Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu

mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu

Data: 2014-08-14 12:40:00
Autor: Rafal Jankowski
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu
Ostatnio mia³em trochê problemów z rezerwacj± hotelu przy pomocy karty kredytowej wydanej w mBanku. Do¶æ d³ugo nie mog³em siê zorientowaæ o co chodzi. Niespecjalnie pomog³o w wyja¶nieniu sprawy to, ¿e mLinka przy pierwszym kontakcie powiedzia³a, ¿e sprawdzi³a próby uwierzytelniania mojej karty i ¿adnych od miesi±ca nie by³o (co pó¼niej okaza³o siê nieprawd±). Przy drugim kontakcie inna mLinka potwierdzi³a, ¿e powodem odrzucenia autoryzacji by³ "b³±d terminala". Normalnie po takiej informacji pewnie bym ju¿ zrezygnowa³, no ale by³em lekko zdesperowany i postanowi³em poci±gn±æ temat pytaj±c o jaki b³±d chodzi. Powodem by³o rzekomo u¿ycie paska magnetycznego zamiast chipa.
booking.com, gdzie rezerwowa³em hotel zapewne przekazuje dane które s± na pierwszej stronie karty kredytowej i oni je tam pewnie wklepuj± do jakiego¶ terminala co pewnie wygl±da jak u¿ycie paska. Okaza³o siê, ¿e w mBanku (i pewnie w innych bankach) taki sposób u¿ycia karty nie jest akceptowany. Dodam, ¿e mia³em ustawione niezerowe limity na wszystkie dostêpne w interfejsie u¿ytkownika rodzaje transakcji, w tym "Transakcje korespondencyjn­e i telefoniczne". Okaza³o siê jednak, ¿e mo¿na poprosiæ o tymczasowe (na 3 dni) zezwolenie takiego sposobu autoryzacji karty, co uczyni³em. Poni¿ej wkejam wiadomo¶æ otrzyman± z booking.com w razie gdyby kto¶ próbowa³ szukaæ rozwi±zania problemu po fragmencie tre¶ci otrzymanego maila (tak jak ja to wcze¶niej robi³em, ale bezskutecznie).

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Wiadomo¶æ oryginalna -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Temat: Uwaga, dotyczy rezerwacji: nnnnnnnnnn Hotel XXXXXXX
Od:    "Booking.com" <noreply-invalidcc@booking.com>
Data:  13 Sierpnia 2014, 2:58 pm, ¦r
Do:    jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

    Szanowni Pañstwo,

    Otrzymali¶my od obiektu Hotel XXXXXXX informacjê, ¿e podane dane karty
    kredytowej nie mog³y zostaæ przetworzone w celu zagwarantowania
    rezerwacji.

    Prosimy o podjêcie jednego z dwóch ni¿ej wymienionych dzia³añ:
      * Podanie danych tej samej karty: prosimy skontaktowaæ siê z wystawc±
        karty w celu upewnienia siê, ¿e jest ona aktywna, na jej rachunku
        znajduj± siê wystarczaj±ce ¶rodki i jest wa¿na dla miêdzynarodowych
        transakcji internetowych. Nastêpnie prosimy wprowadziæ dane karty,
        klikaj±c tutaj.
      * Podanie danych innej karty: Prosimy wprowadziæ dane karty tutaj.
        Prosimy upewniæ siê, ¿e karta jest aktywna, znajduj± siê na jej
        rachunku wystarczaj±ce ¶rodki i jest wa¿na dla miêdzynarodowych
        transakcji internetowych.

    W celu uzyskania pomocy mog± Pañstwo skontaktowaæ siê z obiektem Hotel
    XXXXXXX.
    Adres e-mail obiektu: reservations@xxxxxxxxxxxxxxx.com
    Nr telefonu obiektu: +nnnnnnnnnnnn

    Uwaga: Prosimy o podjêcie dzia³ania w ci±gu 24 godzin, aby obiekt nie
    próbowa³ anulowaæ Pañstwa rezerwacji.

    Pañstwa rezerwacja w tym obiekcie bêdzie wa¿na dopóki nie otrzymaj±
    Pañstwo wiadomo¶ci z potwierdzeniem anulowania rezerwacji. Mog± Pañstwo
    tak¿e zostaæ obci±¿eni przez obiekt za niepojawienie siê w obiekcie,
    pó¼ne odwo³anie rezerwacji lub w ramach przedp³aty.

    Po otrzymaniu danych karty kredytowej wy¶lemy Pañstwu nowe
    potwierdzenie rezerwacji.

    W ka¿dej chwili mog± Pañstwo liczyæ na nasz± pomoc.

    Z powa¿aniem

    Centrum Obs³ugi Klienta Booking.com

Data: 2014-08-14 21:50:01
Autor: osa
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu
W dniu 2014-08-14 12:40, Rafal Jankowski pisze:
Ostatnio mia³em trochê problemów z rezerwacj± hotelu przy pomocy karty
kredytowej wydanej w mBanku. (...) Powodem by³o
rzekomo u¿ycie paska magnetycznego zamiast chipa.

Dziêki za informacje. W³a¶nie dosta³em maila z hotelu ¿e jest problem z autoryzacj±... Dobrze ¿e wcze¶niej przeczyta³em tê wiadomo¶æ... nierówna walka z mlini± by³a choæ trochê ³atwiejsza ;) Potwierdzili ¿e hotel próbowa³ autoryzowaæ transakcjê jak z fizycznym u¿yciem karty ale bez chipa ;)

Data: 2014-08-15 08:12:23
Autor: Rafal Jankowski
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu
On Thu, 14 Aug 2014, osa wrote:

Dziêki za informacje. W³a¶nie dosta³em maila z hotelu ¿e jest problem z autoryzacj±... Dobrze ¿e wcze¶niej przeczyta³em tê wiadomo¶æ... nierówna walka z mlini± by³a choæ trochê ³atwiejsza ;) Potwierdzili ¿e hotel próbowa³ autoryzowaæ transakcjê jak z fizycznym u¿yciem karty ale bez chipa ;)

Sprawa by³a nawet szeroko omawiana na forum mBanku:
http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,problem-ze-zdalnym-obciazeniem-kk-przez-hotel,1.html
niestety wiêkszo¶æ konsultantów mLinii zamiast rozs±dnie zareagowaæ na has³o "Rezerwacja Hotelu" wyra¼nie r¿nie g³upa, pomimo ¿e temat jest doskonale rozeznany.

Wygl±da to te¿ na element wojny miêdzy wystawcami kart kredytowych a hotelarzami. Ci pierwsi chyba uznali, ¿e dokonywanie p³atno¶ci na podstawie paru prostych danych typu numer karty, imiê, nazwisko, data ekspiracji które mo¿na dalej przes³aæ w ¶wiat bez ¿adnych problemów jest jednak g³upie i gwarantowanie bezepieczeñstwa tego mo¿e sporo kosztowaæ. Dlatego narzucaj± jakie¶ nowe standardy. Hotelarze jednak maj± to w dupie, bo gwarancja bezpieczeñstwa tego systemu to nie ich problem i dzia³aj± po staremu. No a ludzie maj± problemy.

Data: 2014-08-16 11:44:12
Autor: Krzysztof Halasa
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes:

Powodem było rzekomo użycie paska magnetycznego zamiast
chipa.

Niemożliwe.

booking.com, gdzie rezerwowałem hotel zapewne przekazuje dane które są
na pierwszej stronie karty kredytowej i oni je tam pewnie wklepujÄ… do
jakiegoś terminala co pewnie wygląda jak użycie paska.

Nie, tak się nie da zrobić. Natomiast można wpisać numer karty i datę
ważności z klawiatury terminala, i pewnie tego mBank nie lubi.
Taka transakcja powinna być wtedy oznaczona jako zdalna (i to pewnie
mBank przełknąłby), ale pewnie często nie jest, bo m.in. hotele używają
tych samych terminali do normalnych obciążeń na miejscu.

Transakcja z wykorzystaniem paska magnetycznego pewnie by przeszła, ale
hotel nie ma karty na miejscu.

Tak czy owak, biorąc pod uwagę to, że takie transakcje wciąż są dość
powszechne (wbrew zaleceniom organizacji), oraz że ryzyko w takich
przypadkach jest całkowicie po stronie sprzedawcy (a nie banku), to
w sumie może lepsze byłoby (zwłaszcza na żądanie klienta) odblokowywanie
takich autoryzacji. Rozumiem, że tak właśnie jest w mBanku - może
powinni o tym lepiej informować.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-16 16:22:30
Autor: Rafal Jankowski
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu
On Sat, 16 Aug 2014, Krzysztof Halasa wrote:

Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes:

Powodem było rzekomo użycie paska magnetycznego zamiast
chipa.

Niemożliwe.

Może i niemożliwe, ale to nie ja tak twierdzę tylko mLinia, zresztą
podobne wyjasnienie mBank podaje tutaj:

http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,,2.html
[...]"Karty mBanku są wydawane w technologii z mikroprocesorem i jeśli
terminal jest przystosowany do obsługi kart w tej technologii to ze
względów bezpieczeństwa wymagane jest, aby dane zostały pobrane z chipu a
nie z paska magnetycznego. Zdarza się jednak, że zapytanie do banku
wysyłane jest inaczej." [...]

Poza tym ja zwróciłem mLince uwagę, że karta jest u mnie a hotel dokonywał rezerwacji nie będąc w jej posiadaniu, więc nie mógł użyć paska i czy sposób użycia danych z karty mógł wyglądać tak samo jak użycie paska i ona powiedziała, że tak.

Wogóle to ten system powinien być tak zrobiony, że jak ktoś się dodzwoni do bankowego supportu po wcześniejszej (albo i późniejszej) autoryzacji to cały zapis rozmowy ma dostępny w swoim systemie transakcyjnym.

booking.com, gdzie rezerwowałem hotel zapewne przekazuje dane które są
na pierwszej stronie karty kredytowej i oni je tam pewnie wklepujÄ… do
jakiegoś terminala co pewnie wygląda jak użycie paska.

Nie, tak się nie da zrobić. Natomiast można wpisać numer karty i datę
ważności z klawiatury terminala, i pewnie tego mBank nie lubi.
Taka transakcja powinna być wtedy oznaczona jako zdalna (i to pewnie
mBank przełknąłby), ale pewnie często nie jest, bo m.in. hotele używają
tych samych terminali do normalnych obciążeń na miejscu.

Czyli sugerujesz, że transakcja z użyciem tych samych danych by przeszła, gdyby była oznaczona jako zdalna, a nie była oznaczona jako zdalna i dlatego nie przeszła?
Może i tak, tym bardziej, że po pierwszym mailu o nieudanej autoryzacji zmieniłem sobie limit na transakcje korespondencyjne i telefoniczne z zerowego na jakiś niezerowy, ale to i tak nic nie dało.


Transakcja z wykorzystaniem paska magnetycznego pewnie by przeszła, ale
hotel nie ma karty na miejscu.

Tak czy owak, biorąc pod uwagę to, że takie transakcje wciąż są dość
powszechne (wbrew zaleceniom organizacji), oraz że ryzyko w takich
przypadkach jest całkowicie po stronie sprzedawcy (a nie banku), to
w sumie może lepsze byłoby (zwłaszcza na żądanie klienta) odblokowywanie
takich autoryzacji. Rozumiem, że tak właśnie jest w mBanku - może
powinni o tym lepiej informować.

Ogólnie to odblokowanie takich transakcji na trzy dni to jest jakiś niemal tajny ficzer o którym nic nie wiadomo, chyba że się tą informację wyciągnie od mLinki, a skoro można to zrobić przez mLinkę to ta sama funkcjonalność powinna być jawnie dostępna przez interfejs użytkownika.

Data: 2014-08-16 20:19:49
Autor: Krzysztof Halasa
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes:

Może i niemożliwe, ale to nie ja tak twierdzę tylko mLinia, zresztą
podobne wyjasnienie mBank podaje tutaj:

To bez znaczenia, jeśli coś jest niemożliwe to żadna mLinia tego nie
zmieni.

http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,,2.html
[...]"Karty mBanku są wydawane w technologii z mikroprocesorem i jeśli
terminal jest przystosowany do obsługi kart w tej technologii to ze
względów bezpieczeństwa wymagane jest, aby dane zostały pobrane z chipu a
nie z paska magnetycznego. Zdarza się jednak, że zapytanie do banku
wysyłane jest inaczej." [...]

To nie ma zastosowania do transakcji "bez obecności karty".
Tak jest wtedy, gdy sprzedawca fizycznÄ… kartÄ™ "przeciÄ…ga" przez czytnik,
i domyślam się, że taka transakcja także zostanie zautoryzowana przez
mBank, chyba że terminal ma także czytnik EMV (wtedy może można dostać
odmowę, zależnie od innych okoliczności).

Poza tym ja zwróciłem mLince uwagę, że karta jest u mnie a hotel
dokonywał rezerwacji nie będąc w jej posiadaniu, więc nie mógł użyć
paska i czy sposób użycia danych z karty mógł wyglądać tak samo jak
użycie paska i ona powiedziała, że tak.

