Data: 2014-02-22 04:09:45 | |
Autor: zdzisiu | |
nie ?wieci sie kontrolka ?adowania, a ?adowanie jest OK | |
Witam.
Dzisiaj pojawil sie taki problem. Przekrecam kluczyk i widze ze nie pali sie kontrolka ladowania. Prezkrecam dalej aby zapalic silnik i widze ze kontrolka sie zapalila i zgasla zaraz jak tylko silnik zapalil. Od razu zgasilem i wlaczam zaplon ponownie i kontrolka znowu sie nie zapalila. Zrobilem maly tescik i cyknalem na ulamek sekundy rozrusznikiem i kontrolka sie zapalila. Po wylaczeniu zaplonu i ponownym wlaczeniu - znowu sie nie zapala. Cykniecie - pali sie. Wylaczenie zaplonu i ponowne wlaczenie - brak kontrolki. o co chodzi? Zasatanawiajace jest to ze po cyknieciu rozrusznikiem kontrolka sie pali a jak tylko wylacze zeplon i po sekundzie wlacze go ponownie to kontrolka sie juz nie zapala. Jak silnik zapale to ładowanie mam normalne (ponad 14v) z poczatku podejrzewalem kabelki idace do alternatora - ze podczas rozruchu po prostu sie ruszaja i jest tam jakis slaby styk. ale to nie to - posadzilem kumpla za kolkiem zeby patrzyl a sam ruszalem wszelkimi kablami w okolicy alternatora i nie mialo to zadnego wplywu na kontrolke. Moze szczotki sa juz na wykonczeniu lub sie zawieszaja? Tylko wtedy mialbym chyba kiepskie ladowanie a i kontrolka gdy juz sie zaswieci to nie gaslaby po ponownym wlaczeniu zaplonu. Rowniez z tego wzgledu wykluczam zarowke na desce. I teraz pytanie gdzie szukac usterki? Moglbym wyjac alternator i go przejrzec ale ze jest z tym troche roboty (m.in spuszczanie plynu chlod. i odkrecanie filtra oleju) to wolalbym popatrzec w okolicy. W sumie ładowanie jest ok i moglbym olac ale z doswiadczenia wiem ze nic nie dzieje sie przypadkiem i samo sie nie naprawi. jakis tydzien temu wylalo mi sie na alternator troche plynu do wspomagania, ale od razu wytarlem i do srodka wpadlo raczej niewiele i to od strony kola pasowego a nie na elektronike alternatora. |
|
Data: 2014-02-22 08:21:22 | |
Autor: PiteR | |
nie ?wieci sie kontrolka ?adowania, a ?adowanie jest OK | |
na ** p.m.s ** zdzisiu pisze tak:
I teraz pytanie gdzie szukac usterki? Tu jest schemat alternatora. Prąd idzie od + akumulatora przez stacyjkę 15 do lampki i do alternatora D+ http://www.ratwell.com/technical/ChargingSystem/AlternatorSchematic.jpg Odłącz cienki przewód od śrubki D+ Wtedy możesz sprawdzić i lampkę i alternator. Zmierz napięcie na małej śrubce D+ alternatora. Przy włączonym zapłonie ma nie być tam napięcia +12v. Pojawia się dopiero gdy silnik pracuje. -- Piter |
|
Data: 2014-02-22 14:47:47 | |
Autor: zdzisiu | |
nie ?wieci sie kontrolka ?adowania, a ?adowanie jest OK | |
W dniu 2014-02-22 08:21, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** zdzisiu pisze tak: dzieki za wpis o stacyjce - naprowadziles mnie troche, to moze byc to. ostatnio czesto sie zdarza ze kiedy chce zgasic silnik przekrecam kluczyk i go wyjmuje a silnik jeszcze chodzi kilka-kilkanascie sekund bo cos chyba w stacyjce jest nie tak. od tego zaczne. |
|
Data: 2014-02-22 11:29:44 | |
Autor: nom | |
nie ?wieci sie kontrolka ?adowania, a ?adowanie jest OK | |
Użytkownik "zdzisiu" <666@997.eu> napisał w wiadomości news:le94e4$8gd$1node1.news.atman.pl...
A jaki to samochód, bo mi się gdzieś chwilowo szklana kula zapodziała. ;-) |
|
Data: 2014-02-22 12:01:35 | |
Autor: Trybun | |
nie ?wieci sie kontrolka ?adowania, a ?adowanie jest OK | |
W dniu 2014-02-22 04:09, zdzisiu pisze:
Witam. Zacząłbym od sprawdzenia samej kontrolki, a później od przeczyszczenie styków. Nie wygląda to na awarię alternatora czy czegokolwiek innego, poza słabym przewodnictwem instalacji elektrycznej. |