Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znacz enie?

opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znacz enie?

Data: 2013-11-29 19:47:22
Autor: Maciek
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znacz enie?
Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:40:07 +0100, RD napisał(a):

vs. Polska(Sava))?

Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-11-29 20:18:54
Autor: J.F
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości
Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:40:07 +0100, RD napisał(a):
vs. Polska(Sava))?
Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Dębice Furio made in England widzialem.

J.

Data: 2013-11-29 20:42:35
Autor: RD
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości
Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:40:07 +0100, RD napisał(a):
vs. Polska(Sava))?
Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

Może marka tak. Tak jak Zelmer polski, ale rrrobiony w rrrrpc.

Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Dębice Furio made in England widzialem.

Egzakli.
  Sava made in Poland:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3-- 195-60-r15-88-t#33515167

Data: 2013-11-29 20:48:50
Autor: J.F
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Użytkownik "RD"  napisał w wiadomości
W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:
Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Egzakli.
 Sava made in Poland:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3-- 195-60-r15-88-t#33515167

ale takiej stronie nie calkiem bym wierzyl - wystarczy ze sie ktos pomylil.
Jakby tak zdjecie bylo lepsze i bok bylo widac...

J.

Data: 2013-11-30 13:16:03
Autor: Artur Maśląg
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
W dniu 2013-11-29 20:48, J.F pisze:
Użytkownik "RD"  napisał w wiadomości
W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:
Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Egzakli.
 Sava made in Poland:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3-- 195-60-r15-88-t#33515167

ale takiej stronie nie calkiem bym wierzyl - wystarczy ze sie ktos pomylil.
Jakby tak zdjecie bylo lepsze i bok bylo widac...

A wystarczy Ci odpowiedź, że z linii produkcyjnych Dębicy schodzą opony
marek: Dębica, Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava?

:P

Data: 2013-12-09 16:51:24
Autor: Marek
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
On 29.11.2013 20:48, J.F wrote:
Użytkownik "RD"  napisał w wiadomości
W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:
Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Egzakli.
 Sava made in Poland:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3-- 195-60-r15-88-t#33515167

ale takiej stronie nie calkiem bym wierzyl - wystarczy ze sie ktos pomylil.
Jakby tak zdjecie bylo lepsze i bok bylo widac...

J.

Mialem SAVY i sa robione w PL.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2013-11-29 20:58:19
Autor: Maciek
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Dnia Fri, 29 Nov 2013 20:42:35 +0100, RD napisał(a):

Egzakli.
  Sava made in Poland:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3-- 195-60-r15-88-t#33515167

Moze czesc produkcji ostatnio przeniesli, ale zasadniczo jest to opona
slowenska. Fiat nie jest polski, chociaz go skladaja w PL.

"Kao prvo , Sava se ne proizvodi samo u Poljskoj ili Sloveniji pa ti to
treba biti sinonim za los kvalitet , ona se proizvodi i u Nemackoj (Eskimo
HP) , u Juznoj Africi , Francuskoj , Tajlandu , Americi , Spaniji"

I z tegorocznego katalogu Savy:

Velika količina pneumatika se još uvek proizvodi u
fabrici Goodyear Dunlop Sava Tires u Sloveniji koja
spada među najbolje pogone za proizvodnju pneumatika
u Evropi.

Przetlumaczyc?

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-11-29 21:49:39
Autor: Artur Maśląg
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
W dniu 2013-11-29 20:58, Maciek pisze:
Dnia Fri, 29 Nov 2013 20:42:35 +0100, RD napisał(a):

Egzakli.
   Sava made in Poland:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3-- 195-60-r15-88-t#33515167

Moze czesc produkcji ostatnio przeniesli, ale zasadniczo jest to opona
slowenska. Fiat nie jest polski, chociaz go skladaja w PL.

No i co z tego, że słoweńska? Toyota jest japońska podobno...

Przetlumaczyc?

Nie na takiej potrzeby - istnieje spora szansa, że zrobiłbyś to
niezupełnie zgodnie z materiałem źródłowym.

Data: 2013-11-29 22:19:48
Autor: Maciek
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Dnia Fri, 29 Nov 2013 21:49:39 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

Nie na takiej potrzeby - istnieje spora szansa, że zrobiłbyś to
niezupełnie zgodnie z materiałem źródłowym.

A na jakiej podstawie tak sadzisz, he?

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-11-30 13:16:16
Autor: Artur Maśląg
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
W dniu 2013-11-29 22:19, Maciek pisze:
Dnia Fri, 29 Nov 2013 21:49:39 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

Nie na takiej potrzeby - istnieje spora szansa, że zrobiłbyś to
niezupełnie zgodnie z materiałem źródłowym.

A na jakiej podstawie tak sadzisz, he?

Po tym co podrzuciłeś i braku ustosunkowania się do japońskiej
Toyoty. Z Savą jest zdaje się jeszcze zabawniej niż z Debicą
- Goodyear jest wyłącznym właścicielem Savy (całkowite przejęcie
miało miejsce chyba w 2004 roku) i Sava stała tylko marką Goodyear-a,
tak więc słoweńska to ona jest tylko na tyle, na ile akurat partia opon
została wyprodukowana w Słowenii. W Dębicy Goodyear ma ~60% udziałów
i mimo faktu, że z linii schodzą opony marki Dębica, Goodyear, Dunlop,
Fulda i Sava, to nadal pozostaje firma polską, choć opony z logiem
Dębica są wytwarzane również w fabrykach w innych krajach.

Data: 2013-11-30 13:51:02
Autor: Maciek
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:16:16 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

Po tym co podrzuciłeś i braku ustosunkowania się do japońskiej
Toyoty.

Na temat Toyoty nic nie wiem, natomiast wiem, ze w slowenskich zakladach
utrzymano produkcje tych samych marek opon Sava, ktore byly tam robione
przed wykupieniem przed Goodyeara. Nie ma zadnych podstaw zeby sadzic, ze
przy okazji zmiany wlasciciela cokolwiek w tych oponach zmieniono - bieznik
maja identyczny, a czy modyfikowano mieszanke, nie wiemy, ale pewnie nie,
skoro poprzednia dzialala i opony dobrze sie sprzedawaly. Wiec dla mnie to
nadal sa opony slowenskie. Przeciez nie dyskutujemy tu o tym, dokad
trafiaja podatki od sprzedazy.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-11-30 14:40:20
Autor: Artur Maśląg
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
W dniu 2013-11-30 13:51, Maciek pisze:
Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:16:16 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

Po tym co podrzuciłeś i braku ustosunkowania się do japońskiej
Toyoty.

Na temat Toyoty nic nie wiem,

Szkoda :)

natomiast wiem, ze w slowenskich zakladach
utrzymano produkcje tych samych marek opon Sava, ktore byly tam robione
przed wykupieniem przed Goodyeara.

Opony marki Sava są produkowane w różnych krajach - w szczególności
niekoniecznie w Słowenii.

Nie ma zadnych podstaw zeby sadzic, ze
przy okazji zmiany wlasciciela cokolwiek w tych oponach zmieniono - bieznik
maja identyczny, a czy modyfikowano mieszanke, nie wiemy, ale pewnie nie,
skoro poprzednia dzialala i opony dobrze sie sprzedawaly. Wiec dla mnie to
nadal sa opony slowenskie.

LOL - argumentacja jest w sumie dość zabawna, skoro Sava od lat 60
tłukła wielu opon na licencji Semperita, a od połowy lat 90 grasuje
tam Goodyear, który był większościowym udziałowcem i później
właścicielem. Ba, teraz to nawet marka nie jest słoweńska.

Przeciez nie dyskutujemy tu o tym, dokad trafiaja podatki od sprzedazy.

Nie, skorą opony Sava tłuką np. w Dębicy :)

Data: 2013-11-30 15:33:54
Autor: Maciek
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Dnia Sat, 30 Nov 2013 14:40:20 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

LOL - argumentacja jest w sumie dość zabawna, skoro Sava od lat 60
tłukła wielu opon na licencji Semperita, a od połowy lat 90 grasuje
tam Goodyear, który był większościowym udziałowcem i później
właścicielem. Ba, teraz to nawet marka nie jest słoweńska.

