Data: 2013-11-29 17:02:11 | |
Autor: Ergie | |
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie? | |
Użytkownik "RD" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l7acgo$5t7$1@node1.news.atman.pl...
Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to znaczy - jaka jest różnica między konkretną marką/modelem - poza ceną? Pewnie jak to w życiu - połowa ceny to marketing. Droższe marki mają większe wydatki na marketing więc i musza więcej kosztować. Ale nie jest tak że płaci się tylko za logo. W niezależnych testach zwykle droższe marki wypadają lepiej niż tańsze, choć oczywiście zdarzają się wyjątki. Osobiście wyznaję taką zasadę że wolę kupić auto rok starsze i zaoszczędzone kilka tysięcy wydać na porządne opony zimowe, niż kupić auto na styk moich możliwości finansowych i później kierować się ceną przy zakupie zimówek. Na papierze kilka metrów różnicy w drodze hamowania na mokrym to niewiele w praktyce czasem tego metra lub dwóch zabraknie. Utrata zniżek na ubezpieczenie to większa strata niż dołożenie 500zł na lepsze opony. Mam do wyboru kilka opon w rozmiarze 195/60/15 - cenowo różnią się - bywa, że znacznie. Na przykład: SAVA ESKIMO S3+ vs. FULDA KRISTALL MONTERO 3 - 40-50zł różnicy / szt. Nie patrz na etykiety tylko na testy. Na logikę - opony w tych klasach - wybrałbym najtańszą. Mam jednak jakiś tam sentyment do Fuldy, ponieważ od lat sprawdzają się i na nich jeżdżę. Ale jak mam do kupienia oponę Sava Eskimo S+ i oszczędzę 40zł/szt., to robi różnicę-pytanie, czy (i czym) uzasadnioną. Że co? 40zł/sztukę robi różnicę? Wystarczy na dwa trzy miesiące założyć kapelusz by więcej zaoszczędzić na paliwie. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2013-11-29 17:38:40 | |
Autor: RD | |
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie? | |
W dniu 2013-11-29 17:02, Ergie pisze:
Użytkownik "RD" napisał w wiadomości grup To standard, ale czy za coś więcej. Bo tego właśnie dotyczy moje pytanie. Jeśli za nic więcej, to łatwo zmienić podejście - jeśli nie ma różnicy, to po co przepłacać. Zostawię to tym, którzy wydają swoje pieniądze bez zastanowienia. Ale nie jest tak że płaci się tylko za logo. W niezależnych testach Chyba jednak duża przesada z Twojej strony. Płaci się też za testy. Na podobnej zasadzie co marketing, działają niby niezależne testy. Poza tym, nie da się (zwykle) porównać dwóch opon o tych samach rozmiarach na tych samych testach. Jedna opona i rozmiar mają w teście taki wynik, a inna w innym rozmiarze taki. Zresztą, popatrz chociażby na opisy opon w oponeo - mam na myśli te testy ADAC itp. Co mam porównywać? Testy w rozmiarze 185/60/R14 - z 2009 roku? Czy może 2011 195/65/R15? Czy tez może Sava 165/70/R14 - w 2012? Czy 2011 196/65/15? I tak dalej ... IMHO nierealne. Poza tym, oczywiście chętniej testowane są marki lepsze, to i testów będzie więcej właśnie tych marek. Jako "dowód" na kolejny argument przeciwko droższym oponom dodam wynik testu ADAC dla opon zimowych na 2013/2014 na podstawie artykułu: http://moto.wp.pl/kat,106078,title,ADAC-test-opon-zimowych-2012,wid,15013162,wiadomosc.html "Wśród opon ocenionych jako „wystarczające” prym wiodą modele mniej uznanych producentów: Barum Polaris 3, Sava Eskimo S3+ oraz Marschal I’ZEN MW 15. To przedział cenowy od ok. 180 do 200 zł. Na dalszych pozycjach znalazły się: GoodYear UltraGrip 8, Semperit Master-Grip, Vredestein Snowtrac 3, Firestone Winterhawk 2 EVO, Dunlop SP Winterrensponse oraz Hankook Winter icept RS W442. Jak łatwo zauważyć, w tej grupie znalazły się zarówno opony renomowanych firm, za które trzeba sporo zapłacić, jak i produkty tych mniej poważanych producentów. Wyróżnić należy jednak opony Goodyeara, które najlepiej spośród całej stawki radzą sobie na mokrej nawierzchni; niestety znacznie gorzej na śniegu. " Sava Eskimo S3+ w interesującym mnie rozmiarze - do dostania za 200-230zł. GoodYear UltraGrip 8 w tym samym rozmiarze - 300-330zł Jak odnieść powyższe ceny i modele opon (w tym marki) w stosunku do tegorocznego testu ADAC? Osobiście wyznaję taką zasadę że wolę kupić auto rok starsze i Akurat dobre i złe opony można założyć i do starego auta, i do nowego, niezależnie od tego, czy kupiono je na styk możliwości, czy nie. Rozumiem, że biorąc pod uwagę powyższy test ADAC i droższego o 100zł od Savy - GoodYear'a - wybrałbyś GoodYear'a. Ale czy dobrze byś zrobił? Chyba nie. A kilka akapitów niżej/wyżej mnie przekonujesz, żebym wierzył testom (...). Na papierze kilka metrów różnicy w drodze hamowania na mokrym to Wszystko ok, zgadzam się, też tak w życiu staram się postępować. Tylko 500zł więcej w przypadku, gdy dwie opony są do siebie podobne, to głupota. Właśnie szukam dowodów na to, że jedna opona jest "o tyle" lepsza od drugiej i warto do niej dopłacić. Bo, że dopłacić zawsze można, to ja wiem... pytanie o sens. Nie patrz na etykiety tylko na testy. Czyli jak wyżej już podałem informacje nt. testów - GoodYear Ultragrip 8 przegrywa w stosunku do Sava Eskimo S3+. Mam 100+ pln w kieszeni na sztuce i zadowolenie, tak? :> Na logikę - opony w tych klasach - wybrałbym najtańszą. Mam jednak Tak, robi. Nie ma potrzeby, żebym wydawał 160zł więcej, niż muszę - "no bo tak". |
|
Data: 2013-11-29 18:39:55 | |
Autor: Ergie | |
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie? | |
Użytkownik "RD" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l7afui$9fq$1@node1.news.atman.pl...
Ale nie jest tak że płaci się tylko za logo. W niezależnych testach Chyba jednak duża przesada z Twojej strony. Płaci się też za testy. Na podobnej zasadzie co marketing, działają niby niezależne testy. Poza tym, nie da się (zwykle) porównać dwóch opon o tych samach rozmiarach na tych samych testach. Nie rozumiem o czym piszesz. Jedynie testy tych samych rozmiarów mają sens i tylko takie spotykam. Wszystkie opony w teście maja ten sam rozmiar i są testowane na tym samym samochodzie. Problem jest inny że ta sama opona w różnych rozmiarach różnie wypada w testach i to że 16-tka wypada dobrze wcale nie oznacza, że tak samo dobra będzie 18-tka. Ale jakieś ogólne wnioski można na podstawie testów wyciągnąć. Poza tym, oczywiście chętniej testowane są marki lepsze, to i testów będzie więcej właśnie tych marek. To prawda, ale średnia półka też się załapuje na testy, brakuje tylko testów "chińczyków", ale to chyba nie problem :-) [ciach] Sava Eskimo S3+ w interesującym mnie rozmiarze - do dostania za 200-230zł. No i już jest pierwszy wniosek - nie kupuj UltraGripa :-) Ja nie namawiam do kupowania droższych opon ale lepszych. Jak odnieść powyższe ceny i modele opon (w tym marki) w stosunku do tegorocznego testu ADAC? Poszukaj więcej testów. Osobiście wyznaję taką zasadę że wolę kupić auto rok starsze i Akurat dobre i złe opony można założyć i do starego auta, i do nowego, niezależnie od tego, czy kupiono je na styk możliwości, czy nie. Nie zrozumiałeś ja nie namawiam do droższych opon tylko do lepszych. Jeśli tańsze są lepsze to biorę tańsze. Chodzi o to by mieć rezerwę kasy by przy wyborze opon nie kierować się ceną. Na papierze kilka metrów różnicy w drodze hamowania na mokrym to Czyli jak wyżej już podałem informacje nt. testów - GoodYear Ultragrip 8 przegrywa w stosunku do Sava Eskimo S3+. Mam 100+ pln w kieszeni na sztuce i zadowolenie, tak? :> A może jest coś co wygrywa i z Eskimo i z Ultragripem? Że co? 40zł/sztukę robi różnicę? Wystarczy na dwa trzy miesiące założyć Tak, robi. Nie ma potrzeby, żebym wydawał 160zł więcej, niż muszę - "no bo tak". Nie pisałem o wydawaniu kasy "no bo tak", a tylko wtedy gdy to zwiększa bezpieczeństwo. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2013-11-29 19:08:08 | |
Autor: RD | |
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie? | |
W dniu 2013-11-29 18:39, Ergie pisze:
Jedna opona i rozmiar mają w teście taki wynik, a inna w innym Proszę, podaj mi źródło/testy, które spotykasz, bo ja jakoś nie mogę znaleźć testu możliwie wielu opon w interesującym mnie rozmiarze 195/60/15. Ba! Testy ADAC na stronie adac.de to: 165/70 R14 T (2012) 175/65 R14 T (2011) 175/65 R14 T Ganzjahresreifen (2011) 185/60 R15 T (2013) 195/65 R15 T (2011) 205/55 R16 H (2012) 215/65 R16 T (2012) 225/45 R17 H (2013) http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx Jak na tej podstawie mam porównać różne modele? Nie widzę możliwości. O tym wyżej pisałem. Jak porównać modele z testu 195/65 R15 T (2011) do tegorocznych 185/60 R15 T (2013) ? Plus brakujące marki/modele. Problem jest inny że ta sama opona w różnych rozmiarach różnie wypada w Właśnie o tym piszę. "Ogólne wnioski" to będzie to samo, co "znikoma różnica pomiędzy podobnymi oponami, ponieważ nie ma argumentów poza ceną, etykietą, albo znaną marką w teście". Więc wnioski żadne. No i już jest pierwszy wniosek - nie kupuj UltraGripa :-) Ależ tak: "Osobiście wyznaję taką zasadę że wolę kupić auto rok starsze i zaoszczędzone kilka tysięcy wydać na porządne opony zimowe, niż kupić auto na styk moich możliwości finansowych i później kierować się ceną przy zakupie zimówek. " A czy ja pisałem, że kieruję się ceną? Cały czas pytam o różnicę (nie cenową) między oponami, których zakup mnie interesuje. Poszukaj więcej testów. Bleah! :) Nie zrozumiałeś ja nie namawiam do droższych opon tylko do lepszych. Zrozumiałem. Tylko ja pytam o to, jak wybrać "tę lepszą". A Ty mi wyjeżdżasz z testami i że trzeba mieć kasę, żeby się nie zastanawiać. A jak te testy mają wpłynąć na decyzję, jeśli nie mogę porównać różnych modeli marek w tym samym rozmiarze w tym samym roku? Nijak. Wniosek (przypisuję go Tobie): Wydawać pieniądze na tę numer 1 nie ważne w jakim rozmiarze w teście z tego roku i nie zastanawiać się. Nie pisałem o wydawaniu kasy "no bo tak", a tylko wtedy gdy to zwiększa Ergie, trochę jednak tak .. ;) A ja od początku pytam o to, czym się różni jedna od drugiej, żeby wyciągnąć wnioski, a nie płacić "no bo tak", "bo to zwiększa bezpieczeństwo", czy nawet "bo inna opona danej marki jest w teście ADAC na pozycji pierwszej w 2013 roku". |
|
Data: 2013-11-29 19:57:47 | |
Autor: Artur Maśląg | |
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie? | |
W dniu 2013-11-29 19:08, RD pisze:
W dniu 2013-11-29 18:39, Ergie pisze:(...) Nie rozumiem o czym piszesz. Jedynie testy tych samych rozmiarów mają On jest teoretykiem i prędzej ci kaktus na ręce wyrośnie, niż się doczekasz konkretów. Ba! Testy ADAC na stronie adac.de to: Spoko - ja poproszę o testy 205/50 R16. Rozmiar mniej typowy, droższy itd. Problem jest inny że ta sama opona w różnych rozmiarach różnie wypada w W związku z powyższym generalnie można sobie w buty włożyć wyniki z testów opon "podobnych". To chyba tyle :) |
|
Data: 2013-12-02 13:21:39 | |
Autor: Ergie | |
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie? | |
Użytkownik "RD" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l7al6a$f3h$1@node1.news.atman.pl...
Proszę, podaj mi źródło/testy, które spotykasz, bo ja jakoś nie mogę znaleźć testu możliwie wielu opon w interesującym mnie rozmiarze 195/60/15. Ba! Testy ADAC na stronie adac.de to: Jak nic nie ma to nie pozostaje Ci nic innego niż testy opon podobnych rozmiarów (obarczone błędem) albo opinie użytkowników (obarczone błędem i autosugestią). Problem jest inny że ta sama opona w różnych rozmiarach różnie wypada w Właśnie o tym piszę. "Ogólne wnioski" to będzie to samo, co "znikoma różnica pomiędzy podobnymi oponami, ponieważ nie ma argumentów poza ceną, etykietą, albo znaną marką w teście". Więc wnioski żadne. No nie do końca żadne. Po przejrzeniu kilku testów można zobaczyć pewne tendencje - np pewne opony są częściej w czołówce a inne rzadziej. Poszukaj więcej testów. Bleah! :) Przepraszam nie spodziewałem się że w tym rozmiarze to będzie problem. Sam ma dosyć popularny rozmiar 205/55r16 i testów od groma nie psodziewałem sięże w innym rozmiarze może być z tym kłopot. Zrozumiałem. Tylko ja pytam o to, jak wybrać "tę lepszą". A Ty mi wyjeżdżasz z testami i że trzeba mieć kasę, żeby się nie zastanawiać. A jak te testy mają wpłynąć na decyzję, jeśli nie mogę porównać różnych modeli marek w tym samym rozmiarze w tym samym roku? Nijak. Wniosek (przypisuję go Tobie): Wydawać pieniądze na tę numer 1 nie ważne w jakim rozmiarze w teście z tego roku i nie zastanawiać się. Nic takiego nie napisałem - wręcz przeciwnie napisałem że wyniki opon w różnych rozmiarach mają się nijak do siebie. Nie pisałem o wydawaniu kasy "no bo tak", a tylko wtedy gdy to zwiększa Ergie, trochę jednak tak .. ;) A ja od początku pytam o to, czym się różni jedna od drugiej, żeby wyciągnąć wnioski, a nie płacić "no bo tak", "bo to zwiększa bezpieczeństwo", czy nawet "bo inna opona danej marki jest w teście ADAC na pozycji pierwszej w 2013 roku". Pisałeś o oszczędzaniu i o tym że 40zł robi różnicę. Dla mnie to żaden argument przy wyborze opony. Marka słabym bo słabym ale jednak argumentem jest, a dobrym argumentem są wyniki. Gdybym nie miał dostępu do żadnych wyników to jednak wolałbym się kierować marką i innymi wynikami niż nie kierować niczym tylko zgadywać. Pozdrawiam Ergie |