Data: 2012-02-09 23:49:25 | |
Autor: M1SLQ | |
kontrolka oleju | |
Co może być przyczyną świecenia się kontrolki oleju na wolnych obrotach i podczas hamowania silnikiem? Pacjent to ośmiozaworowy benzyniak 1,4, świeżo po kapitalnym remoncie silnika w następstwie zerwania paska rozrządu (nota bene 2 lata i 30kkm przed zalecanym terminem wymiany).
Pozdrawiam |
|
Data: 2012-02-10 01:22:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
kontrolka oleju | |
On Thu, 9 Feb 2012 23:49:25 +0100, M1SLQ wrote:
Co może być przyczyną świecenia się kontrolki oleju na wolnych obrotach i podczas hamowania silnikiem? Pacjent to ośmiozaworowy benzyniak 1,4, świeżo po kapitalnym remoncie silnika w następstwie zerwania paska rozrządu (nota bene 2 lata i 30kkm przed zalecanym terminem wymiany). Pewnie coś źle poskładane po tym remoncie i gdzieś olej leci (być może do środka). Ewentualnie problem z czujnikiem lub jego elektryką. Nim rozbierzesz silnik, podłącz manometr zamiast czujnika i zobacz czy faktycznie ciśnienie jest niskie. Jeśli tak, to przyczyny trzeba szukać w środku silnika, a możliwości jest bardzo dużo. |
|
Data: 2012-02-10 01:30:42 | |
Autor: kogutek | |
kontrolka oleju | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
On Thu, 9 Feb 2012 23:49:25 +0100, M1SLQ wrote:Silnika nie da się źle poskładać żeby dało się go uruchomić. A ten jeździ. Olej zawsze leci do środka. Pewno nie uwierzysz ale wylatuje spod panewek i leci do miski. Zamiast spytać co było robione w ramach remontu to jakieś dziwne teorie produkujesz. -- |
|
Data: 2012-02-10 09:41:04 | |
Autor: AZ | |
kontrolka oleju | |
On 02/10/2012 02:30 AM, kogutek wrote:
A w silniku olejem są smarowane tylko panewki... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-10 12:34:58 | |
Autor: kogutek | |
kontrolka oleju | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał(a):
On 02/10/2012 02:30 AM, kogutek wrote:U mnie pompa wody jest smarowana olejem z miski. I co z tego. Zawsze olej wraca do miski. Nie znany jest zakres remontu. Jak silnik ma z 200 tysięcy i nie zrobili szlifu wału, wałka rozrządu itp. To ze względu na zużycie ciśnienia oleju nie będzie. Tak wiem silnik co ma 200 tysięcy to dopiero dotarty jest. Szkoda że to ze słynnych trzech prawd gówno prawda. -- |
|
Data: 2012-02-10 16:15:26 | |
Autor: AZ | |
kontrolka oleju | |
On 02/10/2012 01:34 PM, kogutek wrote:
No i co z tego, że olej wraca do miski skoro nie ma go pod odpowiednim ciśnieniem tam gdzie powinien być? Wystarczy, źle przykręcony/odkręcony przewód olejowy żeby uciekało ciśnienie i brakowało go na panewkach/górze. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-10 15:41:13 | |
Autor: kogutek | |
kontrolka oleju | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał(a):
On 02/10/2012 01:34 PM, kogutek wrote:Znasz zakres remontu? To że ktoś napisał że kapitalny może nie odpowiadać remontowi kapitalnemu. Kumasz? Dokąd nie napisze co było zrobione udzielanie jakiejkolwiek odpowiedzi jest głupotą. A że tu dużo głupich to i odpowiedzi dużo. -- |
|
Data: 2012-02-10 20:40:35 | |
Autor: M1SLQ | |
kontrolka oleju | |
Znasz zakres remontu? To że ktoś napisał że kapitalny może nie odpowiadać Kurcze, przyznam się że nie wiem co dokładnie było zrobione poza wymianą wszystkich zaworów, założeniem nowego kompletnego rozrządu, poduszki silnika, pompy wody. |
|
Data: 2012-02-10 23:26:34 | |
Autor: kogutek | |
kontrolka oleju | |
M1SLQ <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał(a):