Rozumujac w ten sposob dojdziemy do wniosku, ze w ogole ne ma produktow
oyginalnych. W koncu kazdy producent opon korzystal z patentow pana
Goodyeara....

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-11-30 16:14:24
Autor: Artur Maśląg
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
W dniu 2013-11-30 15:33, Maciek pisze:
Dnia Sat, 30 Nov 2013 14:40:20 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

LOL - argumentacja jest w sumie dość zabawna, skoro Sava od lat 60
tłukła wielu opon na licencji Semperita, a od połowy lat 90 grasuje
tam Goodyear, który był większościowym udziałowcem i później
właścicielem. Ba, teraz to nawet marka nie jest słoweńska.

Rozumujac w ten sposob dojdziemy do wniosku, ze w ogole ne ma produktow
oyginalnych.

Nie, to najwyżej twoja ścieżka "rozumowania".

W koncu kazdy producent opon korzystal z patentow pana
Goodyeara....

Nie ściemniaj i nie kombinuj - wiele firm 'robiło' na licencjach itd.
i nie ma w tym nic złego. To co Ty nazwałeś "bieżnikiem Sava-y' może
wcale nie być ich pomysłu/autorstwa itd., a nawet jeśli, to jest
obecnie własnością Goodyear, tak jak cała Sava, która nie jest
już słoweńska w żadnej części. Dla przykładu - polska D-124 produkowana
do 2005 w Dębicy to licencja Uniroyal. No, ale ta opona była polska :)

Napisałeś:
"Savy sa slowenskie, i zawsze byly."

Powyższe nie jest prawdą - Savy były słoweńskie i od dawna już nie są.
Zresztą zbytnio 'patriotyczne' bzdety do niczego dobrego nie prowadzą
- poszukaj sobie np. informacji o firmie TIGAR.

Data: 2013-11-30 16:57:18
Autor: Maciek
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Dnia Sat, 30 Nov 2013 16:14:24 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

Nie ściemniaj i nie kombinuj - wiele firm 'robiło' na licencjach itd.
i nie ma w tym nic złego. To co Ty nazwałeś "bieżnikiem Sava-y' może
wcale nie być ich pomysłu/autorstwa itd.,

Ja kombinuje? Ja po prostu twierdze, ze trzeba wyznaczyc jakas cezure,
inaczej dojdziemy do wniosku, ze pojecie produktu oryginalnego jest puste.
Ja dla swoich potrzeb nazywam bieznikiem Savy ten wzor, ktory ta firma
stosowala za czasow wlasnosci slowenskiej. Nie zamierzam cofac sie ze
sledztwem do prehistorii, bo po co? Dojde do sp. pana Goodyeara i dowiem
sie, ze sciemniam.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-11-30 17:17:02
Autor: Artur Maśląg
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
W dniu 2013-11-30 16:57, Maciek pisze:
Dnia Sat, 30 Nov 2013 16:14:24 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

Nie ściemniaj i nie kombinuj - wiele firm 'robiło' na licencjach itd.
i nie ma w tym nic złego. To co Ty nazwałeś "bieżnikiem Sava-y' może
wcale nie być ich pomysłu/autorstwa itd.,

Ja kombinuje?

Tak:
"Savy sa slowenskie, i zawsze byly."

Ja po prostu twierdze, ze trzeba wyznaczyc jakas cezure,
inaczej dojdziemy do wniosku, ze pojecie produktu oryginalnego jest puste.

Hmmm, próbujesz ściemniać i kombinować coraz bardziej.
Póki co, to Ty jesteś autorem stwierdzenia, że "pojecie produktu
oryginalnego jest puste."

Ja dla swoich potrzeb nazywam bieznikiem Savy ten wzor, ktory ta firma
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
stosowala za czasow wlasnosci slowenskiej.