Myliła się. To się zdarza.
Transakcje "z paska" typowo zawierajÄ… kod CVC/CVV (to nie jest kod
nadrukowany na karcie) oraz informację, że użyto paska.

Czyli sugerujesz, że transakcja z użyciem tych samych danych by
przeszła, gdyby była oznaczona jako zdalna, a nie była oznaczona jako
zdalna i dlatego nie przeszła?

Właśnie.

Ogólnie to odblokowanie takich transakcji na trzy dni to jest jakiś
niemal tajny ficzer o którym nic nie wiadomo, chyba że się tą
informację wyciągnie od mLinki, a skoro można to zrobić przez mLinkę
to ta sama funkcjonalność powinna być jawnie dostępna przez interfejs
użytkownika.

Pewnie im się wydaje, że takich transakcji już nie powinno być. No ale
są, z rozmaitych powodów. To jest normalny typ transakcji. Dziwne są
także te "3 dni", jeśli ktoś potrzebuje takie rzeczy robić, to często
dłużej niż przez 3 dni. Ma co chwilę dzwonić? Zresztą klient w ogóle
nie musi wiedzieć o co chodzi, nie ma normalnie dostępu do logów
z nieudanych autoryzacji, a taka np. mLinka także może mieć z tym
problem (jeśli już ktoś da radę się do niej dodzwonić z drugiego końca
świata, chociaż teraz o to łatwiej).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-16 20:54:53
Autor: Rafal Jankowski
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu
On Sat, 16 Aug 2014, Krzysztof Halasa wrote:

Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes:

Może i niemożliwe, ale to nie ja tak twierdzę tylko mLinia, zresztą
podobne wyjasnienie mBank podaje tutaj:

To bez znaczenia, jeśli coś jest niemożliwe to żadna mLinia tego nie
zmieni.

OK, napisałem to ze względów wizerunkowych, bo wolę żeby to mLinia uchodziła za tych co wypisują/mówią rzeczy niemożliwe (a nie ja) ;).

http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,,2.html
[...]"Karty mBanku są wydawane w technologii z mikroprocesorem i jeśli
terminal jest przystosowany do obsługi kart w tej technologii to ze
względów bezpieczeństwa wymagane jest, aby dane zostały pobrane z chipu a
nie z paska magnetycznego. Zdarza się jednak, że zapytanie do banku
wysyłane jest inaczej." [...]

To nie ma zastosowania do transakcji "bez obecności karty".

Może i nie ma zastosowania ale jak przejrzysz wątek w którym to tłumaczenie się pojawiło to zostało ono podane przez pracownika mBanku w kontekscie identycznej sytuacji jak opisana przeze mnie (rezerwacja hotelu), co w sumie potwierdza, że zakładając, że to co Ty piszesz jest prawdą to tłumaczenia hotelu są z czapy (jak jest w rzeczywistości to nie mnie osądzać).

Data: 2014-08-16 21:11:59
Autor: Rafal Jankowski
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu
On Sat, 16 Aug 2014, Rafal Jankowski wrote:

potwierdza, że zakładając, że to co Ty piszesz jest prawdą to tłumaczenia hotelu są z czapy (jak jest w rzeczywistości to nie mnie osądzać).
   ^^^^^^

Miało być oczywiście "tłumaczenia banku".

Data: 2014-08-16 22:39:37
Autor: Krzysztof Halasa
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes:

potwierdza, że zakładając, że to co Ty piszesz jest prawdą to
tłumaczenia hotelu są z czapy (jak jest w rzeczywistości to nie mnie
osądzać).
  ^^^^^^

Miało być oczywiście "tłumaczenia banku".

Nie do końca, po prostu mLiniowcy niekoniecznie dokładnie to rozumieją,
i tłumaczą to tak jak potrafią. Może ich system także to jakoś miesza?

W każdym razie na pewno żadne paski magnetyczne nie biorą udziału
w transakcjach zdalnych. Gdyby terminal zeznawał, że taka transakcja
jest z użyciem paska, to na 99% dostałby odmowę (ze względu na brak
CVC/CVV).

To jest oddzielny rodzaj transakcji "card present, keyed-in". PomijajÄ…c
to, że są one formalnie stosowane niewłaściwie (karta przecież nie jest
obecna), to z technicznego punktu widzenia to sÄ… poprawne transakcje.
Kogoś może dziwić ręczne wpisywanie numeru do terminala, ale skoro
odpowiada za to wpisujÄ…cy... Fraudy raczej nie sÄ… dokonywane przez
sprzedawców.
To jest znana sprawa, i normalnie banki raczej nie blokujÄ… takich
autoryzacji (kiedyś blokowały w przypadku płaskich kart, takich
(wtedy) magnetycznych z napisem "electronic use only" (sic)).

Swoją drogą, ciekawe czy autoryzacje telefoniczne (np. żelazkowe)
w mBanku przechodzÄ….
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-16 19:30:48
Autor: Wojciech Bancer
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
On 2014-08-14, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:
Ostatnio mia³em trochê problemów z rezerwacj± hotelu przy pomocy karty kredytowej wydanej w mBanku. Do¶æ d³ugo nie mog³em siê zorientowaæ o co chodzi. Niespecjalnie pomog³o w wyja¶nieniu sprawy to, ¿e mLinka przy pierwszym kontakcie powiedzia³a, ¿e sprawdzi³a próby uwierzytelniania mojej karty i ¿adnych od miesi±ca nie by³o (co pó¼niej okaza³o siê nieprawd±).

[... ciap ...]

A masz ustawiony limit wiêkszy ni¿ 0 na transakcje mo/to, czyli innymi
s³owy "zdalne, ale nie online"? P³acê kartami mBanku od ponad roku za hotele i nie mam problemów, ale aby pre-auth (co hotele lubi±) by³ skuteczny, to transakcje mo/to musz± byæ ustawione na > 0.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-16 19:40:38
Autor: Rafal Jankowski
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu
On Sat, 16 Aug 2014, Wojciech Bancer wrote:

On 2014-08-14, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:
Ostatnio mia³em trochê problemów z rezerwacj± hotelu przy pomocy karty
kredytowej wydanej w mBanku. Do¶æ d³ugo nie mog³em siê zorientowaæ o co
chodzi. Niespecjalnie pomog³o w wyja¶nieniu sprawy to, ¿e mLinka przy
pierwszym kontakcie powiedzia³a, ¿e sprawdzi³a próby uwierzytelniania
mojej karty i ¿adnych od miesi±ca nie by³o (co pó¼niej okaza³o siê
nieprawd±).

[... ciap ...]

A masz ustawiony limit wiêkszy ni¿ 0 na transakcje mo/to, czyli innymi
s³owy "zdalne, ale nie online"? P³acê kartami mBanku od ponad roku za
hotele i nie mam problemów, ale aby pre-auth (co hotele lubi±) by³
skuteczny, to transakcje mo/to musz± byæ ustawione na > 0.

Ja w interfejsie u¿ytkownika mam takie opcje:
Transakcje bezgotówkowe
  Transakcje korespondencyjne i telefoniczne
  Transakcje internetowe
Wyp³aty w bankomatach
Wyp³aty w oddzia³ach banków

wszystkie mam ustawione na wy¿szym poziomie ni¿ op³ata o któr± chodzi³o. Nie wiem czy te transakcje mo/to o których piszesz to jeszcze co innego, je¶li tak to nie widzê gdzie mo¿naby to ustawiæ.

Data: 2014-08-16 20:46:22
Autor: Wojciech Bancer
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
On 2014-08-16, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:

[...]

A masz ustawiony limit wiêkszy ni¿ 0 na transakcje mo/to, czyli innymi
s³owy "zdalne, ale nie online"? P³acê kartami mBanku od ponad roku za
hotele i nie mam problemów, ale aby pre-auth (co hotele lubi±) by³
skuteczny, to transakcje mo/to musz± byæ ustawione na > 0.

Ja w interfejsie u¿ytkownika mam takie opcje:
Transakcje bezgotówkowe
  Transakcje korespondencyjne i telefoniczne
  Transakcje internetowe
Wyp³aty w bankomatach
Wyp³aty w oddzia³ach banków

wszystkie mam ustawione na wy¿szym poziomie ni¿ op³ata o któr± chodzi³o. Nie wiem czy te transakcje mo/to o których piszesz to jeszcze co innego, je¶li tak to nie widzê gdzie mo¿naby to ustawiæ.

mo/to to transakcje korespondencyjne (mail order) i to (telephone order).
Jeszcze kwestia istotna: limit musi byæ ze 2-3 razy wy¿szy.

Pre-auth jest na jak±¶ kwotê i potem nastêpuje w³a¶ciwa autoryzacja na w³a¶ciw±
kwotê. Preauth automatycznie nie znika i sobie wisi w blokadach jaki¶ tydzieñ
jako osobna transakcja. Je¶li masz "limity" na styk, to mo¿e tu byæ problem.
Przez ostatni rok sporo u¿ywa³em kart mBanku w hotelach i nie mia³em ¿adnych
problemów.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-16 20:59:01
Autor: osa
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu
W dniu 2014-08-16 20:46, Wojciech Bancer pisze:
Pre-auth jest na jak±¶ kwotê

U mnie czeski hotel zablokowa³ a¿ 1z³ (ciekawe czy to przypadek ¿e trafi³o 1z³ czy tak chcieli). Oczywi¶cie zadzia³a³o po zdjêciu blokady (max na 3 dni lub do momentu przeprowadzenia pre-autoryzacji) bo wcze¶niej siê nie da³o. mLinia twierdzi³a ¿e nie by³a to transakcja internetowa/mo/to tylko zwyk³a, ale bez u¿ycia karty i dlatego by³a odmowa.

Data: 2014-08-16 22:01:29
Autor: Krzysztof Halasa
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
osa <woytek18@poczta.fm> writes:

U mnie czeski hotel zablokował aż 1zł (ciekawe czy to przypadek że
trafiło 1zł czy tak chcieli). Oczywiście zadziałało po zdjęciu blokady
(max na 3 dni lub do momentu przeprowadzenia pre-autoryzacji) bo
wcześniej się nie dało. mLinia twierdziła że nie była to transakcja
internetowa/mo/to tylko zwykła, ale bez użycia karty i dlatego była
odmowa.

mLinia nie jest w stanie rozpoznać transakcji bez użycia karty innych
niż IO/MO/TO. Chyba że na zasadzie objawów, tzn. skoro posiadacz karty
miał ją w portfelu, to raczej nie mogła być jednocześnie w hotelu.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-16 21:02:23
Autor: Rafal Jankowski
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu
On Sat, 16 Aug 2014, Wojciech Bancer wrote:

mo/to to transakcje korespondencyjne (mail order) i to (telephone order).
Jeszcze kwestia istotna: limit musi byæ ze 2-3 razy wy¿szy.

Pre-auth jest na jak±¶ kwotê i potem nastêpuje w³a¶ciwa autoryzacja na w³a¶ciw±
kwotê. Preauth automatycznie nie znika i sobie wisi w blokadach jaki¶ tydzieñ
jako osobna transakcja. Je¶li masz "limity" na styk, to mo¿e tu byæ problem.
Przez ostatni rok sporo u¿ywa³em kart mBanku w hotelach i nie mia³em ¿adnych
problemów.

Faktycznie limit mia³em na styk, ale w tej konkretnej sytuacji to raczej nie tu by³ problem bo jak poprosi³em o odblokowanie na 3 dni tych (jak to mLinka okre¶li³a) "autoryzacji paskiem magnetycznym" to wszystko posz³o bez problemu i blokada jest dok³adnie na kwotê jaka pojawi³a siê w booking.com, a nie wy¿sz±.

Data: 2014-08-16 21:34:33
Autor: Wojciech Bancer
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
On 2014-08-16, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:

[...]

Pre-auth jest na jak±¶ kwotê i potem nastêpuje w³a¶ciwa autoryzacja na w³a¶ciw±
kwotê. Preauth automatycznie nie znika i sobie wisi w blokadach jaki¶ tydzieñ
jako osobna transakcja. Je¶li masz "limity" na styk, to mo¿e tu byæ problem.
Przez ostatni rok sporo u¿ywa³em kart mBanku w hotelach i nie mia³em ¿adnych
problemów.

Faktycznie limit mia³em na styk, ale w tej konkretnej sytuacji to raczej nie tu by³ problem bo jak poprosi³em o odblokowanie na 3 dni tych (jak to mLinka okre¶li³a) "autoryzacji paskiem magnetycznym" to wszystko posz³o bez problemu i blokada jest dok³adnie na kwotê jaka pojawi³a siê w booking.com, a nie wy¿sz±.

Trochê pierdolenie mLinki moim zdaniem. ;)

Ja czêsto mia³em tak, ¿e preauth szed³ PINem, a auth szed³ ju¿ paskiem
i na podpis. ¯eby nie patrzeæ daleko, ostatni raz nieco ponad tydzieñ temu. I nikt mi nie musia³ nic odblokowywaæ.

No chyba, ¿e magicznie trafiam na hotele które inne stosuj± inne metody
autoryzacji.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-16 22:19:53
Autor: Krzysztof Halasa
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:

Ja często miałem tak, że preauth szedł PINem, a auth szedł już paskiem
i na podpis.

Domyślam się, że w oryginalnym pytaniu nie chodziło o (pre)autoryzację
dokonywaną przez hotel po pojawieniu się w nim gościa z kartą, a raczej
o takÄ… zwiÄ…zanÄ… ze zdalnym rezerwowaniem pokoju. Takie transakcje nigdy
nie używają PINu, podpisu w znakomitej większości przypadków także nie.

Transakcje z obecnością karty to inna bajka, chociaż oczywiście mBank
zapewne może nie dać autoryzacji na transakcje z paskiem (np. w pewnych
okolicznościach).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-16 23:18:14
Autor: Wojciech Bancer
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
On 2014-08-16, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:

[...]

Domy¶lam siê, ¿e w oryginalnym pytaniu nie chodzi³o o (pre)autoryzacjê
dokonywan± przez hotel po pojawieniu siê w nim go¶cia z kart±, a raczej
o tak± zwi±zan± ze zdalnym rezerwowaniem pokoju. Takie transakcje nigdy
nie u¿ywaj± PINu, podpisu w znakomitej wiêkszo¶ci przypadków tak¿e nie.

Transakcji przez booking.com to w ogóle nie mia³em problemu robiæ. :)
Do tego jest wymagany mo/to, nie tylko limit online auth i tyle.
Poza tym to "od zawsze" mi przyjmowa³o.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2014-08-17 00:16:23
Autor: Krzysztof Halasa
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:

Transakcji przez booking.com to w ogóle nie miałem problemu robić. :)
Do tego jest wymagany mo/to, nie tylko limit online auth i tyle.
Poza tym to "od zawsze" mi przyjmowało.

Kwestia hotelu. W każdym razie jest więcej możliwych problemów
w przypadku rezerwacji, która odbywa się zdalnie, niż w przypadku
płacenia na miejscu (możesz to sobie nazwać "preauth" czy jakkolwiek,
ale to są normalne transakcje z obecnością karty, takie same jak
w każdym spożywczaku, no może z tą różnicą, że nie zawsze suma się
zgadza).

Rezerwacja ("preautoryzacja", albo po prostu zapłata z góry) może
wymagać odblokowanych (i limitu) MO/TO, może wymagać IO, może także
"przejść" przy zablokowanych MO/TO/IO właśnie jako transakcja keyed-in.
Zwykle jednak karty, które mają odblokowane transakcje keyed-in, mają
także odblokowane wszystkie inne "sensowne" sposoby autoryzacji,
i problemu z nimi nie ma. Sposób autoryzacji zależy od hotelu, nie od
booking.com.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-17 01:29:49
Autor: Rafal Jankowski
mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu
On Sun, 17 Aug 2014, Krzysztof Halasa wrote:

i problemu z nimi nie ma. Sposób autoryzacji zależy od hotelu, nie od
booking.com.

Może i sposób autoryzacji nie zależy od booking.com, ale oni go wyraźnie sugerują w swoim mailu o jakie transakcje ich zdaniem chodzi (całość przytoczyłem w pierwszym poście):

[...]
Prosimy o podjęcie jednego z dwóch niżej wymienionych działań:

Podanie danych tej samej karty: prosimy skontaktować się z wystawcą karty w celu upewnienia się, że jest ona aktywna, na jej rachunku znajdują się wystarczające środki i jest ważna dla międzynarodowych transakcji internetowych. Następnie prosimy wprowadzić dane karty, klikając tutaj.

Podanie danych innej karty: Prosimy wprowadzić dane karty tutaj. Prosimy upewnić się, że karta jest aktywna, znajdują się na jej rachunku wystarczające środki i jest ważna dla międzynarodowych transakcji internetowych.
[...]


Ja zresztą dzwoniłem do ich supportu z sugestią, że to może nie chodzić o transakcje internetowe i że ten komunikat może być mylący, ale laska która odebrała telefon chyba była w środku układania pasjansa i wydawała się być zirytowana tego typu uwagami.

Data: 2014-08-17 14:50:29
Autor: Krzysztof Halasa
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes:

Może i sposób autoryzacji nie zależy od booking.com, ale oni go
wyraźnie sugerują w swoim mailu o jakie transakcje ich zdaniem chodzi
(całość przytoczyłem w pierwszym poście):

Nie widzÄ™ tu tego:


[...]
Prosimy o podjęcie jednego z dwóch niżej wymienionych działań:

Podanie danych tej samej karty: prosimy skontaktować się z wystawcą
karty w celu upewnienia się, że jest ona aktywna, na jej rachunku
znajdują się wystarczające środki i jest ważna dla międzynarodowych
transakcji internetowych. Następnie prosimy wprowadzić dane karty,
klikajÄ…c tutaj.

Transakcje internetowe są najczęściej blokowanym rodzajem transakcji
(nie znaczy to, że są blokowane często). Przypuszczalnie booking.com
zakłada, że normalne transakcje (keyed-in w szczególności) nie są
blokowane, więc pisze o internetowych. Ale to nie oznacza, że problem
jest na pewno z autoryzacją IO. Biorąc pod uwagę okoliczności, zapewne
nie jest.

Generalnie w większości (?) krajów tzw. "zachodnich" karty konfigurowane
są nieco inaczej niż w Polsce - pozwalają na dowolne transakcje "card
present", często nie mają EMV (od pewnego czasu w Europie karty mają
EMV, i wiele terminali w ogóle nie ma czytnika magnetycznego - jest to
pewien problem dla przybyszy zza oceanu, którym niektóre banki wydają
specjalne karty "kompatybilne z Europą"). Wcześniej karty pozwalały tam
na transakcje off-line, nie było popularnych "płaskich" kart itd.
Realia takie jak w Polsce mamy raczej w reszcie "naszej" Europy
(środkowo - południowo - wschodniej) i np. w Ameryce Południowej.

Ja zresztą dzwoniłem do ich supportu z sugestią, że to może nie
chodzić o transakcje internetowe i że ten komunikat może być mylący,
ale laska która odebrała telefon chyba była w środku układania
pasjansa i wydawała się być zirytowana tego typu uwagami.

Ona się na tym dokładnie nie zna, takie problemy nie są powszechne.
Nawet polska normalna KK pozwala na dokonywanie wszelkich "normalnych"
transakcji. Takie problemy to raczej wyjątek niż reguła. Być może
paradoksalnie to wina nowocześniejszego systemu mBanku, który ma
możliwość bardziej szczegółowego ustawiania scenariuszy autoryzacji
w celu eliminacji fraudów karcianych, i (przypuszczalnie nadgorliwie)
z nich korzysta.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-16 21:59:19
Autor: Krzysztof Halasa
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:

mo/to to transakcje korespondencyjne (mail order) i to (telephone order).
Jeszcze kwestia istotna: limit musi być ze 2-3 razy wyższy.

Niekoniecznie. Często nie musi.

Pre-auth jest na jakąś kwotę i potem następuje właściwa autoryzacja na właściwą
kwotÄ™.

Ale kiedy potem? Gdy gość przyjedzie do hotelu, a najczęściej, gdy wyjeżdża.
Typowo hotele blokują cenę 1-2 noclegów, ostatnio jakoś za blokadą
szło mi obciążenie (chyba na zasadzie takiej, żeby nie wisieć
z nierozliczoną autoryzacją, bo to jest w pewnych okolicznościach powód
do chargebacku). Może się zdarzyć, że hotel dokona preautoryzacji
(nasz 1-2 noclegi) bez obciążania, a następnie po wyjeździe dokona drugiej
transakcji na pełną kwotę. Jeśli ktoś zdąży wyjechać z hotelu zanim
oryginalna nierozliczona blokada się skończy, i jeśli ten 1-2 noclegi to
był cały pobyt w hotelu, i jeśli jeszcze pierwsza blokada się nie uda
z jakiegoś powodu technicznego (ale zablokuje środki w banku) no to
rzeczywiście możemy potrzebować 2-3 większego limitu.

No ale na samą rezerwację to jednak nie wpłynie, brak limitu "wyjdzie"
dopiero w hotelu. Tak czy owak, KK i 100x większy limit rozwiązuje ten
i podobne problemy (choć może powodować inne).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-16 21:43:17
Autor: Krzysztof Halasa
mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes:

Ja w interfejsie użytkownika mam takie opcje:
Transakcje bezgotówkowe
Transakcje korespondencyjne i telefoniczne
Transakcje internetowe
Wypłaty w bankomatach
Wypłaty w oddziałach banków

A potrzebne pewnie było:
- transakcje bezgotówkowe z ręcznym wprowadzeniem numeru karty do terminala.
--
Krzysztof Hałasa

mBank (i pewnie inne banki te¿) - problemy z rezerwacj± hotelu

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona