Data: 2009-11-28 15:59:33 | |
Autor: murtaugh | |
jak uzyc boostera ? | |
czy ktos z was mial moze korzystac z boostera ? czy jedna osoba
jest w stanie obsluzyc cala procedure odpalenia osobowego autka przy uzyciu tego czegos ? czy wystarczy jeden ludzik, ktory podlaczy to do aku, wsiadzie do autka, odpali, wysiadzie i odlaczy czy tez trzeba dwoch ludzi - jednego, ktory siedzi w aucie i odpala i drugiego, ktory zajmuje sie szybkim odpieciem boostera po odpaleniu ? co sie wlasciwie dzieje, gdyby booster byl zbyt dlugo podpiety do aku po odpaleniu samochodu ? druga sprawa to jak sie to prawidlowo podlacza ... kleme minusowa z boostera podpinam na minus akumulatora czy do maski ? kleme plusowa rozumiem do akumulatora ? w jakiej sekwencji sie to podlacza ... najpierw minus czy najpierw plus ? czy trzeba miec jakies nieprzewodzace rekawice ? nie smiejcie sie - jeszcze nigdy tego nie robilem :) |
|
Data: 2009-11-28 16:07:05 | |
Autor: Grejon | |
jak uzyc boostera ? | |
murtaugh pisze:
czy ktos z was mial moze korzystac z boostera ? czy jedna osoba Jeśli uda się to w mierę stabilnie posadzić i podłączyć to wystarczy jeden. co sie wlasciwie dzieje, gdyby booster byl zbyt dlugo podpiety Nic się nie dzieje. Co najwyżej wysuszy się akumulatorek w boosterze ale mówimy tu o podłączeniu na minutę albo dwie a nie na kilka godzin. druga sprawa to jak sie to prawidlowo podlacza ... kleme Wszystko jedno, ale IMO lepiej do klemy minusowej (a skąd wiesz że auto nie ma + na masie? ;) ) > kleme plusowa rozumiem do akumulatora ? Tak. w jakiej sekwencji sie to podlacza ... najpierw minus Nie ma znaczenia, ale bezpieczniej zacząć od tego co _nie_ jest na masie. czy trzeba miec jakies nieprzewodzace Nie. Co najwyżej do ochrony przed ciepłem z przewodów. nie smiejcie sie - jeszcze nigdy tego nie robilem :) Oby nikt z nas nie musiał ;) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-11-28 16:15:47 | |
Autor: murtaugh | |
jak uzyc boostera ? | |
w jakiej sekwencji sie to podlacza ... najpierw minus Nie ma znaczenia, ale bezpieczniej zacząć od tego co _nie_ jest na masie. sorry za durne pytanie - a po czym poznac czy na masie jest minus czy plus ? |
|
Data: 2009-11-28 16:22:37 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
jak uzyc boostera ? | |
Dnia Sat, 28 Nov 2009 16:15:47 +0100, murtaugh napisał(a):
sorry za durne pytanie - a po czym poznac czy na masie jest minus czy plus ? Normalnie. Jak samochód ma mniej niż 30 lat i nie jest trabantem, warszawą albo syreną, to na masie ma minus. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2009-11-28 16:22:42 | |
Autor: Grejon | |
jak uzyc boostera ? | |
murtaugh pisze:
w jakiej sekwencji sie to podlacza ... najpierw minus Hmm... powiem tak, aut z + na masie się już prawie nie spotyka (przynajmniej jeśli chodzi o osobówki z instalacją 12V), a najprościej to sprawdzić gdzie idzie kabel +/- z akumulatora - jeśli bezpośrednio do nadwozia, to tam jest masa. Druga opcja to woltomierz (ważne, woltomierz nie amperomierz), zmierzyć napięcie między masą (najlepiej blokiem silnika bo nielakierowany) a każdą z klem, tam gdzie wyjdzie 0, tam jest masa. A jak wszystko inne zawiedzie... zajrzeć do instrukcji. :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-11-28 16:24:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
jak uzyc boostera ? | |
murtaugh pisze:
w jakiej sekwencji sie to podlacza ... najpierw minus Najprościej sprawdzić miernikiem różnicę potencjałów pomiędzy zaciskami akumulatora a nadwoziem. Bez miernika można popatrzeć - jeżeli druga strona przewodu przykręconego do minusa akumulatora przykręcona jest do nadwozia lub silnika, to na masie jest minus. Wszystkie współczesne samochody mają minus na masie. |
|
Data: 2009-11-28 16:16:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
jak uzyc boostera ? | |
murtaugh pisze:
druga sprawa to jak sie to prawidlowo podlacza ... kleme W instrukcji zawsze jest napisane żeby złapać za jakiś solidny metalowy element silnika. W sumie nie wiem po co. Podłączenie do - akumulatora też nie zaszkodzi :) kleme plusowa rozumiem do akumulatora ? Tak w jakiej sekwencji sie to podlacza ... najpierw minus Instrukcja mówi że najpierw podłącza sie plus, a najpierw odłącza się minus. Chodzi o to, żeby jak wypadnie Ci krokodylek z ręki nie robiły się zwarcia, a ta kolejność przed tym zabezpiecza. czy trzeba miec jakies nieprzewodzace Nie, nie trzeba - to 12V, tak długo jak ich sobie nie podłączysz dużą powierzchnią do spoconego czoła, to jesteś bezpieczny :) |
|
Data: 2009-11-28 16:29:53 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
jak uzyc boostera ? | |
Dnia Sat, 28 Nov 2009 16:16:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
W instrukcji zawsze jest napisane żeby złapać za jakiś solidny metalowy element silnika. W sumie nie wiem po co. Zaszkodzi, zaszkodzi. Z dwóch powodów: podłączenie do bezpośrednio do silnika omija połączenie minusowej klemy padniętego akumulatora z silnikiem - tam mogą być duże straty. Innym powodem jest zabezpieczenie przed wybuchem mieszanki wodoru i tlenu. Po odpaleniu akumulator może ostro gazować - iskra przy odłączaniu minusowego krokodylka mogłaby spowodować wybuch. Mój ojciec stracił oko, bo podszedł z papierosem do gazującego akumulatora. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2009-11-28 16:44:58 | |
Autor: J.F. | |
jak uzyc boostera ? | |
On Sat, 28 Nov 2009 16:29:53 +0100, Przemysław Bernat wrote:
Dnia Sat, 28 Nov 2009 16:16:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Zawsze podlaczalem do klemy i dobrze bylo. Do silnika to zazwyczaj nie ma gdzie podlaczyc - w nowych wszystko ukryte, w starszych chwycic nie ma za co .. Innym powodem jest zabezpieczenie przed Tylko ze w pare sekund po wlaczeniu ladowania wodoru sie duzo nie wydzieli. A jak aku rozladowany to wrecz w ogole nie powinien gazowac. J. |
|
Data: 2009-11-28 19:16:46 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
jak uzyc boostera ? | |
J.F. wydusił z siebie te słowy:
Zawsze podlaczalem do klemy i dobrze bylo. najprościej jest z tymi co mają aku z tyłu :D Wtedy w komorze silnika są specjalne miejsca, gdzie sie podłącza prostownik/agregat rozruchowy
no w pewnych skrajnych przypadkach wystarczy, zeby zrobic sobie krzywde. A tego typu instrukcje mają dawać idiotoodporność. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE *przyda mi sie Twoje klikniecie* http://xracer.pl/index.php?ref=10781 |
|
Data: 2009-11-28 16:18:12 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
jak uzyc boostera ? | |
Dnia Sat, 28 Nov 2009 15:59:33 +0100, murtaugh napisał(a):
nie smiejcie sie - jeszcze nigdy tego nie robilem :) Najlepiej zacznij od instrukcji obsługi :-) Ogólna zasada jest taka: 1. plus do plusowej klemy 2. minus do jakiegoś żelastwa na silniku - dobre jest ucho do podwieszania silnika 3. nacisnąć w boosterze to co ma tam do naciśnięcia 4. wsiąść i odpalić. Powinno być proste jak konstrukcja cepa, bo właściciele komisów, którzy używają takich wynalazków, raczej doktoratu z elektrotechniki nie robią. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2009-11-28 23:18:31 | |
Autor: jerzu | |
jak uzyc boostera ? | |
On Sat, 28 Nov 2009 16:18:12 +0100, Przemysław Bernat <pbernat@wp.pl>
wrote: 1. plus do plusowej klemy Ja mam takie złącze oznaczone "+". Akumulator jest pod podłogą i ciężno się do niego dostać ;-)) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2009-11-30 21:53:50 | |
Autor: Jurand | |
jak uzyc boostera ? | |
Użytkownik "murtaugh" <murtaugh@prokonto.pl> napisał w wiadomości news:herdsh$s8c$1achot.icm.edu.pl... czy ktos z was mial moze korzystac z boostera ? czy jedna osoba Polecę Ci jedną rzecz - jeśli możesz, to nie używaj boostera do odpalania auta. Znam masę przypadków, gdy w samochodzie "poleciała" centralka poduszek albo immobilisera przy odpalaniu boosterem... Nie wiem z czego to wynika, najprawdopodobniej przy dużym obciążeniu poborem prądu te kiepskiej jakości boostery nie potrafią utrzymać stabilnego napięcia i szlag trafia co delikatniejsze urządzenia. Jurand. |