Dla swoich potrzeb :)

Nie zamierzam cofac sie ze
sledztwem do prehistorii,

Jakiej prehistorii? Te ostanie ~20 lat?

bo po co? Dojde do sp. pana Goodyeara i dowiem
sie, ze sciemniam.

Słabo się bronisz.

Data: 2013-11-30 13:55:36
Autor: J.F.
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:16:16 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
Po tym co podrzuciłeś i braku ustosunkowania się do japońskiej
Toyoty. Z Savą jest zdaje się jeszcze zabawniej niż z Debicą
- Goodyear jest wyłącznym właścicielem Savy (całkowite przejęcie
miało miejsce chyba w 2004 roku) i Sava stała tylko marką Goodyear-a,
tak więc słoweńska to ona jest tylko na tyle, na ile akurat partia opon
została wyprodukowana w Słowenii. W Dębicy Goodyear ma ~60% udziałów

juz 76%.

i mimo faktu, że z linii schodzą opony marki Dębica, Goodyear, Dunlop,
Fulda i Sava, to nadal pozostaje firma polską, choć opony z logiem

60% ... troche duzo zeby to nazwac "firma polska".

Sava formalnie tez pewnie jest slowenska spolka.

Dębica są wytwarzane również w fabrykach w innych krajach.

No wlasnie - cos mi sie widzi ze zarzad europejskiego GY robi co chce, a zarzad polskiej firmy dba o interesy glownego akcjonariusza :-)
W przyzwoity sposob, ale jednak glownego.

J.

Data: 2013-11-30 14:31:19
Autor: Artur Maśląg
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
W dniu 2013-11-30 13:55, J.F. pisze:
Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:16:16 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
Po tym co podrzuciłeś i braku ustosunkowania się do japońskiej
Toyoty. Z Savą jest zdaje się jeszcze zabawniej niż z Debicą
- Goodyear jest wyłącznym właścicielem Savy (całkowite przejęcie
miało miejsce chyba w 2004 roku) i Sava stała tylko marką Goodyear-a,
tak więc słoweńska to ona jest tylko na tyle, na ile akurat partia opon
została wyprodukowana w Słowenii. W Dębicy Goodyear ma ~60% udziałów

juz 76%.

Pewnie to wziąłeś z ich strony, gdzie napisano:
"TC Dębica S.A. jest obecna na Giełdzie Papierów Wartościowych w
Warszawie od 1994 roku. Głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej
Dębica S.A. jest Goodyear S.A. z siedzibą w Luksemburgu, który posiada
(łącznie, bezpośrednio i pośrednio) 10.546.155 akcji stanowiących ok.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
76,406% kapitału zakładowego Spółki. Bardzo dziękujemy naszym
inwestorom za zaufanie. "

i mimo faktu, że z linii schodzą opony marki Dębica, Goodyear, Dunlop,
Fulda i Sava, to nadal pozostaje firma polską, choć opony z logiem

60% ... troche duzo zeby to nazwac "firma polska".

60% to nie 100%

Sava formalnie tez pewnie jest slowenska spolka.

Kontakt Sava - Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o.

Kontakt Dębica - Firma Oponiarska Dębica S.A.

Dębica są wytwarzane również w fabrykach w innych krajach.

No wlasnie - cos mi sie widzi ze zarzad europejskiego GY robi co chce,

Ciekawe - co to znaczy robi co chce?

a zarzad polskiej firmy dba o interesy glownego akcjonariusza :-)
W przyzwoity sposob, ale jednak glownego.

W interesie firmy jak i głównego akcjonariusza (a nie właściciela, jak
w Sava) jest sprzedaż i zyski. Jakie marki będą schodziły z linii to
w zasadzie kwestie czysto ekonomiczne.

Data: 2013-11-30 22:17:51
Autor: J.F.
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Dnia Sat, 30 Nov 2013 14:31:19 +0100, Artur Maúlŕg napisaů(a):
W dniu 2013-11-30 13:55, J.F. pisze:
Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:16:16 +0100, Artur Maúlŕg napisaů(a):
W Dćbicy Goodyear ma ~60% udziaůów
juz 76%.

Pewnie to wziŕůeú z ich strony, gdzie napisano:
"TC Dćbica S.A. jest obecna na Gieůdzie Papierów Wartoúciowych w
Warszawie od 1994 roku. Gůównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej
Dćbica S.A. jest Goodyear S.A. z siedzibŕ w Luksemburgu, który posiada
(ůŕcznie, bezpoúrednio i poúrednio) 10.546.155 akcji stanowiŕcych ok.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
76,406% kapitaůu zakůadowego Spóůki.

Nawet jesli posrednio, to jakas roznica ? 10% posiada Goodyear Holding Poland Sp. z o.o.

i mimo faktu, ýe z linii schodzŕ opony marki Dćbica, Goodyear, Dunlop,
Fulda i Sava, to nadal pozostaje firma polskŕ, choă opony z logiem
60% ... troche duzo zeby to nazwac "firma polska".
60% to nie 100%

A 40% wystarczy aby firma byla "polska" ? 25%, 1% ?

Jak na moj gust to choc 50%
 
Sava formalnie tez pewnie jest slowenska spolka.
Kontakt Sava - Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o.
wow, jeszcze jedna spolka :-)
Kontakt Dćbica - Firma Oponiarska Dćbica S.A.

Ale to zle patrzysz.
Firma Druţba za proizvodnjo pnevmatik d.o.o., zwana dalej ĽSava
TiresĄ, czy
 Goodyear Dunlop Sava Tires, druţba za proizvodnjo pnevmatik, d.o.o. Đkofjelođka c. 6 4000 Kranj, Slovenija

A z drugiej strony
Contact Dćbica S.A.  [...] mateusz_perec@goodyear.com

Dćbica sŕ wytwarzane równieý w fabrykach w innych krajach.
No wlasnie - cos mi sie widzi ze zarzad europejskiego GY robi co chce,
Ciekawe - co to znaczy robi co chce?

Ze jak stwierdza ze fabryka w Anglii ma wolne moce, a w Niemczech jest
duzo zamowien na tanie opony ... to nikt sie o zdanie w Debicy nie
pyta :-)

a zarzad polskiej firmy dba o interesy glownego akcjonariusza :-)
W przyzwoity sposob, ale jednak glownego.
W interesie firmy jak i gůównego akcjonariusza (a nie wůaúciciela, jak
w Sava) jest sprzedaý i zyski. Jakie marki bćdŕ schodziůy z linii to
w zasadzie kwestie czysto ekonomiczne.

Niby masz racje, ale dalekosieznym interesie akcjonariuszy powinno tez
byc aby marka Debica rosla w sile, firma sie rozwijala, rosla wartosc
akcji i dywidenda. Tymczasem w interesie glownego akcjonariusza jest
tanio przejac reszte udzialow :-)

J.

Data: 2013-11-30 13:18:22
Autor: Artur Maśląg
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości
Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:40:07 +0100, RD napisał(a):
vs. Polska(Sava))?
Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Dębice Furio made in England widzialem.

A to coś dziwnego? A made in Slovenia? :)

Data: 2013-11-30 13:39:22
Autor: J.F.
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:18:22 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:
vs. Polska(Sava))?
Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Dębice Furio made in England widzialem.

A to coś dziwnego?

Troche dziwne. No i Ę z ogonkiem mnie lekko zaintrygowalo :-)

A made in Slovenia? :)

Jesli sa ... to moga byc i Sava made in Poland.

J.

Data: 2013-11-30 13:43:46
Autor: Artur Maśląg
opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
W dniu 2013-11-30 13:39, J.F. pisze:
Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:18:22 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:
vs. Polska(Sava))?
Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Dębice Furio made in England widzialem.

A to coś dziwnego?

Troche dziwne. No i Ę z ogonkiem mnie lekko zaintrygowalo :-)

A made in Slovenia? :)

Jesli sa ...

Kiedyś o tym pisałem...

to moga byc i Sava made in Poland.

Są i o ty pisałem nawet dzisiaj:)

opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znacz enie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona