Data: 2009-07-07 01:30:39 | |
Autor: Olleo | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article411124/Bedziemy_robic_tanie_paliwo_z_powietrza.html
[...] "Wykorzystali¶my sztuczn± fotosyntezê, reakcjê chemiczn±, podczas której woda i dwutlenek wêgla po dodaniu katalizatora i pod wp³ywem g³êbokiego ultrafioletu zamienia siê w metanol. Potem poddajemy go separacji termicznej i syntezie MTG (z metanolu w benzynê). Otrzymujemy syntetyczne wêglowodory, które praktycznie nie rózni± siê od substancji, jak± lejemy do baków samochodów" [...] Wynalazek naukowców z Lublina pozwala na uzyskanie jednego litra metanolu z metanu za 9-11 groszy. Wyprodukowanie litra benzyny ich metod± to koszt zaledwie czterdziestu kilku groszy. [...] No jesli dziennikarze czegos nie namotali, a ma to szanse powodzenia, to ja trzymam kciuki. -- Olleo |
|
Data: 2009-07-07 10:32:42 | |
Autor: PB | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Tue, 7 Jul 2009 01:30:39 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, Olleo
napisa³(a): No jesli dziennikarze czegos nie namotali, a ma to szanse powodzenia, Znam prof. Nazimka osobi¶cie - to naprawde dziala, nie jest bajk±. Trzymanie kciuków jednak niewiele da - paliwo to bedzie na stacji kosztowalo tyle samo co z ropy rafinowane. Pamietaj co tak naprawde siedzi w cenie litra paliwa... -- Pozdrawiam Piotr Biega³a Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2009-07-07 02:11:46 | |
Autor: Olleo | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Znam prof. Nazimka osobi¶cie - to naprawde dziala, nie jest bajk±. To jest najmniej istotne. Ropa (takze gaz) jest mocno limitowanym dobrem, na ktory wplyw maja nie tylko decyzje o wydobyciu krajow OPEC, nie tylko represje w stylu zakrecenie kurka (tudziez tzw. "awaria ropociagu"), ale i spekulacje na rynku. Rownie dobrze barylka za rok moze kosztowac 300$, dolar 0.2 EUR, a benzyna ropopochodna w Polsce po 12zl. Tak wiec akcyza, oplata paliwowa i VAT, to maly pikus. -- Olleo |
|
Data: 2009-07-07 02:13:27 | |
Autor: Olleo | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Znam prof. Nazimka osobi¶cie - to naprawde dziala, nie jest bajk±. Btw. To moze rzucisz troche swiatla na ten katalizator, jego cene, dostepnosc oraz prognozy nt. kosztow pozyskania i dostepnosci zasobow dwutlenku wegla? Takze na wydajnosc procesu, jesli laska. Bo to, ze litr da sie wyprodukowac, to niekoniecznie znaczy, ze da rade pokryc zapotrzebowanie na 16mln samochodow rocznie. -- Olleo |
|
Data: 2009-07-07 02:29:57 | |
Autor: Olleo | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Btw. To moze rzucisz troche swiatla na ten katalizator, jego cene, Znalazlem cos takiego: "Gdzie jest haczyk? Pracujemy na czystych gazach i potrzebujemy czasu, by sprawdziæ to w warunkach gazów rzeczywistych, w których obecne s± zanieczyszczenia." -- Olleo |
|
Data: 2009-07-07 11:39:03 | |
Autor: PB | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Tue, 7 Jul 2009 02:29:57 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, Olleo
napisa³(a): Znalazlem cos takiego: Ja nie jestem naukowcem, nie pracuje przy tym projekcie. Kilka miesiecy temu zdaje sie Pawlak ostro sie tym interesowal - pogrzeb w guglu - wtedy bylo troche wiecej info o zasadzie dzialania. Dzialac bedzie, aczkolwiek faktem jest ze problemow bedzie sporo bo trzeba przeniesc technologie laboratoryjna do rzeczywistosci. -- Pozdrawiam Piotr Biega³a Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2009-07-07 02:50:14 | |
Autor: Olleo | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Ja nie jestem naukowcem, nie pracuje przy tym projekcie. Kilka A nie wiesz moze jaka jest wydajnosc? Orientacyjnie moznaby to przelozyc na 25% limitow na emisje dwutlenku wegla dla Polski i odniesc do zuzycia rocznego benzyny. -- Olleo |
|
Data: 2009-07-07 11:54:40 | |
Autor: PB | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Tue, 7 Jul 2009 02:50:14 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, Olleo
napisa³(a): A nie wiesz moze jaka jest wydajnosc? Orientacyjnie moznaby to Sa wyliczenia wg ktorych to sie musi oplacac, bo inaczej pozostaloby laboratoryjnym eksperymentem. Niestety nie wiem jakie to wyliczenia. -- Pozdrawiam Piotr Biega³a Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2009-07-09 07:07:18 | |
Autor: Bard13 | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
On 7 Lip, 11:29, Olleo <ol...@tlen.pl> wrote:
> Btw. To moze rzucisz troche swiatla na ten katalizator, jego cene, Po prostu z laboratorium do procesu przemys³owego jest daleka droga. W mikroskali moze byæ to rewelacyjne, ale w przemys³owej ju¿ mamy problem z czysto¶ci± surowców, chocia¿by wod±, domieszkami gazu w CO2. Czyli co tak naprawdê wyjdzie jak wlejemy wodê z kranu i CO2 z dodatkiem tlenu i azotu w po±³czeniu z katalizatorem. I ten g³êboki ultrafiolet. Jak g³êboki mo¿e byæ zbiornik i jak zrobiony, zeby UV wspomóg³ reakcjê i ile naprawdê ze¿re to pr±du. Jak odpowiedza na wszystkie pytania, to Rosja mo¿e sobie robiæ ropociag jak chce i krêciæ kurkiem do woli. Trzymam kciuki |
|
Data: 2009-07-07 13:04:21 | |
Autor: xXx | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
> Znam prof. Nazimka osobi¶cie - to naprawde dziala, nie jest bajk±. No z dwutlenkiem wegla chyba nie bedzie problemu. Przeciez ciagle trabia w mediach jaka to tragedia sie dzieje ze trzeba redukowac CO2, placic kary jak za duzo produkujesz, skladowac pod ziemia itp. Wystarczy wiec nic z tym nie kombinowac i dwutlenku nam na pewno nie zabraknie. -- |
|
Data: 2009-07-07 04:54:03 | |
Autor: Olleo | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
No z dwutlenkiem wegla chyba nie bedzie problemu. Przeciez ciagle trabia w Mamy zdaje sie ok. 16mln samochodow. Niech z tego bedzie powiedzmy 10mln z silnikami benzynowymi. Niech srednia liczba km rocznie bedzie 30000, a spalanie 10l/100km. To daje ok. 30mld litrow benzyny rocznie. Limit uprawnien do emisji dwutlenku wegla w latach 2008-2012 wyniesie rocznie srednio 268,4 mln ton. Profesor Nazimek twierdzi, ze mozemy zagospodarowac ok. 25% rocznej emisji, to daje ok. 67mld kg dwutlenku wegla. Jesli wydajnosc procesu wynosi 2kg CO2 = 1l noPb95, to git - jestesmy w domu. Niestety watpie, by wydajnosc byla tak wysoka, a do tego dochodza jeszcze zasoby owego tajemniczego katalizatora oraz zdolnosci produkcyjne... no i przeszkody techniczne w przeniesieniu procesu z warunkow laboratoryjnych i czystego gazu na warunki przemyslowe i gazy zanieczyszczone. -- Olleo |
|
Data: 2009-07-07 12:09:25 | |
Autor: Massai | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Olleo wrote:
> No z dwutlenkiem wegla chyba nie bedzie problemu. Przeciez ciagle Jesli koszt produkcji ten benzyny wyniesie rzeczywiscie 40 groszy, to niezaleznie od wydajnosci, niezaleznie od zapotrzebowania, i niezaleznie od emisji - i tak jestesmy w domu... Kazda zauwazalna ilosc tej benzyny juz jest "do przodu". -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-07-07 15:05:40 | |
Autor: venioo | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Massai pisze:
Olleo wrote: Pytanie o bilans calego procesu: zeby wyprodukowac 1 litr bedzie nalezalo zuzyc ilestam katalizatora, do produkcji ktorego trzeba bedzie X kW pradu, do wyprodukowania ktorego zuzyjemy 100kg wegla... Zawsze mnie zastanawiala kwestia samochodow "ekologicznych", np. hybrydowych. Zeby wyprodukowac takie ogniwa i cala reszte badziewstwa znajdujacego sie w bebechach tego samochodu nalezalo pewnie zuzyc nieziemskie ilosci surowcow i wypuscic przy tym do wody i atmosfery pelno syfow, ale samochod marketingowo jest "ekologiczny" :) -- venioo |
|
Data: 2009-07-07 13:49:24 | |
Autor: Massai | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
venioo wrote:
Massai pisze: Wiesz, jak oni licza te 40 groszy BEZ kosztu katalizatora, bez pradu, to zastanawiam sie CO licza ;-) Zakladam ze policzyli to realnie, uwzgledniajac czastkowe koszty wszystkich znaczacych czynników.
To, to pól biedy. Ciekawostka - istnieja konstrukcje wysokowydajnych ogniw fotowoltaicznych ("baterii slonecznych"). Problem z nimi polega na tym ze do ich wyprodukowania trzeba wiecej energii niz te ogniwa sa w stanie wyprodukowac przez caly swój zywot ;-) Co do tych hybryd. Policzono ze hybryda wieziona z Japonii do Europy statkiem, jest znacznie mniej ekologiczna niz benzyniak produkowany w Europie - ze wzgledu na samo zuzycie paliwa i emisje CO2 przez silniki statku... nawet bez uwzgledniania kosztów srodowiskowych aku i reszty bebechów. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-07-07 16:11:36 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Massai pisze:
Co do tych hybryd. Policzono ze hybryda wieziona z Japonii do Europy Bardzo w to wątpię, bowiem oznaczałoby to, że za ten transport musiałbyś zapłacić - w cenie auta - więcej, niż wynosi różnica w spalaniu * cena paliwa, i to policzona dla całego żywotu auta. Oczywiscie, zakładając że paliwo okrętowe kosztuje podobnie do benzyny. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-07-07 14:36:02 | |
Autor: Massai | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Jakub Witkowski wrote:
Massai pisze: hm, czy Toyota Prius jest ekonomicznie uzasadniona? ;-) A serio to w jakiejś gazecie policzyli, ktoś tu na grupie o tym nawet wspominał... -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-07-07 20:19:53 | |
Autor: krzyss | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Massai pisze:
A serio to w jakiejÅ› gazecie policzyli, ktoÅ› tu na grupie o tym nawet Ja wspominalem, a pisali o tym w TopGear i chodzilo o to ze ekologiczna zaczyna byc po 10 latach dopiero, bo statek wygenerowal tyle zanieczyszczen ze toyota odrabia to dopiero po 10 latach... -- **** krzyss vel Qkill **** ===-- - A3 TDI -- -=== ==- Automat po Czipsie -== |
|
Data: 2009-07-08 09:35:31 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
krzyss pisze:
Massai pisze: Aaaa, w Top Gear :) Byliby tylko o połowę mniej wiarygodni od Pogromców Mitów, gdyby pogromcy robili swoje testy na bani. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-07-07 16:16:21 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Jakub Witkowski pisze:
Massai pisze: Dodam jeszcze że transport morski jest podobno bardziej ekonomiczny niż lądowy, a z kolei masowy lądowy transport aut jest bardziej ekonomiczny, niż jazda każdego na własnych kołach, z czego wniosek że ten okręt spali mniej paliwa per transportowany samochód, niżby ten spalił jadąc samodzielnie na trasie Japonia - Europa. A jest to zaledwie kilkanascie tys.km. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-07-08 10:57:28 | |
Autor: hsms | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Podróz z Japonii do Rotterdamu to okolo 25 dni przy zuzyciu paliwa 80ton na dzien daje to 2000ton mazutu. Cena za tone to w tej chwili okolo 400usd/tona, czyli 800,000usd za podróz w jedna strone. Trzeba jeszcze wrócic a nie wszystkie te statki maja co zabrac na Daleki Wschód. Przyjmuje ze nasz statek moze zabrac jednorazowo 6,500 samochodów. Czyli na przewiezienie jedego samochodu potrzeba okolo 0,307tony mazutu (to jest okolo 350 litrów) a to kosztuje 123usd, nie liczac podrózy powrotnej. Ile CO2 z tego powstanie tego nie wiem? Oczywiscie koszty transportu sa wyzsze bo ta kalkulacja dotyczy tylko samego paliwa bo o tym tu mowa. Pozdrawiam hsms __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4223 (20090708) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |
|
Data: 2009-07-08 11:08:34 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
hsms pisze:
Piękne podsumowanie, mam nadzieję że te dane są realistyczne. Ponieważ ciekłe węglowodory mają zblizone bilanse spalania, to można powiedzieć że taki prius w porównaniu do typowego auta podobnej wielkości zaoszczędzi 350 litrów paliwa (tzn. wyemitowanego z niego CO2) w jakieś 10-15kkm, czyli w pół roku. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-07-08 02:49:05 | |
Autor: Aron | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
e tam Obama przekona Hanka z Minnesoty zeby kupil sobie pikapa 4-
litrowego zamiast 5-litrowego i ropa bedzie po 20 dolarow :-) aron |
|
Data: 2009-07-07 15:43:35 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Massai pisze:
Jesli koszt produkcji ten benzyny wyniesie rzeczywiscie 40 groszy, to Podstawą oceny opłacalności procesu nie może być cena, bo jest to de facto energii włożonej w przemianę. Ta energia dziś jest tania, ale ile będzie koszotwała kiedyś? Trzeba sporząrzić bilans energetyczny, a nie finansowy. Jak wiadomo spalanie węglowodorów to proces: węglowodory + tlen => H2O + C02 + energia Omawiany proces zaś zamienia wodę i dwutlenek węgla w węglowodory oraz zapewne tlen czyli jest to proces *odwrotny do spalania*, zatem wymaga włożenia CO NAJMNIEJ takiej samej energii, co ta generowana w wyniku spalania - czyż nie? Dodając nieuniknione straty, jest to proces, w którym bilans energii musi być ujemny. Czyli nie jest to żadne rozwiązanie to problemu energetycznego. Jedyne co się da w ten sposób uzyskać, to zmagazynowanie energii w wygodnej postaci. No, chyba że ów ultrafiolet jest brany wprost z promieniowania słonecznego (wątpię). Wtedy należałoby sprawdzić czy całkowita wydajność procesu jest choć trochę lepsza niż ogniw fotowoltaicznych, bo wtedy można by zbudować takie trochę lepsze elektrownie słoneczne i to produkujące od razu paliwo - ale szczerze wątpię aby tak było. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-07-07 14:12:35 | |
Autor: Massai | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Jakub Witkowski wrote:
Massai pisze: Niezależnie od tego ile będzie kosztowała kiedyś, zasoby paliw kopalnych kiedyś się skończą. W związku z tym JAKIŚ sposób pozyskiwania i przechowywania tej energii trzeba będzie wymyśleć. Na razie korzystamy z milionów lat fotosyntezy, czyż nie? Stosunkowo realną jest energia atomowa. Jest jedynie problematyczna jako przenośne źródło. Może nie "jedynie", ale w tym chodzi o tę cechę. Paliwa kopalne są fajne z dwóch powodów - duża gęstość no i energia już w nie "wsadzona". Ponieważ jak na razie z magazynowaniem energii elektrycznej mamy problemy, a i wodór też nie bardzo, to taka postać energii jak "sztuczne paliwo kopalne" ma wiele zalet, jak np.: - istniejąca infrastruktura magazynowania - istniejące środki transportu (cysterny) - istniejąca infrastruktura dystrybucji (stacje benzynowe) - dostępne na rynku urządzenia pracujące na tym paliwie (nie trzeba budować nowych samochodów na wodór czy prąd) To wszystko sprawia że jeśli wydajność tego procesu jest zachęcająca, to czemu nie. Jeśliby bazować na tym podanym koszcie 40 gr, jeśli by to był koszt rzeczywisty, uwzględniający koszt katalizatora, prądu etc. to szczerze mówiąc - byłaby to rewelacja. Benzyna sprzedawana przez rafinerie jest 3 razy droższa!
Z tym ultrafioletem to jest dość ciekawa sprawa. Cytochrom odpowiedzialny za fotosyntezę u roślin ma dwa "piki" wrażliwości na długosc fali - jeden przy około 470 nm, i drugi niżej, przy afair 380 nm. 380nm to już dość głęboki ultrafiolet... Ta wrażliwość roślin jest dość dziwną sprawą, bo akurat UV jest mocno filtrowany przez atmosferę - napierw przez górne warstwy (znany problem dziury ozonowej), potem przez chmury. Więc po co ewolucyjnie takie coś wykształcać? Stąd i koncepcja brania go ze słońca jest mocno nierealna, nie w naszym klimacie. Na antarktydzie? Się kufa okaże że ta dziura ozonowa to zbawienie energetyczne ludzkości. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-07-07 16:22:45 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Massai pisze:
Jakub Witkowski wrote: Otóż to - pozyskiwania, lecz metoda o której mowa nie jest pozyskiwaniem a tylko przemianą - bo nie sądzę jednak aby ten ultrafiolet mógł być pochodzenia słonecznego. Na razie korzystamy z milionów lat fotosyntezy, czyż nie? Tak, tylko że niestety w przyspieszonym tempie... Stosunkowo realną jest energia atomowa. Jest jedynie problematyczna Ja też przyszłość widzę w jądrówce + jakieś nowe metody magazynowania. Z tym że jest to odłożenie problemu w czasie i to na niezbyt długo. Mam nadzieję że w końcu coś wyjdzie z fuzji... Ponieważ jak na razie z magazynowaniem energii elektrycznej mamy Cieszę się że się zgadzamy :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-07-07 14:50:08 | |
Autor: Massai | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Jakub Witkowski wrote:
Massai pisze: Wiesz, tak globalnie do tego podchodząc... Na skalę kosmiczą to problemem Ziemi nie jest brak energii, a jej nadmiar... dokładniej rzecz biorąc - zbyt duża ilośc energii zamieniana w cieplną. Spece uważają że się ugotujemy. Przeca my nie "marnujemy energii", tylko ją przekształcamy w postacie których nie potrafimy jeszcze wykorzystać. "Praw fizyki pan nie zmienisz, i nie bądź pan rura" ;-) Technologia i nauka rozwijają się w zastraszającym tempie, więc całkiem realne jest że ludzkość jednak wymyśli jak odzyskać tę energię pompowaną w ciepło... > > To wszystko sprawia że jeśli wydajność tego procesu jest No, tu na szczęscie jest nieźle, tzn. z ta weryfikacją. Piszą że dostał kesz, że zaczął budować. Zbuduje, zacznie produkować, i się zobaczy... -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-07-07 11:05:53 | |
Autor: JAM | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
On Jul 7, 10:50 am, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:
Technologia i nauka rozwijaj± siê w zastraszaj±cym tempie, wiêc Juz maszyna Herona ze starozytnego Egiptu zamieniala cieplo na prace mechaniczna. -- JAM |
|
Data: 2009-07-07 20:35:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Massai pisze:
Technologia i nauka rozwijają się w zastraszającym tempie, więc I jak już wymyślimy jak to zrobić, to nazwiemy to coś "parowóz" ;) |
|
Data: 2009-07-08 10:57:53 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Massai pisze:
Otóż to - pozyskiwania, lecz metoda o której mowa nie jest Jasne jasne, a zgodnie z zasadą zachowania energii w ogóle nie istnieje jej pozyskiwanie, a wyłącznie przemiany :) Uściślijmy zatem, że przez źródło energii rozumiemy sposób jej pozyskiwania w wygodnej formie, czy to poprzez wydobycie gotowego nośnika, jak kopaliny, czy poprzez przemianę z form mniej "wygodnych", jak światło, ciepło, energia wody itd. I to sposób nie wymagający włożenia w proces większej ilości tej wygodnej energii, niż pozyskana :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-07-07 10:54:53 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
PB pisze:
Tue, 7 Jul 2009 01:30:39 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, Olleo Ale to juz nie o to chodzi, ile jest w paliwie akcyzy. Raczej o to ¿e istnieje (oby) jakie¶ wyj¶cie energetyczne dla "¶wiata po ropie naftowej" -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2009-07-07 15:46:33 | |
Autor: szerszen | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
U¿ytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa³ w wiadomo¶ci news:h2v2gs$17to$2news2.ipartners.pl... Raczej o to ¿e istnieje (oby) jakie¶ wyj¶cie energetyczne jesli myslisz ze obecni potentaci naftowi i nie tylko oni, nie maja w zanadrzu kilku alternatyw, schowanych gleboko w sejfach, to jestes baaardzo naiwny ;) |
|
Data: 2009-07-07 14:48:59 | |
Autor: kamil | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:h2vjko$rpm$1news.task.gda.pl...
Wiesz, potentaci naftowi chetnie wypuscili by te technologie na rynek zeby byc pierwszym w kolejce do krojenia tortu, ale zydzi wspierani przez lobby masonskie im nie pozwala... Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-07-07 16:05:32 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
szerszen pisze:
Je¶li my¶lisz ¿e istnieje nie jedno, ale wrêcz wiele rozwi±zañ problemu nad którym duma od dekad ca³y ¶wiat: naukowcy, zieloni itd, i nic o nich nie s³ychaæ tylko dlatego ¿e spoczywaj± w jakich¶ tajnych biurkach, a wszyscy którzy by mogli na nie niezale¿nie wpa¶æ s± - zapewne - przekupieni, to jeste¶ doprawdy... niepoprawnym optymist±, tak to ujmê. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2009-07-07 10:58:17 | |
Autor: JAM | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
On Jul 7, 4:30 am, Olleo <ol...@tlen.pl> wrote:
http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article411124/Bedziemy_robic_tanie_... Jeszcze tylko trzebaby zlikwidowac powloke ozonowa do konca zeby ten gleboki ultrafiolet dotarl do fabryki benzyny z powietrza ;-) JAM |
|
Data: 2009-07-07 11:08:43 | |
Autor: Big Jack | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
W wiadomo¶ci
news://news-archive.icm.edu.pl/c137ba40-f70b-48ff-a9a2-646f0284fea6@q11g2000yqi.googlegroups.com *Olleo* napisa³(-a): Wynalazek naukowców z Lublina pozwala na uzyskanie jednego litra nie bój, nie bój. ob³o¿± 1000% op³at, akcyz i podatków -- Big Jack ////// GG: 660675 ( o o) Wiadomo¶æ niesprawdzona przez ESET NOD32 Antivirus -- ooO-( )-Ooo- ani ¿aden inny antywirus :P |
|
Data: 2009-07-07 11:40:00 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
Big Jack pisze:
W wiadomo¶ci Nawet nasi rz±dz±cy nie s± a¿ takimi idiotami. Wszyscy zdaj± sobie sprawê, ¿e jakie¶ tanie ¼ród³o energii jest niezbêdne gospodarce (im tañsze tym lepiej bo da siê ob³o¿yæ wy¿szym podatkiem). Ostatnio leci na Planete nieco tendencyjny film, który jednak do¶æ sugestywnie unaocznia problem ropy. Jej wydobycie prawdopodobnie osi±gnê³o ju¿ szczyt. Nowych zasobów jest wcale nie tak wiele w porównaniu z tym co ju¿ siê ekspoloatuje (w dodatku znacznie dro¿szych w pozyskiwaniu i gorszej jako¶ci) a jednocze¶nie zu¿ycie na ¶wiecie obecnie wzrasta gwa³townie (g³ównie ca³a Azja: Indie, Chiny). Teza jest taka, ¿e kolejny, byæ mo¿e ju¿ permanentny kryzys naftowy czeka nas praktycznie za progiem, je¶li czegos nie wymy¶limy i to zaraz. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2009-07-07 14:16:38 | |
Autor: J.F. | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
U¿ytkownik "Olleo" <olleo@tlen.pl> napisa³
http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article411124/Bedziemy_robic_tanie_paliwo_z_powietrza.html Wynalazek naukowców z Lublina pozwala na uzyskanie jednego litra No jesli dziennikarze czegos nie namotali, a ma to szanse powodzenia, Skoro przyroda potrafi, to i w probowce sie da. Zainteresowanie takimi reakcjami jest od dawna, i drobne sukcesy sa. A tutaj .. no coz, tez trzymam kciuki, ale obawiam sie ze do wdrozenia droga daleka, a potem sie okaze ze cena rosnie, no i nie zapominajmy o akcyzach. A to nie jest biopaliwo, wiec nie podlega zwolnieniu :-) Innymi slowy - MSZ - byc moze nasze wnuki beda mialy z tego pozytek :-) J. |
|
Data: 2009-07-07 11:11:21 | |
Autor: JAM | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
On Jul 7, 8:16 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
U¿ytkownik "Olleo" <ol...@tlen.pl> napisa³ Jarku. Biopaliwo to moze nie jest, ale jezeli uda sie zastosowac technicznie to jest to najlepsza z technologii odzyskiwalnej energii jaka dotad slyszalem. Poroniony pomysl na etanol z kukurydzy, gdy 1/3 ludzkosci gloduje nawet sie nie umywa do tego co obiecuje ta wlasnie technologia. Bardziej sie martwie skad wziasc tyle ultrafiloetu. Ilosc energii potrzebna do procesu jest po prostu olbrzymia i musi bys dostarczona w calosci w ultrfiolecie. Ciekawe skad to wziasc w miare sprawnie i czysto ? JAM |
|
Data: 2009-07-07 21:28:04 | |
Autor: J.F. | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
On Tue, 7 Jul 2009 11:11:21 -0700 (PDT), JAM wrote:
On Jul 7, 8:16 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: Biopaliwo to moze nie jest, ale jezeli uda sie zastosowac technicznie Jacku, ja sie po prostu troche uodpornilem na "najlepsze technologie". Takie np ogniwa paliwowe na metanol - juz sukces obtrabili, juz plany snuli, pare lat minelo - ciagle kupic nie mozna. Poroniony pomysl na etanol z kukurydzy, gdy 1/3 ludzkosci No wiesz, moze jakby ta 1/3 sie wziela za uprawe, to by nie glodowala ... a nadprodukcje mozna do baku. Bardziej sie martwie skad wziasc tyle ultrafiloetu. Ilosc W balon i wyniesc na 20 km :-) J. |
|
Data: 2009-07-08 06:33:30 | |
Autor: Massai | |
kolejna rewelacja z radia Erewan, czy cos z tego bedzie? | |
J.F. wrote:
On Tue, 7 Jul 2009 11:11:21 -0700 (PDT), JAM wrote: >On Jul 7, 8:16 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: Ale masz jakie¶ wsparcie? ;-) http://www.allegro.pl/item664613110_ogniwa_paliwowe_efoy_600_rewolucja_z asilania.html Prociem bardzo. -- Pozdro Massai |
|