Data: 2012-05-29 19:35:42 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
najwolniejsze auto | |
Haha, wła¶nie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15 sekund - normalnie legenda :)
|
|
Data: 2012-05-29 20:02:35 | |
Autor: Pan Piskorz | |
najwolniejsze auto | |
W dniu 2012-05-29 19:35, Przemysław Czaja pisze:
do setki ponad 15 sekund - normalnie legenda W fabce miałem 16, ale jednak dawała radę, większo¶ć momentu do 3 tys. obrotów. P. |
|
Data: 2012-05-30 08:56:40 | |
Autor: PaweL | |
najwolniejsze auto | |
Jak założysz długi klucz na zapieczon± ¶rubę i bardzo mocno poci±gniesz, to wygenerujesz moment obr. rzędu 400-500Nm. Przy bardzo niskich obrotach, zbliżonych do 0obr/min. Jaki z tego wniosek? Według motodziennikarzy powinno to być super Ľródło napędu. Ale nie jest, bo potrzebne s± obroty, a moment razy prędko¶ć obr. to moc. I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę i przy¶pieszanie samochodem/motocyklem. Sam moment może co najwyżej ukręcić póło¶kę, koło dwumasowe, itp. Paweł |
|
Data: 2012-05-30 16:00:51 | |
Autor: Bugatti | |
najwolniejsze auto | |
Użytkownik "PaweL" napisał w wiadomo¶ci:
bo potrzebne s± obroty, a moment razy prędko¶ć obr. to moc. Pisać poniższe zdanie zaprzeczasz temu powyższemu ;-) I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę i przy¶pieszanie samochodem/motocyklem. Gdyby¶ nie miał momentu to nie osiagn±łby¶ obrotów i w konsekwencji mocy - tak jak zreszt± napisałe¶ w pierwszym powyższym zdaniu ;-) Jak założysz długi klucz na zapieczon± ¶rubę i bardzo mocno poci±gniesz, to wygenerujesz moment obr. rzędu 400-500Nm. Przy bardzo niskich obrotach, zbliżonych do 0obr/min. Jaki z tego wniosek? Ano taki że obroty s± *zbliżone* do 0 (czyli np. 0,05 obrotu/min) ale NIE równe 0 - rozumiesz różnice ;-) Gdy masz mega zapieczon± ¶rubę tak że przykładasz duż± SIŁĘ ale ¶ruba ani na 1 * k±towy nie chce odkręcić to moment jest równy 0 i moc też 0 - działasz jedynie SIŁˇ na główkę ¶ruby. Paweł Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2012-05-31 09:43:28 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
najwolniejsze auto | |
W dniu 2012-05-30 16:00, Bugatti pisze:
Jak założysz długi klucz na zapieczon± ¶rubę i bardzo mocno poci±gniesz, to wygenerujesz moment obr. rzędu 400-500Nm. Przy bardzo niskich obrotach, zbliżonych do 0obr/min. Jaki z tego wniosek? Co to za herezje? Moment to z definicji siła razy ramię. Nie ma znaczenia czy ramię się obraca, czy nie. Owszem: moc jest zero, i zerowa jest też praca, gdyż nie ma obrotu, analogicznie jak w ruchu postępowym nie ma pracy i moc jest zerowa gdy nie ma przesunięcia, nawet je¶li działasz na nie jak±¶ sił±. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-05-30 17:06:01 | |
Autor: Robert_J | |
najwolniejsze auto | |
...moc i tylko moc umożliwia jazdę i przy¶pieszanie samochodem/motocyklem. Sam moment może co najwyżej ukręcić póło¶kę, koło dwumasowe, itp. To spróbuj do auta zamontować 100-konny silnik od motocykla i zobacz jak pojedzie ;-)). |
|
Data: 2012-05-30 21:27:35 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
najwolniejsze auto | |
On Wed, 30 May 2012 17:06:01 +0200, Robert_J wrote:
...moc i tylko moc umożliwia jazdę i przy¶pieszanie samochodem/motocyklem. Sam moment może co najwyżej ukręcić póło¶kę, koło dwumasowe, itp. Dobrze pojedzie (zreszt± niejedno takie auto jeĽdzi). Oczywi¶cie jest kwestia dobrania przełożeń do potrzeb. |
|
Data: 2012-05-30 19:33:28 | |
Autor: R2r | |
najwolniejsze auto | |
W dniu 2012-05-30 08:56, PaweL pisze:
Jak założysz długi klucz na zapieczoną śrubę i bardzo mocno pociągniesz,I jest. Jeśli tylko moment ten nie zostanie zrównoważony przeciwnym czyli wypadkowy nie spadnie do zera... Ale nie jest, bo potrzebne są obroty,I będą zgodnie z II zasadą dynamiki tym większe im większy działał będzie wypadkowy moment siły. :-) aBrawo! Ergo jeśli moment = 0 to i moc = 0 :-) I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdęBzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły. i przyśpieszanie samochodem/motocyklem.A przyspieszenie jest jak najbardziej zależne od momentu. Od mocy również gdyż jak wcześniej zauważyłeś są to wielkości ściśle ze sobą powiązane. Druga zasada dynamiki w postaci uogólnionej wyprowadza się wprost z newtonowskiego wzoru F=ma. :-) Sam moment może co najwyżej ukręcićWeź półośkę w jedną rękę i ukręć ją... :-D -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-05-30 20:09:35 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
najwolniejsze auto | |
Hello R2r,
Wednesday, May 30, 2012, 7:33:28 PM, you wrote: [...] I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdęBzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły. Bzdura! Ruch jednostajny w rzeczywistym ¶wiecie wymaga siły pokonujacej opory. siła * przesunięcie = energia, energia/czas = moc. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-05-30 20:18:45 | |
Autor: J.F | |
najwolniejsze auto | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
Bzdura! Ruch jednostajny w rzeczywistym ¶wiecie wymaga siłyI dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdęBzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły. A idac dalej : sila*predkosc = moc. A pomijajac opory rozne i skupiajac sie na przyspieszeniu: sila=masa*przyspieszenie przyspieszenie*predkosc*masa=moc .. Niestety - ale do szybkiego przyspieszania ciezkiego auta do pewnej predkosci moc jest niezbedna .. J. |
|
Data: 2012-05-30 22:35:00 | |
Autor: R2r | |
najwolniejsze auto | |
W dniu 2012-05-30 20:18, J.F pisze:
Tyle, że moc = siła * prędkość Tak więc bez siły nie ma mocy więc po co te kłótnie o wyższości... :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-05-31 10:12:57 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
najwolniejsze auto | |
W dniu 2012-05-30 22:35, R2r pisze:
Tak więc bez siły nie ma mocy więc po co te kłótnie o wyższości... :-) W imię zasad! ;) Ale nie chodzi o wyższość siły nad mocą i vice versa, tylko o to, który z tych parametrów *silnika* więcej mówi w praktyce. Znając moc, masę, i zakładając że pojazd jest wyposażony w sensowne (zbliżone do optymalnych) przełożenia, możesz bez problemu wyliczyć jak przyspiesza - na przykład, ile do setki - i nie pomylisz się zbytnio. Natomiast znając moment silnika i masę nie da się powiedzieć zbyt wiele. Musisz dokonać znacznie grubszych założeń np. co do obrotów, czyli de facto *zgadywać* moc - i możesz popełnić gruby błąd. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-05-31 11:44:13 | |
Autor: R2r | |
najwolniejsze auto | |
W dniu 2012-05-31 10:12, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-05-30 22:35, R2r pisze:W praktyce to to, co czujesz plecami podczas przyspieszania to siła a nie iloczyn siły z prędkością. :-) Przyspieszenie chwilowe jest wprost proporcjonalne właśnie do tej siły (momentu), albo do ilorazu mocy przez prędkość (obroty). Zatem charakterystyka momentu w zależności od obrotów lepiej pokazuje zdolność przyspieszania niż charakterystyka mocy. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-05-30 22:27:09 | |
Autor: R2r | |
najwolniejsze auto | |
W dniu 2012-05-30 20:09, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello R2r,Czepiasz się. :-) Przestrzeń międzyplanetarna też jest światem rzeczywistym. ;-) siła * przesunięcie = energia, energia/czas = moc.No, zgadza się. Czyli: siła*prędkość = moc To jak chcesz bez siły osiągnąć jakąkolwiek moc? :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-05-30 22:47:55 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
najwolniejsze auto | |
Hello R2r,
Wednesday, May 30, 2012, 10:27:09 PM, you wrote: Czepiasz się. :-)Bzdura! Ruch jednostajny w rzeczywistym ¶wiecie wymaga siłyI dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdęBzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły. Ale rozmawiamy tu o samochodach a nie rakietach. Gdzie by¶ w tej rakiecie ten moment obrotowy przyłożył? siła * przesunięcie = energia, energia/czas = moc.No, zgadza się. Czyli: Bez mocy nie ma siły :P -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-05-30 22:52:50 | |
Autor: R2r | |
najwolniejsze auto | |
W dniu 2012-05-30 22:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello R2r,Nie pokazuj języka bo Ci... ;-) Bez przesunięcia nie ma prędkości, bez prędkości - przesunięcia. I co z tego wynika? Zmiana położenia jest wynikiem przesunięcia czy prędkości? :D -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2012-05-30 22:57:53 | |
Autor: Lort | |
najwolniejsze auto | |
Kto: R2r Gdzie: pl.misc.samochody Kiedy: 30 maj 2012, 22:52:50
Bez przesunięcia nie ma prędko¶ci, bez prędko¶ci - przesunięcia. I co z tego wynika? Wynika z tego, że eleaci mieli rację. -- Llort |
|
Data: 2012-05-29 23:59:56 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
najwolniejsze auto | |
On Tue, 29 May 2012 19:35:42 +0200, Przemysław Czaja wrote:
Haha, wła¶nie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15 sekund - normalnie legenda :) Eee... słabo szukali. Z obecnie produkowanych Fabia 60KM - 16.5s A z tych co to chyba niedawno przestali to Octavia z legendarny silnikiem 1.9 SDI 68KM - 20s do 100km/h. Do 60-70km/h maluch przy tym to znikaj±cy punkt :) A Impreza 107KM to ma w katalogu 14s do 100km/h (15.1 z automatem). |
|
Data: 2012-05-30 11:13:43 | |
Autor: MadMan | |
najwolniejsze auto | |
Dnia Tue, 29 May 2012 19:35:42 +0200, Przemys³aw Czaja napisał(a):
Haha, właśnie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15 sekund - normalnie legenda :) Muszę swojego 17-letniego swifta przetestować. 1.3, 68 koni, automat. Na oko będzie niewiele więcej. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2012-05-30 12:43:36 | |
Autor: Pentaprism | |
najwolniejsze auto | |
Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> napisał(a):
Haha, wła¶nie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15 sekund - normalnie legenda :)Legend± to jest W124@200D. Wersja kombi waży prawie półtora tony, posiada 75 kucy i 23 sekundy do setki (automat). -- |
|
Data: 2012-05-30 21:44:32 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
najwolniejsze auto | |
W dniu 2012-05-30 14:43, Pentaprism pisze:
Przemysław Czaja<przempo@poczta.fm> napisał(a): Z czego jakie¶ 70% egzemplarzy, na swoje 800kkm przebiegu, prędko¶ć 100km/h osi±gnęło może kilkana¶cie razy. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój." |
|