Data: 2010-02-27 11:32:52 | |
Autor: oloj23 | |
lot do Szwecji - wyposazenie ratownicze i odprawa | |
Witam,
Mam 2 pytania, najlepiej prośba o podzielenie się własnymi doświadczeniami. Gdzie znajdę przepisy dotyczące wymaganego wyposażenia ratowniczego (planuje lot do Szwecji). O ile pamiętam do 100 mil morskich lotu nad akwenem potrzeba jedynie kamizelek ratunkowych, powyżej tego tratwy. Mowa oczywiście o GA lot VFR. wątpię, żeby była jakaś która może się zmieścić w C 182? Nie mówiąc już o jakiejkolwiek szansy na użycie w razie awarii. Po drugie, rozumiem, że od czasów strefy Schengen, można podróż odbyć bez odprawy paszportowej z lotniska nie - kontrolowanego na lotnisko niekontrolowane - oczywiście z planem lotu, bo opuszczam FIR Warszawa, czy raczej przekraczam strefę graniczną. Dzięki za pomoc, OK -- |
|
Data: 2010-02-27 15:38:52 | |
Autor: Piotrek | |
lot do Szwecji - wyposazenie ratownicze i odprawa | |
Wystarczy plan lotu, odprawy już nie są wymagane (Schengen). A co do
bezpieczeństwa - wg. przepisów wystarczą kamizelki. Oczywiście dobrze jest tak zaplanować lot by być jak najbliżej brzegu. Nie zaszkodzi też przeczytanie rozdziału o wodowaniu w podręcznikach :-) I życzę miłego latania w Szwecji - to chyba najbardziej przyjazny GA kraj w Europie. Pozdrawiam, Piotr -- |
|
Data: 2010-02-28 23:49:01 | |
Autor: saturn5 | |
lot do Szwecji - wyposazenie ratownicze i odprawa | |
wątpię, żeby była jakaś która może się zmieścić w C 182? Sa ratownicze tratwy (nadmuchiwane) ktore sie zmieszcza do 182 (nie wiem czy lecisz w 2 czy 4 ososby) i oczywiscie sa tak zrobione abys mogl je szybko rozlozyc. To drogi sprzet ale wiem ze w USA mozesz cos takiego wypozyczyc, nie wiem jak w Europie. -- |
|
Data: 2010-03-01 05:18:50 | |
Autor: porterhouse | |
lot do Szwecji - wyposazenie ratownicze i odprawa | |
Pal licho przepisy - ja bym tylko lecial taki dystans nad woda z ratowniczym
pontonem chyba ze chcesz leciec lekko okrezna droga i trzymac sie w zasiegu ladu. Jaka bedzie temperatura wody, czy ktos ciebie wogole zauwazy w kamizelce ratunkowej? Zawodowi piloci ktorzy przerzucaja male samoloty nad Atlantykiem sa wyposazeni w odpowiedni sprzet ratunkowy i taki nadmuchiwany ponton to dla nich najwazniejszy ekwipunek. To jest specjalistyczny sprzet zrobiony wylacznie na takie potrzeby, jesli jest trudny (lub drogi) do zdobycia w twoich okolicach to zmienilbym trase, w koncu do Szwecji da sie doleciec tak ze nawet kamizelki nie beda potrzebne. -- |
|
Data: 2010-03-02 13:10:59 | |
Autor: Zulus | |
lot do Szwecji - wyposazenie ratownicze i odprawa | |
Cześć,
Jak lecieliśmy w zeszłym roku na Bornholm, jedna z załóg miała tratwę. Jak najbardziej mieściła się w C172 i to bodajże przy 4pax, 4-osobowe tratwy w staie zapakowanym są wielkości dużego śpiwora. O ile pamiętam pożyczyli ją gdzieś w Polsce, chodzi mi po głowie Bydgoszcz, ale możliwe że to błędny strzał. Nie mam namiarów bezpośrednio na tę załogę (nawet nie pamietam, która to), ale zapytaj organizatora rajdu z Aeroklubu Nadwiślańskiego [adres mailowy w razie czego podam na priva]. Pozdrawiam, Zulus Użytkownik "porterhouse" <porterhouse.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hmfinq$etl$1inews.gazeta.pl... Pal licho przepisy - ja bym tylko lecial taki dystans nad woda z ratowniczym |
|
Data: 2010-03-05 21:26:31 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
lot do Szwecji - wyposazenie ratownicze i odprawa | |
Użytkownik porterhouse napisał:
Pal licho przepisy - ja bym tylko lecial taki dystans nad woda z ratowniczym A po co ma go zauważać? Tak mu na ładnej trumnie zależy? Przecież w chwili obecnej (początek marca) to w kombinezonie pilota (czyli drelichowej szmatce) i kamizelce ratunkowej ma w Bałtyku coś około kwadransa życia... No, pół godziny jak bardzo odporny - wychłodzenie zabija dosyć szybko. Dysponując tratwą ma pewną, niespecjalnie też dużą szansę przeżycia. Bez tratwy żeby przeżyć musiałby wodować na kursie możliwie niedużej jednostki pływającej - bo duża nie da rady zwolnić i go zwyczajnie minie, zanim zawróci to i tak po ptokach. -- Darek |