Data: 2012-09-28 22:12:30 | |
Autor: maciek p. | |
obsługa LPG | |
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Dzisiaj zaobserwowałem co następuje.
Na zimnym silniku próba odpalenia na środkowym ustawieniu: od razu po włączeniu zapłonu dioda od gazu świeci się ciągle i słychać charakterystyczne cyknięcie dla przełączenia na gaz. Auto nie odpala, słychać jak się męczy ale bez rezultatu. Ustawienie górne: zapłon. Dioda od gazu miga: a więc wygląda na opisywany automat. Odpala i rusza na benzynie, przełącza na gaz po przejechaniu kilkunastu metrów (2000 obrotów). Po zatrzymaniu na najbliższym skrzyżowaniu i próbie ruszenia auto się dusi i wykonuje skokowe ruchy. Przełączenie na benzynę i jedzie OK. Moje wnioski (ja tam się nie znam): środkowe ustawienie: odpalanie i jazda na LPG. górne: automat i przełączanie na LPG po osiągnięciu odpowiednich obrotów bez czujnika temperatury. Ze względu na to że instalacja ma kilkanaście lat a auto przejechane ponad 300 tys kilometrów odpalanie i jazda od razu na środkowym albo górnym ustawieniu nie jest możliwa. Pozostaje start na benzynie i ręczne przełączenie na LPG po trochę dłuższym dystansie i zagrzaniu silnika (wtedy chodzi OK). |
|
Data: 2012-09-29 11:12:52 | |
Autor: J.F. | |
obsługa LPG | |
Dnia Fri, 28 Sep 2012 22:12:30 +0200, maciek p. napisa³(a):
Na zimnym silniku próba odpalenia na ¶rodkowym ustawieniu: od razu po w³±czeniu zap³onu dioda od gazu ¶wieci siê ci±gle i s³ychaæ charakterystyczne cykniêcie dla prze³±czenia na gaz. Auto nie odpala, s³ychaæ jak siê mêczy ale bez rezultatu. Wyglada mi na to ze masz trzy niemal osobne problemy: 1) nie znasz funkcji urzadzenia ... chyba dobrze odgadles, ale ciagle chyba, mozna ze zlych zalozen bledne wnioski wyciagnac. 2) chyba nie dziala ci automat poprawnie - one lubia poczekac na rozgrzanie silnika. No ale moze masz ustawiony "oszczednie" i szybko przelacza. 3) przy takiej pogodzie jak dzis nie powinien miec problemow z praca na gazie na zimno, ani nawet z ruszeniem na gazie. Moj stary gaznikowiec bez grama automatyki pracowal wylacznie na gazie nawet lekka zima - klopoty robily sie gdzies ponizej -15stC. Byc moze parownik jest juz do wymiany/regeneracji/regulacji. Jedna mozesz zrobic - znajdz w najnizszym punkcie parownika srube, wykrec - sluzy do spuszczania zanieczyszczen. Ale wloz rekawice i odkrec po jezdzie, na rozgrzanym silniku. Ze dwa razy udalo mi sie zatankowac cos takiego co "zakleilo" parownik i dopiero po solidnym rozgrzaniu pracowal na gazie. A jak nie pomoze ... bedziesz musial odwiedzic gazownika. No chyba ze lubisz "zrob to sam" - zestaw naprawczy jest tani, wiele nie ryzykujesz :-) J. |
|
Data: 2012-10-01 20:14:49 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
obsługa LPG | |
Dnia Fri, 28 Sep 2012 22:12:30 +0200, maciek p. napisa³(a):
Ze wzglêdu na to ¿e instalacja ma kilkana¶cie lat a auto przejechane ponad 300 tys kilometrów odpalanie i jazda od razu na ¶rodkowym albo górnym ustawieniu nie jest mo¿liwa. Pozostaje start na benzynie i rêczne prze³±czenie na LPG po trochê d³u¿szym dystansie i zagrzaniu silnika (wtedy chodzi OK). Mniej wiêcej. Albo dobra regulacja :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |