Data: 2012-06-25 21:53:25 | |
Autor: Marcin Hyła | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
On 2012-06-25 12:08, ojciecc wrote:
Posiadam w swoim rowerze opony Kenda Flame dwu letnie. Założenie przy Ostatni raz gumę złapałem w 2003 roku. Jeźdżę codziennie, cały rok ;-) Jeżdżę głównie po ciężkim miejskim terenie "ciężki miejski teren"???? :-) i równie A ja pompuję do 80-90 PSI, to jest prawie 6 bar. 2,5 bara to minimalne ciśnienie w zimówkach z kolcami ;-))) (ale zimówki też pompuję mocno) odczuwam wówczas mniejsze opory toczenia.Dętki kupuje najczęściej w Nazwa właściwych dętek i opon już w tym wątku padła, kendy to niestety moim zdaniem wyjątkowo niska półka. Ale podstawowy problem jest taki, że jeździsz na flaku, a to powoduje wyjątkowe zwiększenie ryzyka dziury. I potężnie zwiększa opory toczenia, wbrew temu co ci sie wydaje. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|
Data: 2012-06-26 08:46:58 | |
Autor: bans | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
W dniu 2012-06-25 21:53, Marcin Hyła pisze:
"ciężki miejski teren"???? :-) Tyle lat tu bywasz, a nie wiesz, ze dla wielu tutejszych userow miasto to ostre XC? :))) -- bans |
|
Data: 2012-06-26 04:47:54 | |
Autor: rmikke | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
On Tuesday, June 26, 2012 8:46:58 AM UTC+2, bans wrote:
W dniu 2012-06-25 21:53, Marcin Hyďż˝a pisze: Dla userów, jak dla userów, ale jak user jeździ po schodkach i betonowych płytach, to rowerowi może być ciężko. Mi się udało ramę pęknąć... |
|
Data: 2012-06-26 12:15:11 | |
Autor: ojciecc | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
W dniu 2012-06-25 21:53, Marcin Hyła pisze:
On 2012-06-25 12:08, ojciecc wrote:No znam takie schody ze nie wiele ram je wytrzymuje. Czyli mam przekroczyć to co producent opony napisał 2,8 Bar?
Jeszcze raz na oponie jest napisane 2,8 Bar max, więc jakim flaku? http://allegro.pl/opona-kenda-flame-20-x-2-10-cruiser-k1008-biala-i2416976310.html Ciśnienie: 40 P.S.I - 2.8 BAR Czy mam ją przepompować? |
|
Data: 2012-06-26 04:52:26 | |
Autor: rmikke | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
On Tuesday, June 26, 2012 12:15:11 PM UTC+2, ojciecc wrote:
W dniu 2012-06-25 21:53, Marcin Hyła pisze: >> i równie Lepiej nie, jak Ci strzeli to niefajnie będzie. >> odczuwam wówczas mniejsze opory toczenia.Dętki kupuje najczęściej w Dobrze Cinek pisze, przy Twoim stylu jazdy to JEST jazda na flaku. http://allegro.pl/opona-kenda-flame-20-x-2-10-cruiser-k1008-biala-i2416976310.html Co oznacza ni mniej ni wiecej, że opona się nada na kostkę, nada się na piach, moze i na bruk. Ale nie na schody, ani nawet nie za bardzo na betonowe płyty. Czy mam ją przepompować? Albo zmień styl jazdy, albo opony. |
|
Data: 2012-06-26 13:53:09 | |
Autor: Marcin Hyła | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
On 2012-06-26 12:15, ojciecc wrote:
"ciężki miejski teren"???? :-)No znam takie schody ze nie wiele ram je wytrzymuje. Jak wiadomo schody zgodnie z nazwą służą do jeżdżenia, a chlebak do noszenia granatów. Ile ram na nich pękło, że niewiele wytrzymuje? ;-) A ja pompuję do 80-90 PSI, to jest prawie 6 bar. 2,5 bara to minimalneCzyli mam przekroczyć to co producent opony napisał 2,8 Bar? Napisałeś że masz opony firmy której produkty omijam szerokim łukiem, ale jeśli tak jest na niej napisane, to jest to prawdopodobnie opona dedykowana na bardzo głębokie błoto i niezwykle trudny teren oraz śnieg i lód, to jest zakres ciśnienia do takich własnie warunków a nie na asfalt. Normalnie ciśnienie w oponie w normalnych warunkach powinno być _znacznie_ wyższe. Jeszcze raz na oponie jest napisane 2,8 Bar max, więc jakim flaku? Szczerze mówiąc - proponuję wyrzucić do kosza, kupić coś normalnego i napompować do 80 PSI. Patrzę na www.kenda.com.tw i nie widzę opony o której piszesz, ale większość opon na tym www (miejskich, trekingowych) się pompuje do 80 psi. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|
Data: 2012-06-26 14:09:28 | |
Autor: JDX | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
On 2012-06-26 13:53, Marcin Hyła wrote:
[.....] Normalnie ciśnienie w oponie w normalnych warunkach powinno byćNo właśnie, gdy spojrzy się np. na opony wspomnianej firmy Schwalbe, to tam chyba zdecydowana większość opon ma ciśnienie *minimalne* w granicach 2-3 barów. Nawet zimówki z kolcami. |
|
Data: 2012-06-26 14:32:45 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
kenda flame w mtb i ciÄ gĹe "kapcie" | |
On Tue, 26 Jun 2012 13:53:09 +0200
Marcin HyĹa <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.pi> wrote: On 2012-06-26 12:15, ojciecc wrote: No coĹ Ty? Dla slicka tej szerokoĹci to ciĹnienie zupeĹnie wystarczajÄ ce. Na niewiele szerszych Big Applach zdarza mi siÄ jeĹşdziÄ z ciĹnieniem poniĹźej 2 atm. W zasadzie w mieĹcie to moje normalne ciĹnienie, tylko na trasÄ podpompowujÄ, bo tam mi bardziej zaleĹźy na lekkoĹci jazdy. Szczerze mĂłwiÄ c - proponujÄ wyrzuciÄ do kosza, kupiÄ coĹ normalnego i napompowaÄ do 80 PSI. PatrzÄ na www.kenda.com.tw i nie widzÄ opony o ktĂłrej piszesz, ale wiÄkszoĹÄ opon na tym www (miejskich, trekingowych) siÄ pompuje do 80 psi. No ale nie tak szerokich. Do takiego ciĹnienia, to siÄ pompuje oponki pĂłĹtoracalowe. Opony 2.1" bÄdÄ twarde jak kamienie. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-06-27 22:49:49 | |
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
W dniu 26.06.2012 14:32, Tomasz Minkiewicz pisze:
On Tue, 26 Jun 2012 13:53:09 +0200 Albo jeździmy po miejsku unikając krawężników, podrzucając koła i szerokim łukiem omijamy drogi utwardzone tłuczniem (takim jak się tory kolejowe sypie), albo pompujemy dużo i "wybranie" krawężnika przy 30km/h trzeba okupić co najwyżej centrowaniem kół (oraz... rozbiciem przedniego amortyzatora, ale to dłuższa historia). Kolega waży swoje, więc tym bardziej, wyższe ciśnienie wskazane. Najważniejsze - sprawdzić "post mortem" gdzie lecą dziury i jaki mają charakter. Jadąc do pracy i nazad (30km) założyłem 3 łaty, bo rozciągnięta opaska (koło odwiedziło warsztat celem wymiany części szprych) cięła dętkę od wewnątrz, a w zestawie młodego skauta nie miałem zapasowej... |
|