m³ody, wykszta³cony dziennikarz GW z wielkiego miasta...

Data: 2010-11-20 13:01:24
Autor: apr...
m³ody, wykszta³cony dziennikarz GW z wielkiego miasta...
D. J. MC Donald Musk <kaszalot@zyrandol.pll.lot> napisa³(a):
Wczoraj po po³udniu radio TOK FM go¶ci³o dwóch publicystów: zwi±zanego z "Gazet± Wyborcz±" Wojciecha Mazowieckiego oraz dziennikarza "Rzeczpospolitej" Cezarego Gmyza.
Red. Mazowiecki, znany szeroko z g³oszenia polityki mi³o¶ci wyj±tkowo smutnym g³osem, da³ prawdziwy pokaz kunsztu dziennikarskiego. Zbudowa³ WIELK¡ tezê, na któr± nie potrafi³ podaæ ANI JEDNEGO przyk³adu, po czym oponenta - prosz±cego grzecznie o przyk³ad - oskar¿y³ o haniebn± walkê z przeciwnikami antysemityzmu.
Naszym zdaniem ta rozmowa to KLASYK. Powinna staæ siê sta³ym punktem programu nauczania w szko³ach dziennikarskich (poza Wañkowiczem, bo w Wañkowiczu wszyscy my¶l± tak samo, i Gmyza w ogóle by nie zaprosili).
Wojciech Mazowiecki: Ile by³o antysemityzmu na ambonach. W tej ostatniej kampanii prezydenckiej.
Cezary Gmyz: Jeden przyk³ad?
WM: Prosze pochodziæ po ko¶cio³ach.
CG: Nie, nie, ale jeden przyk³ad, bo ja nie s³ysza³em o ¿adnych wyst±pieniach antysemickich. Je¿eli s±, by³yby bez w±tpienia nag³a¶niane w mediach, a nie by³y.
WM: Oczywi¶cie hierarchowie zachowuj± siê ju¿ zdecydowanie m±drzej.
CG: Jeden przyk³ad wypowiedzi z kampanii antysemickiej chcia³bym us³yszeæ,
ostatniej kampanii, z ambony. Ja czytam prasê, ale nie jestem oczywi¶cie w stanie pój¶æ do ka¿dego ko¶cio³a.
WM: A ja oczywi¶cie chodzê do ko¶cio³ów. W moim ko¶ciele ksi±dz proboszcz ka¿e np. wiernym na kolanach ¶piewaæ "Ojczyznê woln± racz nam wróciæ panie".
CG: Ale to jeszcze nie jest antysemityzm.
WM: Teraz mówiê o takim przyk³adzie. A co do antysemityzmu, mam wiele konkretnych przyk³adów. Jestem w stanie podaæ panu wiele przyk³adów, jak
pan
chce, niech pan sprawdzi. Mam od ludzi, którzy mi dono... zg³aszali, bo
byli
w ko¶ciele, s³yszeli dok³adnie, w³a¶nie tre¶ci antysemickie.
CG: To czemu w takim razie tego nie nag³a¶niacie?
WM: Pan jest ¶lepy!
CG: Ale dlaczego tego nie piêtnujecie?
WM: Ja to piêtnujê w³a¶nie, a pan przeciwko temu protestuje i pan mi to utrudnia.
CG: Nie, ja chcia³bym siê tylko dowiedzieæ, gdzie te oburzaj±ce wypowiedzi mia³y miejsce, tylko tyle.
WM: W ko¶cio³ach.
CG: Ale w jakich? Jeden przyk³ad.
WM: W wielu konkretnych ko¶cio³ach.
CG: Ale w jakich?
WM: Ale czy teraz pan da mi skoñczyæ? Czy pan teraz kwestionuje, ¿e ksiê¿a s± antysemitami?
CG: Oczywi¶cie, ¿e kwestionujê.
WM: To gratulujê! Jest pan w³a¶nie u¶piony!
CG: Nie jestem u¶piony (¶miech).
WM: Jest pan u¶piony na ten problem.

http://wpolityce.pl/view/3752/
A_Ty__Czy_tez_jestes_uspiony__Wojciech_Mazowiecki
_kontra_Cezary_Gmyz__Dialog_klasyk__dialog_godny_Orwella.html
REWELACJA, teraz ju¿ wiadomo sk±d wywodzi siê pijar pe³o.

--

m³ody, wykszta³cony dziennikarz GW z wielkiego miasta...