Data: 2012-06-25 12:08:01 | |
Autor: ojciecc | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
Witam
Posiadam w swoim rowerze opony Kenda Flame dwu letnie. Założenie przy kupnie opon było takie aby jak najwięcej amortyzowały miejskich przeszkód, miały stosunkowo niskie opory toczenia i chroniły przed przebijaniem dętek.Wyrzuciłem już niezliczoną ilość dętek przez 2 letni okres eksploatacji Flame. Jeżdżę głównie po ciężkim miejskim terenie (dziury, krawężniki, schody, kratki stalowe, kostka, puzle) i równie często po polnych drogach gdzie nie-gdzie zaśmieconych przez dzikie wysypiska. Dętkę w kole 26 pompuje max do 2,4 bara (waże 100 kg) odczuwam wówczas mniejsze opory toczenia.Dętki kupuje najczęściej w Decathlonie. Czy dziura co każdą 50 km wycieczkę to normalna sprawa w takich oponach? Może powinienem zmienić Flamę na inne opony? |
|
Data: 2012-06-25 06:16:07 | |
Autor: rmikke | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
On Monday, June 25, 2012 12:08:01 PM UTC+2, ojciecc wrote:
Witam Po mie¶cie to ja jeżdżę na 5bar, przy 4bar już odczuwam zwiększone opory. I nie, nie zmieniam dętki co 50km, maj±tek bym przepu¶cił :D . Ani nie kleję dętek, bo mam dwie lewe ręce ogólnie, a klejenie jest tym, co zupełnie mi nie wychodzi. Nie wiem, czy to opony s± przyczyn± Twoich problemów. WeĽ tak± przebit± dętkę, napompuj i zlokalizuj dziurkę. Jak jest bardziej po wewnętrznej stronie dętki (od strony piasty) - obejrzyj obręcz, bo to pewnie ona harata dętki. Może opaska na obręczy jest do kitu i dętka włazi w oczka obręczy? Je¶li natomiast dziura jest po zewnętrznej stronie dętki - sprawdzić, czy jakie¶ ¶mieci się w oponie nie pętaj±. Zwiększyć ci¶nienie do maksymalnego dopuszczalnego dla opony (na oponie będzie napisane, jakie to). Jak to wszystko nie pomoże, zainwestować w lepsze opony. Ja używam Schwalbe Marathon Plus, ¶wietnie się sprawdzaj± na mie¶cie pod moimi stuparunastu kilogramami, s± prawie-nie-do-przebicia, ale same sa ciężkie jak... co¶ bardzo ciężkiego. Młodemu i żonie już kupiłem zwykłe Marathony, s± znacznie lżejsze i też jak do tej pory wytrzymuj±. Do tego dętki od Schwalbe (bo dętki z Decathlona niekoniecznie wytrzymaj± 5bar...) i można smigać. |
|
Data: 2012-06-25 15:54:36 | |
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
W dniu 2012-06-25 15:16, rmikke pisze:
Jak to wszystko nie pomoże, zainwestować w lepsze opony. Ja używam Schwalbe Marathon Plus, ¶wietnie się sprawdzaj± na mie¶cie pod moimi stuparunastu kilogramami, s± prawie-nie-do-przebicia, ale same sa ciężkie jak... co¶ bardzo ciężkiego. Młodemu i żonie już kupiłem zwykłe Marathony, s± znacznie lżejsze i też jak do tej pory wytrzymuj±. Do tego dętki od Schwalbe (bo dętki z Decathlona niekoniecznie wytrzymaj± 5bar...) i można smigać. Schwalbe Marathon 26x1,75" sprawdziłem również ja. Polecam gor±co, do tego polecam pompować je "do pełna", zużywaj± się wyj±tkowo powoli i równomiernie. Od 12kkm miałem jednego flaka, na nowootwartym węĽle z S8 w Warszawie na wiadukcie rowerowym "znalazłem" duż± zszywkę tapicersk±, jeden "w±s" wszedł w czoło opony i się nie przebił, niestety drugi wygi±ł się i wlazł w bok. Także warstwa antyprzebiciowa nawet w nie Plus jest mocna. I jeszcze jedno - uczucie zmniejszonych oporów przy niskim ci¶nieniu jest złudne, do tego opony się bardziej zużywaj± i można się nieprzyjemnie zdziwić na nierówno¶ciach... Tym bardziej "ciężki teren w mie¶cie"... |
|
Data: 2012-06-25 23:10:40 | |
Autor: ojciecc | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
W dniu 2012-06-25 15:54, "Michał \"Mhrok\" Kalida" pisze:
Schwalbe MarathonNa kendzie napisane jest ze maks mozna pompowac ja do 2,8 bara. Jak ja mam na tyle napompowana to mam 3 dziury na jedna wycieczke. |
|
Data: 2012-06-26 09:07:50 | |
Autor: Michoo | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
On 25.06.2012 23:10, ojciecc wrote:
W dniu 2012-06-25 15:54, "Michał \"Mhrok\" Kalida" pisze:Jeżeli to nie figura retoryczna to czy przyszło Ci do głowy to co sugeruj± inni, czyli sprawdzenie wnętrza opony? -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2012-06-26 12:08:16 | |
Autor: ojciecc | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
W dniu 2012-06-26 09:07, Michoo pisze:
On 25.06.2012 23:10, ojciecc wrote:Sprawdzam oponę co dziurę, przejeżdżaj±c dokładnie jej wnętrze palcem! |
|
Data: 2012-06-26 12:30:00 | |
Autor: margol | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
W dniu 2012-06-26 12:08, ojciecc pisze:
W dniu 2012-06-26 09:07, Michoo pisze:No wła¶nie sprawdzanie palcem nie daje pewno¶ci, ja tylko raz znalazłem w ten sposób, a łapałem kapcia tak samo jak Ty(1-3 razy w tygodniu), sprawdĽ każd± dziurę w dętce przepychaj±c czym¶ cienkim. Ja czyszczę tak oponę przy każdym flaku i zawsze co¶ wyci±gam, a pod palcem tego nie czuć. mg |
|
Data: 2012-06-27 15:33:01 | |
Autor: Wojciech Penar | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
W dniu 26.06.2012 12:08, ojciecc pisze:
W dniu 2012-06-26 09:07, Michoo pisze: Wywróć oponę na lew± stronę i zobacz, czy nic w oponie nie ma, je¶li s± rozcięcia - oczy¶ć i nałóż łatkę - tak jak na dziurę w dętce. Kl±łem na Maxxisy Tomahawki - w tydzień 7 łat to lekka przesada. W jednym z klocków w rozcięciu tkwił odłamek szkła lub kamienia - sprawdzaj±c palcem go nie wyczułem, ale dziura zawsze była w tym samym miejscu względem opony (połapałem się co jest grane dopiero gdy zacz±łem dbać o notowanie położenia wentyla na oponie). Po wydłubaniu scyzorykiem problem ustał, do czasu, aż w rozcięcie nawbijało się piasku. Wtedy po oczyszczeniu od wewn±trz wkleiłem łatkę i mam spokój. Podobny numer miałem z oponami Michelin XC AT. Po drugie: jaki rozmiar ma opona i jaki rozmiar ma dętka - poza ¶rednic± obręczy ważna jest grubo¶ć - jeżeli zakładasz dętkę oznaczon± 26x1,25 do opony 26x2,25 to problem gotowy. Za duża dętka także Ľle układa się w ciasnej oponie. Po trzecie: piszesz, że wymieniałe¶ dętki - patrzyłe¶ GDZIE s± dziury? Je¶li dziury s± od strony obręczy - winna ta¶ma lub zbyt długie szprychy, je¶li od strony tocznej - co¶ ostrego, po boku i występuj± parami - dobicie do przeszkody. Pisałe¶, że zwiększenie ci¶nienia potęguje objawy - u mnie tak było przy uszkodzonej i Ľle dopasowanej ta¶mie, dziury były od strony obręczy. Pozdrawiam, Wojciech Penar |
|
Data: 2012-06-26 00:31:41 | |
Autor: JDX | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
On 2012-06-25 15:16, rmikke wrote:
[.....] Jak to wszystko nie pomoże, zainwestować w lepsze opony. Ja używamZmień sobie na Schwalbe Silento. :-) Opona 28x1,75 jest ~110g lżejsza oraz ~30% tańsza niż tych samych rozmiarów Marathon Plus. I również ma wkładkę antyprzebiciow±. :-) |
|
Data: 2012-06-26 12:09:16 | |
Autor: ojciecc | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
W dniu 2012-06-26 00:31, JDX pisze:
Schwalbe SilentoJa mam koło 26 więc odpada |
|
Data: 2012-06-26 13:12:47 | |
Autor: JDX | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
On 2012-06-26 12:09, ojciecc wrote:
[.....] Ja mam koło 26 więc odpada26x1,75 też robi±: http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/tour_city/produkt/?ID_Produktgruppe=38&ID_Produkt=152 |
|
Data: 2012-06-26 15:30:17 | |
Autor: Maciek | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
Ja mam koło 26 więc odpada Zobacz sobie jeszcze na Schwalbe Hurricane. http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/mtb/produkt/?ID_Produktgruppe=44&ID_Produkt=187 Grubością podchodzą do Flame-ów, na polnych drogach po których też jeździsz mam wrażenie, że będą lepsze. Porównując na stronie Hurricana do proponowanego Silento to oponki z podobną przebijalnością. Mają mniejsze opory toczenia, są wytrzymalsze i za rozsądną cenę. Od siebie mogę jeszcze dodać, co dla mnie istotne, że ich guma po kilku zimach i latach “garażowania” pod chmurką jest dalej w bardzo dobrej kondycji, nie zmienia właściwości, nie parcieje, nie twardnieje, dalej przyczepna na mokrym itp. Niska ścieralność. Na kilka tyś km. złapałem jedną kichę, a ostatnio wydłubywałem z niej z 5 kawałków szkieł, u mnie dętka również Decathlonowa, ma się całkiem dobrze ;-) |
|
Data: 2012-06-25 13:27:32 | |
Autor: PeJot | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
W dniu 2012-06-25 12:08, ojciecc pisze:
Myślę że na początek powinieneś podnieść ciśnienie do 3.5 bara. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-06-25 13:42:03 | |
Autor: Michoo | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
On 25.06.2012 12:08, ojciecc wrote:
WitamDopóki nie ma śladów przetarcia to dętek się nie wyrzuca, tylko klei - łatka kosztuje 50groszy, tubka kleju 5zł, a czas poświęcony na klejenie jest mniejszy niż czas zakupu nowej ;) (Mam 5 dętek w round-robinie. Najbardziej hardkorowa ma 6 łat.) Jeżdżę głównie po ciężkim miejskim terenie (dziury, krawężniki, schody, kratki stalowe, kostka, puzle) i równieMyślę, że Twoje odczucie może być mylne. U mnie napompowanie dętki z 2.5 do ~4 daje koło 20% większą prędkość. Dętki kupuje najczęściej wJeżeli masz parę dziur po obu stronach obręczy to jest to normalne w każdych oponach z dętką w środku przy twoim sposobie eksploatacji. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2012-06-25 13:56:53 | |
Autor: bans | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
W dniu 2012-06-25 12:08, ojciecc pisze:
Jeżdżę głównie po ciężkim Prawdziwa miejska dzungla. Bez fulla o skoku 160mm ani rusz... Dętkę w kole 26 pompuje max do Niz? -- bans |
|
Data: 2012-06-25 13:57:30 | |
Autor: Ignac | |
kenda flame w mtb i ci±głe | |
ojciecc <dr@op.pl> Dodałbym jeszcze do tego co koledzy powiedzieli że jeżeli masz starych
dętek dostatek to wytnij ze 3 stosownej szeroko¶ci paski i przyklej je butaprenem od ¶rodka opony wzdłuż bieżnika(jedna dętka to ok.1 mm gumy) skutecznie podnosi odporno¶ć na przebicia i nie kupuj nigdy opon o TPI 30. Ignac -- |
|
Data: 2012-06-25 15:45:49 | |
Autor: margol | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
W dniu 2012-06-25 12:08, ojciecc pisze:
Witam Przy następnym flaku zaznacz sobie na oponie położenie wentyla, odszukaj dziurę na dętce i jeżeli jest po stronie opony(od zewnątrz) to przyłóż ją do opony i namierz przebicie w oponie. Sprawdź czy w dziurze w oponie nic nie siedzi, najlepiej przeciśnij coś ostrego przez tą dziurę. Sprawdź tak całą oponę centymetr po centymetrze "wywracając" ją na lewą stronę i wtykając coś w każdą dziurkę. Często sprawdzenie po wierzchu nic nie daje, i dętka jest dziurawiona cały czas przez to samo szkło lub coś podobnego. mg |
|
Data: 2012-06-25 17:51:51 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości news:4fe83890$0$1231$65785112news.neostrada.pl... (....) Może powinienem zmienić Flamę na inne opony? http://endurorider.pl/2011/07/ghetto-tubeless-manual/ -- http://Endurorider.pl 16/06/2012 CS HG 51 11-32 |
|
Data: 2012-06-25 21:53:25 | |
Autor: Marcin Hyła | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
On 2012-06-25 12:08, ojciecc wrote:
Posiadam w swoim rowerze opony Kenda Flame dwu letnie. Założenie przy Ostatni raz gumę złapałem w 2003 roku. JeĽdżę codziennie, cały rok ;-) Jeżdżę głównie po ciężkim miejskim terenie "ciężki miejski teren"???? :-) i równie A ja pompuję do 80-90 PSI, to jest prawie 6 bar. 2,5 bara to minimalne ci¶nienie w zimówkach z kolcami ;-))) (ale zimówki też pompuję mocno) odczuwam wówczas mniejsze opory toczenia.Dętki kupuje najczę¶ciej w Nazwa wła¶ciwych dętek i opon już w tym w±tku padła, kendy to niestety moim zdaniem wyj±tkowo niska półka. Ale podstawowy problem jest taki, że jeĽdzisz na flaku, a to powoduje wyj±tkowe zwiększenie ryzyka dziury. I potężnie zwiększa opory toczenia, wbrew temu co ci sie wydaje. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|
Data: 2012-06-26 08:46:58 | |
Autor: bans | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
W dniu 2012-06-25 21:53, Marcin Hyła pisze:
"ciężki miejski teren"???? :-) Tyle lat tu bywasz, a nie wiesz, ze dla wielu tutejszych userow miasto to ostre XC? :))) -- bans |
|
Data: 2012-06-26 04:47:54 | |
Autor: rmikke | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
On Tuesday, June 26, 2012 8:46:58 AM UTC+2, bans wrote:
W dniu 2012-06-25 21:53, Marcin Hyďż˝a pisze: Dla userów, jak dla userów, ale jak user jeĽdzi po schodkach i betonowych płytach, to rowerowi może być ciężko. Mi się udało ramę pękn±ć... |
|
Data: 2012-06-26 12:15:11 | |
Autor: ojciecc | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
W dniu 2012-06-25 21:53, Marcin Hyła pisze:
On 2012-06-25 12:08, ojciecc wrote:No znam takie schody ze nie wiele ram je wytrzymuje. Czyli mam przekroczyć to co producent opony napisał 2,8 Bar?
Jeszcze raz na oponie jest napisane 2,8 Bar max, więc jakim flaku? http://allegro.pl/opona-kenda-flame-20-x-2-10-cruiser-k1008-biala-i2416976310.html Ci¶nienie: 40 P.S.I - 2.8 BAR Czy mam j± przepompować? |
|
Data: 2012-06-26 04:52:26 | |
Autor: rmikke | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
On Tuesday, June 26, 2012 12:15:11 PM UTC+2, ojciecc wrote:
W dniu 2012-06-25 21:53, Marcin Hyła pisze: >> i równie Lepiej nie, jak Ci strzeli to niefajnie będzie. >> odczuwam wówczas mniejsze opory toczenia.Dętki kupuje najczę¶ciej w Dobrze Cinek pisze, przy Twoim stylu jazdy to JEST jazda na flaku. http://allegro.pl/opona-kenda-flame-20-x-2-10-cruiser-k1008-biala-i2416976310.html Co oznacza ni mniej ni wiecej, że opona się nada na kostkę, nada się na piach, moze i na bruk. Ale nie na schody, ani nawet nie za bardzo na betonowe płyty. Czy mam j± przepompować? Albo zmień styl jazdy, albo opony. |
|
Data: 2012-06-26 13:53:09 | |
Autor: Marcin Hyła | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
On 2012-06-26 12:15, ojciecc wrote:
"ciężki miejski teren"???? :-)No znam takie schody ze nie wiele ram je wytrzymuje. Jak wiadomo schody zgodnie z nazw± służ± do jeżdżenia, a chlebak do noszenia granatów. Ile ram na nich pękło, że niewiele wytrzymuje? ;-) A ja pompuję do 80-90 PSI, to jest prawie 6 bar. 2,5 bara to minimalneCzyli mam przekroczyć to co producent opony napisał 2,8 Bar? Napisałe¶ że masz opony firmy której produkty omijam szerokim łukiem, ale je¶li tak jest na niej napisane, to jest to prawdopodobnie opona dedykowana na bardzo głębokie błoto i niezwykle trudny teren oraz ¶nieg i lód, to jest zakres ci¶nienia do takich własnie warunków a nie na asfalt. Normalnie ci¶nienie w oponie w normalnych warunkach powinno być _znacznie_ wyższe. Jeszcze raz na oponie jest napisane 2,8 Bar max, więc jakim flaku? Szczerze mówi±c - proponuję wyrzucić do kosza, kupić co¶ normalnego i napompować do 80 PSI. Patrzę na www.kenda.com.tw i nie widzę opony o której piszesz, ale większo¶ć opon na tym www (miejskich, trekingowych) się pompuje do 80 psi. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|
Data: 2012-06-26 14:09:28 | |
Autor: JDX | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
On 2012-06-26 13:53, Marcin Hyła wrote:
[.....] Normalnie ci¶nienie w oponie w normalnych warunkach powinno byćNo wła¶nie, gdy spojrzy się np. na opony wspomnianej firmy Schwalbe, to tam chyba zdecydowana większo¶ć opon ma ci¶nienie *minimalne* w granicach 2-3 barów. Nawet zimówki z kolcami. |
|
Data: 2012-06-26 14:32:45 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
kenda flame w mtb i ciągłe "kapcie" | |
On Tue, 26 Jun 2012 13:53:09 +0200
Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.pi> wrote: On 2012-06-26 12:15, ojciecc wrote: No coś Ty? Dla slicka tej szerokości to ciśnienie zupełnie wystarczające. Na niewiele szerszych Big Applach zdarza mi się jeździć z ciśnieniem poniżej 2 atm. W zasadzie w mieście to moje normalne ciśnienie, tylko na trasę podpompowuję, bo tam mi bardziej zależy na lekkości jazdy. Szczerze mówiąc - proponuję wyrzucić do kosza, kupić coś normalnego i napompować do 80 PSI. Patrzę na www.kenda.com.tw i nie widzę opony o której piszesz, ale większość opon na tym www (miejskich, trekingowych) się pompuje do 80 psi. No ale nie tak szerokich. Do takiego ciśnienia, to się pompuje oponki półtoracalowe. Opony 2.1" będą twarde jak kamienie. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-06-27 22:49:49 | |
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar | |
kenda flame w mtb i ci±głe "kapcie" | |
W dniu 26.06.2012 14:32, Tomasz Minkiewicz pisze:
On Tue, 26 Jun 2012 13:53:09 +0200 Albo jeĽdzimy po miejsku unikaj±c krawężników, podrzucaj±c koła i szerokim łukiem omijamy drogi utwardzone tłuczniem (takim jak się tory kolejowe sypie), albo pompujemy dużo i "wybranie" krawężnika przy 30km/h trzeba okupić co najwyżej centrowaniem kół (oraz... rozbiciem przedniego amortyzatora, ale to dłuższa historia). Kolega waży swoje, więc tym bardziej, wyższe ci¶nienie wskazane. Najważniejsze - sprawdzić "post mortem" gdzie lec± dziury i jaki maj± charakter. Jad±c do pracy i nazad (30km) założyłem 3 łaty, bo rozci±gnięta opaska (koło odwiedziło warsztat celem wymiany czę¶ci szprych) cięła dętkę od wewn±trz, a w zestawie młodego skauta nie miałem zapasowej... |
|