Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   no to kolejna zagadka

no to kolejna zagadka

Data: 2011-07-04 16:33:32
Autor: megrims
no to kolejna zagadka
Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.

Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
mam na szybie komunikat:
"High rate of battery discharge".

Błąd nie zniknie sam, dopóki aku podłączone.

Odłączamy aku na parę godzin i ładujemy.

I do następnej trasy święty spokój.

Akumulator nie oryginalny, ale o tej samej
pojemności firmy Bosch (pewnie zrobiony w chinach)
ma około roku.

Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma  12,6V,
a przy uruchomionym silniku 13,6.

Myślę, że miernik też jest chiński i nie dokładnie mierzy.

Jakiś pomysł co to może być?

Data: 2011-07-04 16:41:23
Autor: CeSaR
no to kolejna zagadka
Jaki pomys co to moe by?

A czy ty juz czego podobnego z tymi bakteriami nie cwiczye?
Bo co tam pamitam a szuka mi si nie chce....
I co wtedy byo problemem?

pzdr

C

Data: 2011-07-04 17:10:33
Autor: mleko
no to kolejna zagadka
On 2011-07-04 16:33, megrims wrote:
Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.


Zawiez auto do ASO, na lawecie, osobiscie jak ci wygodniej.
Nie wiem, czy jestes trolem, czy nie, ale nigdy rzeczowej odpowiedzi na grupie nie uzyskales. Mam wrazenie, ze jednak jests trolem chwalacym sie zabawkami. Jesli sie myle, to przepraszam. Jesli nie stac cie na ASO, to poczytaj anglojezyczne fora dotyczace E60  i pewnie uzyskasz satysfakcjonujaca odpowiedz.
Pozdrawiam

Data: 2011-07-04 23:13:19
Autor: megrims
no to kolejna zagadka
W dniu 2011-07-04 17:10, mleko pisze:
jednak jests trolem chwalacym sie zabawkami.

jestem mega-trolem!

ROTFL

Data: 2011-07-04 17:38:34
Autor: Maciej Browarczyk
no to kolejna zagadka
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:

Jakiś pomysł co to może być?

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&t=626389&nmt=e60

Wystarczyło w googlu wpisać 'BMW E60 High rate of battery discharge'.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-07-04 17:40:46
Autor: Maciej Browarczyk
no to kolejna zagadka
W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-07-04 23:20:07
Autor: megrims
no to kolejna zagadka
W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.

Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błąd.

Wtedy wymienili:
- ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
- sterownik dostępu komfortowego,
- klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
- sterownik silnika !!!
- do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.

Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
tak.

Teraz jak pójdę z tym do ASO to na dzień dobry wymienią akumulator,
potem 20 sterowników. Nie oszukujmy się, ale ASO to głównie
wymieniacze sterowników, a mnie z czysto inżynierskiego podejścia
zastanawia co tam jest nie tak. IMO stawiam na kiepskie ładowanie.

Data: 2011-07-04 15:36:56
Autor: PJ
no to kolejna zagadka
pomys z ASO szczerze mwic redni, postowanie na tej grupie rwnie,
trzeba szuka po forach tematycznych take obcojzycznych ...
np tu http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=469769

P.

Data: 2011-07-05 01:28:27
Autor: yabba
no to kolejna zagadka
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:iutaqa$5v9$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.

Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błąd.

Wtedy wymienili:
- ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
- sterownik dostępu komfortowego,
- klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
- sterownik silnika !!!
- do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.

Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
tak.


Sam sobie odpowiedziałeś. :)
Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która myśli, że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się samorozładowywuje.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-07-05 09:19:44
Autor: yabba
no to kolejna zagadka
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:iutias$gi1$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:iutaqa$5v9$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known
issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.

Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błąd.

Wtedy wymienili:
- ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
- sterownik dostępu komfortowego,
- klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
- sterownik silnika !!!
- do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.

Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
tak.


Sam sobie odpowiedziałeś. :)
Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która myśli, że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się samorozładowywuje.


-- Pozdrawiam,

yabba


Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-07-05 09:31:57
Autor: megrims
no to kolejna zagadka
W dniu 2011-07-05 09:19, yabba pisze:
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
wiadomości news:iutias$gi1$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości
news:iutaqa$5v9$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a
known
issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.

Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błąd.

Wtedy wymienili:
- ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
- sterownik dostępu komfortowego,
- klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
- sterownik silnika !!!
- do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.

Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
tak.


Sam sobie odpowiedziałeś. :)
Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która
myśli, że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się
samorozładowywuje.


--
Pozdrawiam,

yabba


Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy?


Zdecydowanie nie. Myślę, że normalny ołowiowy, ciężki jak cholera.
Miał takie "oko" z 3 kolorami:  żółty (naładuj), zielony
(jest OK) i czarny (wymień baterie). Teraz ma czarny kolor oka.
Wskaźnik to taki pływak, który bada gęstość elektrolitu.

Data: 2011-07-05 09:43:31
Autor: yabba
no to kolejna zagadka
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:iuuele$114$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2011-07-05 09:19, yabba pisze:
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
wiadomości news:iutias$gi1$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości
news:iutaqa$5v9$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:

[cut]

Z innego forum.
'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a
known
issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real
battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.'

Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.

Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błąd.

Wtedy wymienili:
- ten cwany kabelek '-' z IDS'em,
- sterownik dostępu komfortowego,
- klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego,
- sterownik silnika !!!
- do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało.

Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że
akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba
go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie
tak.


Sam sobie odpowiedziałeś. :)
Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która
myśli, że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się
samorozładowywuje.


--
Pozdrawiam,

yabba


Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy?


Zdecydowanie nie. Myślę, że normalny ołowiowy, ciężki jak cholera.
Miał takie "oko" z 3 kolorami:  żółty (naładuj), zielony
(jest OK) i czarny (wymień baterie). Teraz ma czarny kolor oka.
Wskaźnik to taki pływak, który bada gęstość elektrolitu.


13,6 V ładowania zasugerowało mi akumulator żelowy. Są tak samo ciężkie jak jak zwykłe samochodowe. Tylko nie wiem jak w żelowym zrealizować pływak gęstości elektrolitu.
Wymyśliłem teorię, że elektronika samochodu spodziewa się wyższego napięcia z akumulatora, bo nie została nauczona charakterystyki obecnie zamontowanego - dlatego informuje o błędzie.



--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-07-05 09:13:00
Autor: Tadeusz
no to kolejna zagadka

Użytkownik "megrims" <> napisał w wiadomości ...

Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące.

nie wiem skąd jesteś i jak daleko masz do DE
ale odżałuj dzień czy dwa i jedź do jakiegoś dużego ASO np. w Berlinie
a zrobią ci w dzień to czego polskie ASO nie potrafiło w 2 miesiące...

Suma summarum wyjdzie cię to lepiej a licząc nerwy pewnie też taniej :)


--
pozdrawiam
Tadeusz

Data: 2011-07-04 19:00:11
Autor: Olo
no to kolejna zagadka
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
Pacjent to E60 koszmarnie napany moduami.

Po trasie (10-12 godzin jazdy) na nastpny dzie
mam na szybie komunikat:
"High rate of battery discharge".

Bd nie zniknie sam, dopki aku podczone.

Odczamy aku na par godzin i adujemy.

I do nastpnej trasy wity spokj.

Akumulator nie oryginalny, ale o tej samej
pojemnoci firmy Bosch (pewnie zrobiony w chinach)
ma okoo roku.

Jak mierzymy napicie na baterii na sucho to ma 12,6V,
a przy uruchomionym silniku 13,6.

Myl, e miernik te jest chiski i nie dokadnie mierzy.

Jaki pomys co to moe by?

strzelam - z komunikatu wynika, e zbyt szybko (w/g elektroniki) rozadowuje si aku... Czyli adowanie nic tu nie da, moe czas zmieni na normalny akumulator, a nei jaki badziew?

Data: 2011-07-04 22:56:56
Autor: to
no to kolejna zagadka
begin megrims
Jakiś pomysł co to może być?

Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny, popsuty gadżet?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-07-05 07:38:13
Autor: megrims
no to kolejna zagadka
W dniu 2011-07-05 00:56, to pisze:
begin megrims

Jakiś pomysł co to może być?

Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
popsuty gadżet?


Jak wpieprza prąd bez przerwy, to jest inny komunikat:
Increased battery discharge. Ale srał pies.
Pojadę do jakiegoś poleconego fachury od tej marki
i zobaczymy co to się okaże.

Data: 2011-07-05 09:24:25
Autor: megrims
no to kolejna zagadka
W dniu 2011-07-05 07:38, megrims pisze:
W dniu 2011-07-05 00:56, to pisze:
begin megrims

Jakiś pomysł co to może być?

Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny,
popsuty gadżet?


Jak wpieprza prąd bez przerwy, to jest inny komunikat:
Increased battery discharge. Ale srał pies.
Pojadę do jakiegoś poleconego fachury od tej marki
i zobaczymy co to się okaże.


Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
Ładowarka oczywiście chińska.
Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakręcił i ERROR.
Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
będę go ładował.

Data: 2011-07-05 09:53:16
Autor: venioo
no to kolejna zagadka
W dniu 2011-07-05 09:24, megrims pisze:


Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
Ładowarka oczywiście chińska.
Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakręcił i ERROR.
Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
będę go ładował.

A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku IMHO.

--
venioo

Data: 2011-07-05 09:55:04
Autor: megrims
no to kolejna zagadka
W dniu 2011-07-05 09:53, venioo pisze:
W dniu 2011-07-05 09:24, megrims pisze:


Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A.
Ładowarka oczywiście chińska.
Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakręcił i ERROR.
Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc
będę go ładował.

A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku
IMHO.


A zobaczymy.

Data: 2011-07-05 10:38:46
Autor: GR001
no to kolejna zagadka
Wczoraj 2 godziny adowaem aku. Pokazywa, e re 12A.
adowarka oczywicie chiska.
Przejechaem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakrci i ERROR.
Jak uda mi si wrci do domu tym autem, to ca noc
bd go adowa.

A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku
IMHO.

jeeli AKU mu si rozadowuje w czasie postoju, to przede wszystkim naley pomierzy
prdy w obwodzie.
jaki pobr jest z AKU na postoju,
jaki wydatek jest z Altka w czasie pracy,
jaki jest pobr urzdze w czasie pracy..
i nie ma cudw, prd gdzie musi "znika", albo aku nie trzyma.
Jest wiele powodw, e AKU moe nie trzyma....
Naley popatrze na prdy w czasie postoju i zaczonego alarmu itp...
Kady porzdny elektronik od aut powinien da rad to posprawdza i policzy.
pozdr.
Gr

Data: 2011-07-05 10:39:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
no to kolejna zagadka
Hello megrims,

Tuesday, July 5, 2011, 9:24:25 AM, you wrote:

Jaki pomys co to moe by?
Moe Ci co wpieprza bez przerwy prd, np. alarm, audio czy jaki inny,
popsuty gadet?
Jak wpieprza prd bez przerwy, to jest inny komunikat:
Increased battery discharge. Ale sra pies.
Pojad do jakiego poleconego fachury od tej marki
i zobaczymy co to si okae.
Wczoraj 2 godziny adowaem aku. Pokazywa, e re 12A.
adowarka oczywicie chiska.
Przejechaem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakrci i ERROR.
Jak uda mi si wrci do domu tym autem, to ca noc
bd go adowa.

No to akumulator Ci si skoczy...

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-07-05 10:46:30
Autor: J.F
no to kolejna zagadka
Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w
Hello megrims,
Wczoraj 2 godziny adowaem aku. Pokazywa, e re 12A.
adowarka oczywicie chiska.
Przejechaem ponad 300km z POZ do DC i rano co?
Ledwo zakrci i ERROR.

No to akumulator Ci si skoczy...

Albo ladowanie. Na dwoje babka wrozyla.

13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?

Choc po 300km 13.6V powinien aku byc jednak naladowany.
Ale moze na swiatlach jest 13.0


J.

Data: 2011-07-06 00:38:33
Autor: DoQ
no to kolejna zagadka
W dniu 05-07-2011 10:46, J.F pisze:

13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?

Wspczesne alternatory wzbudzaj si pynnie, im wiksze zapotrzebowanie na prd tym wiksze "napicie wzbudzenia".


Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-07-06 00:53:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
no to kolejna zagadka
Hello DoQ,

Wednesday, July 6, 2011, 12:38:33 AM, you wrote:

W dniu 05-07-2011 10:46, J.F pisze:

13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?
Wspczesne alternatory wzbudzaj si pynnie,

Wspczesne? Czy stary Polonez to rwnie "wsplczesne"?

im wiksze zapotrzebowanie na prd tym wiksze "napicie
wzbudzenia".

Prd wzbudzenia. Bo to on jest istotny. --
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-07-06 00:55:02
Autor: DoQ
no to kolejna zagadka
W dniu 06-07-2011 00:53, RoMan Mandziejewicz pisze:

13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?
Wspczesne alternatory wzbudzaj si pynnie,
Wspczesne? Czy stary Polonez to rwnie "wsplczesne"?

Nie wiem jak byo w starym polonezie (nie miaem poloneza). W moich starszych samochodach byo to +12V. W nowych napicie waha si od 1-12V.


Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-07-05 00:28:08
Autor: Przemysław Czaja
no to kolejna zagadka

Użytkownik "megrims"

Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma  12,6V,
a przy uruchomionym silniku 13,6.

13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co pamiętam podczas pomiaru w Astrze z włączonymi światłami, ogrzewaniem szyby, nadmuchem i czym tylko się dało miernik wskazywał coś koło 14,3V

Data: 2011-07-04 22:59:01
Autor: to
no to kolejna zagadka
begin Przemysław Czaja
13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co pamiętam
podczas pomiaru w Astrze z włączonymi światłami, ogrzewaniem szyby,
nadmuchem i czym tylko się dało miernik wskazywał coś koło 14,3V

W nowszych autach tak bywa, przypuszczam, że po prostu ładują kiedy uznają to za konieczne, a w innych przypadkach nie marnują mocy.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-07-05 09:14:07
Autor: J.F
no to kolejna zagadka
Użytkownik "to"  napisał w wiadomości
13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co pamiętam
podczas pomiaru w Astrze z włączonymi światłami, ogrzewaniem szyby,
nadmuchem i czym tylko się dało miernik wskazywał coś koło 14,3V

W nowszych autach tak bywa, przypuszczam, że po prostu ładują kiedy
uznają to za konieczne, a w innych przypadkach nie marnują mocy.

tu chyba nawet nie o moc chodzi, bo do 14.5 jest niewielka, co gazowanie aku .. czyzby oryginalny byl zelowy ?

No i te 13.6V to jakby ciut za malo, mowilo sie 13.8 ... zaczalbym od sprawdzenia miernika.

J.

Data: 2011-07-05 07:53:26
Autor: wchpikus
no to kolejna zagadka
Witam!

13,6V to prąd ładowania?
Raczej napiecie podczas ladowania na aku....troche malo.
Sprawdzilbym alternalor, moze nie wydala lub ma uszkodzony uklad wzbudzenia.

Data: 2011-07-05 08:57:12
Autor: Agent
no to kolejna zagadka

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:iusivs$t9c$1usenet.news.interia.pl...
Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.

Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
mam na szybie komunikat:
"High rate of battery discharge".

Jakiś pomysł co to może być?

Ja bym zmierzył prąd pobierany w czasie gdy auto stoi bo może coś (np. lamka w bagażniku) pobiera prąd.

Data: 2011-07-05 09:05:48
Autor: Nex@pl
no to kolejna zagadka
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.


Ja bym pojechał do ASO, ale nie w kraju :) Tylko na zachód, tam przynajmniej dobre rabaty samą gadką można uzyskać.

Data: 2011-07-12 13:21:26
Autor: megrims
no to kolejna zagadka
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.

Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień
mam na szybie komunikat:
"High rate of battery discharge".

Błąd nie zniknie sam, dopóki aku podłączone.

Odłączamy aku na parę godzin i ładujemy.

I do następnej trasy święty spokój.

Akumulator nie oryginalny, ale o tej samej
pojemności firmy Bosch (pewnie zrobiony w chinach)
ma około roku.

Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma 12,6V,
a przy uruchomionym silniku 13,6.

Myślę, że miernik też jest chiński i nie dokładnie mierzy.

Jakiś pomysł co to może być?

Stan na dzisiaj:

Postanowiłem naładować akumulator "po bożemu" czyli bez
odpinania go od instalacji. Podłączyłem pod pokrywą
silnika pod takie niby_specjalne miejsca do ładowania.
Ładowałem całą noc.

I ot tygodnia wszystko działa i nie zgłasza żadnych błędów.
A z 1500 km zrobiłem :D.

Nie rozumiem tego, ale może ta cała elektronika czymś
tam steruje.

Jak coś się zmieni, to poinformuję.

pzdr.

Data: 2011-07-13 12:54:04
Autor: megrims
no to kolejna zagadka
W dniu 2011-07-12 13:21, megrims pisze:
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
(ciach)

I ot tygodnia wszystko działa i nie zgłasza żadnych błędów.
A z 1500 km zrobiłem :D.

Nie rozumiem tego, ale może ta cała elektronika czymś
tam steruje.

Jak coś się zmieni, to poinformuję.

pzdr.

KURWA! Dzisiaj rano znów błąd - pojechał do fachowca.

Data: 2011-07-13 13:46:42
Autor: Andrzej Ława
no to kolejna zagadka
W dniu 13.07.2011 12:54, megrims pisze:
W dniu 2011-07-12 13:21, megrims pisze:
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
(ciach)

I ot tygodnia wszystko działa i nie zgłasza żadnych błędów.
A z 1500 km zrobiłem :D.

Nie rozumiem tego, ale może ta cała elektronika czymś
tam steruje.

Jak coś się zmieni, to poinformuję.

pzdr.

KURWA! Dzisiaj rano znów błąd - pojechał do fachowca.

Może licencja na system samochodu się skończyła? ;->

BP,NMSP ;)

Data: 2011-07-13 13:56:58
Autor: CeSaR
no to kolejna zagadka
Jak co si zmieni, to poinformuj.

KURWA! Dzisiaj rano znw bd - pojecha do fachowca.

Moe samochd ma wbudowany czytnik news i zasubskrybowa pms?

C

no to kolejna zagadka

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona