Data: 2011-07-04 16:33:32 | |
Autor: megrims | |
no to kolejna zagadka | |
Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami.
Po trasie (10-12 godzin jazdy) na następny dzień mam na szybie komunikat: "High rate of battery discharge". Błąd nie zniknie sam, dopóki aku podłączone. Odłączamy aku na parę godzin i ładujemy. I do następnej trasy święty spokój. Akumulator nie oryginalny, ale o tej samej pojemności firmy Bosch (pewnie zrobiony w chinach) ma około roku. Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma 12,6V, a przy uruchomionym silniku 13,6. Myślę, że miernik też jest chiński i nie dokładnie mierzy. Jakiś pomysł co to może być? |
|
Data: 2011-07-04 16:41:23 | |
Autor: CeSaR | |
no to kolejna zagadka | |
Jaki pomys co to moe by? A czy ty juz czego podobnego z tymi bakteriami nie cwiczye? Bo co tam pamitam a szuka mi si nie chce.... I co wtedy byo problemem? pzdr C |
|
Data: 2011-07-04 17:10:33 | |
Autor: mleko | |
no to kolejna zagadka | |
On 2011-07-04 16:33, megrims wrote:
Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami. Zawiez auto do ASO, na lawecie, osobiscie jak ci wygodniej. Nie wiem, czy jestes trolem, czy nie, ale nigdy rzeczowej odpowiedzi na grupie nie uzyskales. Mam wrazenie, ze jednak jests trolem chwalacym sie zabawkami. Jesli sie myle, to przepraszam. Jesli nie stac cie na ASO, to poczytaj anglojezyczne fora dotyczace E60 i pewnie uzyskasz satysfakcjonujaca odpowiedz. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-07-04 23:13:19 | |
Autor: megrims | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 2011-07-04 17:10, mleko pisze:
jednak jests trolem chwalacym sie zabawkami. jestem mega-trolem! ROTFL |
|
Data: 2011-07-04 17:38:34 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
Jakiś pomysł co to może być? http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&t=626389&nmt=e60 Wystarczyło w googlu wpisać 'BMW E60 High rate of battery discharge'. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-07-04 17:40:46 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:
[cut] Z innego forum. 'IBS (Intelligent Battery Sensor = negative battery terminal) is a known issue on these. I'd change that and go from there. If there is a real battery drainage in sleep mode it can be checked with DIS.' -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-07-04 23:20:07 | |
Autor: megrims | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 2011-07-04 17:38, Maciej Browarczyk pisze:Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące. Wtedy na HD było "Increased battery discharge". To inny błąd. Wtedy wymienili: - ten cwany kabelek '-' z IDS'em, - sterownik dostępu komfortowego, - klamkę od lewych drzwi drzwi z anteną dostępu komfortowego, - sterownik silnika !!! - do tego "przefleszowali" wszystko, co się tylko dało. Akumulatora nie wymieniłem u nich, bo jak powiedzieli, że akumulator BeeMWu kosztuje 1200 PLN netto i do tego trzeba go "zaprogramować" to stwierdziłem, że chyba coś jest nie tak. Teraz jak pójdę z tym do ASO to na dzień dobry wymienią akumulator, potem 20 sterowników. Nie oszukujmy się, ale ASO to głównie wymieniacze sterowników, a mnie z czysto inżynierskiego podejścia zastanawia co tam jest nie tak. IMO stawiam na kiepskie ładowanie. |
|
Data: 2011-07-04 15:36:56 | |
Autor: PJ | |
no to kolejna zagadka | |
pomys z ASO szczerze mwic redni, postowanie na tej grupie rwnie,
trzeba szuka po forach tematycznych take obcojzycznych ... np tu http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=469769 P. |
|
Data: 2011-07-05 01:28:27 | |
Autor: yabba | |
no to kolejna zagadka | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:iutaqa$5v9$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2011-07-04 17:40, Maciej Browarczyk pisze: Sam sobie odpowiedziałeś. :) Nowy akumulator nie został skalibrowany i według elektroniki, która myśli, że ma oryginalny akumulator, ten nowy za szybko się samorozładowywuje. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-07-05 09:19:44 | |
Autor: yabba | |
no to kolejna zagadka | |
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:iutias$gi1$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:iutaqa$5v9$1usenet.news.interia.pl... Jeszcze jedno. Czy oryginalnie nie był tam akumulator żelowy? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-07-05 09:31:57 | |
Autor: megrims | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 2011-07-05 09:19, yabba pisze:
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w Zdecydowanie nie. Myślę, że normalny ołowiowy, ciężki jak cholera. Miał takie "oko" z 3 kolorami: żółty (naładuj), zielony (jest OK) i czarny (wymień baterie). Teraz ma czarny kolor oka. Wskaźnik to taki pływak, który bada gęstość elektrolitu. |
|
Data: 2011-07-05 09:43:31 | |
Autor: yabba | |
no to kolejna zagadka | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:iuuele$114$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2011-07-05 09:19, yabba pisze: 13,6 V ładowania zasugerowało mi akumulator żelowy. Są tak samo ciężkie jak jak zwykłe samochodowe. Tylko nie wiem jak w żelowym zrealizować pływak gęstości elektrolitu. Wymyśliłem teorię, że elektronika samochodu spodziewa się wyższego napięcia z akumulatora, bo nie została nauczona charakterystyki obecnie zamontowanego - dlatego informuje o błędzie. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-07-05 09:13:00 | |
Autor: Tadeusz | |
no to kolejna zagadka | |
Użytkownik "megrims" <> napisał w wiadomości ... Rok temu ASO Smorawiński walczyło z problemem ponad 2 miesiące. nie wiem skąd jesteś i jak daleko masz do DE ale odżałuj dzień czy dwa i jedź do jakiegoś dużego ASO np. w Berlinie a zrobią ci w dzień to czego polskie ASO nie potrafiło w 2 miesiące... Suma summarum wyjdzie cię to lepiej a licząc nerwy pewnie też taniej :) -- pozdrawiam Tadeusz |
|
Data: 2011-07-04 19:00:11 | |
Autor: Olo | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
Pacjent to E60 koszmarnie napany moduami. strzelam - z komunikatu wynika, e zbyt szybko (w/g elektroniki) rozadowuje si aku... Czyli adowanie nic tu nie da, moe czas zmieni na normalny akumulator, a nei jaki badziew? |
|
Data: 2011-07-04 22:56:56 | |
Autor: to | |
no to kolejna zagadka | |
begin megrims
Jakiś pomysł co to może być? Może Ci coś wpieprza bez przerwy prąd, np. alarm, audio czy jakiś inny, popsuty gadżet? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-07-05 07:38:13 | |
Autor: megrims | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 2011-07-05 00:56, to pisze:
begin megrims Jak wpieprza prąd bez przerwy, to jest inny komunikat: Increased battery discharge. Ale srał pies. Pojadę do jakiegoś poleconego fachury od tej marki i zobaczymy co to się okaże. |
|
Data: 2011-07-05 09:24:25 | |
Autor: megrims | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 2011-07-05 07:38, megrims pisze:
W dniu 2011-07-05 00:56, to pisze: Wczoraj 2 godziny ładowałem aku. Pokazywał, że źre 12A. Ładowarka oczywiście chińska. Przejechałem ponad 300km z POZ do DC i rano co? Ledwo zakręcił i ERROR. Jak uda mi się wrócić do domu tym autem, to całą noc będę go ładował. |
|
Data: 2011-07-05 09:53:16 | |
Autor: venioo | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 2011-07-05 09:24, megrims pisze:
A nie mozesz podmienic akumulatora na chwile? Bo chyba uwalony masz aku IMHO. -- venioo |
|
Data: 2011-07-05 09:55:04 | |
Autor: megrims | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 2011-07-05 09:53, venioo pisze:
W dniu 2011-07-05 09:24, megrims pisze: A zobaczymy. |
|
Data: 2011-07-05 10:38:46 | |
Autor: GR001 | |
no to kolejna zagadka | |
Wczoraj 2 godziny adowaem aku. Pokazywa, e re 12A. jeeli AKU mu si rozadowuje w czasie postoju, to przede wszystkim naley pomierzy prdy w obwodzie. jaki pobr jest z AKU na postoju, jaki wydatek jest z Altka w czasie pracy, jaki jest pobr urzdze w czasie pracy.. i nie ma cudw, prd gdzie musi "znika", albo aku nie trzyma. Jest wiele powodw, e AKU moe nie trzyma.... Naley popatrze na prdy w czasie postoju i zaczonego alarmu itp... Kady porzdny elektronik od aut powinien da rad to posprawdza i policzy. pozdr. Gr |
|
Data: 2011-07-05 10:39:11 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
no to kolejna zagadka | |
Hello megrims,
Tuesday, July 5, 2011, 9:24:25 AM, you wrote: Wczoraj 2 godziny adowaem aku. Pokazywa, e re 12A.Jak wpieprza prd bez przerwy, to jest inny komunikat:Jaki pomys co to moe by?Moe Ci co wpieprza bez przerwy prd, np. alarm, audio czy jaki inny, No to akumulator Ci si skoczy... -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-07-05 10:46:30 | |
Autor: J.F | |
no to kolejna zagadka | |
Uytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa w
Hello megrims, Wczoraj 2 godziny adowaem aku. Pokazywa, e re 12A. No to akumulator Ci si skoczy... Albo ladowanie. Na dwoje babka wrozyla. 13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ? Choc po 300km 13.6V powinien aku byc jednak naladowany. Ale moze na swiatlach jest 13.0 J. |
|
Data: 2011-07-06 00:38:33 | |
Autor: DoQ | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 05-07-2011 10:46, J.F pisze:
13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ? Wspczesne alternatory wzbudzaj si pynnie, im wiksze zapotrzebowanie na prd tym wiksze "napicie wzbudzenia". Pozdrawiam Pawe |
|
Data: 2011-07-06 00:53:01 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
no to kolejna zagadka | |
Hello DoQ,
Wednesday, July 6, 2011, 12:38:33 AM, you wrote: W dniu 05-07-2011 10:46, J.F pisze: 13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?Wspczesne alternatory wzbudzaj si pynnie, Wspczesne? Czy stary Polonez to rwnie "wsplczesne"? im wiksze zapotrzebowanie na prd tym wiksze "napicie Prd wzbudzenia. Bo to on jest istotny. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-07-06 00:55:02 | |
Autor: DoQ | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 06-07-2011 00:53, RoMan Mandziejewicz pisze:
Wspczesne? Czy stary Polonez to rwnie "wsplczesne"?13.6V troche malo .. uszkodzona jedna faza ?Wspczesne alternatory wzbudzaj si pynnie, Nie wiem jak byo w starym polonezie (nie miaem poloneza). W moich starszych samochodach byo to +12V. W nowych napicie waha si od 1-12V. Pozdrawiam Pawe |
|
Data: 2011-07-05 00:28:08 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
no to kolejna zagadka | |
Użytkownik "megrims" Jak mierzymy napięcie na baterii na sucho to ma 12,6V, 13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co pamiętam podczas pomiaru w Astrze z włączonymi światłami, ogrzewaniem szyby, nadmuchem i czym tylko się dało miernik wskazywał coś koło 14,3V |
|
Data: 2011-07-04 22:59:01 | |
Autor: to | |
no to kolejna zagadka | |
begin Przemysław Czaja
13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co pamiętam W nowszych autach tak bywa, przypuszczam, że po prostu ładują kiedy uznają to za konieczne, a w innych przypadkach nie marnują mocy. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-07-05 09:14:07 | |
Autor: J.F | |
no to kolejna zagadka | |
Użytkownik "to" napisał w wiadomości
13,6V to prąd ładowania? może alternator nie wyrabia, z tego co pamiętam W nowszych autach tak bywa, przypuszczam, że po prostu ładują kiedy tu chyba nawet nie o moc chodzi, bo do 14.5 jest niewielka, co gazowanie aku .. czyzby oryginalny byl zelowy ? No i te 13.6V to jakby ciut za malo, mowilo sie 13.8 ... zaczalbym od sprawdzenia miernika. J. |
|
Data: 2011-07-05 07:53:26 | |
Autor: wchpikus | |
no to kolejna zagadka | |
Witam!
13,6V to prąd ładowania?Raczej napiecie podczas ladowania na aku....troche malo. Sprawdzilbym alternalor, moze nie wydala lub ma uszkodzony uklad wzbudzenia. |
|
Data: 2011-07-05 08:57:12 | |
Autor: Agent | |
no to kolejna zagadka | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:iusivs$t9c$1usenet.news.interia.pl... Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami. Ja bym zmierzył prąd pobierany w czasie gdy auto stoi bo może coś (np. lamka w bagażniku) pobiera prąd. |
|
Data: 2011-07-05 09:05:48 | |
Autor: Nex@pl | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami. Ja bym pojechał do ASO, ale nie w kraju :) Tylko na zachód, tam przynajmniej dobre rabaty samą gadką można uzyskać. |
|
Data: 2011-07-12 13:21:26 | |
Autor: megrims | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:
Pacjent to E60 koszmarnie naćpany modułami. Stan na dzisiaj: Postanowiłem naładować akumulator "po bożemu" czyli bez odpinania go od instalacji. Podłączyłem pod pokrywą silnika pod takie niby_specjalne miejsca do ładowania. Ładowałem całą noc. I ot tygodnia wszystko działa i nie zgłasza żadnych błędów. A z 1500 km zrobiłem :D. Nie rozumiem tego, ale może ta cała elektronika czymś tam steruje. Jak coś się zmieni, to poinformuję. pzdr. |
|
Data: 2011-07-13 12:54:04 | |
Autor: megrims | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 2011-07-12 13:21, megrims pisze:
W dniu 2011-07-04 16:33, megrims pisze:(ciach)
KURWA! Dzisiaj rano znów błąd - pojechał do fachowca. |
|
Data: 2011-07-13 13:46:42 | |
Autor: Andrzej Ława | |
no to kolejna zagadka | |
W dniu 13.07.2011 12:54, megrims pisze:
W dniu 2011-07-12 13:21, megrims pisze: Może licencja na system samochodu się skończyła? ;-> BP,NMSP ;) |
|
Data: 2011-07-13 13:56:58 | |
Autor: CeSaR | |
no to kolejna zagadka | |
Jak co si zmieni, to poinformuj. KURWA! Dzisiaj rano znw bd - pojecha do fachowca. Moe samochd ma wbudowany czytnik news i zasubskrybowa pms? C |