Data: 2016-08-03 10:57:34 | |
Autor: z | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
W dniu 2016-07-31 o 13:59, ToMasz pisze:
witam Prius. 2010 1,8. Autentyczne spalanie z Polski do Brukseli 3,5 litra Wiem że droższy ale dalej jestem w szoku. Ile palą te starsze? Dużo więcej? z |
|
Data: 2016-08-03 04:54:12 | |
Autor: Bolko | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
W dniu środa, 3 sierpnia 2016 10:57:36 UTC+2 użytkownik z napisał:
W dniu 2016-07-31 o 13:59, ToMasz pisze: Ale nawet Zachar w autocentrum mówil że to auto do miasta. Bo w trasie to auto pali wiecej ze względu na masę. |
|
Data: 2016-08-03 15:18:24 | |
Autor: J.F. | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
Użytkownik "z" napisał w wiadomości
Prius. 2010 1,8. Ja tez. Na pewno autostrada jechales ? Na pewno z predkoscia co najmniej 120 ? I na pewno nie przegapiles jakiegos tankowania ? Czy moze doladowywales gdzies po drodze ? J. |
|
Data: 2016-08-03 12:36:30 | |
Autor: sukces | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
W dniu środa, 3 sierpnia 2016 15:18:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "z" napisał w wiadomości Jeździłem hybrydą, wynik możliwy do osiągnięcia jak się pozna dobrze samochód ALE trudny do osiągnięcia. Trzeba naprawdę wielką uwagę poświęcić na eco-driving, na autostradzie utrzymywać prędkość 100 - 110 km/h, w długich trasach to dość męczący sposób podróżowania. |
|
Data: 2016-08-03 21:46:42 | |
Autor: Cavallino | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
W dniu 03.08.2016 o 21:36, sukces@gmail.com pisze:
Jeździłem hybrydą, wynik możliwy do osiągnięcia jak się pozna dobrze samochódALE trudny do osiągnięcia. Trzeba naprawdę wielką uwagę poświęcić naeco-driving, na autostradzie utrzymywać prędkość 100 - 110 km/h, w długich trasach to dość męczący sposób podróżowania. 100 na niemieckiej autostradzie, to jest wleczenie się i przeszkadzanie w ruchu, a nie żadna podróż. |
|
Data: 2016-08-03 22:04:14 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
W dniu .08.2016 o 21:46 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
100 na niemieckiej autostradzie, to jest wleczenie się i przeszkadzanie w ruchu, a nie żadna podróż. Od paru lat obserwuję ciekawe zjawisko - Niemcy jeżdżą coraz wolniej i coraz gorzej. Blokowanie lewego pasa przez Niemca to jest norma. Zmiana pasa bez zerkania w lusterko - nagminne. Jeszcze 5 lat temu było takich zachowań zdecydowanie mniej. TG |
|
Data: 2016-08-03 13:17:42 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
-- Jeszcze 5 lat temu było takich zachowań zdecydowanie mniej.
5 lat temu było więcej Niemców w Niemczech :-) |
|
Data: 2016-08-04 12:39:56 | |
Autor: J.F. | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.ylmx1cqbg01fvf@l-089.harvard.local...
W dniu .08.2016 o 21:46 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: 100 na niemieckiej autostradzie, to jest wleczenie się i przeszkadzanie w ruchu, a nie żadna podróż. Od paru lat obserwuję ciekawe zjawisko - Niemcy jeżdżą coraz wolniej i coraz gorzej. Blokowanie lewego pasa przez Niemca to jest norma. Zmiana pasa bez zerkania w lusterko - nagminne. Jeszcze 5 lat temu było takich zachowań zdecydowanie mniej. IMO - 5 lat temu to oni zwolnili. Czyzby drogie paliwo ? Teraz przyspieszyli. Blokowanie lewego pasa ... w zaleznosci jak to rozumiec - nawet 15 lat widzialem scenki, ze wsystkie osobowe wloka sie lewym pasem, a prawy prawie pusty, wiec tiry je wyprzedzaja. A to dlatego, ze oni wszyscy uwazali "my chcemy te ciezarowki wyprzedzic", predkosc kolumny byla jaka byla, co je tam z przodu blokowalo nie mam pojecia - kolumna po horyzont, a predkosc tirow jak to tirow - ~90. Nie wiem czy przepis mieli, ze prawa wyprzedzic nie wolno, czy bali sie, ze ich do kolumny nie wpuszcza, ale tak to wygladalo. Musze przyznac, ze srednia predkosc tej kolumny byla jednak wieksza niz tirmanow i tak w perspektywie kilkunastu minut to sie te tiry wyprzedzalo. J. |
|
Data: 2016-08-04 19:19:15 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
W dniu .08.2016 o 12:39 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
IMO - 5 lat temu to oni zwolnili. Czyzby drogie paliwo ? Paliwo u nich tanie jak nigdzie indziej na zachodzie. Miesiąc temu tankowałem na włoskiej autostradzie po 1,83EUR. We Francji 1,2-1,3EUR. A u nich tydzień temu po 1,1EUR. Ja dużo po niemieckich autostradach nie jeżdżę, może mam błędne obserwacje. Ale jeżdżę od 7 lat 2-3 razy w roku na południe tranzytem przez Niemcy. Gdy nie ma ograniczeń jadę te swoje 150km/h. Na początku wyskakując z taką prędkością na lewy pas musiałem szybko z niego spierdzielać. Teraz przeważnie wlokę się przez naście kilometrów za Niemcem, który wyprzedza "kolumnę z środkowego" (z odstępami na co najmniej dwa zestawy) z prędkością pi*razy drzwi o 5km/h więcej. Dużo gorzej mi się tam jeździ niż kiedyś (mniej płynnie), choć ruch i korki identyczne. TG |
|
Data: 2016-08-04 19:34:55 | |
Autor: J.F. | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.ylok2dihg01fvf@l-089.harvard.local...
W dniu .08.2016 o 12:39 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze: IMO - 5 lat temu to oni zwolnili. Czyzby drogie paliwo ?Paliwo u nich tanie jak nigdzie indziej na zachodzie. Miesiąc temu tankowałem na włoskiej autostradzie po 1,83EUR. Ale pare lat temu bylo drogie. Wszedzie zreszta bylo drogie. Ja dużo po niemieckich autostradach nie jeżdżę, może mam błędne obserwacje. Ja tez niezbyt duzo i moze byc kwestia miejsca/czasu. Ale jeżdżę od 7 lat 2-3 razy w roku na południe tranzytem przez Niemcy. A ja tak wlasnie pamietam, ze pare lat temu, to przy tych 140 na liczniku juz malo kto mnie wyprzedzal, wiekszosc jechala po prawej. Teraz to kolumna na lewym pasie (z trzech) jedzie 140-160 ... Jeszcze wczesniej czesto byly tylko 2 pasy, to bylo ladnie widac - jakis maly zator, kolumienka sie zebrala na lewym, wyprzedza jakas ciezarowke, kolumna przyspiesza - pierwsi odpadaja przy ~120, ostatni przy ~160 na liczniku. Rzadko kiedy ktos jechal szybciej. No ale moce silnikow tez mieli wtedy mniejsze. J. |
|
Data: 2016-08-04 17:39:10 | |
Autor: z | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
W dniu 2016-08-03 o 21:36, sukces@gmail.com pisze:
Jeździłem hybrydą, wynik możliwy do osiągnięcia jak się pozna dobrze samochód ALE trudny do osiągnięcia. Trzeba naprawdę wielką uwagę poświęcić na eco-driving, na autostradzie utrzymywać prędkość 100 - 110 km/h, w długich trasach to dość męczący sposób podróżowania. Czy mogę przyjąć że bez zarzynania się taki Prius spali 5 litrów? Biorąc pod uwagę podobno dobrze wykonany pojazd, mniej wysilony silnik i baterie które nie psują się tak jak wróżyli malkontenci to kalkulacja zakupu za te 30 tys. zaczyna być atrakcyjna zamiast coraz bardziej problematycznych diesli. z |
|
Data: 2016-08-04 08:48:18 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
Sprawdź po prostu na spritmonitor.de dla pierwszego Priusa średnie to nieco ponad 5 litrów
|
|
Data: 2016-08-04 18:12:51 | |
Autor: Cavallino | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
W dniu 04.08.2016 o 17:39, z pisze:
W dniu 2016-08-03 o 21:36, sukces@gmail.com pisze: Nie. Przyjmij tyle ile pali normalny samochód - bo ile energii chcesz odzyskać przy ciągłej jeździe na autostradzie przy hamowaniu? Promil? A cała reszta to skąd się ma wziąć, jak nie z silnika spalinowego? To co masz wcześniej w aku wystarcza na kilka km. A potem tą energię trzeba mu dostarczyć z jedynego możliwego źródła - czyli z BENZYNY. Każdy diesel zrobi to sprawniej. To nie perpetum mobile i z powietrza prądu nie weźmie. |
|
Data: 2016-08-04 18:26:33 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
Dnia Thu, 4 Aug 2016 17:39:10 +0200, z napisał(a):
Prius spali 5 litrów? Głupie kango z silnikiem DCI1,5l pali 4,6 na trasie przy 120, wiec chyba hybryda musi być lepsza, nie? -- Jacek "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a jej owoc jest gorzki" - Frank Herbert |
|
Data: 2016-08-05 17:05:24 | |
Autor: T. | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
W dniu 2016-08-04 o 18:26, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Thu, 4 Aug 2016 17:39:10 +0200, z napisał(a): Konstrukcja Priusa jest tak pomyślana, że pali mniej w mieście niż na trasie. W tym cały myk, że to auto do miasta. Poza miastem silnik napędza jeszcze generator, więc ma dodatkowe opory ruchu. T. |
|
Data: 2016-08-03 15:27:02 | |
Autor: z | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze:
I na pewno nie przegapiles jakiegos tankowania ? Osobiście nie zaznałem tego zaszczytu. Gość z Lublina do Brukseli jeździ systematycznie. Nie mam powodu mu nie wierzyć. To jest ten mocniejszy silnik 1,8. z |
|
Data: 2016-08-03 14:51:35 | |
Autor: masti | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazkĂłw. | |
z wrote:
W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze:szczerze mówiąc to byłoby to wbrew prawom fizyki. Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mieście. Na autostradzie i tak jedzie cały czas na spalinowym. więc skąd miałyby się brać oszczędności? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-03 17:04:27 | |
Autor: J.F. | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnt0dn$ivi$1@dont-email.me...
z wrote: W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze: sprawdzic rachunki ktore rozlicza w Europarlamencie, to zaraz wyjdzie prawda, ze nie 3.5, tylko 13.5 :-) J. |
|
Data: 2016-08-03 15:16:26 | |
Autor: masti | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazkĂłw. | |
J.F. wrote:
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnt0dn$ivi$1@dont-email.me...a jak dla PE to pewnie 35 :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-03 22:26:07 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazkĂłw. | |
Dnia Wed, 3 Aug 2016 14:51:35 -0000 (UTC), masti napisał(a):
Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mieście. Tam silnik spalinowy pracuje nonstop w optymalnym zakresie obciążeń. Przyspieszenia lecą z aku na silnik elektryczny. -- Jacek "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a jej owoc jest gorzki" - Frank Herbert |
|
Data: 2016-08-03 21:00:20 | |
Autor: masti | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazkĂłw. | |
Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Wed, 3 Aug 2016 14:51:35 -0000 (UTC), masti napisał(a): to przecież nie jest elektrowóz. Silnik jest spiety mechanicznie z kołami -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-04 12:27:05 | |
Autor: J.F. | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nntm14$c6$1@dont-email.me...
Jacek Maciejewski wrote: Dnia Wed, 3 Aug 2016 14:51:35 -0000 (UTC), masti napisał(a): to przecież nie jest elektrowóz. Ktory silnik ? Tu sa schematy https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive To jest w sumie przekladnia bezstopniowa z uzyciem silnikow-pradnic i falownikow. Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki sobie - i daleki od optymalnosci. A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla reczna, ale moze sie myle .. Na pewno komputer moze ustawic punkt pracy, a kierowca moze nie chciec czy nie umiec... J. |
|
Data: 2016-08-04 10:44:42 | |
Autor: masti | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazkĂłw. | |
J.F. wrote:
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nntm14$c6$1@dont-email.me... ale napęd jest przekazywany mechanicznie ze wspomaganiem silnika elektrycznego, poza okresami kiedy sam elektryk wystarcza co ma miejsce przy turlaniu się po mieście i to powoli czyli nie ma ukłądu silnik->generator->elektryk->koła który pozwalałby na pracę silnika na stałych w optymalnych warunkach Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki sobie - i daleki od optymalnosci. a tu to już w ogóle bo potrzebne moce przekraczają dużo możliwości silnika elektrycznego więc musisz jechać na spalinówce. więc nie ma zysków z wspomagania elektrykiem. Więc 3l/100 to można między bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :) A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla reczna, ale moze sie myle .. większe to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też niespecjalnie.
-- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-04 13:10:43 | |
Autor: J.F. | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnv6aq$vi$1@dont-email.me...
J.F. wrote: Silnik jest spiety mechanicznie z kołamiKtory silnik ? ale napęd jest przekazywany mechanicznie ze wspomaganiem silnika Chyba sie nie przyjrzales. Jest przekladnia planetarna. Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym. I w tym momencie wszystko jest mozliwe. Np silnik spalimowy kreci sie szybko, MG1 hamuje, odbierajac z niego obroty i moc, i przekazuje prad do MG2. Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego doklada, a prad czerpie z MG2. Celowo pomijam akumulator, bo zakladam, ze przy jezdzie autostradowej nie ma znaczenia - jest naladowany do optymalnego poziomu i wiecej mocy nie odbiera, ani nie dostarcza. Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO takia tu to już w ogóle bo potrzebne moce przekraczają dużo możliwości bardziej mi chodzilo o to, ze moce jak na silnik spalinowy sa male, wiec nawet mimo tej bezstopniowej skrzyni on musi ominac punkt optymalnej pracy. Więc 3l/100 to można między bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :) Tez mi sie cos takiego wydaje. Komisjny pomiar ? A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla reczna,większe to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też Oprocz tej planetarnej przekladni mamy dwa pradnico-silniki i falowniki. To musi przynosic straty i na moj gust - co najmniej 10% ... J. |
|
Data: 2016-08-04 12:16:35 | |
Autor: masti | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazkĂłw. | |
J.F. wrote:
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnv6aq$vi$1@dont-email.me... no i?
ale mówiliśmy o lataniu na szosie. nie start stop w mieście Celowo pomijam akumulator, bo zakladam, ze przy jezdzie autostradowej nie ma znaczenia - jest naladowany do optymalnego poziomu i wiecej mocy nie odbiera, ani nie dostarcza. ano -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-04 14:33:01 | |
Autor: J.F. | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnvbn3$i4c$1@dont-email.me...
J.F. wrote: Tu sa schematy Chyba sie nie przyjrzales. no i? No i moga sie krecic z roznymi predkosciami. I w tym momencie wszystko jest mozliwe. ale mówiliśmy o lataniu na szosie. nie start stop w mieście Nawet na szosie. Myslisz ze co - normalny samochod potrzebuje od 3 do 7 biegow w skrzyni aby sobie radzic, a spece z Toyoty obyli sie jednym ? To de facto ma automatyczna skrzynie biegow. Wiec obroty silnika moze ustawic optymalnie. W miescie to nawet i moc silnika, bo sobie doladuje baterie, ale na autostradzie to raczej nie. J. |
|
Data: 2016-08-04 13:02:55 | |
Autor: masti | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazkĂłw. | |
J.F. wrote:
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnvbn3$i4c$1@dont-email.me...ale na autostradzie i tak cała moc jest brana ze spalinóki wraz z ładowaniem aku itd. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-08-03 16:44:42 | |
Autor: Cavallino | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
W dniu 03.08.2016 o 15:27, z pisze:
W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze: Łeeeeee - wierzyć to jedno (byle w kościele a nie publicznie), ale sprawdzać trzeba. A do tego momentu nie rozsiewać niesprawdzonych plotek. W Top Gear testowali Priusa i palił więcej od BMW M5. Jadące razem z nim tą samą prędkością. |
|
Data: 2016-08-04 14:28:29 | |
Autor: Tadeusz | |
kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. | |
W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze:
Użytkownik "z" napisał w wiadomości Czy moze doladowywales gdzies po drodze ? w 2010 nie było wersji plug-in więc z pewnością nie doładowywał z gniazdka tylko tyle co z silnika spalinowego i hamowania czyli samej jazdy :-) |