> Znasz zakres remontu? To że ktoś napisał że kapitalny może nie > odpowiadaćjak nie szlifowali wału i wałka rozrządu to może być przyczyna niskiego ciśnienia. Sprawę pogorszyło rozkręcenie korbowodów jak nie wymienili panewek na takie jak były tylko nowe. Skręcili na stare panewki. One zawsze się ruszą po rozkręceniu. Przed rozkręceniem były wypracowane do wału. Po ruszeniu zaczęły w innym miejscu pracować. Niby różnice w położeniu w setkach ale ma to wpływ. jaki to cudo ma przebieg? -- |
|
Data: 2012-02-11 00:30:06 | |
Autor: M1SLQ | |
kontrolka oleju | |
jak nie szlifowali wału i wałka rozrządu to może być przyczyna niskiego Przebieg 150kkm |
|
Data: 2012-02-10 23:48:38 | |
Autor: kogutek | |
kontrolka oleju | |
M1SLQ <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał(a):
> jak nie szlifowali wału i wałka rozrządu to może być przyczyna > niskiegojak to nie jest coś prozaicznego w stylu uszkodzony czujnik to rokowania nie są dobre. Tylko przy hamowaniu silnikiem się zapala czy przy hamowaniu bez silnika też? -- |
|
Data: 2012-02-11 01:10:47 | |
Autor: M1SLQ | |
kontrolka oleju | |
jak to nie jest coś prozaicznego w stylu uszkodzony czujnik to rokowania nie No więc, przy zejściu obrotów poniżej jakichś 1500, czyli końcowa faza hamowania silnikiem, lub bieg jałowy, lub jazda z prędkością silnika poniżej wspomnianych 1500 obrotów (chociaż tak to chyba tylko masochista jeździ) |
|
Data: 2012-02-11 01:14:00 | |
Autor: AZ | |
kontrolka oleju | |
On 02/11/2012 01:10 AM, M1SLQ wrote:
> To lepiej tak nie jeździj tylko od razu sprawdź manometrem ciśnienie oleju bo wskazuje to na to, że ciśnienie gdzieś ucieka, przy większych obrotach pompa ma większą wydajność to nadrabia. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-11 00:49:56 | |
Autor: AZ | |
kontrolka oleju | |
On 02/11/2012 12:26 AM, kogutek wrote:
Większych bzdur dawno nie czytałem. Może jeszcze napiszesz, że panewki dociera się do wału? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-10 23:56:38 | |
Autor: kogutek | |
kontrolka oleju | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał(a):
On 02/11/2012 12:26 AM, kogutek wrote:To Ty umiesz czytać? Pierwsze słyszę. -- |
|
Data: 2012-02-10 18:44:26 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
kontrolka oleju | |
On Fri, 10 Feb 2012 16:15:26 +0100, AZ wrote:
No i co z tego, że olej wraca do miski skoro nie ma go pod odpowiednim ciśnieniem tam gdzie powinien być? Wystarczy, źle przykręcony/odkręcony przewód olejowy żeby uciekało ciśnienie i brakowało go na panewkach/górze. Nie sądzę żebyś był w stanie przekonać kogutka do czego używany jest w silniku olej, skąd się bierze i dokąd zmierza ;) |
|
Data: 2012-02-10 17:50:41 | |
Autor: kogutek | |
kontrolka oleju | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
On Fri, 10 Feb 2012 16:15:26 +0100, AZ wrote:Jasne Ty jesteś ekspertem samochodowym bo masz wyścigówkę CC. Żałosny jesteś. -- |
|
Data: 2012-02-10 19:18:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
kontrolka oleju | |
On Fri, 10 Feb 2012 17:50:41 +0000 (UTC), kogutek wrote:
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a): Jak już sobie pozwalasz na osobiste wycieczki, to tak ogólnie zbiorczo za wszystko co na p.m.s. wypisujesz: Bo widać że się interesujesz techniką motoryzacjną, zabierasz głos chyba w każdym wątku który tego dotyczy, ale naprawdę - nie mając żadnej wiedzy w tych tematach powinieneś raczej pytać i czytać, a nie wygłaaszać to co wygłaszasz. Albo chociaż zaczynaj swoje teorie od "wydaje mi się że...". Bo to że nigdy w życiu nie widziałeś silnika od środka, to nie ulega wątpliwości, choćby po tym co napisałeś w tym wątku. A wypisujesz na tej grupie takie bzdury na temat mechaniki i motoryzacji, że po prostu ręce opadają i trudno to nawet komentować czy prostować. A przez to że czasami uzyjesz fachowego słownictwa, mniej zorientowani w temacie ludzie mogą ulec wrażeniu że posiadasz jakąś tam wiedzę, podczas gdy to co piszesz to bełkot. Poziom mniej-więcej Koliny który przewija się po różnych grupach - "nie wiem, nie znam się, ale chętnie się wypowiem używając kilku fachowo brzmiących słów". Bo oczywiście wypowiedzieć może się każdy, ale miej świadomość że pisząc autorytatywnie takie cuda jak "Silnika nie da się źle poskładać żeby dało się go uruchomić." być może fundujesz właśnie komuś kto w to uwierzy bardzo kosztowną naprawę silnika. Ktoś to przeczyta, uzna za prawdę, uwierzy i rozwali sobie silnik w który ktoś źle poskładał. Bo wystarczy choćby nie przykręcić przewodu olejowego w głowicy, dyszy natryskującej olej, czy choćby takie banały jak smok w misce - przyczyn niskiego ciśnienia oleju jest naprawdę wiele i dlatego pierwsze uruchomienie silnika po remoncie to powinno być uruchomienie go z manometrem monitorującym ciśnienie oleju. |
|
Data: 2012-02-10 20:00:59 | |
Autor: Artur Maśląg | |
kontrolka oleju | |
W dniu 2012-02-10 02:30, kogutek pisze:
Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam> napisał(a): A może to Ty jesteś tym genialnym mechanikiem, który robił remont silnika w maluchu mojego znajomego i tłumaczył, że silnik super chodzi, a kontrolka ciśnienia oleju zgaśnie po jakimś czasie jak się trochę dotrze - dobrze, że znajomy tuż przed odebraniem jednak zadzwonił do mnie z pytaniem, czy to tak ma być. Oj, wesoło było jak przyjechałem ;) Ba, to może się dodatkowo znamy? ;) |
|
Data: 2012-02-10 21:06:19 | |
Autor: marcin | |
kontrolka oleju | |
Oj, wesoĹo byĹo jak przyjechaĹem ;) napisz co bylo dalej |
|
Data: 2012-02-10 23:28:20 | |
Autor: kogutek | |
kontrolka oleju | |
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):
> Oj, wesoĹo byĹo jak przyjechaĹem ;)On wtedy na rowerku z trzema kółkami jeździł. Dalej zrobił siku i kupę w pieluchę. -- |
|
Data: 2012-02-10 07:40:10 | |
Autor: Bastion | |
kontrolka oleju | |
Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości news:4f344d77$0$26710$65785112news.neostrada.pl... Co może być przyczyną świecenia się kontrolki oleju na wolnych obrotach Czujnik cisnienia oleju do wymiany. |
|
Data: 2012-02-10 07:56:22 | |
Autor: Agent | |
kontrolka oleju | |
Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości news:4f344d77$0$26710$65785112news.neostrada.pl... Co może być przyczyną świecenia się kontrolki oleju na wolnych obrotach i podczas hamowania silnikiem? Pacjent to ośmiozaworowy benzyniak 1,4, świeżo po kapitalnym remoncie silnika w następstwie zerwania paska rozrządu (nota bene 2 lata i 30kkm przed zalecanym terminem wymiany).Ty lepiej weź szybko pomierz to cisnienie. KOlega tak miał też po remoncie silnika. Kontrolka mu sie żarzyła na wolnych. Po 2 tygodniach silnik znowu do remontu bo zatarty. |
|
Data: 2012-02-10 13:45:26 | |
Autor: gregor | |
kontrolka oleju | |
W dniu 2012-02-09 23:49, M1SLQ pisze:
Co może być przyczyną świecenia się kontrolki oleju na wolnych obrotachJak u mnie ostatnio się świeciła kontrolka od oleju (Rover 420Si) to miałem "padniętą" masę tj. przewód od aku do budy (był urwany na mocowaniu) gregor |
|
Data: 2012-02-10 16:37:37 | |
Autor: Icek | |
kontrolka oleju | |
W dniu 2012-02-09 23:49, M1SLQ pisze:
Co może być przyczyną świecenia się kontrolki oleju na wolnych obrotach niski poziom oleju Icek |
|
Data: 2012-02-14 21:28:14 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
kontrolka oleju | |
Dnia Thu, 9 Feb 2012 23:49:25 +0100, M1SLQ napisał(a):
Co może być przyczyną świecenia się kontrolki oleju na wolnych obrotach i podczas hamowania silnikiem? Sprawdziłes poziom oleju? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |