Data: 2009-07-21 15:06:54 | |
Autor: Tadeusz Rogowski | |
maly problem z VAT-em | |
Użytkownik "PrzemeK" <przemek_nospam@nlg.com.pl> napisał w wiadomości news:h448cs$kck$1nemesis.news.neostrada.pl... Moj kolega zaklada dzialalnosc gospodarcza na ktora dostal bezzwrotna dotacje i musi ja wydac na zakup sprzetu do firmy. Firma dziala od 15 lipca, czas na rozliczenie sie z dotacji ma do 15 sierpnia. Skladajac papiery w odpowiednich urzedach kolega spoznil sie ze zlozeniem kwitow vatowych. W zwiazku z czym vatowcem bedzie dopiero od 1 sierpnia. I tu pojawia sie problem (furtka) - czy lepiej wydac pieniadze na zakupy jeszcze w lipcu kiedy kolega nie jest vatowcem, czy w sierpniu kiedy juz bedzie vatowcem (a moze nie ma to znaczenia?). Dodam ze zakupiony sprzet bedzie srodkiem trwalym o wartosci ok 20000zl podlegajacym amortyzacji. Wydaje mi się, że towarów kupionych za pieniądze z dotacji nie można wrzucić w koszty faktury pokazuję się jedynie dla urzędu. a jeśli ktoś kupił za wcześnie to niech się dogada ze sprzedawcą na zwrot (korekta faktury) i niech jeszcze raz kupi. |
|