak poprzedni.PROSZ O POMOC NIEWIEM CO DALEJ MAM ROBIC? A LATAC SIE CHCE DZIEKI!

 Zapewne masz gdzieś zwarcie. To może być wrednie zakamuflowane,
gdzieś raz styka raz nie styka itp. W pierwszej kolejności obejrzałbym
oprawy lamp (tam często potrafi się jakaś blaszka odgiąć i robić
zwarcie) oraz przełączniki. Może też być tak że jakiś przewód przetarł
się i robi zwarcie do ramy motocykla, szczególnie krytycznie obejrzyj
instalację w miejscach przechodzenia przewodów nad krawędziami
elementów metalowych itp. Może być tak że zwarcie jest np. w jednej
pozycji kierownicy, albo zależnie od tego jak się akurat ułożą
przewody. Musisz po prostu szukać. Jeżeli się nie znasz to weź do tego
jakąś osobę bardziej kumatą w elektryce/elektronice. Niestety czeka
Cię prawdopodobnie solidny demontaż motocykla.

Możesz dodać bezpiecznik za alternatorem, policz jakie jest
zapotrzebowanie prądu, zwiększ o jakieś 20% i daj taki bezpiecznik. W
razie czego palić się będzie bezpiecznik a nie alternator.

Data: 2012-05-25 20:19:51
Autor: bazyl r1
palenie sie alternatora w r1 rn12
__Maciek napisal
Dzieki! bede dzialac, jaki sugerujesz bezpiecznik i czy musze zakladac go na wszyatkich przewodach alternatora?

Fri, 25 May 2012 18:14:55 +0000 (UTC) bazyl r1
<bazyl1981@_NOSPAM_hotmail.com> napisał:

zmowu padl alternator jest calkowicie zweglony tak jak poprzedni.PROSZ O
POMOC NIEWIEM CO DALEJ MAM ROBIC? A LATAC SIE CHCE DZIEKI!

 Zapewne masz gdzieś zwarcie. To może być wrednie zakamuflowane,
gdzieś raz styka raz nie styka itp. W pierwszej kolejności obejrzałbym
oprawy lamp (tam często potrafi się jakaś blaszka odgiąć i robić
zwarcie) oraz przełączniki. Może też być tak że jakiś przewód przetarł
się i robi zwarcie do ramy motocykla, szczególnie krytycznie obejrzyj
instalację w miejscach przechodzenia przewodów nad krawędziami
elementów metalowych itp. Może być tak że zwarcie jest np. w jednej
pozycji kierownicy, albo zależnie od tego jak się akurat ułożą
przewody. Musisz po prostu szukać. Jeżeli się nie znasz to weź do tego
jakąś osobę bardziej kumatą w elektryce/elektronice. Niestety czeka
Cię prawdopodobnie solidny demontaż motocykla.

Możesz dodać bezpiecznik za alternatorem, policz jakie jest
zapotrzebowanie prądu, zwiększ o jakieś 20% i daj taki bezpiecznik. W
razie czego palić się będzie bezpiecznik a nie alternator.


--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

palenie sie alternatora w r1 rn12

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona