Data: 2014-02-22 00:57:08 | |
Autor: BartekK | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa prawn a | |
StawiajÄ
takie ustrojstwa, wszÄdzie o tym gĹoĹno, wiÄc pewnie wszyscy "medialnÄ
prawdÄ znajÄ
". Bramownica, kamera, druga bramownica za X km, kamera, rozpoznawanie nr rejestracyjnego i obliczanie czasu przejechania tych X km, co daje ĹredniÄ
prÄdkoĹÄ pomiÄdzy.
Pytania mi siÄ nasuwajÄ natury prawnej oraz organizacyjnej: 1) jaki zwiÄ zek ma Ĺrednia prÄdkoĹÄ na odcinku X km z ograniczeniami prÄdkoĹci na tym odcinku, oraz z wykroczeniem nieprzestrzegania tych ograniczeĹ. W sensie, Ĺźe gdy wg obliczeĹ wychodzi, Ĺźe Ĺrednia prÄdkoĹÄ przejechania wskazuje, ze _pojazd_ musiaĹ mieÄ chwilowe prÄdkoĹci wyĹźsze niĹź dozwolone, to mandat - ale na jakiej podstawie? - ograniczenie prÄdkoĹci dotyczy odcinka (od znaku ograniczenia, do odwoĹania lub skrzyĹźowania lub koĹca obszaru zabudowanego itd), ale dotyczy prÄdkoĹci maksymalnej, a nie Ĺredniej. Wywodzenie jakiejĹ maksymalnej ze Ĺredniej - to juĹź taki trochÄ dowĂłd poszlakowy, a nie wprost. - co oznacza przekroczenie Ĺredniej prÄdkoĹci na odcinku? Z tego nie wynika, jakie ograniczenie, gdzie, i o ile zostaĹo zĹamane. Nie wiadomo czy pacjent jechaĹ 300km/h przez chwilÄ na ograniczeniu do 30km/h, czy 90/70 ciÄ giem, a kaĹźde z tych wykroczeĹ ma inny taryfikator. - Czy da siÄ w ogĂłle karaÄ "obywatel gdzieĹ najwyraĹşniej zĹamaĹ przepisy, nie wiemy gdzie i dokĹadnie jakie konkretnie, ale go ukaramy"? 2) co w przypadku, gdy pojazd ten sam na obu bramownicach,a na kaĹźdej z fotek - inny kierowca. KtĂłryĹ zapewne zĹamaĹ przepisy (skoro Ĺrednia wyszĹa wysoka, a jeszcze zdÄ Ĺźyli siÄ przesiÄ ĹÄ, ale ktĂłry, i co z tego wynika? 3) juĹź raczej retoryczne - co z bĹÄdami OCR tablic, sytuacjami gdzie pojazd wjeĹźdĹźa, a wcale nie wyjedzie (bo zatrzymaĹ siÄ na posesji pomiÄdzy), itp - czy bÄdÄ fotki do wglÄ du, czy dalej paranoja p.t. "pĹaÄ w ciemno albo kop siÄ z koniem, Ĺźe nie jesteĹ wielbĹÄ dem" -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-02-22 02:19:58 | |
Autor: Marek Wisniewski | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu sobota, 22 lutego 2014 00:57:08 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:
Stawiają takie ustrojstwa, wszędzie o tym głośno, więc pewnie wszyscy "medialną prawdę znają". Bramownica, kamera, druga bramownica za X km, kamera, rozpoznawanie nr rejestracyjnego i obliczanie czasu przejechania tych X km, co daje średnią prędkość pomiędzy.Pamietam, jak dzis, kiedy na kursie prawa jazdy mowiono, ze dopuszczalne jest chwilowe przekroczenie predkosci w celu unikniecia kolizji, jak na ptzyklad podczas wyprzedzania. Czy to jeszcze dzisiaj jest aktualne ? |
|
Data: 2014-02-22 12:44:41 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Pamietam, jak dzis, kiedy na kursie prawa jazdy mowiono, ze dopuszczalne jest chwilowe przekroczenie predkosci w celu unikniecia kolizji, jak na ptzyklad podczas wyprzedzania. Chwilowe przekroczenie rzędu 20-30 km/h na odcinku 200-300 m nie wpłynie mierzalnie na średnią prędkość na odcinku pomiarowym rzędu 20 km. Matematyka. Średnia prędkość to iloraz całkowitej drogi czasu i całkowitego czasu. Po za tym na pozostałej części odcinka pomiarowego nie jedziesz z max dopuszczalna prędkością z dokładnością do 0,1 km/h tylko raczej mniej. Spokojnie - nie dostaniesz mandatu w sytuacji awaryjnej :) Ale kombinuj dalej ;) -- Krzysztof |
|
Data: 2014-02-22 15:20:19 | |
Autor: Robert Tomasik | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lea2je$cvt$1node2.news.atman.pl...
Pamietam, jak dzis, kiedy na kursie prawa jazdy mowiono, ze dopuszczalne jest chwilowe przekroczenie predkosci w celu unikniecia kolizji, jak na ptzyklad podczas wyprzedzania. Teoretycznie jazda z maksymalną dopuszczalną prędkością nie jest zabroniona. A w tej sytuacji nagłe przyspieszenie spowoduje odnotowanie przekroczenia. |
|
Data: 2014-02-22 18:46:39 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Teoretycznie jazda z maksymalną dopuszczalną prędkością nie jest Teoretycznie, to różne rzeczy się zdarzają, a fizyka praktyczna swoje... Pomiar będzie miał tolerancję wynikającą z uchybu a do tego mandat (aktualnie) jest wystawiany po przekroczeniu prędkości o pewną znaczną wartość. Podtrzymuję, że nagłe przyspieszenie nie ma szans zostać ukarane. Policz sobie ile sekund szybciej przejedziesz 10 km, jeśli na odcinku 0,3 km przyspieszysz z 90 do 120 km. I ile ten nadmiar czasu podniesie średnia prędkość. -- Krzysztof |
|
Data: 2014-02-24 23:06:38 | |
Autor: Marcin N | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 2014-02-22 18:46, Krzysztof Jodłowski pisze:
Policz sobie ile sekund szybciej przejedziesz 10 km, jeśli na odcinku Co Ty tak strzelasz tymi dziesięcioma kilometrami? Odcinki mają mieć ok 2 km. Chcesz pisać przypowieści, to pisz zgodnie z rzeczywistością. -- MN |
|
Data: 2014-02-25 07:32:11 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Odcinki mają mieć ok 2 km. Chcesz pisać przypowieści, to pisz zgodnie z Piszę kilka podwątków obok. Poczytaj... |
|
Data: 2014-02-23 08:17:59 | |
Autor: Kris | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu sobota, 22 lutego 2014 12:44:41 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
Chwilowe przekroczenie rzędu 20-30 km/h na odcinku 200-300 m nie wpłynie mierzalnie na średnią prędkość na odcinku pomiarowym rzędu 20 km. Matematyka. Średnia prędkość to iloraz całkowitej drogi czasu i całkowitego czasu.Dopuszczalna prędkość to 90km/h. Odcinek 20m km jadę z predkością 90km/h i cwilowo przekroczę o 20-300 km/h. Jak to wtedy z tą matematyka? |
|
Data: 2014-02-25 11:21:03 | |
Autor: anacron | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 22.02.2014 12:44, Krzysztof Jodłowski pisze:
Pamietam, jak dzis, kiedy na kursie prawa jazdy mowiono, ze Ale na odcinku 2km gdzie nie trzeba normalnie zwalniać taka sytuacja może wpłynąć. Oczywiście należy pamiętać, że liczniki samochodowe zawyżają. Jadąc 90km/h według licznika w praktyce jedziemy (w zależności od konkretnego samochodu) 84-86 km/hm. Oczywiście także należy pamiętać, ta metoda pomiaru to najlepsza jaką w tej chwili dysponuje ludzkość i tak liczne w przypadku radarów/fotoradarów/lidarów błędy tu będą zdarzać się sporadycznie i będą nieduże (prawdopodobnie mieścić się będą w granicy akceptowalnego błędu pomiarowego). -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-02-22 15:18:30 | |
Autor: Robert Tomasik | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Użytkownik "Marek Wisniewski" <mwisniewski2008@gmail.com> napisał w wiadomości news:01672f61-8b05-47ed-ac19-e2a837159c45googlegroups.com...
Pamietam, jak dzis, kiedy na kursie prawa jazdy mowiono, ze dopuszczalne jest chwilowe To jest tzw. stan wyższej konieczności. |
|
Data: 2014-02-23 08:20:36 | |
Autor: Kris | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu sobota, 22 lutego 2014 15:18:30 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
To jest tzw. stan wyższej konieczności. Czyli jeśli bramownica zanotuje że na odcinku 20km przekroczyłem dopuszczlną prędkość o 10km/h moge się powoływac na np" musioałem gwałtownoie przyspieszć w stanie wyższej konieczności" |
|
Data: 2014-02-23 18:02:05 | |
Autor: Robert Tomasik | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:be96b4fd-eff9-43e4-b6aa-017b5db48756googlegroups.com...
To jest tzw. stan wyższej konieczności.Czyli jeśli bramownica zanotuje że na odcinku 20km przekroczyłem dopuszczlną prędkość o 10km/h moge się powoływac na np" musioałem gwałtownoie przyspieszć w stanie wyższej konieczności" Zobaczymy, co na to sąd. |
|
Data: 2014-02-23 19:19:36 | |
Autor: RadoslawF | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Dnia 2014-02-23 18:02, Użytkownik Robert Tomasik napisał:
Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości Wyśmieje. Jaki stan wyższej konieczności może się ciągnąć przez dwadzieścia kilometrów ? Pozdrawiam |
|
Data: 2014-02-24 00:48:27 | |
Autor: Kris | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 19:19:36 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
Wyśmieje.A czemu 20km? Dozwolona prędkość to np. 90km/h i tyle mi wolno jechać więc z taka prędkością jechałem. Jednak w pewnym momencie był "stan wyższej konieczności i przycisnełem 120km/h. Średnia wyjdzie więcej jak 90km/h więc przekroczyłem niby ale "stan wyższej konieczności" był;) |
|
Data: 2014-02-24 11:48:39 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
A czemu 20km? Dozwolona prędkość to np. 90km/h i tyle mi wolno jechać więc z taka prędkością jechałem. Jednak w pewnym momencie był "stan wyższej konieczności i przycisnełem 120km/h. Średnia wyjdzie więcej jak 90km/h więc przekroczyłem niby ale "stan wyższej konieczności" był;) Następny niematematyczny... A konkretnie ile wyniesie ta średnia? Zadałem sobie trud policzenia na karteczce. Zakładam odcinek 15 km, dop. prędkość 90 km/h, przekroczenie z powodu wyższej konieczności do 110 km/h na odcinku 300 m. Wychodzi, że normalnie przejadę ten odcinek w 0,1666(6) h. Po podniesieniu prędkości w 0,1666(6)-0,0006=0,1661 (w zaokrągleniu) Średnia wychodzi 15 km / 0,1661 h = 90,3 km/h 0,3 km/h jest pomijalne, każdy układ pomiarowy będzie po legalizacji miał większy błąd pomiaru. A dodatkowo (jak na razie) mandaty sa po przekroczeniu jakiejś sensownej wartości a nie 0,3 km/h Koniec tematu z wyższą koniecznością i wymyślaniem bzdur. Kombinujcie dalej. -- pozdrawiam Krzysztof Jodłowski |
|
Data: 2014-02-24 04:39:09 | |
Autor: Kris | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 11:48:39 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
Koniec tematu z wyższą koniecznością i wymyślaniem bzdur. Kombinujcie dalej.Założyłeś że odcinek ma 15km. A jak to będzie 5km;) |
|
Data: 2014-02-24 13:51:20 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 2014-02-24 13:39, Kris pisze:
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 11:48:39 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał: OK. Lista proponowanych odcinków http://www.auto-swiat.pl/1-gitd-odcinkowe-fotoradary-gotowe-lista-odcinkow Można przyjąć, że średnio 3 km. Wychodzi 91,7 km/h czyli 1,7 km/h więcej, w warunkach czysto teoretycznych (jedziesz cały czas 90 km/h co do 0,1 km/h). Co to zmieni? Powyżej błędu pomiaru się załapiesz,ale i tak mandaty będą za wartość sporo większą. |
|
Data: 2014-02-24 05:13:10 | |
Autor: Kris | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 13:51:20 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
Wychodzi 91,7 km/h czyli 1,7 km/h więcej, w warunkach czysto teoretycznych (jedziesz cały czas 90 km/h co do 0,1 km/h).Temida jest ślepa podobno więc sąd musi się opierać o "czystą teorię";) jak myślę. Oczywiście pisanina czysto akademicka ale jeden z drugim się znajda co tak będą argumentować. Co to zmieni? Powyżej błędu pomiaru się załapiesz,ale i tak mandaty będą za wartość sporo większą.w powyższym przypadku przekroczenie prędkości jest o 1,7km i mandatu za taką wartość bym się spodziewał. |
|
Data: 2014-02-24 13:57:13 | |
Autor: Tomasz Kaczanowski | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 2014-02-24 13:51, Krzysztof Jodłowski pisze:
W dniu 2014-02-24 13:39, Kris pisze: Czyli jak to zwykle w PL skopali, bo na 3 km moim zdaniem nie ma sensu stawiać czegoś, co będzie mniej efektywne od 2 fotoradarów, gdzie nie trzeba parować zdjęć. -- Kaczus http://kaczus.republika.pl |
|
Data: 2014-02-24 17:07:53 | |
Autor: Robert Tomasik | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:530b41a7$0$2146$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-02-24 13:51, Krzysztof Jodłowski pisze: Niekoniecznie. U nas jest taki odcinek aleji, gdzie na jednej nitce jest dużo poprzecznych odejść i co jakiś czas dochodzi do bardzo poważnych wypadków. Są one związane z tym, że jak z poprzcznej wyjeżdża samochód i staje na pasie zieleni, to czasem się nie mieści i "wystaje" mu tył. Niby tam jest dopuszczalna 60km/h i przy takiej prędkości jest to do ogarnięcia (ominięcia, wyhamowania). By ten odcinek osłonić, postawiono fotoradar. Skutek jest taki, że przed fotoradarem wszyscy hamują, a potem dają "gaz" i lecą tak z 90 km/h. |
|
Data: 2014-02-24 19:12:01 | |
Autor: Marek Dyjor | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Tomasz Kaczanowski wrote:
W dniu 2014-02-24 13:51, Krzysztof Jodłowski pisze: być może chodzi o to aby jednak łapać piratów drogowych którzy ten odcinek pokonają w większości z prędkością 120km/h czasem na chwilkę zwalniając do 90... |
|
Data: 2014-02-24 13:51:56 | |
Autor: Tomasz Kaczanowski | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 2014-02-24 13:39, Kris pisze:
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 11:48:39 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał: Na krótszych odcinkach nie ma sensu stawiać urządzeń do odcinkowego mierzenia prędkości. Mija się to z celem, tyle samo wyjdzie, a efektywniejsze będzie postawienie na takiej odległości 2 fotoradarów.... -- Kaczus http://kaczus.ppa.pl |
|
Data: 2014-02-24 13:11:27 | |
Autor: RadoslawF | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Dnia 2014-02-24 09:48, Użytkownik Kris napisał:
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 19:19:36 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:Skoro na odcinkowym mierniku prędkości wykazało 120km/h to albo cały odcinek pomiarowy leciałeś 120km/h albo połowę jechałeś 90km/h a drugą 150km/h co dało średnią 120km/h wolisz mandat za 120 czy 150 ? A może trzy czwarte jechałeś 90kmh a jedną czwartą 210km/h. Czyli mandat za 210km/h bo żaden sędzia nie jest idiotą i nie uwierzy ze przez pięć kilometrów z powodu stanu wyższej konieczności musiałeś zapierdalać 210km/h. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2014-02-25 11:44:22 | |
Autor: Ajgul | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:lefctb$r5s$1node2.news.atman.pl... Czyli mandat za 210km/h bo żaden sędzia nie jest idiotą i nie uwierzy Jeżeli MOP jest za 10 km, a sraczka dusi, to... A. |
|
Data: 2014-02-24 15:18:24 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
On Mon, 24 Feb 2014, Kris wrote:
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 19:19:36 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał: Zwróć uwagę, że łaskawie przyjąłeś a priori, że "stan wyższej konieczności" powoduje automagiczne zniknięcie podstaw do mandatu. A sprawa wygląda tak, że okazji do zwalenia na kolejny meteoryt tunguski lub czelabiński, wyskakującą zza węgła trąbę powietrzną tudzież trzesienie ziemi zdarza się relatywnie rzadko. Przepisy drogowe są zaś dość "szczelne", z powszechnym narzekaniem na zbytnią restrykcyjność (co, nie?) Tłumacząc na polski, "stanowi wyższej konieczności" zazwyczaj KTOŚ jest winien. Biorąc pod uwagę restrykcje przy wyprzedzaniu, poza przypadkiem "zwiększania prędkości przez wyprzedzanego" na końcu palca wskazującego winnego będzie znajdował się nie kto inny, jak wyprzedzający. Z widokiem na mandat za swoje zachowania plus punkty (a przy wersji procedury administracyjnej "za prędkość" punktów by nie było). Nie jest więc takie pewne, czy ewentualna wojna o "stan wyższej konieczności" nie odbije się czkawką, szczególnie że organ nadzorujący radary będzie miał spis okolicznych pojazdów na zdjęciu, potencjalni zaś "winni przyspieszania" z kolei mogą mieć kamery :> i przycisnełem 120km/h. "pan wyjaśni, jak doszło do tego, że pan musiać docinąć w pedał". Średnia wyjdzie więcej jak 90km/h więc przekroczyłem niby ale Jak nie kijem, to pałką :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-24 19:15:00 | |
Autor: Marek Dyjor | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Gotfryd Smolik news wrote:
Nie jest więc takie pewne, czy ewentualna wojna o "stan wyższej jak bęzie jechał zgodnei z przepsiami a czesem kogoś wyprzedzi przekraczając predkość to nic mu sie złego nei stanie tak samo jak sie na chwile zapomni i przekroczy prędkość na chwilę. |
|
Data: 2014-02-24 05:47:37 | |
Autor: Matt | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
On Saturday, February 22, 2014 11:19:58 AM UTC+1, Marek Wisniewski wrote:
Pamietam, jak dzis, kiedy na kursie prawa jazdy mowiono, ze dopuszczalne jest chwilowe przekroczenie predkosci w celu unikniecia kolizji, jak na ptzyklad podczas wyprzedzania. Nie jest i nigdy nie było. Teoretycznie możesz próbować podciągać to pod stan wyższej konieczności jak ktoś napisał, ale jeśli np było możliwe zahamowanie zamiast przekroczenia prędkości - już się nie łapie. -- Regards Matt |
|
Data: 2014-02-22 08:41:43 | |
Autor: m | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
W dniu 22.02.2014 00:57, BartekK pisze:
StawiajÄ takie ustrojstwa, wszÄdzie o tym gĹoĹno, wiÄc pewnie wszyscy Na podstawie przepisu ktĂłry nakazuje jazdÄ z prÄdkoĹciÄ < X, oraz niewÄ tpliwym dowodem na to Ĺźe prÄdkoĹÄ byĹa wiÄksza niĹź X. [...]
Mam nadziejÄ Ĺźe bÄdzie wg. taryfy za najniĹźsze moĹźliwe wykroczenie wg tych danych, czyli 90/70 ciÄgiem.
Podobnie jest chyba z tachografami. Nie ma dokĹadnej lokalizacji kiedy zostaĹa przekroczona prÄdkoĹÄ, ale zostaĹa ...
Pewnie to samo co z samochodem uĹźytkowanym przez kilka osĂłb i niewyraĹşnÄ fotografiÄ . Albo siÄ muszÄ przyznaÄ albo pewnie sprawa utknie ... p. m. |
|
Data: 2014-02-22 09:57:18 | |
Autor: BartekK | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
W dniu 2014-02-22 08:41, m pisze:
NiewÄ tpliwe to miaĹy byÄ teĹź dowody w postaci fotki z fotoradaru. A jak jest z ich dziaĹaniem (bĹÄdy pomiaru prÄdkoĹci, bĹÄdy odczytania rejestracji itd) to wiemy...Pytania mi siÄ nasuwajÄ natury prawnej oraz organizacyjnej: Niech bramownice bÄdÄ zrobione np tak, Ĺźe zdjÄcie z pierwszej jest ORCowane, i po rozpoznaniu tablic - jest odmierzany czas T, ktĂłry jest zatrzymywany po OCRowaniu tablicy na drugiej bramownicy. StÄ d jeĹli czas OCRowania na pierwszej bÄdzie znaczÄ co dĹuĹźszy (bo siÄ coĹ rozmazaĹo, listek przelatywaĹ, deszcz padaĹ itp), niĹź na drugiej - to czas T bÄdzie znaczÄ co krĂłtszy niĹź rzeczywisty czas przejazdu. I co teraz? Niestety, ale nasza wĹadza nauczyĹa nigdy nie ufaÄ w ich rozwiÄ zania, zwĹaszcza jeĹli majÄ na celu ĹciÄ gniÄcie kasy z obywateli... Nadzieja ma sĹabe umocowanie prawne :) Obawiam siÄ, Ĺźe do ukarania - musi byÄ jakaĹ podstawa, taryfikator, okreĹlone konkretne wykroczenie - a nie "chyba gdzieĹ o ileĹ, ale nie wiadomo gdzie i o ile".- co oznacza przekroczenie Ĺredniej prÄdkoĹci na odcinku? Z tego nie To chyba tylko przy przepisach podatkowych jest wynalazek "nie wiemy gdzie obywatel zarobiĹ/ukradĹ, nie moĹźemy mu udowodniÄ, ale on nie umie udowodniÄ Ĺźe jest niewinny, to go karnym podatkiem 75% obciÄ Ĺźymy" - ale i do tego sĹychaÄ juĹź, Ĺźe to trochÄ nieĹadne rozwiÄ zanie. Na tachografie jest kontrolowane tylko i wyĹÄ cznie przekroczenie ogĂłlnej bariery >90km/h, albo przekroczenie "ostatnim zapisem" aktualnego ograniczenia, przy zatrzymaniu auta z tachografem (np kontrola ITD w miejscu gdzie ograniczenie do 40km/h, a ostatni zapis na tachografie jest 70km/h)- Czy da siÄ w ogĂłle karaÄ "obywatel gdzieĹ najwyraĹşniej zĹamaĹ -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-02-22 10:16:22 | |
Autor: m | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
W dniu 22.02.2014 09:57, BartekK pisze:
W dniu 2014-02-22 08:41, m pisze: No i dlatego odcinkowe pomiary sÄ lepsze, bo mniej wraĹźliwe na to o czym piszesz. Niech bramownice bÄdÄ zrobione np tak, Ĺźe zdjÄcie z pierwszej jest No weĹş, nie sÄ dzisz chyba Ĺźa za T bÄdzie brany czas koĹca obrĂłbki OCR a nie zrobienia zdjÄcia ... Niestety, ale nasza wĹadza nauczyĹa nigdy nie ufaÄ w ich rozwiÄ zania, Nie chyba, ale "z pewnoĹciÄ co najmniej tyle". To chyba tylko przy przepisach podatkowych jest wynalazek "nie wiemy Ale to nie sÄ przepisy podatkowe i tutaj musi byÄ udowodniona wina. I wg mnie, jeĹźeli odcinek 100km zostaĹ zmierzony np. w 40minut, to jest to tak mocny dowĂłd na to Ĺźe ograniczenie prÄdkoĹci 90km/h zostaĹo przekroczone o co najmniej 40km/h Ĺźe trudno mi wyobraziÄ sobie coĹ co by ten dowĂłd mogĹo podwaĹźyÄ.
No i tutaj masz to samo. W czym problem? p. m. |
|
Data: 2014-02-22 10:29:19 | |
Autor: PrzemysĹÄ w DÄbski | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
W dniu 2014-02-22 09:57, BartekK pisze:
W dniu 2014-02-22 08:41, m pisze: Mam nadziejÄ Ĺźe bÄdzie wg. taryfy za najniĹźsze moĹźliwe wykroczenie wgNadzieja ma sĹabe umocowanie prawne :) Obawiam siÄ, Ĺźe do ukarania - ZauwaĹź, Ĺźe Ĺrednia prÄdkoĹÄ ma tÄ wĹasnoĹÄ, Ĺźe jeĹli wyniosĹa X to chwilowa prÄdkoĹÄ w ktĂłrymĹ momencie musiaĹa byÄ wiÄksza od X z czego wynika, Ĺźe prÄdkoĹÄ X co najmniej raz musiaĹa zostaÄ osiÄ gniÄta. JeĹli na odcinku obowiÄ zuje tylko jedno ograniczenie, dokĹadne miejsce i czas przekroczenia nie majÄ znaczenia. Udowodniony jest fakt przekroczenia prÄdkoĹci o dokĹadnÄ wartoĹÄ w strefie w ktĂłrej obowiÄ zuje jednolite ograniczenie prÄdkoĹci. JeĹli jest wiÄcej ograniczeĹ to nie zadziaĹa, nie da siÄ wykazaÄ na ktĂłrym ograniczeniu o ile (nawet minimalnie jak powyĹźej) prÄdkoĹÄ zostaĹa przekroczona. Da siÄ tylko wykazaÄ, Ĺźe na ktĂłrymĹ z dwĂłch na pewno zostaĹa przekroczona - to jest formalnie za maĹo do ukarania zgodnie z taryfikatorem. Ale ... :) SÄ dĂłw taryfikator nie obowiÄ zuje, a pamiÄtajmy Ĺźe sam fakt przekroczenia (gdzieĹ lecz nie wiadomo gdzie) jest udowodniony. |
|
Data: 2014-02-22 16:05:41 | |
Autor: wowa | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa prawna | |
UĹźytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisaĹ w wiadomoĹci news:le9p4n$3qc$1node2.news.atman.pl... NiewÄ tpliwe to miaĹy byÄ teĹź dowody w postaci fotki z fotoradaru. A jak jest z ich dziaĹaniem (bĹÄdy pomiaru prÄdkoĹci, bĹÄdy odczytania rejestracji itd) to wiemy...MyĹlisz Ĺźe to bramownice bÄdÄ decydowaÄ? Po mojemu to bÄdÄ robiÄ zdjÄcia wszystkim a potem bÄdzie selekcja. Ten na szybkoĹÄ, ten na pasy, ten na komĂłrkÄ, ten poszukiwany, itp. Ĺťal byĹo by straciÄ dodatkowÄ kasÄ. Wojtek -- Bo my, Polacy tak mamy, Ĺźe we wszystkim przesadzamy :( |
|
Data: 2014-02-22 21:40:43 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
On Sat, 22 Feb 2014, BartekK wrote:
To chyba tylko przy przepisach podatkowych jest wynalazek "nie wiemy gdzie obywatel zarobił/ukradł, nie możemy mu udowodnić, ale on nie umie udowodnić że jest niewinny, to go karnym podatkiem 75% obciążymy" - ale i do tego słychać już, że to trochę nieładne rozwiązanie. 75%, owszem, zostało podważone wyrokiem TK. Natomiast nie wrzucaj "75%" i zasady "obciążania z góry" do jednego worka, to drugie ma się nadal dobrze. Dostajesz decyzję i możesz się odwoływać, terminu wpłaty podatku to nie uchyla. I już pisałem - to jest cecha postępowania *administracyjnego*, że można ustalić odpowiedzialnego i potem w niego łupnąć. A hasło "fotoradary" i "procedura administracyjna" ostatnimi czasy widywałem łącznie ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-23 18:15:46 | |
Autor: Sebastian BiaĹy | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
On 2014-02-22 09:57, BartekK wrote:
Niech bramownice bÄdÄ zrobione np tak, Ĺźe zdjÄcie z pierwszej jest JeĹli jest tak zrobione to naleĹźalo by zĹoiÄ dupska programistom. Nie uwierze Ĺźeby zatrudniali aĹź takich debili. Ĺťeby straciÄ te 15ms ... a nie "chyba gdzieĹ o ileĹ, ale nie wiadomo gdzie i o ile". System zapewne policzy ĹredniÄ predkoĹÄ przejazu. W zasadzie dziaĹa to jak miĹy policjant - da ci mandat najmniejszy z moĹźliwych. Gdzie: wiadomo. O ile: znamy dolne oszacowanie (lepiej dla kierowcy). Wszystko wiadomo. |
|
Data: 2014-02-22 15:16:52 | |
Autor: Robert Tomasik | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa prawna | |
UĹźytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisaĹ w wiadomoĹci news:le8pft$7qh$1node2.news.atman.pl...
StawiajÄ takie ustrojstwa, wszÄdzie o tym gĹoĹno, wiÄc pewnie wszyscy "medialnÄ prawdÄ znajÄ ". Bramownica, kamera, druga bramownica za X km, kamera, rozpoznawanie nr rejestracyjnego i obliczanie czasu przejechania tych X km, co daje ĹredniÄ prÄdkoĹÄ pomiÄdzy. Bez paniki. JeĹli zaĹóşmy ustawiÄ to na autostradzie i zacznÄ wyĹapywaÄ pojazdy, ktĂłre miedzy bramkami przejechaĹy w czasie krĂłtszym, niĹź konieczny na pokonanie tego odcinka zmaksymalnÄ dopuszczalnÄ na tym odcinku prÄdkoĹciÄ , to sprawa jest oczywista. Wszelkie inne ustawienia nie wchodzÄ w rachubÄ. A co bedzie, jak w mmiÄdzy czasie kierujÄ cy sie przesiÄ dÄ ? przepisy, nie wiemy gdzie i dokĹadnie jakie konkretnie, ale go ukaramy"? O! To, to wĹaĹnie. PomysĹ kretyĹski w zaĹoĹźeniu i tyle.
W razie czego moĹźna rzuciÄ okiem na fotki. |
|
Data: 2014-02-22 18:41:07 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Bez paniki. Jeśli załóżmy ustawią to na autostradzie i zaczną wyłapywać Pomyśl trochę. Jak się przesiądą przy 140 km/h? :) :) |
|
Data: 2014-02-22 18:42:20 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Pomyśl trochę. Jak się przesiądą przy 140 km/h? :) :) Przepraszam, mogą zatrzymać się a później znacznie przekroczyć. Wracam honor. Ale i tak pomysły dziwaczne tworzycie i wydumane... |
|
Data: 2014-02-22 21:15:22 | |
Autor: Robert Tomasik | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:leani2$3ng$2node2.news.atman.pl...
Pomyśl trochę. Jak się przesiądą przy 140 km/h? :) :) Wykluczysz taką możliwość? Bo jak nie, to każdą niejasnośc tłumaczy się na korzyść oskarżonego. |
|
Data: 2014-02-22 21:47:44 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa prawna | |
On Sat, 22 Feb 2014, Robert Tomasik wrote:
A co bedzie, jak w mmiędzy czasie kierujący sie przesiądą? Przejdź na postępowanie administracyjne i odpowiedz sobie "a kogo to obchodzi" :) 2) co w przypadku, gdy pojazd ten sam na obu bramownicach,a na każdej z fotek - inny kierowca. Któryś zapewne złamał przepisy (skoro średnia wyszła wysoka, a jeszcze zdążyli się przesiąść, ale który, i co z tego wynika? Jak wyżej :) Zupełnie niezależnie od faktu, iż strata czasu pozwalajaca na zamianę kierujących, zakładając że nie robią tego w trakcie jazdy, kłóci się nieco z możliwością przekroczenia prędkości ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-22 21:54:18 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 22.02.2014 21:47, Gotfryd Smolik news pisze:
On Sat, 22 Feb 2014, Robert Tomasik wrote: Ale nawet postępowanie administracyjne musi mieć określony "cel"... Kto niby dostanie punkty? Inna sprawa, że w większości przypadków w środku i tak będzie tylko jedna osoba. Swoją szosą na pomiar odcinkowy jest prosty sposób - wjeżdżasz na ten odcinek pomiarowy i robisz sobie zaraz na jego początku postój regeneracyjny (zalecany przecież przez wszystkie autorytety). -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2014-02-22 21:54:58 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 22.02.2014 21:54, Andrzej Lawa pisze:
Swoją szosą na pomiar odcinkowy jest prosty sposób - wjeżdżasz na ten PS: oczywiście jeśli jest przewidziane jakieś miejsce postojowe... -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2014-02-22 22:54:47 | |
Autor: Robert Tomasik | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> napisał w wiadomości news:leb2pq$g7a$1node2.news.atman.pl...
W dniu 22.02.2014 21:47, Gotfryd Smolik news pisze: To nie prościej po prostu wolniej jechać? Moim zdaniem problem jest w zupełnie innym miejscu. Jeżdżę trochę po Europie i tam daje się normalnie bezpiecznie jeździć. Moim zdaniem w Polsce problemem jest to,że jak już gdzieś zrobią obwodnicę, to zaraz staje się lokalną ulicą. Skutek taki,m że pasowałoby setki kilometrów 50 km/h jeździć. |
|
Data: 2014-02-24 10:31:52 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
On Sat, 22 Feb 2014, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 22.02.2014 21:47, Gotfryd Smolik news pisze: O ile pamiętam, w przypadku administracyjnym mowa była o niedawaniu punktów. Podobnie jak dziś przy karza za "niewskazanie" (tyle, że brak punktów nie byłby opcją, a standardem za samo naruszenie przepisu) Inna sprawa, że w większości przypadków w środku i tak będzie tylko jedna osoba. Niby tak, ale "poczucie sprawiedliwości" mogłoby być naruszone :) Swoją szosą na pomiar odcinkowy jest prosty sposób - wjeżdżasz na ten odcinek pomiarowy i robisz sobie zaraz na jego początku postój regeneracyjny (zalecany przecież przez wszystkie autorytety). Szczególnie jak na całym odcinku od pobocza oddziela Cię ciągła. "Pan powie w którym miejscu, żeby uczynić zadość wymogowi wyjaśnienia w którym miejscu wystawiamy mandat za przejechanie ciągłej" i już! pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-24 17:02:53 | |
Autor: Robert Tomasik | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1402241028450.2892quad...
On Sat, 22 Feb 2014, Andrzej Lawa wrote: Wiesz, jeśli było kilku kierujących faktycznie.
Wysoki sądzie! W pewnym momencie silnik zaczął przerywać,więc zjechałam na pobocze. Mąż usiadł, zapalił i pojechal. Nie wiem czemu zaczął przerywać. |
|
Data: 2014-02-24 22:40:25 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
On Mon, 24 Feb 2014, Robert Tomasik wrote:
Wysoki sądzie! W pewnym momencie silnik zaczął przerywać,więc zjechałam na Nie wiem z którym politykiem Cię porównać, żeby nie urazić, ale wiarygodność wersji w której silnik przerywał, kierowcy się przesiedli *i* przy okazji przekroczono średnią maksymalną, wygląda całkiem jak nadwyżka budżetowa w 2014 ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-25 01:10:54 | |
Autor: Kris | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 22:40:25 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
Nie wiem z którym politykiem Cię porównać, żeby nie urazić, aleTemida ślepa podobno jest więc liczą się teoretyczne możliwości a nie wiarygodność;) Zresztą inna wersja: "nagle słabo się poczułem musiałem się zatrzymać i za kierownicą szwagier usiadł";). |
|
Data: 2014-02-25 11:14:46 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
On Tue, 25 Feb 2014, Kris wrote:
Temida ślepa podobno jest więc liczą się teoretyczne możliwości a nie wiarygodność;) Co prawda to prawda, ale (w odróżnieniu od policji i ITD) sąd ma możliwość "swobodnej oceny dowodów", i od czasu do czasu w wyrokach spotyka się określenie w stylu "doświadczenie życiowe wskazuje" :) Zresztą inna wersja: "nagle słabo się poczułem musiałem się zatrzymać i za kierownicą szwagier usiadł";). Do ostatniego momentu zatrzymania, przy tym czuciu się słabo, nie schodził z 89,9/90 żeby tylko średniej nie zaniżyć, normalnie jakiś złoty medal się nalezy ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-25 09:16:23 | |
Autor: Marcin N | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 2014-02-22 21:54, Andrzej Lawa pisze:
Swoją szosą na pomiar odcinkowy jest prosty sposób - wjeżdżasz na ten Ale zdajesz sobie sprawę, że te odcinki mają 2-3 km? W porywach 5. Tak ciężko zwolnić? Zwłaszcza, że podobno mają to być naprawdę niebezpieczne odcinki. -- MN |
|
Data: 2014-02-25 11:20:26 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 25.02.2014 09:16, Marcin N pisze:
W dniu 2014-02-22 21:54, Andrzej Lawa pisze: Pisałem ogólnie... i tak naprawdę nie do końca poważnie. Bo w sumie co to za sens zatrzymywać się, żeby potem pędzić żeby średnia wyszła "akurat"? Tak ciężko zwolnić? Zwłaszcza, że podobno mają to być naprawdę Może napij się kawy czy czego tam używasz do obudzenia się, otrzeźwiej i przeczytaj jeszcze raz co napisałem... i najlepiej jeszcze zestaw to z moim ogólnym podejściem do prędkości, wielokrotnie tu prezentowanym. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2014-02-25 21:44:16 | |
Autor: BartekK | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
W dniu 2014-02-25 09:16, Marcin N pisze:
W dniu 2014-02-22 21:54, Andrzej Lawa pisze:Nie wiem jak wszystkie. Dzisiaj oglÄ daĹem odcinek w mojej najbliĹźej okolicy, znany mi dobrze. I z tÄ tutaj gĹoszonÄ teoriÄ ma maĹo wspĂłlnego: - na odcinku (plus minus, bo nie znam co do metra docelowej lokalizacji bramownic) jest ograniczenie do 90 (tzn poza-terenem-zabudowanym), potem teren zabudowany=50 o dĹugoĹci ~100m, potem znĂłw poza-terenem-zabudowanym 90, potem kolejny zabudowany=50, w ktĂłrym jest fragment ograniczenia do 40 (skrzyĹźowanie i wysepki). - odcinek jest raczej zerowo-niebezpieczny, poniewaĹź prawie stacjonarnie okupowany przez straĹź miejsko-wiejskÄ z fotoradarem na trĂłjnogu/w berlingo ORAZ patrol policji z suszarkÄ - bo sÄ tam takie zĹote miejsca, gdzie jest "teren zabudowany o dĹugoĹci dwĂłch stodóŠzamkniÄtego PGR" a wczeĹniej i później - pola, wiÄc przejezdni-nieĹwiadomi nie zwalniajÄ i dajÄ zarobiÄ. Potem sÄ puste pola i prosta droga, nie wiem o niczym poza jednym wypadkiem (zaĹniÄcie za kierownicÄ kierowcy TIRa). A na koĹcu dĹuga miejscowoĹÄ, z szerokÄ drogÄ usianÄ wysepkami Ĺrodkowymi (przejĹcia dla pieszych - duĹźo bezpieczniejsze, wiÄc teĹź wypadkĂłw nie widaÄ. - dĹugoĹÄ caĹego odcinka to ledwo 7km Zapewne caĹkiem przypadkiem pomiar odcinkowy stawiany jest na drodze bÄdÄ cej jedynÄ alternatywÄ dla pĹatnej A4... -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-02-25 23:48:31 | |
Autor: Kris | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 21:44:16 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:
Zapewne całkiem przypadkiem pomiar odcinkowy stawiany jest na drodze będącej jedyną alternatywą dla płatnej A4...Jeśli dobrze zrozumiałem na opomiarowanym odcinku sa ograniczenia prędkości od 40 do 90km/h Teraz mam watpliwości: jeśli średnia wyjdzie mi 100km/h to o ile przekroczyłem dopuszczalna prędkość? Może tam gdzie jest 40km/h pocisnełem 150km/h, tam gdzie jest 50km/h jechałem 160km/h więc przekroczyłem w dwóch miejscach o 110km/h a może jednak tylko na całym odcinku przekraczałem o 10km/g dopuszczalne prędkości. Za jakie "przekroczenie zostane ukarany? |
|
Data: 2014-02-26 10:06:51 | |
Autor: Marcin N | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 2014-02-26 08:48, Kris pisze:
Teraz mam watpliwości: jeśli średnia wyjdzie mi 100km/h to o ile przekroczyłem dopuszczalna prędkość? Może tam gdzie jest 40km/h pocisnełem 150km/h, tam gdzie jest 50km/h jechałem 160km/h więc przekroczyłem w dwóch miejscach o 110km/h a może jednak tylko na całym odcinku przekraczałem o 10km/g dopuszczalne prędkości. Za jakie "przekroczenie zostane ukarany? Za żadne! Na takich odcinkach NIE BĘDZIE odcinkowych pomiarów. -- MN |
|
Data: 2014-02-26 12:02:47 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
On Tue, 25 Feb 2014, Marcin N wrote:
W dniu 2014-02-22 21:54, Andrzej Lawa pisze: wKF: czy aby ubocznym celem całego "fotoradarowania" nie staje się umocnienie przekonania, że przestrzegać przepisów należy tylko pod okiem fotoradaru? :> pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-26 13:18:43 | |
Autor: m | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 26.02.2014 12:02, Gotfryd Smolik news pisze:
On Tue, 25 Feb 2014, Marcin N wrote: Ale takiego przekonania nie trzeba umacniać. Trzyma się mocno jak nie wiem co ... Znam wielu kierowców którzy jadą z prędkościami średnimi takimi że ja bym się bał mieć takiej chwilowej a radarom (czy foto czy ręcznym) unikają bo na czas pomiaru zwalniają. I chyba o złapanie takich chodzi. p. m. |
|
Data: 2014-02-22 19:34:00 | |
Autor: J.F. | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa prawn a | |
Dnia Sat, 22 Feb 2014 00:57:08 +0100, BartekK napisał(a):
Stawiają takie ustrojstwa, wszędzie o tym głośno, więc pewnie wszyscy "medialną prawdę znają". Bramownica, kamera, druga bramownica za X km, kamera, rozpoznawanie nr rejestracyjnego i obliczanie czasu przejechania tych X km, co daje średnią prędkość pomiędzy. Na podstawie tego ze przekroczyl dopuszczalna predkosc. W koncu kazdy pomiar mierzy na jakims odcinku, nawet radar dopplerowski. - ograniczenie prędkości dotyczy odcinka (od znaku ograniczenia, do odwołania lub skrzyżowania lub końca obszaru zabudowanego itd), ale dotyczy prędkości maksymalnej, a nie średniej. Wywodzenie jakiejś maksymalnej ze średniej - to już taki trochę dowód poszlakowy, a nie wprost. Wyszlo z pomiaru 60, wolno 50 - to przekroczyles, nie da sie ukryc. Mozesz sie cieszyc ze srednia mierzyli, a nie chwilowa wtedy jak jechales 90 :-) - co oznacza przekroczenie średniej prędkości na odcinku? Z tego nie wynika, jakie ograniczenie, gdzie, i o ile zostało złamane. Nie wiadomo czy pacjent jechał 300km/h przez chwilę na ograniczeniu do 30km/h, czy 90/70 ciągiem, a każde z tych wykroczeń ma inny taryfikator. Ale to bedzie odcinek z jednym ograniczeniem. - Czy da się w ogóle karać "obywatel gdzieś najwyraźniej złamał przepisy, nie wiemy gdzie i dokładnie jakie konkretnie, ale go ukaramy"? Czemu nie ? Stoi samochod zle zaparkowany, nie wiadomo od kiedy, nie wiadomo kto, a mandatu nikt nie kwestionuje... 2) co w przypadku, gdy pojazd ten sam na obu bramownicach,a na każdej z fotek - inny kierowca. Któryś zapewne złamał przepisy (skoro średnia wyszła wysoka, a jeszcze zdążyli się przesiąść, ale który, i co z tego wynika? Sluszny punkt. Tyle ze w praktyce nieistotny - przesiadka tyle trwa, ze srednia nie przekroczy. No chyba ze sie upra na dlugim odcinku mierzyc. No ale jak kto chce, to peruke na glowe i zmieniac w czasie jazdy :-) 3) już raczej retoryczne - co z błędami OCR tablic, sytuacjami gdzie pojazd wjeżdża, a wcale nie wyjedzie (bo zatrzymał się na posesji pomiędzy), itp - czy będą fotki do wglądu, czy dalej paranoja p.t. "płać w ciemno albo kop się z koniem, że nie jesteś wielbłądem" Ustawa bez zmian - ITD fotek nie rozsyla. J. |
|
Data: 2014-02-22 21:34:37 | |
Autor: PlaMa | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 2014-02-22 19:34, J.F. pisze:
2) co w przypadku, gdy pojazd ten sam na obu bramownicach,a na każdej zSluszny punkt. a to nie obmyślili w ten sposób, że teraz karany będzie właściciel - nieważne kto prowadził? |
|
Data: 2014-02-25 09:17:20 | |
Autor: Marcin N | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 2014-02-22 21:34, PlaMa pisze:
W dniu 2014-02-22 19:34, J.F. pisze: Obmyślili. Teraz sprawdzają, czy to nie łamie konstytucji. Mam nadzieję, że łamie. -- MN |
|
Data: 2014-03-02 23:04:29 | |
Autor: Daniel Pyra | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 25.02.2014, 09:17, Marcin N pisze:
W dniu 2014-02-22 21:34, PlaMa pisze:Mamy widać dość unikalną w skali Europy konstytucję, skoro w kilku innych krajach podobna sankcja istnieje i ma się całkiem dobrze. W przeciwieństwie do pechowych właścicieli pojazdów :) Pozdr.! (D) |
|
Data: 2014-02-22 21:35:18 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa prawn a | |
On Sat, 22 Feb 2014, BartekK wrote:
- co oznacza przekroczenie średniej prędkości na odcinku? Z tego nie wynika, jakie ograniczenie, Ależ wiadomo, już Ci napisali - jedno, konkretne, obowiązujące na CAŁYM odcinku. gdzie, Bez znaczenia. Inaczej złodzieje kradnący w pociągu mieliby ubaw z wysokiego sądu: "ale proszę dokładnie powiedzieć czy to było przed czy za Pcimiem Dolnym". Liczy się fakt. i o ile zostało złamane. Ta wersja doskonale współgra z wymogiej "niejasności tłumaczy się na korzyść obwinionego" - liczy się minimum, które da się udowodnić. Nie wiadomo czy pacjent jechał 300km/h przez chwilę na ograniczeniu do 30km/h, czy 90/70 ciągiem, Sądzę że jak obwiniony przedstawi własne dowody, że przekroczył o więcej, to nikt mu nie odmówi wyższej taryfy. 2) co w przypadku, gdy pojazd ten sam na obu bramownicach,a na każdej z fotek - inny kierowca. Któryś zapewne złamał przepisy (skoro średnia wyszła wysoka, a jeszcze zdążyli się przesiąść, ale który, i co z tego wynika? A wziąłeś pod uwagę, że cały czas mówi się również o wersji z postępowaniem administracyjnym? Nie musi być winnego, wystarcza odpowiedzialny, jego broszka żeby sobie pilnował od kogo zażądać regresu. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-23 11:33:35 | |
Autor: A.L. | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
On Sat, 22 Feb 2014 00:57:08 +0100, BartekK <sibi@drut.org> wrote:
Stawiają takie ustrojstwa, wszędzie o tym głośno, więc pewnie wszyscy "medialną prawdę znają". Bramownica, kamera, druga bramownica za X km, kamera, rozpoznawanie nr rejestracyjnego i obliczanie czasu przejechania tych X km, co daje średnią prędkość pomiędzy. Typowe polskie podejscie: jest nowy przepis, wiec natychmiast sie zastanawiamy jak go obejsc. Mzoe po prostu nei pzrekraczac perdkosci maksymalnej? Nikt sie nei przyczepi A.L. |
|
Data: 2014-02-23 19:06:03 | |
Autor: J.F. | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Dnia Sun, 23 Feb 2014 11:33:35 -0600, A.L. napisał(a):
On Sat, 22 Feb 2014 00:57:08 +0100, BartekK <sibi@drut.org> wrote: Typowe polskie podejscie: jest nowy przepis, wiec natychmiast sie Zaraz zaraz - kolega na razie chcialby sie dowiedziec gdzie przekroczyl, o ile przekroczyl, kiedy przekroczyl i czy na pewno on przekroczyl, a nie "w poprzednim roku stwierdzilismy 8 przekroczen predkosci przez Pana, kwote 2800 zl prosimy przelac na konto w terminie 14 dni, pod rygorem egzekucji komorniczej" Po drugie - to raczej Amerykanie sa znani z tego ze z kazda duperela leca do sadu, a tam adwokaci odwracaja sprawe i nie wiadomo kto wygra, ale wiadomo ze to adwokaci zarobia :-) Mzoe po prostu nei pzrekraczac perdkosci maksymalnej? Nikt sie nei A w USA sie nie przekracza ? J. |
|
Data: 2014-02-23 15:06:59 | |
Autor: Marek Dyjor | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa prawna | |
BartekK wrote:
StawiajÄ takie ustrojstwa, wszÄdzie o tym gĹoĹno, wiÄc pewnie wszyscy wbrew pozorom w normalnych warunkach drogowych pomiar odcinkowy bÄzie mniej groĹşny dla nromalnych keirowcĂłw niĹź Ĺapanie w punkcie... pomiar docinkowych wyĹÄ pei tych co popierdalajÄ rĂłwno bez wzgledu na warunki... |