Data: 2012-06-18 12:22:25 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
napęd 1x9 - zębatka | |
On Sun, 17 Jun 2012 21:04:00 +0000 (UTC)
" chudy" <chudy277@NOSPAM.gazeta.pl> wrote: Czołem! Ta zębatka ma być aluminiowa? Jeśli nie w każdym sklepie, to prawie. Płaciłem za taką ostatnio bodaj 60 zł. Jeśli zależy Ci na wyglądzie, to Dartmoor takie robi w różnych kolorach :), a ich produkty są popularne i powszechnie dostępne. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-06-18 10:43:36 | |
Autor: Olgierd | |
napęd 1x9 - zębatka | |
On Mon, 18 Jun 2012 12:22:25 +0200, Tomasz Minkiewicz wrote:
Jeśli zależy Ci na wyglądzie, Oraz, jak wieść gminna niesie, potrafią się stępić już po 400 km. PS ja też właśnie komponuję własne 1x9, ale na przód pójdzie 32T i obowiązkowo ze stali (choć pewnie na "kompozytowej" podbudowie). -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-06-18 12:53:46 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
napęd 1x9 - zębatka | |
On Mon, 18 Jun 2012 10:43:36 +0000 (UTC)
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote: On Mon, 18 Jun 2012 12:22:25 +0200, Tomasz Minkiewicz wrote: Chyba zaostrzyć? ;) Moja ma coś ze 2k i nadal wygląda ładnie. PS ja też właśnie komponuję własne 1x9, ale na przód pójdzie 32T i obowiązkowo ze stali (choć pewnie na "kompozytowej" podbudowie). Jakbyś chciał bez podbudowy, to te mają bardzo dobrą opinię: http://on-one.co.uk/c/q/drivetrain/chain_rings -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-06-18 11:00:44 | |
Autor: Olgierd | |
napęd 1x9 - zębatka | |
On Mon, 18 Jun 2012 12:53:46 +0200, Tomasz Minkiewicz wrote:
PS ja też właśnie komponuję własne 1x9, ale na przód pójdzie 32T i Wiem :) Jak się zużyje SLX albo XT (bo jeszcze nie wiem na czym stanie), to będzie właśnie On-One. (Nb. w singlu używam ich zębatki 16T z tyłu i jest naprawdę świetna -- wcześniej zdarzało się, że spadał łańcuch, a teraz nawet jak jest całkiem luźny, to nie zleciał ani razu). -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-06-18 11:04:55 | |
Autor: Olgierd | |
napęd 1x9 - zębatka | |
On Mon, 18 Jun 2012 12:53:46 +0200, Tomasz Minkiewicz wrote:
Oraz, jak wieść gminna niesie, potrafią się stępić już po 400 km. Właściwie trudno powiedzieć jak to nazwać http://img52.imageshack.us/img52/7961/p5240010.jpg -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-06-18 13:24:03 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
napęd 1x9 - zębatka | |
Olgierd napisał:
http://img52.imageshack.us/img52/7961/p5240010.jpg Oł maj god, to jest aluminiowy Dartmoor? To już się cieszę że intuicja zabroniła mi tego kupić, pomimo iż ładnie na zdjęciach wyglądało. A może raczej właśnie dlatego, że ładnie wyglądało :-) A. |
|
Data: 2012-06-18 12:35:25 | |
Autor: Olgierd | |
napęd 1x9 - zębatka | |
On Mon, 18 Jun 2012 13:24:03 +0200, Alfer_z_pracy wrote:
http://img52.imageshack.us/img52/7961/p5240010.jpg Tak, wg opisu autora zdjęcia model Sting, a wygląd po przebiegu 1000 km. Dodam, że właśnie jakoś wczoraj mojej szajsowatej Acerze na przodku stuknęło coś koło tauzena i nawet jakbym chciał, żeby to tak wyglądało, to nie chce to tak wyglądać ;-) Skądinąd alu zębatka z przodu w układach 1xn -- czyli gdzie bierze ona 100% ruchu -- nie jest chyba najlepszym rozwiązaniem. -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-06-18 14:52:38 | |
Autor: Ignac | |
napęd 1x9 - zębatka | |
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał(a):
img52.imageshack.us/img52/7961/p5240010.jpg Tak, wg opisu autora zdjęcia model Sting, a wygl±d po przebiegu 1000 km. Dodam, że wła¶nie jako¶ wczoraj mojej szajsowatej Acerze na przodku stuknęło co¶ koło tauzena i nawet jakbym chciał, żeby to tak wygl±dało, to nie chce to tak wygl±dać ;-) Sk±din±d alu zębatka z przodu w układach 1xn -- czyli gdzie bierze ona 100% ruchu -- nie jest chyba najlepszym rozwi±zaniem. Dokładnie.Aluminium choćby nawet było nie wiem jak modyfikowane nie nadaje się na tarcze korb w ogóle tak samo jak nie nadaje się na bębenki tylnych piast i zębatki kaset-widziałem tak± wykonana z jednego kawałka aluminium w jej opisie. Ignac -- |
|
Data: 2012-06-18 16:14:56 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
napęd 1x9 - zębatka | |
On 2012-06-18, Ignac wrote:
A wiesz, że aluminiowe zębatki korb (chociaż może niekoniecznie w układzie 1x?) potrafią przeżyć dwie kasety (jak najbardziej stalowe)? tak samo jak nie nadaje się na bębenki tylnych piast A niby czemu? Słyszałeś o kasetach na pająku? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-06-18 18:38:57 | |
Autor: Ignac | |
napęd 1x9 - zębatka | |
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> Za każdym razem jak kupujemy dowoln± czę¶ć rowerow± to dostajemy
tzw.produkt marketingowy którego jako¶c nie jest przypadkowa,gdyż przede wszystkim ma ona dbać o przychody producentów czę¶ci-tylko i wył±cznie,a przy jako¶ci produktów majstruj± rzesze "specjalistów". Ignac -- |
|
Data: 2012-06-19 07:32:34 | |
Autor: Olgierd | |
napęd 1x9 - zębatka | |
On Mon, 18 Jun 2012 16:14:56 +0000, Jan Srzednicki wrote:
tak samo jak nie nadaje się na bębenki tylnych piast Więc się właściwie bijesz w kolejny koszt. I już nie kupisz sobie kasety Deore, musisz brać XT. -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-06-19 11:47:16 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
napęd 1x9 - zębatka | |
On 2012-06-19, Olgierd wrote:
On Mon, 18 Jun 2012 16:14:56 +0000, Jan Srzednicki wrote: Co jednak nie uzasadnia stwierdzenia, ĹĽe "aluminium siÄ™ nie nadaje" i juĹĽ. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-06-19 11:51:13 | |
Autor: Olgierd | |
napęd 1x9 - zębatka | |
On Tue, 19 Jun 2012 11:47:16 +0000, Jan Srzednicki wrote:
Więc się właściwie bijesz w kolejny koszt. I już nie kupisz sobie Na kasetę IMHO bardziej: zawsze rozłoży się na te 8-10 zębatek. -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-06-18 17:45:10 | |
Autor: Fabian | |
napęd 1x9 - zębatka | |
On 18.06.2012 16:52, Ignac wrote:
Olgierd<no.email.no.spam@no.problem> napisał(a): Jako¶ w ostrym po 4 ty¶. km. alu blat nie daje oznak użycia vs. stalowa zębatka Sory, która poległa po nie więcej niż 3 ty¶ km w tym samym rowerze. Fabian. |
|
Data: 2012-06-18 18:01:04 | |
Autor: Ignac | |
napęd 1x9 - zębatka | |
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
Jako¶ w ostrym po 4 ty¶. km. alu blat nie daje oznak użycia vs. stalowa zębatka Sory, która poległa po nie więcej niż 3 ty¶ km w tym samym rowerze. Więc nic prostrzego jak pozostać przy swoich wyborach,dla uzupełnienia dodam że na obecnych stalowych korbach Shimano 3x osiagn±łem 16 kkm i już widzę w zasięgu 20 kkm. Ignac -- |
|
Data: 2012-06-19 09:57:49 | |
Autor: Ignac | |
napęd 1x9 - zębatka | |
Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisał(a): Oł maj god, to jest aluminiowy Dartmoor? To już się cieszę że intuicja zabroniła mi tego kupić, pomimo iż ładnie na zdjęciach wygl±dało. A może raczej wła¶nie dlatego, że ładnie wygl±dało :-)
A moja intuicja jest bardziej dożarta i jak się skuma z inteligencj± to cholery potrafi± zabrać mi portfel i mówi± do mnie-spierdalaj do domu,już. No i przy takiej sile argumentów moje "chciejstwo" jest bezradne. Ignacy -- |
|
Data: 2012-06-18 14:32:29 | |
Autor: chudy | |
napęd 1x9 - zębatka | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
Ta zÄ™batka ma być aluminiowa? JeĹ›li nie w kaĹĽdym sklepie, to prawie. A podpowiecie mi jakie s± zalety i wady aluminiowych i stalowych zębatek? Jak rozumiem, powinienem szukać zębatki z tym rozmiarem BCD=104 mm? To młynek ma BCD=64? michał -- |
|
Data: 2012-06-18 14:58:49 | |
Autor: Ignac | |
napęd 1x9 - zębatka | |
chudy <chudy277.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
A podpowiecie mi jakie s± zalety i wady aluminiowych i stalowych zębatek? Bo aluminium jest tylko trochę twardsze od plasteliny/modeliny Ignac -- |
|
Data: 2012-06-19 07:34:08 | |
Autor: Olgierd | |
napęd 1x9 - zębatka | |
On Mon, 18 Jun 2012 14:32:29 +0000, chudy wrote:
Jak rozumiem, powinienem szukać zębatki z tym rozmiarem BCD=104 mm? To W układach na 4 śruby. Wyjąwszy SRAM-owskie korby na 4 śruby ale 2 zębatki. Na szczęście Shimano nie kombinuje i SLX na 2 tarcze jest "normalne". -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |