Data: 2014-08-14 12:40:00 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu | |
Ostatnio mia³em trochê problemów z rezerwacj± hotelu przy pomocy karty kredytowej wydanej w mBanku. Do¶æ d³ugo nie mog³em siê zorientowaæ o co chodzi. Niespecjalnie pomog³o w wyja¶nieniu sprawy to, ¿e mLinka przy pierwszym kontakcie powiedzia³a, ¿e sprawdzi³a próby uwierzytelniania mojej karty i ¿adnych od miesi±ca nie by³o (co pó¼niej okaza³o siê nieprawd±). Przy drugim kontakcie inna mLinka potwierdzi³a, ¿e powodem odrzucenia autoryzacji by³ "b³±d terminala". Normalnie po takiej informacji pewnie bym ju¿ zrezygnowa³, no ale by³em lekko zdesperowany i postanowi³em poci±gn±æ temat pytaj±c o jaki b³±d chodzi. Powodem by³o rzekomo u¿ycie paska magnetycznego zamiast chipa.
booking.com, gdzie rezerwowa³em hotel zapewne przekazuje dane które s± na pierwszej stronie karty kredytowej i oni je tam pewnie wklepuj± do jakiego¶ terminala co pewnie wygl±da jak u¿ycie paska. Okaza³o siê, ¿e w mBanku (i pewnie w innych bankach) taki sposób u¿ycia karty nie jest akceptowany. Dodam, ¿e mia³em ustawione niezerowe limity na wszystkie dostêpne w interfejsie u¿ytkownika rodzaje transakcji, w tym "Transakcje korespondencyjne i telefoniczne". Okaza³o siê jednak, ¿e mo¿na poprosiæ o tymczasowe (na 3 dni) zezwolenie takiego sposobu autoryzacji karty, co uczyni³em. Poni¿ej wkejam wiadomo¶æ otrzyman± z booking.com w razie gdyby kto¶ próbowa³ szukaæ rozwi±zania problemu po fragmencie tre¶ci otrzymanego maila (tak jak ja to wcze¶niej robi³em, ale bezskutecznie). -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Wiadomo¶æ oryginalna -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Temat: Uwaga, dotyczy rezerwacji: nnnnnnnnnn Hotel XXXXXXX Od: "Booking.com" <noreply-invalidcc@booking.com> Data: 13 Sierpnia 2014, 2:58 pm, ¦r Do: jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Szanowni Pañstwo, Otrzymali¶my od obiektu Hotel XXXXXXX informacjê, ¿e podane dane karty kredytowej nie mog³y zostaæ przetworzone w celu zagwarantowania rezerwacji. Prosimy o podjêcie jednego z dwóch ni¿ej wymienionych dzia³añ: * Podanie danych tej samej karty: prosimy skontaktowaæ siê z wystawc± karty w celu upewnienia siê, ¿e jest ona aktywna, na jej rachunku znajduj± siê wystarczaj±ce ¶rodki i jest wa¿na dla miêdzynarodowych transakcji internetowych. Nastêpnie prosimy wprowadziæ dane karty, klikaj±c tutaj. * Podanie danych innej karty: Prosimy wprowadziæ dane karty tutaj. Prosimy upewniæ siê, ¿e karta jest aktywna, znajduj± siê na jej rachunku wystarczaj±ce ¶rodki i jest wa¿na dla miêdzynarodowych transakcji internetowych. W celu uzyskania pomocy mog± Pañstwo skontaktowaæ siê z obiektem Hotel XXXXXXX. Adres e-mail obiektu: reservations@xxxxxxxxxxxxxxx.com Nr telefonu obiektu: +nnnnnnnnnnnn Uwaga: Prosimy o podjêcie dzia³ania w ci±gu 24 godzin, aby obiekt nie próbowa³ anulowaæ Pañstwa rezerwacji. Pañstwa rezerwacja w tym obiekcie bêdzie wa¿na dopóki nie otrzymaj± Pañstwo wiadomo¶ci z potwierdzeniem anulowania rezerwacji. Mog± Pañstwo tak¿e zostaæ obci±¿eni przez obiekt za niepojawienie siê w obiekcie, pó¼ne odwo³anie rezerwacji lub w ramach przedp³aty. Po otrzymaniu danych karty kredytowej wy¶lemy Pañstwu nowe potwierdzenie rezerwacji. W ka¿dej chwili mog± Pañstwo liczyæ na nasz± pomoc. Z powa¿aniem Centrum Obs³ugi Klienta Booking.com |
|
Data: 2014-08-14 21:50:01 | |
Autor: osa | |
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu | |
W dniu 2014-08-14 12:40, Rafal Jankowski pisze:
Ostatnio mia³em trochê problemów z rezerwacj± hotelu przy pomocy karty Dziêki za informacje. W³a¶nie dosta³em maila z hotelu ¿e jest problem z autoryzacj±... Dobrze ¿e wcze¶niej przeczyta³em tê wiadomo¶æ... nierówna walka z mlini± by³a choæ trochê ³atwiejsza ;) Potwierdzili ¿e hotel próbowa³ autoryzowaæ transakcjê jak z fizycznym u¿yciem karty ale bez chipa ;) |
|
Data: 2014-08-15 08:12:23 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu | |
On Thu, 14 Aug 2014, osa wrote:
Dziêki za informacje. W³a¶nie dosta³em maila z hotelu ¿e jest problem z autoryzacj±... Dobrze ¿e wcze¶niej przeczyta³em tê wiadomo¶æ... nierówna walka z mlini± by³a choæ trochê ³atwiejsza ;) Potwierdzili ¿e hotel próbowa³ autoryzowaæ transakcjê jak z fizycznym u¿yciem karty ale bez chipa ;) Sprawa by³a nawet szeroko omawiana na forum mBanku: http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,problem-ze-zdalnym-obciazeniem-kk-przez-hotel,1.html niestety wiêkszo¶æ konsultantów mLinii zamiast rozs±dnie zareagowaæ na has³o "Rezerwacja Hotelu" wyra¼nie r¿nie g³upa, pomimo ¿e temat jest doskonale rozeznany. Wygl±da to te¿ na element wojny miêdzy wystawcami kart kredytowych a hotelarzami. Ci pierwsi chyba uznali, ¿e dokonywanie p³atno¶ci na podstawie paru prostych danych typu numer karty, imiê, nazwisko, data ekspiracji które mo¿na dalej przes³aæ w ¶wiat bez ¿adnych problemów jest jednak g³upie i gwarantowanie bezepieczeñstwa tego mo¿e sporo kosztowaæ. Dlatego narzucaj± jakie¶ nowe standardy. Hotelarze jednak maj± to w dupie, bo gwarancja bezpieczeñstwa tego systemu to nie ich problem i dzia³aj± po staremu. No a ludzie maj± problemy. |
|
Data: 2014-08-16 11:44:12 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu | |
Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes:
Powodem było rzekomo użycie paska magnetycznego zamiast Niemożliwe. booking.com, gdzie rezerwowałem hotel zapewne przekazuje dane które są Nie, tak się nie da zrobić. Natomiast można wpisać numer karty i datę ważności z klawiatury terminala, i pewnie tego mBank nie lubi. Taka transakcja powinna być wtedy oznaczona jako zdalna (i to pewnie mBank przełknąłby), ale pewnie często nie jest, bo m.in. hotele używają tych samych terminali do normalnych obciążeń na miejscu. Transakcja z wykorzystaniem paska magnetycznego pewnie by przeszła, ale hotel nie ma karty na miejscu. Tak czy owak, biorąc pod uwagę to, że takie transakcje wciąż są dość powszechne (wbrew zaleceniom organizacji), oraz że ryzyko w takich przypadkach jest całkowicie po stronie sprzedawcy (a nie banku), to w sumie może lepsze byłoby (zwłaszcza na żądanie klienta) odblokowywanie takich autoryzacji. Rozumiem, że tak właśnie jest w mBanku - może powinni o tym lepiej informować. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2014-08-16 16:22:30 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu | |
On Sat, 16 Aug 2014, Krzysztof Halasa wrote:
Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes: Może i niemożliwe, ale to nie ja tak twierdzę tylko mLinia, zresztą podobne wyjasnienie mBank podaje tutaj: http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,,2.html [...]"Karty mBanku są wydawane w technologii z mikroprocesorem i jeśli terminal jest przystosowany do obsługi kart w tej technologii to ze względów bezpieczeństwa wymagane jest, aby dane zostały pobrane z chipu a nie z paska magnetycznego. Zdarza się jednak, że zapytanie do banku wysyłane jest inaczej." [...] Poza tym ja zwróciłem mLince uwagę, że karta jest u mnie a hotel dokonywał rezerwacji nie będąc w jej posiadaniu, więc nie mógł użyć paska i czy sposób użycia danych z karty mógł wyglądać tak samo jak użycie paska i ona powiedziała, że tak. Wogóle to ten system powinien być tak zrobiony, że jak ktoś się dodzwoni do bankowego supportu po wcześniejszej (albo i późniejszej) autoryzacji to cały zapis rozmowy ma dostępny w swoim systemie transakcyjnym. booking.com, gdzie rezerwowałem hotel zapewne przekazuje dane które są Czyli sugerujesz, że transakcja z użyciem tych samych danych by przeszła, gdyby była oznaczona jako zdalna, a nie była oznaczona jako zdalna i dlatego nie przeszła? Może i tak, tym bardziej, że po pierwszym mailu o nieudanej autoryzacji zmieniłem sobie limit na transakcje korespondencyjne i telefoniczne z zerowego na jakiś niezerowy, ale to i tak nic nie dało.
Ogólnie to odblokowanie takich transakcji na trzy dni to jest jakiś niemal tajny ficzer o którym nic nie wiadomo, chyba że się tą informację wyciągnie od mLinki, a skoro można to zrobić przez mLinkę to ta sama funkcjonalność powinna być jawnie dostępna przez interfejs użytkownika. |
|
Data: 2014-08-16 20:19:49 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu | |
Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes:
Może i niemożliwe, ale to nie ja tak twierdzę tylko mLinia, zresztą To bez znaczenia, jeśli coś jest niemożliwe to żadna mLinia tego nie zmieni. http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,,2.html To nie ma zastosowania do transakcji "bez obecności karty". Tak jest wtedy, gdy sprzedawca fizyczną kartę "przeciąga" przez czytnik, i domyślam się, że taka transakcja także zostanie zautoryzowana przez mBank, chyba że terminal ma także czytnik EMV (wtedy może można dostać odmowę, zależnie od innych okoliczności). Poza tym ja zwróciłem mLince uwagę, że karta jest u mnie a hotel Myliła się. To się zdarza. Transakcje "z paska" typowo zawierają kod CVC/CVV (to nie jest kod nadrukowany na karcie) oraz informację, że użyto paska. Czyli sugerujesz, że transakcja z użyciem tych samych danych by Właśnie. Ogólnie to odblokowanie takich transakcji na trzy dni to jest jakiś Pewnie im się wydaje, że takich transakcji już nie powinno być. No ale są, z rozmaitych powodów. To jest normalny typ transakcji. Dziwne są także te "3 dni", jeśli ktoś potrzebuje takie rzeczy robić, to często dłużej niż przez 3 dni. Ma co chwilę dzwonić? Zresztą klient w ogóle nie musi wiedzieć o co chodzi, nie ma normalnie dostępu do logów z nieudanych autoryzacji, a taka np. mLinka także może mieć z tym problem (jeśli już ktoś da radę się do niej dodzwonić z drugiego końca świata, chociaż teraz o to łatwiej). -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2014-08-16 20:54:53 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu | |
On Sat, 16 Aug 2014, Krzysztof Halasa wrote:
Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes: OK, napisałem to ze względów wizerunkowych, bo wolę żeby to mLinia uchodziła za tych co wypisują/mówią rzeczy niemożliwe (a nie ja) ;). http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,,2.html Może i nie ma zastosowania ale jak przejrzysz wątek w którym to tłumaczenie się pojawiło to zostało ono podane przez pracownika mBanku w kontekscie identycznej sytuacji jak opisana przeze mnie (rezerwacja hotelu), co w sumie potwierdza, że zakładając, że to co Ty piszesz jest prawdą to tłumaczenia hotelu są z czapy (jak jest w rzeczywistości to nie mnie osądzać). |
|
Data: 2014-08-16 21:11:59 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu | |
On Sat, 16 Aug 2014, Rafal Jankowski wrote:
potwierdza, że zakładając, że to co Ty piszesz jest prawdą to tłumaczenia hotelu są z czapy (jak jest w rzeczywistości to nie mnie osądzać).^^^^^^ Miało być oczywiście "tłumaczenia banku". |
|
Data: 2014-08-16 22:39:37 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu | |
Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes:
potwierdza, że zakładając, że to co Ty piszesz jest prawdą to^^^^^^ Nie do końca, po prostu mLiniowcy niekoniecznie dokładnie to rozumieją, i tłumaczą to tak jak potrafią. Może ich system także to jakoś miesza? W każdym razie na pewno żadne paski magnetyczne nie biorą udziału w transakcjach zdalnych. Gdyby terminal zeznawał, że taka transakcja jest z użyciem paska, to na 99% dostałby odmowę (ze względu na brak CVC/CVV). To jest oddzielny rodzaj transakcji "card present, keyed-in". Pomijając to, że są one formalnie stosowane niewłaściwie (karta przecież nie jest obecna), to z technicznego punktu widzenia to są poprawne transakcje. Kogoś może dziwić ręczne wpisywanie numeru do terminala, ale skoro odpowiada za to wpisujący... Fraudy raczej nie są dokonywane przez sprzedawców. To jest znana sprawa, i normalnie banki raczej nie blokują takich autoryzacji (kiedyś blokowały w przypadku płaskich kart, takich (wtedy) magnetycznych z napisem "electronic use only" (sic)). Swoją drogą, ciekawe czy autoryzacje telefoniczne (np. żelazkowe) w mBanku przechodzą. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2014-08-16 19:30:48 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu | |
On 2014-08-14, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:
Ostatnio mia³em trochê problemów z rezerwacj± hotelu przy pomocy karty kredytowej wydanej w mBanku. Do¶æ d³ugo nie mog³em siê zorientowaæ o co chodzi. Niespecjalnie pomog³o w wyja¶nieniu sprawy to, ¿e mLinka przy pierwszym kontakcie powiedzia³a, ¿e sprawdzi³a próby uwierzytelniania mojej karty i ¿adnych od miesi±ca nie by³o (co pó¼niej okaza³o siê nieprawd±). [... ciap ...] A masz ustawiony limit wiêkszy ni¿ 0 na transakcje mo/to, czyli innymi s³owy "zdalne, ale nie online"? P³acê kartami mBanku od ponad roku za hotele i nie mam problemów, ale aby pre-auth (co hotele lubi±) by³ skuteczny, to transakcje mo/to musz± byæ ustawione na > 0. -- Wojciech Bañcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-08-16 19:40:38 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu | |
On Sat, 16 Aug 2014, Wojciech Bancer wrote:
On 2014-08-14, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote: Ja w interfejsie u¿ytkownika mam takie opcje: Transakcje bezgotówkowe Transakcje korespondencyjne i telefoniczne Transakcje internetowe Wyp³aty w bankomatach Wyp³aty w oddzia³ach banków wszystkie mam ustawione na wy¿szym poziomie ni¿ op³ata o któr± chodzi³o. Nie wiem czy te transakcje mo/to o których piszesz to jeszcze co innego, je¶li tak to nie widzê gdzie mo¿naby to ustawiæ. |
|
Data: 2014-08-16 20:46:22 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu | |
On 2014-08-16, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:
[...] A masz ustawiony limit wiêkszy ni¿ 0 na transakcje mo/to, czyli innymi mo/to to transakcje korespondencyjne (mail order) i to (telephone order). Jeszcze kwestia istotna: limit musi byæ ze 2-3 razy wy¿szy. Pre-auth jest na jak±¶ kwotê i potem nastêpuje w³a¶ciwa autoryzacja na w³a¶ciw± kwotê. Preauth automatycznie nie znika i sobie wisi w blokadach jaki¶ tydzieñ jako osobna transakcja. Je¶li masz "limity" na styk, to mo¿e tu byæ problem. Przez ostatni rok sporo u¿ywa³em kart mBanku w hotelach i nie mia³em ¿adnych problemów. -- Wojciech Bañcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-08-16 20:59:01 | |
Autor: osa | |
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu | |
W dniu 2014-08-16 20:46, Wojciech Bancer pisze:
Pre-auth jest na jak±¶ kwotê U mnie czeski hotel zablokowa³ a¿ 1z³ (ciekawe czy to przypadek ¿e trafi³o 1z³ czy tak chcieli). Oczywi¶cie zadzia³a³o po zdjêciu blokady (max na 3 dni lub do momentu przeprowadzenia pre-autoryzacji) bo wcze¶niej siê nie da³o. mLinia twierdzi³a ¿e nie by³a to transakcja internetowa/mo/to tylko zwyk³a, ale bez u¿ycia karty i dlatego by³a odmowa. |
|
Data: 2014-08-16 22:01:29 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu | |
osa <woytek18@poczta.fm> writes:
U mnie czeski hotel zablokował aż 1zł (ciekawe czy to przypadek że mLinia nie jest w stanie rozpoznać transakcji bez użycia karty innych niż IO/MO/TO. Chyba że na zasadzie objawów, tzn. skoro posiadacz karty miał ją w portfelu, to raczej nie mogła być jednocześnie w hotelu. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2014-08-16 21:02:23 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu | |
On Sat, 16 Aug 2014, Wojciech Bancer wrote:
mo/to to transakcje korespondencyjne (mail order) i to (telephone order). Faktycznie limit mia³em na styk, ale w tej konkretnej sytuacji to raczej nie tu by³ problem bo jak poprosi³em o odblokowanie na 3 dni tych (jak to mLinka okre¶li³a) "autoryzacji paskiem magnetycznym" to wszystko posz³o bez problemu i blokada jest dok³adnie na kwotê jaka pojawi³a siê w booking.com, a nie wy¿sz±. |
|
Data: 2014-08-16 21:34:33 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu | |
On 2014-08-16, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:
[...] Pre-auth jest na jak±¶ kwotê i potem nastêpuje w³a¶ciwa autoryzacja na w³a¶ciw± Trochê pierdolenie mLinki moim zdaniem. ;) Ja czêsto mia³em tak, ¿e preauth szed³ PINem, a auth szed³ ju¿ paskiem i na podpis. ¯eby nie patrzeæ daleko, ostatni raz nieco ponad tydzieñ temu. I nikt mi nie musia³ nic odblokowywaæ. No chyba, ¿e magicznie trafiam na hotele które inne stosuj± inne metody autoryzacji. -- Wojciech Bañcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-08-16 22:19:53 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu | |
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:
Ja często miałem tak, że preauth szedł PINem, a auth szedł już paskiem Domyślam się, że w oryginalnym pytaniu nie chodziło o (pre)autoryzację dokonywaną przez hotel po pojawieniu się w nim gościa z kartą, a raczej o taką związaną ze zdalnym rezerwowaniem pokoju. Takie transakcje nigdy nie używają PINu, podpisu w znakomitej większości przypadków także nie. Transakcje z obecnością karty to inna bajka, chociaż oczywiście mBank zapewne może nie dać autoryzacji na transakcje z paskiem (np. w pewnych okolicznościach). -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2014-08-16 23:18:14 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu | |
On 2014-08-16, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
[...] Domy¶lam siê, ¿e w oryginalnym pytaniu nie chodzi³o o (pre)autoryzacjê Transakcji przez booking.com to w ogóle nie mia³em problemu robiæ. :) Do tego jest wymagany mo/to, nie tylko limit online auth i tyle. Poza tym to "od zawsze" mi przyjmowa³o. -- Wojciech Bañcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-08-17 00:16:23 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu | |
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:
Transakcji przez booking.com to w ogóle nie miałem problemu robić. :) Kwestia hotelu. W każdym razie jest więcej możliwych problemów w przypadku rezerwacji, która odbywa się zdalnie, niż w przypadku płacenia na miejscu (możesz to sobie nazwać "preauth" czy jakkolwiek, ale to są normalne transakcje z obecnością karty, takie same jak w każdym spożywczaku, no może z tą różnicą, że nie zawsze suma się zgadza). Rezerwacja ("preautoryzacja", albo po prostu zapłata z góry) może wymagać odblokowanych (i limitu) MO/TO, może wymagać IO, może także "przejść" przy zablokowanych MO/TO/IO właśnie jako transakcja keyed-in. Zwykle jednak karty, które mają odblokowane transakcje keyed-in, mają także odblokowane wszystkie inne "sensowne" sposoby autoryzacji, i problemu z nimi nie ma. Sposób autoryzacji zależy od hotelu, nie od booking.com. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2014-08-17 01:29:49 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu | |
On Sun, 17 Aug 2014, Krzysztof Halasa wrote:
i problemu z nimi nie ma. Sposób autoryzacji zależy od hotelu, nie od Może i sposób autoryzacji nie zależy od booking.com, ale oni go wyraźnie sugerują w swoim mailu o jakie transakcje ich zdaniem chodzi (całość przytoczyłem w pierwszym poście): [...] Prosimy o podjęcie jednego z dwóch niżej wymienionych działań: Podanie danych tej samej karty: prosimy skontaktować się z wystawcą karty w celu upewnienia się, że jest ona aktywna, na jej rachunku znajdują się wystarczające środki i jest ważna dla międzynarodowych transakcji internetowych. Następnie prosimy wprowadzić dane karty, klikając tutaj. Podanie danych innej karty: Prosimy wprowadzić dane karty tutaj. Prosimy upewnić się, że karta jest aktywna, znajdują się na jej rachunku wystarczające środki i jest ważna dla międzynarodowych transakcji internetowych. [...] Ja zresztą dzwoniłem do ich supportu z sugestią, że to może nie chodzić o transakcje internetowe i że ten komunikat może być mylący, ale laska która odebrała telefon chyba była w środku układania pasjansa i wydawała się być zirytowana tego typu uwagami. |
|
Data: 2014-08-17 14:50:29 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu | |
Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes:
Może i sposób autoryzacji nie zależy od booking.com, ale oni go Nie widzę tu tego:
Transakcje internetowe są najczęściej blokowanym rodzajem transakcji (nie znaczy to, że są blokowane często). Przypuszczalnie booking.com zakłada, że normalne transakcje (keyed-in w szczególności) nie są blokowane, więc pisze o internetowych. Ale to nie oznacza, że problem jest na pewno z autoryzacją IO. Biorąc pod uwagę okoliczności, zapewne nie jest. Generalnie w większości (?) krajów tzw. "zachodnich" karty konfigurowane są nieco inaczej niż w Polsce - pozwalają na dowolne transakcje "card present", często nie mają EMV (od pewnego czasu w Europie karty mają EMV, i wiele terminali w ogóle nie ma czytnika magnetycznego - jest to pewien problem dla przybyszy zza oceanu, którym niektóre banki wydają specjalne karty "kompatybilne z Europą"). Wcześniej karty pozwalały tam na transakcje off-line, nie było popularnych "płaskich" kart itd. Realia takie jak w Polsce mamy raczej w reszcie "naszej" Europy (środkowo - południowo - wschodniej) i np. w Ameryce Południowej. Ja zresztą dzwoniłem do ich supportu z sugestią, że to może nie Ona się na tym dokładnie nie zna, takie problemy nie są powszechne. Nawet polska normalna KK pozwala na dokonywanie wszelkich "normalnych" transakcji. Takie problemy to raczej wyjątek niż reguła. Być może paradoksalnie to wina nowocześniejszego systemu mBanku, który ma możliwość bardziej szczegółowego ustawiania scenariuszy autoryzacji w celu eliminacji fraudów karcianych, i (przypuszczalnie nadgorliwie) z nich korzysta. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2014-08-16 21:59:19 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu | |
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:
mo/to to transakcje korespondencyjne (mail order) i to (telephone order). Niekoniecznie. Często nie musi. Pre-auth jest na jakąś kwotę i potem następuje właściwa autoryzacja na właściwą Ale kiedy potem? Gdy gość przyjedzie do hotelu, a najczęściej, gdy wyjeżdża. Typowo hotele blokują cenę 1-2 noclegów, ostatnio jakoś za blokadą szło mi obciążenie (chyba na zasadzie takiej, żeby nie wisieć z nierozliczoną autoryzacją, bo to jest w pewnych okolicznościach powód do chargebacku). Może się zdarzyć, że hotel dokona preautoryzacji (nasz 1-2 noclegi) bez obciążania, a następnie po wyjeździe dokona drugiej transakcji na pełną kwotę. Jeśli ktoś zdąży wyjechać z hotelu zanim oryginalna nierozliczona blokada się skończy, i jeśli ten 1-2 noclegi to był cały pobyt w hotelu, i jeśli jeszcze pierwsza blokada się nie uda z jakiegoś powodu technicznego (ale zablokuje środki w banku) no to rzeczywiście możemy potrzebować 2-3 większego limitu. No ale na samą rezerwację to jednak nie wpłynie, brak limitu "wyjdzie" dopiero w hotelu. Tak czy owak, KK i 100x większy limit rozwiązuje ten i podobne problemy (choć może powodować inne). -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2014-08-16 21:43:17 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu | |
Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes:
Ja w interfejsie użytkownika mam takie opcje: A potrzebne pewnie było: - transakcje bezgotówkowe z ręcznym wprowadzeniem numeru karty do terminala. -- Krzysztof Hałasa |