luz w suporcie

Data: 2010-02-04 10:27:54
Autor: Michal Brzozowski
luz w suporcie
On 4 feb, 15:03, Michal Brzozowski <rusolis.buzi...@gmail.com> wrote:
Pojawil mi sie malutki luz w suporcie/ na korbie.

Zapomnialem dodac, rower ma jakies 3kkm przebiegu. Pare tygodni temu
byl w przegladzie, ale mam obawy o jakosc tego przegladu, bo z tylnia
piasta tez mialem jakies problemy.

Data: 2010-02-04 11:20:41
Autor: Rowerex
luz w suporcie
On 4 Lut, 19:27, Michal Brzozowski <rusolis.buzi...@gmail.com> wrote:

Pare tygodni temu
byl w przegladzie, ale mam obawy o jakosc tego przegladu

Normalka. Porządny przegląd roweru, czyli sprawdzenie wszystkiego,
powinien trwać przynajmniej dzień roboczy, a tego chyba żaden serwis
by nie zniósł. Pewnie ktoś napisze, że wystarczy kwadrans - może i
wystarczy, ale co z takiego "przeglądania / oglądania" ma wyniknąć?
Jeśli coś jest podejrzane, należy to sprawdzić dogłębnie, rozkręcić,
skręcić, podregulować, ew poinformować właściciela, że coś wymaga
wymiany (ot, choćby linki i pancerze, płyn hamulcowy, itp).

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-04 20:52:10
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
luz w suporcie
Rowerex pisze:
[...]

Są serwisy oferujące pełen przegląd a w nim smarowanie piast, sterów, śr suportu, reg. przez i ham + ew wymiana linek pancerzy. Wtedy własnie diagnozuje i eliminuje sie usterki i luzy.

Tylko wtedy taki serwis kosztuje 150-200 zł i zaczyna być opłacalny dla serwisu.

Pewnie ktoś napisze, że wystarczy kwadrans - może i
wystarczy, ale co z takiego "przeglądania / oglądania" ma wyniknąć?

W ciągu 15 można ocenić, czy są luzy i czy działają przerzutki.
Oczywiście duże znaczenie ma też przebieg roweru i warunki jazdy, bo
od nich także zależy konieczność pełnego serwisu i smarowania.

Jeśli coś jest podejrzane, należy to sprawdzić dogłębnie, rozkręcić,
skręcić, podregulować, ew poinformować właściciela, że coś wymaga
wymiany (ot, choćby linki i pancerze, płyn hamulcowy, itp).

Otóż to. na podstawie oględzin i przebiegu roweru w ciągu 15 minut można stwierdzić czy rower wymaga poważniejszego serwisu.

Seco

Data: 2010-02-04 21:56:43
Autor: Maks
luz w suporcie
Przegląd każdy powinien sobie sam robić a nie dawać do serwisu chyba że ma jeszcze sprzęt na gwarancji ;)

Pozdrawiam

Maks

Data: 2010-02-05 07:45:09
Autor: PeJot
luz w suporcie
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

[...]

Ale nie jest opłacalny dla klienta, który nie rozumie w czym rzecz.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-05-21 11:17:57
Autor: conradozz
luz w suporcie
W dniu czwartek, 4 lutego 2010 20:20:41 UTC+1 użytkownik Rowerex napisał:

Normalka. Porządny przegląd roweru, czyli sprawdzenie wszystkiego,
powinien trwać przynajmniej dzień roboczy,

Jeśli przegląd roweru powinien trwać przynajmniej jeden cały dzień to motocykl powinienem zostawić diagnoście na przegląd chyba na miesiąc a samochód już chyba na rok :D

Nie ma żadnych luzów, niepożądanych dźwięków, nic o nic nie obciera, hamulce i przerzutki działają = przegląd sprawnego roweru to max 10 minut.

Data: 2013-05-21 21:24:01
Autor: ToMasz
luz w suporcie
W dniu 21.05.2013 20:17, conradozz@gmail.com pisze:
[...]

ja rozróżniam przegląd diagnostyczny - 15 minut i przegląd ze smarowaniem (łożysk) i ten trwa ok 2 godzin. jeśli jeszcze się okaże że rower jest pierwszy raz od 10 lat w przeglądzie, a dwa ostatnie spędził w mokrej piwnicy, to suport wyciągam spawarką...... Podczas próby centrowania koła pękają szprychy. Co z tego że klient zapłaci za każdą 1zł. Wiesz ile czasu zajmuje taka zabawa?

- Panie mechaniku, ja mam rower syna do przeglądu, trochę zapuszczony bo syn wyjechał w 2005 do Anglii. Kiedy mogę go przynieść?
- W listopadzie.

ToMasz

Data: 2013-05-22 00:29:09
Autor: Gotfryd Smolik news
luz w suporcie
On Tue, 21 May 2013, ToMasz wrote:

piwnicy, to suport wyciągam spawarką...... Podczas próby centrowania koła pękają szprychy. Co z tego że klient zapłaci za każdą 1zł. Wiesz ile czasu zajmuje taka zabawa?

  Ale serwis na takie dictum suponuje "weż pan i wymień te szprychy,
założymy nowe bo inaczej nie ma sensu".

- Panie mechaniku, ja mam rower syna do przeglądu, trochę zapuszczony bo syn wyjechał w 2005 do Anglii. Kiedy mogę go przynieść?
- W listopadzie.

  Też :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-23 00:13:05
Autor: Titus Atomicus
luz w suporcie
In article <Pine.WNT.4.64.1305220027090.1368@quad>,
 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

  Ale serwis na takie dictum suponuje "weż pan i wymień te szprychy,

'Suponuje'... mowisz?
--
TA

luz w suporcie