odkurzacz przemys³owy/domowy

Data: 2009-04-03 18:48:32
Autor: Jarek P.
odkurzacz przemys³owy/domowy
 toolpusher <toolpusher@poczta.onet.pl> wrote:
Witam,
Potzrzebuje sobie kupic taki w³asnie odkurzacz sucho/mokro. Do gara¿u
do domu do majsterkowania do sprz±tania po remontach itd.

Podepnê sie pod w±tek: a jak w roli takiego warsztatowego odkurzacza bêdzie siê sprawdza³ odkurzacz centralny? Mówiê o odsysaniu trocin spod pi³y i tym podobnych? Sprawdziæ siê sprawdzi na pewno, ale czy aby nie bêdzie to u¿ywanie armaty na go³êbie?
Dla jasno¶ci: mówiê o dorywczym majsterkowaniu, nie o zarobkowej stolarni, wiêc takie odsysanie py³u/trocin nie bêdzie dzia³a³o dzieñ w dzieñ 8 godzin/doba, my¶lê, ¿e realna skala wykorzystania to raczej kilka godzin na miesi±c.

J.

Data: 2009-04-03 19:02:06
Autor: J23
odkurzacz przemys³owy/domowy

U¿ytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gr5eks$7p4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Odk centralny jak najbardziej.
Ja mam separator kominkowy
dziêki temu mo¿na ró¿ne badziewie
wci±gaæ a instal. sie nie zasyfi
+ zestaw gara¿owy czyli
dodatkowy w±¿ z jakiego¶
tworzywka i jest OK.
Ale to tak przy okazji mo¿na
wykorzystac odk centr, ale
montowac go tylko w tym celu nie ma sensu

Pzdr
J23

Data: 2009-04-03 22:02:11
Autor: Jarek P.
J23 <izydor@poczta.onet.pl> wrote:

Ale to tak przy okazji mo¿na
wykorzystac odk centr, ale
montowac go tylko w tym celu nie ma sensu

To jest oczywiste, profesjonalny warsztatowy smok by taniej wyszed³ :-)

J.

Data: 2009-04-05 12:04:35
Autor: II Artur II
odkurzacz przemys³owy/domowy

U¿ytkownik "J23" <izydor@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gr5fa9$b1p$1news.onet.pl...

Odk centralny jak najbardziej.
Ja mam separator kominkowy
dziêki temu mo¿na ró¿ne badziewie
wci±gaæ a instal. sie nie zasyfi

Jaki masz ten separator? Jakis firmowy? Gdzie kupiles? jestes zadowolony, widziales jakies inne? Jaka cena?
Ja widzialem kiedys taka brzydka banke w Castoramie za 500 zl co zwala separatorem. Jakos nie wzbudzalo to mojego zaufania ale koniecznie potrzebuje takiego urzadzenia do zbierania popiolu, sadzy i pylu po szpachlowaniu.

Artur Wojtkowski / II Artur II

Data: 2009-04-05 20:55:25
Autor: J23
odkurzacz przemys³owy/domowy

U¿ytkownik "II Artur II" <sklep@malawishop.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gr9vns$bfa$1inews.gazeta.pl...

[...]

-- pozdrawiam
Artur Wojtkowski / II Artur II

Odkurzacz mam cana-vac.
Tam tez kupi³em ten separator
kominkowy. Kosztowa³ chyba 139z³.
To jest zwyk³a bañka stalowa z
pokryw± i stalowym wê¿em.
Do zbiornika wêdruje to co grubsze,
a reszta dalej instalacj± do odkurzacza
centralnego do "wora".

Pzdr
J23

Data: 2009-04-06 00:02:09
Autor: II Artur II
odkurzacz przemys³owy/domowy

U¿ytkownik "J23" <izydor@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:grav0i$22n$1news.onet.pl...

[...]

Poogladalem troche separatorow na Allegro no i mam pewne watpliwosci.
Dopiero separatory powyzej 140 zl (mniej wiecej) maja dodatkowo filtr ktory mozna prac czy tez plukac, wyglada jak filtr papierowy lub materialowy. Reszta separatorow ma tylko taka siateczke z dosc duzymi oczkami powiedzmy srednicy 1 mm wiec i tak drobny pyl bedzie trafial do odkurzacza.
Nie chce go zajechac bo juz dwa lipne zajechalem na budowie miedzy innymi zbierajac pyl po szpachlowaniu. Teraz mam nowy odkurzacz i boje sie ze go tez zajade jak bedze wciagal popiol z kominka.
Mialem nadzieje ze masz ktorys z tych allgrowych separatorow i zwykly odkurzacz. No coz, bede pytal dalej.

Artur Wojtkowski / II Artur II

Data: 2009-04-06 02:25:21
Autor: Panslavista

> [...]

tez zajade jak bedze wciagal popiol z kominka.
Mialem nadzieje ze masz ktorys z tych allgrowych separatorow i zwykly

    Hylê te¿ mo¿na zaje¼dziæ, gdy nie opró¿nia siê z brudów. Jednak
wylewaj±c wodê z zawiesin± regularnie i nalewaj±c kolejn± porcjê (4 litry)
czystej mo¿na szybko pozbyæ siê wszelkich py³ów na sucho dla posadzki i
niekurz±co dla odkurzacza, którego separator nie tylko miesza py³ z wod±
(warto dodaæ trochê ¶rodka zwil¿aj±cego np. p³yn do mycia naczyñ czy WC),
ale na zewn±trz wypuszcza wy³±cznie powietrze...

Data: 2009-04-06 09:42:17
Autor: II Artur II
odkurzacz przemys³owy/domowy

U¿ytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:grbiof$n6r$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Przedewszystkim nie wiedzialem ze tam sie wode leje a to zmienia postac rzeczy. Czyli mozna ten separator stosowac jak odkurzacz wodny? No moze nie wodny ale odkurzacz z filtrem wodnym :-)
Dzieki za podpowiedz.

Artur Wojtkowski / II Artur II

Data: 2009-04-06 09:50:48
Autor: Panslavista

> [...]

nie
wodny ale odkurzacz z filtrem wodnym :-)

Odkurzacz wodny Hyla podobnie jak Rainbow... One nie udaj±.
Mam jeszcze przemys³owy, ten albo zbiera do worka, albo zbiera mokre (woda z
dodatkami), przy przepe³nieniu p³ywak zamyka dop³yw do wylotu powietrza, co
jest nie tylko zabezpieczeniem ale i sygnalizacj± przepe³nienia - oko³o 20
litrów.

Data: 2009-04-06 10:01:57
Autor: Panslavista
[...]

Separator w odkurzaczu wodnym to centryfuga - rodzaj turbiny o obrotach
oko³o i wiêcej ni¿ 10000 obrotów - przejd± jedynie gazy - woda z kurzem
zostaje odrzucona. Separatory w centralnych odkurzaczach, b±d¼ w
przemys³owych to rodzaj cyklonu - powietrze z kurzem i innymi wiêkszymi
odpadkami zostaje zawirowane i ciê¿sze ¶mieci odrzucone na ¶cianki i opadaj±
pod siatkê oddzielaj±c±, w ten sposb nastêpuje selekcja - frakcje drobne
odlatuj± do odkurzacza... Konstrukcje separatorów s± ró¿ne np. labiryntowe -
jak w filtrach powietrza do silników. Z punktu widzenia uzytkownika wa¿na
jest pojemno¶æ, gdy¿ z ni± wi±¿e siê czêsto¶æ opró¿niania...

Data: 2009-04-06 10:05:48
Autor: II Artur II
odkurzacz przemys³owy/domowy

U¿ytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:grcde6$7fg$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Mnie zaiteresowaly separatory z Allegro w cenie od 79 zl do 149 zl ale watpie zeby one dzialaly na tej zasadzie ktora opisales. Moze jakies bardziej skomplikowane konstrukcje a zarazem drozsze.
Aaaa, te ktore ogladalem maja 18-20 litrow pojemnosci.

Artur Wojtkowski / II Artur II

Data: 2009-04-06 11:56:20
Autor: Panslavista

> [...]

bardziej skomplikowane konstrukcje a zarazem drozsze.
Aaaa, te ktore ogladalem maja 18-20 litrow pojemnosci.

Nie musz± byæ drogie, wlot powietrza brudnego po stycznej do powierzchni
walca, wylot do odkurzacza koncentrycznie (osiowo)... Labirynty zmieniaj a
gwa³townie kierunek przep³ywu - ciê¿sze drobiny uderzaj± o ¶ciankê, trac±
pêd i opadaj± w dó³.

Data: 2009-04-06 12:28:27
Autor: II Artur II
odkurzacz przemys³owy/domowy

[...]