Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   najwolniejsze auto

najwolniejsze auto

Data: 2012-05-29 19:35:42
Autor: Przemysław Czaja
najwolniejsze auto
Haha, wła¶nie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15 sekund - normalnie legenda :)

Data: 2012-05-29 20:02:35
Autor: Pan Piskorz
najwolniejsze auto
W dniu 2012-05-29 19:35, Przemysław Czaja pisze:
do setki ponad 15 sekund - normalnie legenda

W fabce miałem 16, ale jednak dawała radę, większo¶ć momentu do 3 tys. obrotów.
P.

Data: 2012-05-30 08:56:40
Autor: PaweL
najwolniejsze auto

W fabce miałem 16, ale jednak dawała radę, większo¶ć momentu do 3 tys. obrotów.
P.



    Jak założysz długi klucz na zapieczon± ¶rubę i bardzo mocno poci±gniesz, to wygenerujesz moment obr. rzędu 400-500Nm. Przy bardzo niskich obrotach, zbliżonych do 0obr/min. Jaki z tego wniosek? Według motodziennikarzy powinno to być super Ľródło napędu. Ale nie jest, bo potrzebne s± obroty, a moment razy prędko¶ć obr. to moc. I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę i przy¶pieszanie samochodem/motocyklem. Sam moment może co najwyżej ukręcić póło¶kę, koło dwumasowe, itp.

Paweł

Data: 2012-05-30 16:00:51
Autor: Bugatti
najwolniejsze auto
Użytkownik "PaweL"  napisał w wiadomo¶ci:

bo potrzebne s± obroty, a moment razy prędko¶ć obr. to moc.

Pisać poniższe zdanie zaprzeczasz temu powyższemu ;-)

I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę i przy¶pieszanie samochodem/motocyklem.

Gdyby¶ nie miał momentu to nie osiagn±łby¶ obrotów i w konsekwencji mocy - tak jak zreszt± napisałe¶ w pierwszym powyższym zdaniu ;-)

Jak założysz długi klucz na zapieczon± ¶rubę i bardzo mocno poci±gniesz, to wygenerujesz moment obr. rzędu 400-500Nm. Przy bardzo niskich obrotach, zbliżonych do 0obr/min. Jaki z tego wniosek?

Ano taki że obroty s± *zbliżone* do 0 (czyli np. 0,05 obrotu/min) ale NIE równe 0 - rozumiesz różnice ;-) Gdy masz mega zapieczon± ¶rubę tak że przykładasz duż± SIŁĘ ale ¶ruba ani na 1 * k±towy nie chce odkręcić to moment jest równy 0 i moc też 0 - działasz jedynie SIŁˇ na główkę ¶ruby.

Paweł


Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2012-05-31 09:43:28
Autor: Jakub Witkowski
najwolniejsze auto
W dniu 2012-05-30 16:00, Bugatti pisze:
Jak założysz długi klucz na zapieczon± ¶rubę i bardzo mocno poci±gniesz, to wygenerujesz moment obr. rzędu 400-500Nm. Przy bardzo niskich obrotach, zbliżonych do 0obr/min. Jaki z tego wniosek?

Ano taki że obroty s± *zbliżone* do 0 (czyli np. 0,05 obrotu/min) ale NIE równe 0 - rozumiesz różnice ;-) Gdy masz mega zapieczon± ¶rubę tak że przykładasz duż± SIŁĘ ale ¶ruba ani na 1 * k±towy nie chce odkręcić to moment jest równy 0 i moc też 0 - działasz jedynie SIŁˇ na główkę ¶ruby.

Co to za herezje? Moment to z definicji siła razy ramię. Nie ma znaczenia czy ramię się obraca, czy nie.

Owszem: moc jest zero, i zerowa jest też praca, gdyż nie ma obrotu, analogicznie jak w ruchu postępowym
nie ma pracy i moc jest zerowa gdy nie ma przesunięcia, nawet je¶li działasz na nie jak±¶ sił±.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2012-05-30 17:06:01
Autor: Robert_J
najwolniejsze auto
...moc i tylko moc umożliwia jazdę i przy¶pieszanie samochodem/motocyklem. Sam moment może co najwyżej ukręcić póło¶kę, koło dwumasowe, itp.

To spróbuj do auta zamontować 100-konny silnik od motocykla i zobacz jak pojedzie ;-)).

Data: 2012-05-30 21:27:35
Autor: Tomasz Pyra
najwolniejsze auto
On Wed, 30 May 2012 17:06:01 +0200, Robert_J wrote:

...moc i tylko moc umożliwia jazdę i przy¶pieszanie samochodem/motocyklem. Sam moment może co najwyżej ukręcić póło¶kę, koło dwumasowe, itp.

To spróbuj do auta zamontować 100-konny silnik od motocykla i zobacz jak pojedzie ;-)).

Dobrze pojedzie (zreszt± niejedno takie auto jeĽdzi).
Oczywi¶cie jest kwestia dobrania przełożeń do potrzeb.

Data: 2012-05-30 19:33:28
Autor: R2r
najwolniejsze auto
W dniu 2012-05-30 08:56, PaweL pisze:
     Jak zaĹ‚oĹĽysz dĹ‚ugi klucz na zapieczonÄ… Ĺ›rubÄ™ i bardzo mocno pociÄ…gniesz,
to wygenerujesz moment obr. rzędu 400-500Nm.
Przy bardzo niskich obrotach,
zbliżonych do 0obr/min. Jaki z tego wniosek? Według motodziennikarzy
powinno to być super źródło napędu.
I jest. Jeśli tylko moment ten nie zostanie zrównoważony przeciwnym czyli wypadkowy nie spadnie do zera...

Ale nie jest, bo potrzebne sÄ… obroty,
I będą zgodnie z II zasadą dynamiki tym większe im większy działał będzie wypadkowy moment siły. :-)

a
moment razy prędkość obr. to moc.
Brawo! Ergo jeśli moment = 0 to i moc = 0 :-)

I dlatego moc i tylko moc umoĹĽliwia jazdÄ™
Bzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły.

i przyśpieszanie samochodem/motocyklem.
A przyspieszenie jest jak najbardziej zależne od momentu. Od mocy również gdyż jak wcześniej zauważyłeś są to wielkości ściśle ze sobą powiązane. Druga zasada dynamiki w postaci uogólnionej wyprowadza się wprost z newtonowskiego wzoru F=ma. :-)

Sam moment może co najwyżej ukręcić
półośkę, koło dwumasowe, itp.

Weź półośkę w jedną rękę i ukręć ją... :-D


--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-05-30 20:09:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
najwolniejsze auto
Hello R2r,

Wednesday, May 30, 2012, 7:33:28 PM, you wrote:

[...]

I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę
Bzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły.

Bzdura! Ruch jednostajny w rzeczywistym ¶wiecie wymaga siły
pokonujacej opory. siła * przesunięcie = energia, energia/czas = moc.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-05-30 20:18:45
Autor: J.F
najwolniejsze auto
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał
I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę
Bzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły.
Bzdura! Ruch jednostajny w rzeczywistym ¶wiecie wymaga siły
pokonujacej opory. siła * przesunięcie = energia, energia/czas = moc.

A idac dalej : sila*predkosc = moc.


A pomijajac opory rozne i skupiajac sie na przyspieszeniu:
sila=masa*przyspieszenie

przyspieszenie*predkosc*masa=moc ..

Niestety - ale do szybkiego przyspieszania ciezkiego auta do pewnej predkosci moc jest niezbedna ..


J.

Data: 2012-05-30 22:35:00
Autor: R2r
najwolniejsze auto
W dniu 2012-05-30 20:18, J.F pisze:

A pomijajac opory rozne i skupiajac sie na przyspieszeniu:
sila=masa*przyspieszenie

przyspieszenie*predkosc*masa=moc ..

Niestety - ale do szybkiego przyspieszania ciezkiego auta do pewnej
predkosci moc jest niezbedna ..


Tyle, ĹĽe

moc = siła * prędkość

Tak więc bez siły nie ma mocy więc po co te kłótnie o wyższości... :-)


--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-05-31 10:12:57
Autor: Jakub Witkowski
najwolniejsze auto
W dniu 2012-05-30 22:35, R2r pisze:

Tak więc bez siły nie ma mocy więc po co te kłótnie o wyższości... :-)

W imiÄ™ zasad! ;)

Ale nie chodzi o wyższość siły nad mocą i vice versa, tylko o to, który z tych parametrów *silnika* więcej mówi w praktyce.

Znając moc, masę, i zakładając że pojazd jest wyposażony w sensowne (zbliżone do optymalnych) przełożenia, możesz
bez problemu wyliczyć jak przyspiesza - na przykład, ile do setki - i nie pomylisz się zbytnio.

Natomiast znając moment silnika i masę nie da się powiedzieć zbyt wiele. Musisz dokonać znacznie grubszych
założeń np. co do obrotów, czyli de facto *zgadywać* moc - i możesz popełnić gruby błąd.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-05-31 11:44:13
Autor: R2r
najwolniejsze auto
W dniu 2012-05-31 10:12, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-05-30 22:35, R2r pisze:

Tak więc bez siły nie ma mocy więc po co te kłótnie o wyższości... :-)

W imiÄ™ zasad! ;)

Ale nie chodzi o wyższość siły nad mocą i vice versa, tylko o to, który
z tych parametrów *silnika* więcej mówi w praktyce.

W praktyce to to, co czujesz plecami podczas przyspieszania to siła a nie iloczyn siły z prędkością. :-) Przyspieszenie chwilowe jest wprost proporcjonalne właśnie do tej siły (momentu), albo do ilorazu mocy przez prędkość (obroty). Zatem charakterystyka momentu w zależności od obrotów lepiej pokazuje zdolność przyspieszania niż charakterystyka mocy.


--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-05-30 22:27:09
Autor: R2r
najwolniejsze auto
W dniu 2012-05-30 20:09, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello R2r,

Wednesday, May 30, 2012, 7:33:28 PM, you wrote:

[...]

I dlatego moc i tylko moc umoĹĽliwia jazdÄ™
Bzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły.

Bzdura! Ruch jednostajny w rzeczywistym świecie wymaga siły
pokonujacej opory.
Czepiasz siÄ™. :-)
Przestrzeń międzyplanetarna też jest światem rzeczywistym. ;-)

siła * przesunięcie = energia, energia/czas = moc.
No, zgadza siÄ™. Czyli:
siła*prędkość = moc
To jak chcesz bez siły osiągnąć jakąkolwiek moc? :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-05-30 22:47:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
najwolniejsze auto
Hello R2r,

Wednesday, May 30, 2012, 10:27:09 PM, you wrote:

I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę
Bzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły.
Bzdura! Ruch jednostajny w rzeczywistym ¶wiecie wymaga siły
pokonujacej opory.
Czepiasz się. :-)
Przestrzeń międzyplanetarna też jest ¶wiatem rzeczywistym. ;-)

Ale rozmawiamy tu o samochodach a nie rakietach. Gdzie by¶ w tej
rakiecie ten moment obrotowy przyłożył?

siła * przesunięcie = energia, energia/czas = moc.
No, zgadza się. Czyli:
siła*prędko¶ć = moc
To jak chcesz bez siły osi±gn±ć jak±kolwiek moc? :-)

Bez mocy nie ma siły :P

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-05-30 22:52:50
Autor: R2r
najwolniejsze auto
W dniu 2012-05-30 22:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello R2r,

Wednesday, May 30, 2012, 10:27:09 PM, you wrote:

I dlatego moc i tylko moc umoĹĽliwia jazdÄ™
Bzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły.
Bzdura! Ruch jednostajny w rzeczywistym świecie wymaga siły
pokonujacej opory.
Czepiasz siÄ™. :-)
Przestrzeń międzyplanetarna też jest światem rzeczywistym. ;-)

Ale rozmawiamy tu o samochodach a nie rakietach. Gdzie byĹ› w tej
rakiecie ten moment obrotowy przyłożył?

siła * przesunięcie = energia, energia/czas = moc.
No, zgadza siÄ™. Czyli:
siła*prędkość = moc
To jak chcesz bez siły osiągnąć jakąkolwiek moc? :-)

Bez mocy nie ma siły :P

Nie pokazuj języka bo Ci... ;-)

Bez przesunięcia nie ma prędkości, bez prędkości - przesunięcia. I co z tego wynika? Zmiana położenia jest wynikiem przesunięcia czy prędkości? :D

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2012-05-30 22:57:53
Autor: Lort
najwolniejsze auto
Kto: R2r Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 30 maj 2012, 22:52:50
Bez przesunięcia nie ma prędko¶ci, bez prędko¶ci - przesunięcia. I co z tego wynika?

Wynika z tego, że eleaci mieli rację.


--
Llort

Data: 2012-05-29 23:59:56
Autor: Tomasz Pyra
najwolniejsze auto
On Tue, 29 May 2012 19:35:42 +0200, Przemysław Czaja wrote:

Haha, wła¶nie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15 sekund - normalnie legenda :)

Eee... słabo szukali.
Z obecnie produkowanych Fabia 60KM - 16.5s

A z tych co to chyba niedawno przestali to Octavia z legendarny silnikiem
1.9 SDI 68KM - 20s do 100km/h. Do 60-70km/h maluch przy tym to znikaj±cy
punkt :)

A Impreza 107KM to ma w katalogu 14s do 100km/h (15.1 z automatem).

Data: 2012-05-30 11:13:43
Autor: MadMan
najwolniejsze auto
Dnia Tue, 29 May 2012 19:35:42 +0200, Przemys³aw Czaja napisał(a):

Haha, właśnie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15 sekund - normalnie legenda :)

Muszę swojego 17-letniego swifta przetestować. 1.3, 68 koni, automat. Na
oko będzie niewiele więcej. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2012-05-30 12:43:36
Autor: Pentaprism
najwolniejsze auto
Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> napisał(a):
Haha, wła¶nie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15 sekund - normalnie legenda :)
 Legend± to jest W124@200D. Wersja kombi waży prawie półtora tony, posiada 75 kucy i 23 sekundy do setki (automat).


--


Data: 2012-05-30 21:44:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
najwolniejsze auto
W dniu 2012-05-30 14:43, Pentaprism pisze:
Przemysław Czaja<przempo@poczta.fm>  napisał(a):

Haha, wła¶nie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto
to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15
sekund - normalnie legenda :)

Legend± to jest W124@200D. Wersja kombi waży prawie półtora tony, posiada 75
kucy i 23 sekundy do setki (automat).



Z czego jakie¶ 70% egzemplarzy, na swoje 800kkm przebiegu, prędko¶ć 100km/h osi±gnęło może kilkana¶cie razy. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

najwolniejsze auto

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona