Data: 2009-11-28 16:07:05 | |
Autor: Grejon | |
jak uzyc boostera ? | |
murtaugh pisze:
czy ktos z was mial moze korzystac z boostera ? czy jedna osoba Jeśli uda się to w mierę stabilnie posadzić i podłączyć to wystarczy jeden. co sie wlasciwie dzieje, gdyby booster byl zbyt dlugo podpiety Nic się nie dzieje. Co najwyżej wysuszy się akumulatorek w boosterze ale mówimy tu o podłączeniu na minutę albo dwie a nie na kilka godzin. druga sprawa to jak sie to prawidlowo podlacza ... kleme Wszystko jedno, ale IMO lepiej do klemy minusowej (a skąd wiesz że auto nie ma + na masie? ;) ) > kleme plusowa rozumiem do akumulatora ? Tak. w jakiej sekwencji sie to podlacza ... najpierw minus Nie ma znaczenia, ale bezpieczniej zacząć od tego co _nie_ jest na masie. czy trzeba miec jakies nieprzewodzace Nie. Co najwyżej do ochrony przed ciepłem z przewodów. nie smiejcie sie - jeszcze nigdy tego nie robilem :) Oby nikt z nas nie musiał ;) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-11-28 16:15:47 | |
Autor: murtaugh | |
jak uzyc boostera ? | |
w jakiej sekwencji sie to podlacza ... najpierw minus Nie ma znaczenia, ale bezpieczniej zacząć od tego co _nie_ jest na masie. sorry za durne pytanie - a po czym poznac czy na masie jest minus czy plus ? |
|
Data: 2009-11-28 16:22:37 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
jak uzyc boostera ? | |
Dnia Sat, 28 Nov 2009 16:15:47 +0100, murtaugh napisał(a):
sorry za durne pytanie - a po czym poznac czy na masie jest minus czy plus ? Normalnie. Jak samochód ma mniej niż 30 lat i nie jest trabantem, warszawą albo syreną, to na masie ma minus. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2009-11-28 16:22:42 | |
Autor: Grejon | |
jak uzyc boostera ? | |
murtaugh pisze:
w jakiej sekwencji sie to podlacza ... najpierw minus Hmm... powiem tak, aut z + na masie się już prawie nie spotyka (przynajmniej jeśli chodzi o osobówki z instalacją 12V), a najprościej to sprawdzić gdzie idzie kabel +/- z akumulatora - jeśli bezpośrednio do nadwozia, to tam jest masa. Druga opcja to woltomierz (ważne, woltomierz nie amperomierz), zmierzyć napięcie między masą (najlepiej blokiem silnika bo nielakierowany) a każdą z klem, tam gdzie wyjdzie 0, tam jest masa. A jak wszystko inne zawiedzie... zajrzeć do instrukcji. :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-11-28 16:24:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
jak uzyc boostera ? | |
murtaugh pisze:
w jakiej sekwencji sie to podlacza ... najpierw minus Najprościej sprawdzić miernikiem różnicę potencjałów pomiędzy zaciskami akumulatora a nadwoziem. Bez miernika można popatrzeć - jeżeli druga strona przewodu przykręconego do minusa akumulatora przykręcona jest do nadwozia lub silnika, to na masie jest minus. Wszystkie współczesne samochody mają minus na masie. |