Data: 2011-08-24 06:29:08 | |
Autor: Artur_PT | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
ciekawy artykuł,
czy ktoś potwierdzi ze swojego przypadku opisywane wady silników ? lista 1 http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik lista 2 http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-22-poradnik -- |
|
Data: 2011-08-24 09:30:43 | |
Autor: DoQ | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 24-08-2011 08:29, Artur_PT pisze:
http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-24 10:45:41 | |
Autor: lleeoo | |
kupujesz uĹźywane auto - tych silnikĂłw unikaj ! | |
W dniu 2011-08-24 09:30, DoQ pisze:
W dniu 24-08-2011 08:29, Artur_PT pisze: Bo to "oczywista oczywistoĹÄ" w moim Citroenie niekontrolowane pady zaliczaĹa tylko elektronika firmy Bosch. :-) |
|
Data: 2011-08-24 10:54:07 | |
Autor: DoQ | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 24-08-2011 10:45, lleeoo pisze:
I żadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzę!! ;)Bo to "oczywista oczywistość" w moim Citroenie niekontrolowane pady Oczywiście był to gorszej jakości Bosch, wyprodukowany na specjalnie wybudowanej linii produkcyjnej dla francuzów ;))))) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-24 12:27:23 | |
Autor: Myjk | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ
I Ĺźadnego silnika z koncernu PSA? Nie wierzÄ!! ;) Za to jak zwykle MZR-CD Mazdy z obiegowej opinii ignorantĂłw, ktĂłrzy dali siÄ wsadziÄ na minÄ. Ten silnik to bardzo udana konstrukcja, wrÄcz pancerna, co docenili m.in. Niemcy, kupujÄ c niezlicozne iloĹci M6 GG/GY, a ktĂłre obecnie trafiajÄ do nas i siÄ psujÄ . Zaniedbania uĹźytkownikĂłw i sĹabe pojÄcie mechanikĂłw o serwisowaniu tego silnika w PL prowadziĹy do zdezelowania jednostki wĹaĹnie w opisany w artykule sposĂłb. Silniki te siÄ faktycznie zacierajÄ , bo zabezpieczenie (kontrolka oleju) deczko za późno sygnalizuje problemy ze smarowaniem -- w zasadzie jak juĹź jest po ptakach -- lecz to nie jest przyczyna kĹopotĂłw, a skutek bĹÄdu lub niewiedzy, najczÄĹciej mechanikĂłw -- bo uĹźytkownik nie musi przecieĹź siÄ znaÄ na tym, jak silnik sygnalizuje, Ĺźe coĹ w nim nie gra. Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka siÄ, bo wybijajÄ siÄ wkĹadki pod wtryskami, spaliny walÄ w olej i robi siÄ syf na durszlaku. Awaria silnika jest poprzedzona kupÄ elementĂłw ostrzegawczych, od nierĂłnej i gĹoĹnej pracy, przez walenie spalinami z korka oleju, wysokie spalanie, etc. Ale kto by zwracaĹ uwagÄ na takie pierdoĹy, skoro samochĂłd jeĹşdzi. Mechanik powie: "Diesel tak ma" -- a gĂłwno, te silniki pracujÄ bardzo kulturalnie na tle konkurencji np. VW, Opla czy PSA. KtoĹ siÄ zapyta, czemu siÄ wybiĹy podkĹadki? No wĹaĹnie, to element w zasadzie eksploatacyjny. Przy paĹowaniu silnika przydaje siÄ je wymieniÄ co 200-350 tkm, bo zwyczajnie zaczynajÄ puszczaÄ przy tak wysokiej kompresji -- takie przeloty auta z Niemiec majÄ po 3 latach, niektĂłre majÄ i 400, a do nas trafiajÄ z magicznym przebiegiem 160 -- najczÄĹciej juĹź w stanie agonalnym, zrobione tylko tak, Ĺźeby pojeĹşdziÄ maksymalnie miesiÄ c dla zrobienia w jajo "szczÄĹliwego" nabywcy. Ale tego juĹź "redaktor" nie napisaĹ niestety. Ten art. siÄ nadaje najwyĹźej na Ĺťal.pl -- jak wiÄkszoĹÄ artykuĹĂłw "prawdy" w prasie i TV. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-08-24 12:36:02 | |
Autor: DoQ | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 24-08-2011 12:27, Myjk pisze:
Ktoś się zapyta, czemu się wybiły podkładki? No właśnie, to element w W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas "serwisowany samochód" to taki w którym właściciel wymieni olej... Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-24 11:48:56 | |
Autor: Waldek Godel | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:36:02 +0200, DoQ napisał(a):
W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się je wymienia od czasu do czasu. Ale pewnie jest jak mówisz, u nas One nie są miedziane, ale fakt, kosztują grosze. Miedziana jest podkładka pod korek spustowy oleju. Ostatnio kosztowała 30 groszy. Większość paproków od panzerwagenów olewa jej wymianę, więc po 2-3 wymianach oleju u takiego rzeźnika zaczyna cieknąć spod korka. Już nie wspominając, że większość jaśniepanówmechaników czczących teutońskie furmanki żałuje 10 zł na klucz o przekroju kwadratu do tego korka, więc zarzynają korki kleszczami albo co gorsza, ruskim kluczem* A potem - "panie, te francuzy to gówno.." * - młotek + majzel -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-08-24 12:55:58 | |
Autor: DoQ | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 24-08-2011 12:48, Waldek Godel pisze:
W PSA te miedziane podkładeczki kosztują jakieś grosze i też się jeOne nie są miedziane, ale fakt, kosztują grosze. Nie nadgryzałem ich, w ręku wyglądają na miedziane. Miedziana jest podkładka pod korek spustowy oleju. Ostatnio kosztowała 30 Dokładnie, procedura wymiany oleju przewiduje wymianę podkładki jak i "korka". Już nie wspominając, że większość jaśniepanówmechaników czczących :-D Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-24 12:44:22 | |
Autor: Myjk | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Wed, 24 Aug 2011 12:36:02 +0200, DoQ
W PSA te miedziane podkĹadeczki kosztujÄ jakieĹ grosze i teĹź siÄ je wymienia od czasu do czasu. Tak, uszczelnienie wtryskĂłw w CR jest klasyczne -- miedziane podkĹadki. Na tyle twarde by nie wypluĹa ich wysoka kompresja i na tyle miÄkkie, Ĺźeby przy dokrÄcaniu wtrysku siÄ caĹoĹÄ uszczelniĹa. Koszt 60 zĹ w przypadku Mazdy i godzina do dwĂłch w serwisie. Co ciekawe wiele skuch jest w tym silniku, bo mechanicy kompletnie nie wiedzÄ co robiÄ . WyciÄ gajÄ wtryski np. do testĂłw przelewowych i wkrÄcajÄ je na te same, stare podkĹadki! 1-3 miesiÄ ce i zatarty silnik. Olaboga! Co sie staĹo?! Jaka ch*jowa konstrukcja, zaciera sie sama z siebie!!!!111jeden Tiaa... Ale pewnie jest jak mĂłwisz, u nas "serwisowany samochĂłd" to taki w ktĂłrym wĹaĹciciel wymieni olej... True. Z drugiej strony co siÄ dziwiÄ... ja siÄ bojÄ jeĹşdziÄ do mechanikĂłw, w tym nawet do ASO. Ostatnio mi olej wymianiali (w ASO), a rozpierdoli monitor od CarPC. :/ Poprzednio sprzÄgĹo mi tak wyregulowali, Ĺźe siÄ w koĹcu wyĹlizgaĹo i w rezultacie poszĹo na Ĺmietnik szybciej niĹź powinno (wczeĹniej, nie ukrywam, Ĺźona dwa razy lekko przypaliĹa). ;) -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-08-24 20:54:36 | |
Autor: J.F. | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:44:22 +0200, Myjk napisał(a):
Tak, uszczelnienie wtrysków w CR jest klasyczne -- miedziane podkładki. Na no ale czekaj - gdzie te uszczelki sa ? Jaki porzadny mechanizm zaciera sie na skutek sladowego przecieku ? J. |
|
Data: 2011-08-24 21:38:51 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:19qrft50uv7dm.wh4b487y7jwo.dlg40tude.net... no ale czekaj - gdzie te uszczelki sa ? bardzo jasno i dokładnie napisane, ale trzeba czytać cały wątek :P <Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ > Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijają się wkładki pod wtryskami, spaliny walą w olej i robi się syf na durszlaku </> -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-08-25 08:38:33 | |
Autor: PM | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
bardzo jasno i dokładnie napisane, ale trzeba czytać cały wątek :Pok a gdzie tam jest olej między głowicą a wtryskiwaczami? (oprócz ewentulanie ON) pytam z czystej niewiedzy. |
|
Data: 2011-08-24 14:53:21 | |
Autor: Lewis | |
kupujesz uĹźywane auto - tych silnikĂłw unikaj ! | |
W dniu 2011-08-24 08:29, Artur_PT pisze:
ciekawy artykuĹ, 2.5TDi VAG potwierdzam, widziaĹem kilka silnikĂłw z takÄ usterkÄ . 3.0TID Isuzu rĂłwnieĹź potwierdzam. Do tego dodaĹbym B205 i B235 od Saaba - problem z odma, zbyt maĹo wydajna pompa oleju, niedostateczne smarowanie i zacieranie siÄ ukĹadu korbowo-tĹokowego. Starsze B204 i B234 byĹy o wiele wytrzymalsze. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-08-24 21:09:35 | |
Autor: scobowski | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-24 08:29, Artur_PT pisze:
ciekawy artykuł,No 3-litrowego dizla w reno / oplu odradzają na forach, (a żałuję, bo to jedyna sensowna jednostka napędowa w 2 autkach, które mi się podobają) tak, jak i 2,5v6 VAGa - przy czym to akurat jest jednostka dobrze "rozpykana" przez krajowych "speców". Wspomniana vp44 kosztuje trochę, ale nie majątek (dla kogoś, kto jednak lubi mieć 200KM i 350+Nm), a elementy rozrządu - to efekt serwisu long-life wg. zaleceń producenta :P = starego oleju. Tak czy owak - da się remont "góry" zrobić z zapasem za "dwieśredniekrajowe"; pozostaje kwestia, czy to koszt do zaakceptowania raz na okres eksploatacji auta. I pewnie tak, jak u Mazdy - co z tego, że to dobry silnik, jak mechanik i tak spierdoli? ;-) |
|
Data: 2011-08-24 21:41:57 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Użytkownik "scobowski" <scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:j33icd$soi$1mx1.internetia.pl... Tak czy owak - da się remont "góry" zrobić z zapasem za "dwieśredniekrajowe"; pozostaje kwestia, czy to koszt do zaakceptowania raz na okres eksploatacji auta. otóż to. Jak sie to weźmie pod uwage przy kupnie, to nie widze problemu z takim 2,5V6. Zwykle jednak ktoś wydaje na stare A6/A4 całą kase jaką ma i ... jak szlag trafi rozrząd to kwiczy i narzeka jakie to gówno. Pewnie, ze mogłoby sie nie psuć w ogole, ale chce zobaczyć dzisiejsze 1,4tsi i inne wynalazki dałnsajzingu za 10 lat... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-08-24 22:01:05 | |
Autor: venioo | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-24 21:09, scobowski pisze:
Silnik może być nawet najlepszy pod słońcem, jak mechanik coś spier..li ;) Silniki TwinSpark z Alfy Romeo tez sa dobra konstrukcja, tylko trzeba wiedzieć jak się z nimi obchodzić i cześciej niż w innych konstrukcjach wymieniać olej i rozrząd. Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :) -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-08-24 22:55:12 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Użytkownik "venioo" Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :) tyle to robi mój niskoobrotowy diesel :) |
|
Data: 2011-08-24 23:57:37 | |
Autor: DoQ | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 24-08-2011 22:01, venioo pisze:
Silnik może być nawet najlepszy pod słońcem, jak mechanik coś spier..li ;) A tak poważnie, to co w nim takiego nadzwyczajnego żeby wymagał specjalnej opieki ?:) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-25 01:10:45 | |
Autor: to | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
begin DoQ
A tak powaĹźnie, to co w nim takiego nadzwyczajnego Ĺźeby wymagaĹ Ech, od razu widaÄ, Ĺźe siÄ nie znasz na niaĹczeniu 120-konnego potwora. :/ -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-25 01:09:56 | |
Autor: to | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
begin venioo
Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy 120 na 3 biegu w silniku benzynowym to niby duĹźo? U mnie jest prawie 150, a uwaĹźam, Ĺźe mam krĂłtkÄ skrzyniÄ. ;-) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-27 01:43:11 | |
Autor: venioo | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-25 03:09, to pisze:
begin venioo sa rozne silniki benzynowe. 120KM to duzo jak na rzędowy 1.6 z tamtych lat. chociaz przy dzisiejszym downsizingu moze sie wydawac niewiele jak na ta pojemnosc... -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-08-27 03:03:07 | |
Autor: to | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
begin venioo
sa rozne silniki benzynowe. 120KM to duzo jak na rzÄdowy 1.6 z tamtychAle wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy miche jak na 3 biegu PisaĹem o km/h, nie o KM. ;-) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-25 08:24:56 | |
Autor: MadMan | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Wed, 24 Aug 2011 22:01:05 +0200, venioo napisał(a):
Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :) Uetam, moja pierdziawka (Swift) na 3 biegu to ponad 150 jedzie :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-08-27 01:41:54 | |
Autor: venioo | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-25 08:24, MadMan pisze:
Dnia Wed, 24 Aug 2011 22:01:05 +0200, venioo napisał(a): Z ktorego roku swift i z jakim silnikiem? -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-08-27 07:20:54 | |
Autor: MadMan | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Sat, 27 Aug 2011 01:41:54 +0200, venioo napisał(a):
Uetam, moja pierdziawka (Swift) na 3 biegu to ponad 150 jedzie :) Rok 95, silnik 1.3 68KM. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-08-27 03:35:44 | |
Autor: scobowski | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-25 08:24, MadMan pisze:
Dnia Wed, 24 Aug 2011 22:01:05 +0200, venioo napisał(a):zdecydowanie wolę mieć w tym miejscu zapiętą piątkę i zamiast odcięcia - obroty w okolicach maksymalnego momentu obrotowego :D (Audi, V, jak na benzyniaka - raczej "niskooobrotowy" ;) ) |
|
Data: 2011-08-27 07:25:33 | |
Autor: MadMan | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Sat, 27 Aug 2011 03:35:44 +0200, scobowski napisał(a):
Uetam, moja pierdziawka (Swift) na 3 biegu to ponad 150 jedzie :)zdecydowanie wolę mieć w tym miejscu zapiętą piątkę i zamiast odcięcia - obroty w okolicach maksymalnego momentu obrotowego :D Ja też bym wolał, ale hm... To auto ma tylko 3 biegi :P Maks. moment auto ma przy ekonomicznych 95 km/h i tak zwykle jeżdżę (o ile się da). -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-09-06 11:21:38 | |
Autor: Excite | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-27 03:35, scobowski pisze:
zdecydowanie wolę mieć w tym miejscu zapiętą piątkę i zamiast odcięcia - Do szybkiego przyspieszania jednak lepiej mieć 3 bieg jeśli jest taka możliwość. Co ci po maksymalnym momencie obrotowym na silniku jak po przejściu przez skrzynie z wrzuconym 5 biegiem moment obrotowy na kołach jest malutki. |
|
Data: 2011-08-25 08:27:29 | |
Autor: Karolek | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-24 22:01, venioo pisze:
W dniu 2011-08-24 21:09, scobowski pisze: TS to nie jest dobra konstrukcja. Rozrzad trzeba wymieniac dwa razy czesciej, przy okazji jeszcze wariator faz, stan oleju trzeba trzymac w okolicach max (a dolewac trzeba czesto jak go troche przycisniesz) bo jak pojezdzisz ze stanem min to masz jak w banku starte walki rozrzadu o szybko zuzywajacych sie panewkach przez litosc nie wspomne. 200kkm i TS jest zajechany :/ -- Karolek |
|
Data: 2011-08-25 11:16:02 | |
Autor: news-gazeta | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :) Żadna rewelacja, stare clio z 93r, z silnikiem 1.4 na 3 biegu spkojnie łapało 140km/h. Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2011-08-27 01:43:37 | |
Autor: venioo | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-25 11:16, news-gazeta pisze:
Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy taaaa.... i wskazowka za obrotomierz wychodzila chyba... -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-08-27 09:45:06 | |
Autor: DoQ | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 27-08-2011 01:43, venioo pisze:
Żadna rewelacja, stare clio z 93r, z silnikiem 1.4taaaa.... i wskazowka za obrotomierz wychodzila chyba... Lancer 1.6 16V z 94r. miał odcinkę przy 150km/h na III biegu. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-27 11:21:18 | |
Autor: venioo | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-27 09:45, DoQ pisze:
W dniu 27-08-2011 01:43, venioo pisze: Alfa pewnie podobnie, bo ja tylko do 120 sprawdzilem, ale zapas jeszcze byl. Ale w Clio 1.4 jakos ciezko mi uwierzyc... Tak samo w SWIFTa z silnikiem 1.3 bez przerobek. -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-08-27 11:45:42 | |
Autor: MadMan | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Sat, 27 Aug 2011 11:21:18 +0200, venioo napisał(a):
Tak samo w SWIFTa z silnikiem 1.3 bez przerobek. Chętnemu mogę zaprezentować w dogodnym terminie na A1 Żory-Gliwice. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-08-27 21:00:38 | |
Autor: venioo | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-27 11:45, MadMan pisze:
Dnia Sat, 27 Aug 2011 11:21:18 +0200, venioo napisał(a): Wiem, ze te silniki mialy bardzo duzy potencjal dlatego samochody te znajdowaly nabywcow wsrod amatorskich kierowcow do zabaw torowych, ale jednak wymagaly kilku przerobek. Szkoda, ze mam tak daleko do A1, ale moze ktos z grupy sie pokusi na prezentacje i nagra material chociazby komorka? -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-08-27 21:32:18 | |
Autor: MadMan | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Sat, 27 Aug 2011 21:00:38 +0200, venioo napisał(a):
Szkoda, ze mam tak daleko do A1, ale moze ktos z grupy sie pokusi na prezentacje i nagra material chociazby komorka? Może i ja nagram, tylko muszę namówić kogoś do trzymania aparatu, jedną ręką prowadził nie będę. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-08-27 22:46:46 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:npslyukoei7d$.dlgrower.power.pl... Dnia Sat, 27 Aug 2011 21:00:38 +0200, venioo napisał(a): no to byłoby straszne.... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-08-28 10:42:02 | |
Autor: venioo | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-27 21:32, MadMan pisze:
Dnia Sat, 27 Aug 2011 21:00:38 +0200, venioo napisał(a): Przyczep aparat na trytki do zagłówka, powinno dać rade. -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-08-28 20:23:01 | |
Autor: MadMan | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Sun, 28 Aug 2011 10:42:02 +0200, venioo napisał(a):
Przyczep aparat na trytki do zagłówka, powinno dać rade. Hehe, jest jakiś pomysł. Postaram się we środę zrobić filmik. Wcześniej nie dam rady, przed pracą szybciej nie chce mi się wstawać, a po pracy ciemno. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-09-05 21:25:31 | |
Autor: MadMan | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Sun, 28 Aug 2011 20:23:01 +0200, MadMan napisał(a):
Przyczep aparat na trytki do zagłówka, powinno dać rade. Jednak aparat w ręce, 2 filmiki powstały - krótki wstęp i filmik właściwy (nagrany 5 dni po wstępie, bo pierwszy filmik się nie nagrał co zauważyłem dopiero w domu). http://www.youtube.com/watch?v=1FQtTjb2hi8 http://www.youtube.com/watch?v=lxUkdt65pD4 I jakby co jeszcze ślad GPS: http://www.sendspace.com/file/c5hdo6 -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-09-05 22:51:55 | |
Autor: J.F. | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Mon, 5 Sep 2011 21:25:31 +0200, MadMan napisał(a):
Jednak aparat w ręce, 2 filmiki powstały - krótki wstęp i filmik Zaraz - ale czego to ma dowodzic ? Ze trzybiegowa automatyczna skrzynia ma tak dobrane przelozenia ze na trojce osiaga sie predkosc maksymalna ? O ile twoja skrzynia ma w ogole tylko trzy biegi, bo zdaje sie ze czesto jest wiecej, ale przy dzwigni tradycyjnie 1-2-3. J. |
|
Data: 2011-09-05 23:08:03 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
kupujesz uĹźywane auto - tych silnikĂłw unikaj ! | |
W dniu 2011-09-05 22:51, J.F. pisze:
Dnia Mon, 5 Sep 2011 21:25:31 +0200, MadMan napisaĹ(a): Najprawdopodobniej ma 4. Skoro dĹşwigniÄ moĹźna jÄ zblokowaÄ, by nie wrzuciĹa nic wyĹźej niĹź 3, to tam wyĹźej coĹ musi byÄ. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-09-06 07:59:48 | |
Autor: MadMan | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Mon, 5 Sep 2011 22:51:55 +0200, J.F. napisał(a):
O ile twoja skrzynia ma w ogole tylko trzy biegi, bo zdaje sie ze czesto Jak najbardziej ma 3, z tego co wiem tam siedzi jakiś MX17 jeszcze z lat 80. Jak widać na lewarze - mam L, 2 i od razu D. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-09-05 23:12:41 | |
Autor: venioo | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-09-05 21:25, MadMan pisze:
:) Skrzynia automat majaca 3 biegi :) A my tu caly czas rozwazania snujemy o mozliwosciach manuala :) Ale i tak szacun, ze Ci sie chcialo filmik nagrywac. Swoja droga Swifty maja niezle silniki - ojciec ma 1.0L golasa, przejezdzil nim juz 200kkm (1 wlasciciel od nowosci z salonu, 12 lat) i oprocz przewodow WM i kopulki _NIC_ nie robil. Po prostu zmienia plyny i jezdzi. -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-09-06 07:59:07 | |
Autor: MadMan | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Mon, 05 Sep 2011 23:12:41 +0200, venioo napisał(a):
:) Skrzynia automat majaca 3 biegi :) A my tu caly czas rozwazania snujemy o mozliwosciach manuala :) Ale i tak szacun, ze Ci sie chcialo filmik nagrywac. Ja wredny jestem i nic nie wspomniałem o tym że automat, ot co :P -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-08-28 18:47:01 | |
Autor: DoQ | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 27-08-2011 11:21, venioo pisze:
Lancer 1.6 16V z 94r. miał odcinkę przy 150km/h na III biegu.Alfa pewnie podobnie, bo ja tylko do 120 sprawdzilem, ale zapas jeszcze Ale silnik mitsu nie wymagał specjalnego traktowania :-) Zwykły olej, rozrząd wymieniany ani wcześniej ani później itp itd. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-08-28 20:35:19 | |
Autor: venioo | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-28 18:47, DoQ pisze:
W dniu 27-08-2011 11:21, venioo pisze: Dlatego mitsu chyba trzyma lepiej cene niz alfy :) -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-08-29 08:33:12 | |
Autor: DoQ | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 28-08-2011 20:35, venioo pisze:
Ale silnik mitsu nie wymagał specjalnego traktowania :-)Dlatego mitsu chyba trzyma lepiej cene niz alfy :) Eee wlasnie sprawdzilem, takiego dziadka-mitsu mozna kupic juz za 2-3k :-o Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-09-05 23:13:42 | |
Autor: venioo | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-29 08:33, DoQ pisze:
W dniu 28-08-2011 20:35, venioo pisze: AAaaa, nie doczytalem, ze to lancer '94 :) Moze sie rozejrze za takim jak bede samochod zmienial. Powoli przyjmuje filozofie michala ;P -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-08-26 19:45:34 | |
Autor: nom | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości news:j33la2$m7$1news.onet.pl... wymieniać olej i rozrząd. Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :) To tak samo jak w Fabi 1.4MPI ze starym skodowskim silnikiem 60KM. :-) |
|
Data: 2011-08-27 01:45:00 | |
Autor: venioo | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-26 19:45, nom pisze:
po czym silnik zapewne nadawal sie do kapitalki. no bez jaj, jezdzilem wieloma samochodami z roznymi silnikami i poki nie zobacze to nie uwierze - 60KM silnik robi 120km/3 biegu... z gorki i z wiatrem??? nagraj filmik z tego, bo z pewnoscia nie tylko ja chcialbym to zobaczyc -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-08-27 02:15:54 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Hello venioo,
Saturday, August 27, 2011, 1:45:00 AM, you wrote: po czym silnik zapewne nadawal sie do kapitalki. no bez jaj, jezdzilemwymieniać olej i rozrząd. Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KMTo tak samo jak w Fabi 1.4MPI ze starym skodowskim silnikiem 60KM. :-) Zajechałem silnik 1.1 51KM jazdą na III-ce do 120km/h a na IV do 150 (w bardzo sprzyjających warunkach). Pod moim butem przejechał 38kkm i po tym silnik był w stanie agonalnym. Ale to był Oltcit. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-08-27 11:22:13 | |
Autor: venioo | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
W dniu 2011-08-27 02:15, RoMan Mandziejewicz pisze:
Zajechałem silnik 1.1 51KM jazdą na III-ce do 120km/h a na IV do 150 Czyli ta sama klasa co Fabia ;) -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-08-27 12:18:26 | |
Autor: xs | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
po czym silnik zapewne nadawal sie do kapitalki. no bez jaj, jezdzilem wieloma samochodami z roznymi silnikami i poki nie zobacze to nie uwierze - 60KM silnik robi 120km/3 biegu... z gorki i z wiatrem??? nagraj filmik z tego, bo z pewnoscia nie tylko ja chcialbym to zobaczyc Potwierdzam, Swift 1.3 68hp ma bezsensownie dluga skrzynie biegow, 2-ka do 100km/h, trojka do 160km/h, na czworce byl vmax czyli licznikowe 165-170km/h w zaleznosci od wiatru, a piatka nie wiem po co byla, bo auto i tak na niej nie przyspieszalo, a przelozenie tego biegu bylo podobne jak w autach 300hp+ Tutaj pierwszy lepszy filmik jak ktos nie wierzy (akurat do 130km/h ale redline daaaaaaleeeekoooo bo przy 7k rpm odcina): http://www.youtube.com/watch?v=Diy7OjxOnDQ&feature=related Odnosnie 2.5 V6 TDi to dla mnie bez sensu, bo naprawa gory wynosi okolo 6-7 tys zl, a za 6 tys zl to ja mam paliwo na 1.5 roku do 2.8 V6, ktore jest o niebo szybsze, bardziej ciche i przyjemniejsze w jezdzeniu ;) -- |
|
Data: 2011-08-27 22:12:59 | |
Autor: Cavallino | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Użytkownik "xs" <xsystoff@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j3anah$pp3$1inews.gazeta.pl...
po czym silnik zapewne nadawal sie do kapitalki. no bez jaj, jezdzilem Może nadbieg. w celach wyłącznie poprawy ekonomii? |
|
Data: 2011-08-27 21:13:09 | |
Autor: xs | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Może nadbieg. w celach wyłącznie poprawy ekonomii? Pewnie tak, ale przelozenie tego biegu bylo totalnie nieadekwatne do mocy i momentu obrotowego jaki produkowala jednostka 1.3 8v czyli ledwie 68hp i 100 kilka Nm. Nawet male wzniesienie powodowalo koniecznosc wrzucania 4-ki aby utrzymac predkosc, nie mowiac o wyprzedzaniu. Chyba ktos nie przemyslal do konca tematu. Teraz mam auto majace 2x tyle mocy i 2x tyle Nm i skrzynia jest wyraznie krotsza ;) -- |
|
Data: 2011-08-28 00:12:53 | |
Autor: Cavallino | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Użytkownik "xs" <xsystoff@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j3bml5$pu2$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a): Generalnie do tego właśnie jest nadbieg. A raczej był, bo teraz już się takich patentów nie stosuje. Chyba ktos nie przemyslal do Bo zapewne jest to skrzynia 5 biegowa, a nie 4+1 (albo odpowiednio 6 i 5+1).
|
|
Data: 2011-08-28 09:34:20 | |
Autor: J.F. | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Dnia Sun, 28 Aug 2011 00:12:53 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "xs" <xsystoff@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości Niezaleznie jak sie nazywa, teraz jest to samo. Jedziesz sobie spokojnie 180 na 5 czy 6 biegu, trafia sie gorka i niestety silnik nie wyrabia. I redukujemy i dalej jedziemy 180 czy ile tam. Dla ciekawych z natury - po redukcji silnik wchodzi na wyzsze obroty i moment mu spada :-) Chyba ktos nie przemyslal do A jakie sa przelozenia w skrzyni 5 biegowej, a jakie w 4+1 ? Bo to naprawde nie zalezy od tego jak nazwiesz. J. |
|
Data: 2011-08-28 12:05:31 | |
Autor: Cavallino | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1wj0rx2ffhlab.73l1qwow21zh.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 28 Aug 2011 00:12:53 +0200, Cavallino napisał(a): Generalnie nadbieg charakteryzuje się tym, że osiąga się te same prędkości co na niższym biegu, tylko że przy zmniejszonych obrotach silnika. |
|
Data: 2011-08-28 23:51:08 | |
Autor: yabba | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1wj0rx2ffhlab.73l1qwow21zh.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 28 Aug 2011 00:12:53 +0200, Cavallino napisał(a): Czytając kiedyś dane techniczne samochodów z lat 80-tych zauważyłem, że dla skrzyń opisanych "4+1" samochód osiągał prędkość maksymalną na 4 biegu. Na nadbiegu prędkość maksymalna była niższa. W skrzyni "5", prędkość maksymalna była osiągana na piątym biegu. Nadbieg był również oznaczany jako bieg "Economy" i tak jak pisał Cavallino służył do zmniejszenia zużycia paliwa poprzez zmniejszenie wymaganych obrotów silnika dla prędkości podróżnych. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2011-08-28 22:11:50 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
kupujesz uĹźywane auto - tych silnikĂłw unikaj ! | |
On 2011-08-27, xs <xsystoff@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
Potwierdzam, Swift 1.3 68hp ma bezsensownie dluga skrzynie biegow, 2-ka do 100km/h, trojka do 160km/h, na czworce byl vmax czyli licznikowe 165-170km/h w zaleznosci od wiatru, a piatka nie wiem po co byla, bo auto i tak na niej nie przyspieszalo, a przelozenie tego biegu bylo podobne jak w autach 300hp+ Pewnie po to, żeby przy równej jeździe z większą (dla danego samochodu) prędkością nie spalać więcej paliwa niż to konieczne. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-08-27 17:10:46 | |
Autor: nom | |
kupujesz używane auto - tych silników unikaj ! | |
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości news:j39b5s$s7d$4news.onet.pl... nagraj filmik z tego, bo z pewnoscia nie tylko ja chcialbym to zobaczyc to nie mój filmik, ale nagram na pewno ;-) http://www.youtube.com/watch?v=Dwr793e3LHc&NR=1 |
|
Data: 2011-08-26 13:47:38 | |
Autor: komar | |
kupujesz uĹźywane auto - tych silnikĂłw unikaj ! | |
W dniu 2011-08-24 08:29, Artur_PT pisze:
ciekawy artykuĹ, a gdzie "sĹynne" jednostki VM (diesle 2.5, 3.1) montowane w Chryslerach pchanych na rynek europejski? |